Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zbieżność, geometria, bicie kierownicy  (Przeczytany 76552 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #30 - Wtorek, 21.11.2006, 00:09:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
z moim talentem to po złozeniu części by zostały :mrgreen:  - nie kazdy potrafi

W takim razie możesz najpierw próbować metody psikanej - jeżeli pomoże to dobrze, a jak nie, to... zostaje bardziej bezpośrednia metoda (po której mogą Ci zostać części) :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
SMERU
Gość



« Odpowiedz #31 - Wtorek, 21.11.2006, 12:47:42 - NIEPRZECZYTANA »

Jak coś zostanie to sprzedaj.  :satan:  Samochód będzie lżejszy to i lepsze przyśpieszenie i mniej spali.  :hmm:
Zapisane
jaras
Gość



« Odpowiedz #32 - Piątek, 06.07.2007, 22:09:50 - NIEPRZECZYTANA »

witam ja mam problerm podobnej natury.problem nazywa sie bujanie samochodem przy miejszej prędkości tj,40-70 km/h.wpada w takie wibracje powyżej tych prędkości jest spokój.drgania pojawiają się ponownie od 100-110 i w góre i czuje je na kierownicy.zaznaczam że przy mniejszej prędkości nie można nic wyczuć na kierownicy.koła wyważone , opony nowe.już nie iwem co jest czy mogą to być łozyska z tyłu z luzem? na oponach zimowych nie zauważyłem tych  objawów.Pomocy.  :niewiem:
Zapisane
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #33 - Wtorek, 11.08.2009, 20:08:44 - NIEPRZECZYTANA »

a ja mam trochę inny problem, ale też po ustawieniu geometrii, więc nie chciałem zakładać nowego tematu.

U mnie po ustawieniu geometrii, kierownica jakoś ciężej chodzi i bardziej jest auto wrażliwe na koleiny to znaczy wcześniej jakoś lepiej się jeździło, a teraz sam skręca na koleinach itp.  Wiem że to dzieje się jak ktoś zakłada szerokie kapcie, lub zmienia felgi z innym ET.

Ja nic nie zmieniałem mam seryjne alu 16' nigdzie nie uderzyłem itp. nie wiem, mogli źle kąty ustawić czy coś że tak się dzieje?

Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #34 - Wtorek, 11.08.2009, 20:38:45 - NIEPRZECZYTANA »

zglos sie na reklamacje :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 11.08.2009, 21:41:15 - NIEPRZECZYTANA »

ta, tylko jak im powiem objawy to na pewno będą gadać że to nie od tego ... ale pewnie i tak zrobię, chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał podobny przypadek

Pozdro
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #36 - Środa, 12.08.2009, 12:42:18 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam podobnie i właśnie zaczeło się to dziać po geometrii, ale auto w sumie jedzie prosto, nie ściąga, opon nie zdziera :-X Jakobe napisz jak tam bedzie po ponownym ustawieniu...
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #37 - Środa, 12.08.2009, 12:49:52 - NIEPRZECZYTANA »

a może tak właśnie powinno być  :P
Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #38 - Środa, 12.08.2009, 14:25:38 - NIEPRZECZYTANA »

tak to jest jak sie krzywe auta kupuje hehe :D

nie no joke, bo u mnie tez problemy z geometria sa...:(
Zapisane
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #39 - Środa, 12.08.2009, 14:51:40 - NIEPRZECZYTANA »

Kurde tylko że zanim ruszałem zawieszenie to wszystko super było nie ściągał itp. Potem wymieniłem sprężyny, poduszki z łożyskami kolumny, drążki, końcówki drążków, wszystkie tuleje waHacza, łączniki stabilizatora i no wiadomo trochę ściągało, ale kiera chodziłą ok i nie latała na koleinach, tak jak to było wcześniej zanim coś ruszałem, a teraz po ustawieniu geometri tak się zrobiło jak opisywałem.
« Ostatnia zmiana: Środa, 12.08.2009, 21:19:11 wysłane przez KYS » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #40 - Środa, 12.08.2009, 14:51:52 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie w ibizie też problemy z tym były  >:(
Zapisane

FiFi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Świerże Górne
Samochód: Ibiza '00, 1.9 SDi AGP

« Odpowiedz #41 - Środa, 12.08.2009, 16:27:31 - NIEPRZECZYTANA »

 jeżeli ustawiałeś geometrie to radzę Ci sprawdzić:

1. Czy masz dokręcone koła do kolumny
 
Dlaczego ?

Otóż ja niedawno również oddawałem auto na geometrie. Do pseudo - autoryzowanej STACJI DIAGNOSTYCZNEJ W MAGNUSZEWIE ul. Warszawska. ODRADZAM !!!

Otóż ten fagas który ustawiał mi geo raz że zbytnio się na tym nie znał i aby cwaniakował jaki to on nie jest, to dwa musiałem mu przy wszystkim pomagać bo sobie nie radził. Ale do sedna.
Na lewym kole miałem zły kąt pochylenia. Musiał regulować koło na kolumnie. Niby wszystko ok - ale nie dokręcił jak się później okazało tego koła do kolumny. Jak sobie możecie wyobrazić koło latało jakby było na jednej śrubie aby się trzymało. Nie wiedziałem co jest grane. Kierownica się przestawiała zgodnie z ułożeniem koła itp. Auto masakycznie było ściągane na boki, płyawało jak po wodzie... :/ Pojechałem z powrotem do tego fagasa i się nie przyznał - powiedział że to łożysko, albo przegub haha. Pojechałem do swojego mechanika i mi to dokręcił... a robiło się już nie bezpiecznie... trzeba uważać na każdym kroku, nie można nikomu ufać... ograniczone zaufanie już nie tylko na drodze, ale już i w życiu co dziennym... Teraz jest ok, ale powiedzieć musze że ibizy maja to do siebie ze tak czasem plywaja po drodze. Ale trzeba brac po uwage ze jak ma sie szerokie opony itp, to tak bedzie.
« Ostatnia zmiana: Środa, 12.08.2009, 16:35:36 wysłane przez FiFi » Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #42 - Czwartek, 13.08.2009, 14:02:59 - NIEPRZECZYTANA »

a ja mam trochę inny problem, ale też po ustawieniu geometrii, więc nie chciałem zakładać nowego tematu.

U mnie po ustawieniu geometrii, kierownica jakoś ciężej chodzi i bardziej jest auto wrażliwe na koleiny to znaczy wcześniej jakoś lepiej się jeździło, a teraz sam skręca na koleinach itp.  Wiem że to dzieje się jak ktoś zakłada szerokie kapcie, lub zmienia felgi z innym ET.

Ja nic nie zmieniałem mam seryjne alu 16' nigdzie nie uderzyłem itp. nie wiem, mogli źle kąty ustawić czy coś że tak się dzieje?

U mnie jest podobnie - w koleinach auto samo skręca i jedzie w koleinie "po torze". Jak dojeżdżam do świateł, a ulica jest przechylona np.na lewo to na lewo jadą koła. Przy około 100km/h coś mi koła biją i czuć to na kierownicy. Dodam, że wcześniej tak nie było. Teraz dzieje się tak po ustawieniu geometrii. Z kolei na geometrii gość, który ustawiał koła to powiedział, że jeden z głównych parametrów jest najważniejszy, a ten drugi parametr nie jest aż tak ważny - a był poza dopuszczalnym zakresem. Nie wiem co o tym wszystkim myśleć.
Dodam, że najprawdopodobniej mam wybite poduszki na amorkach, bo coś mi tam stuka na najmniejszych dziurach jak jadę wolniutko.
Zapisane
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #43 - Czwartek, 13.08.2009, 18:02:48 - NIEPRZECZYTANA »

Dam znać jak poprawię gdzie indziej geo, bo z tymi się nie dogadam...
« Ostatnia zmiana: Sobota, 15.08.2009, 21:31:26 wysłane przez Jakobe » Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #44 - Piątek, 04.09.2009, 09:02:29 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanie, jak powinno wygladac ustawianie geomterii kol ? w sensie czy auto ma stac na kolach, czy byc podniesioine na podnosniku
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Skocz do: