+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Resetowanie kompa w aucie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Resetowanie kompa w aucie  (Przeczytany 49820 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Przemo_I
Gość



« Wtorek, 31.10.2006, 09:18:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
szukałem dokładnego opisu jakie czynności należy wykonać po odłączeniu akumulatora czyli w sumie po resecie kompa, ale się nie doszukałem. W związku z tym bardzo proszę o podpowiedź czy:
1) aby zresetować komputer wystarczy na sekundę odłączyć akumulator, czy musi to być dłuższy czas,
2) po resecie kompa należy wykonać jakieś określone czynności aby potem auto działało poprawnie (np. zapalenie autka i trzymanie na wolnych obrotach przez 3 min, potem 2 min na wysokich obrotach, jakieś ustawienie zapłonu ITP...)

Pozdrawiam
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 31.10.2006, 09:20:44 - NIEPRZECZYTANA »

na sekundę to moze trochę za mało ale na czas spokojnego osuszenia np browca  :ok:  :pub:

po zdjęciu klemy nic ci się z kompem nie stanie (nie powinno) jedynie zresetuje ci pamięć radia i licznik dzienny
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 31.10.2006, 10:46:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Przemo_I"
jakie czynności należy wykonać po odłączeniu akumulatora czyli w sumie po resecie kompa

O jakim 'kompie' mówisz :?:
Jeżeli chodzi o ECU to w nim nic nie zresetujesz po odłączeniu zasilania...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Przemo_I
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 31.10.2006, 11:22:47 - NIEPRZECZYTANA »

Nie znam się za bardzo na elektronice samochodowej  :neutral: . Nie wiem co to jest ECU.  :?

Chodzi mi o to, że jest jakiś moduł (komputer ?), który steruje silnikiem (obrotami, zapłonem, mieszanką paliwową). Jeżeli odłącze to urządzenie od prądu, to czy trzeba je jakoś ponownie "programować".
Zapisane
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 31.10.2006, 11:26:09 - NIEPRZECZYTANA »

Podobno w ten sposób można wykasować niektóre kody błędów.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 31.10.2006, 11:29:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Przemo_I"
Nie wiem co to jest ECU

E - electronic
C - control
U - unit

Jednostka sterująca pracą silnika.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Przemo_I
Gość



« Odpowiedz #6 - Wtorek, 31.10.2006, 11:44:36 - NIEPRZECZYTANA »

Acha :)

No to rozumiem, że po odłączeniu akumulatora mogę go po pewnym czasie podłączyć spowrotem i nie będę musiał niczego ustawiać.  (nie licząc radia  ;-) ).
Dzięki za odpowiedzi.

Tak przy okazji spytam się jeszcze o jedno. Co warto odłączyć w samochodzie w przypadku gdybym był zmuszony do spawania go.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 31.10.2006, 13:39:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Przemo_I"
No to rozumiem, że po odłączeniu akumulatora mogę go po pewnym czasie podłączyć spowrotem i nie będę musiał niczego ustawiać.

Spodkałem się z przypadkiem (nie w seacie), że po odłączeniu akumulatora zalecano włączenie silnika i odczekanie kilku minut bez jeżdżenia.
Miało to na celu skalibrowanie silnika krokowego z czujnikiem prędkości pojazdu.
Nie widziałem różnicy, gdy po odłączeniu akumulatora czekało się kilka minut oraz gdy od razu jechało...  :niewiem:

Cytat: "Przemo_I"
Co warto odłączyć w samochodzie w przypadku gdybym był zmuszony do spawania go.

Na pewno odłączyłbym komputer (ECU). W końcu podłączony jest do masy i spawanie może mieć negatywny wpływ na niego :!:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 31.10.2006, 16:00:50 - NIEPRZECZYTANA »

W wypadku spawania elektrycznego nalezy bezwzględnie odłaczyc akumulator.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 31.10.2006, 22:08:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Spodkałem się z przypadkiem (nie w seacie), że po odłączeniu akumulatora zalecano włączenie silnika i odczekanie kilku minut bez jeżdżenia.

A dokładnie to do czasu włączenia sie wentylatora ;-)
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
Marooo9 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Głownie Tczew/Tomaszów Maz. juz sporadycznie
Samochód: Ibiza GTi '96, 2.0 - sprzedana

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 08.02.2007, 11:19:25 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli chodzi o restart kompa tyo najlepiej zrób to tak:
zdejmij klemy z aku , a rano załóz klemy i dopal auto na benyznie , niech pochodzi sobie ( po resecie może troche niestabilnie pracować) aż sie troche zagrzeje, potem pojeździj tylko i wyłacznie na benzynie ( nie wolno przełanczac na LPG ani na sekunde ) , zrób 20 km , nawet z 50km , nie musi byc to jednorazowo. Komp po restracie poustawia sobie parametry związane z sterowaniem mieszanką i inne.
Zapisane
erixon
Gość



« Odpowiedz #11 - Czwartek, 08.02.2007, 11:52:28 - NIEPRZECZYTANA »

nie trzeba zadnych sztuczek robic z jezdzeniem czy praca na wolnych obrotach, wystarczy, ze po ponownym zalozeniu klemy odczekasz 10-15 minut. to wszystko, pozniej palisz i jedziesz, ja tak robilem wielokrotnie bez najmniejszych problemow (licznik dzienny i radio resetuja sie)
Zapisane
JASKIERS
Świeżak
Offline Offline



Skąd: NOWY TARG

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 20.02.2007, 09:40:18 - NIEPRZECZYTANA »

sorki że się wtrącę ale ja mam problem z oświetleniem w ibizie sdi 1.9 z 2001, chciałem dołożyć sobie inne radyjko tak jak to pokazywali inni na innym forum no ale nistety się nie udało . zaprzestałem i wróciłem do opcji wejściowej ale kompter samochodu niestety nie.
Nie wiem czemu ale teraz wchodząc do samochodu i odpalając go światło nie gaśnie mi od razu tylko po kilkunastu sekundach ( czyli tak jakbym w ogóle g nie odpalił ). panowie tytaj mówią o restarcie komputera i tak się zastanawiam czy to by mi nie pomogło aby wrócić komputer do wersji sprzed pruby montażu radia. Jeśli cos wiecie na ten temat i macie jakieś pomysły prosze was o pomoc i rade jak z tego wyjść
wielkie dzięki
Zapisane
K Milczarek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: SEAT ALTEA , 2005 , 1.6.

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 01.03.2007, 19:53:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Marooo9"
niech pochodzi sobie ( po resecie może troche niestabilnie pracować) aż sie troche zagrzeje, potem pojeździj tylko i wyłacznie na benzynie ( nie wolno przełanczac na LPG ani na sekunde ) , zrób 20 km , nawet z 50km , nie musi byc to jednorazowo. Komp po restracie poustawia sobie parametry związane z sterowaniem mieszanką i inne.

Cytat: "erixon"
nie trzeba zadnych sztuczek robic z jezdzeniem czy praca na wolnych obrotach, wystarczy, ze po ponownym zalozeniu klemy odczekasz 10-15 minut. to wszystko, pozniej palisz i jedziesz, ja tak robilem wielokrotnie bez najmniejszych problemow


Czyli w końcu jak bo zamierzam przeprowadzić taką akcję i nie wiem którą wersję wubrać ( a akumulator jyż odłączony )
Zapisane

Była cordoba '95 1.6 1F LPG, była Bora '99 2.0 LPG
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 01.03.2007, 21:36:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "K Milczarek"
Czyli w końcu jak bo zamierzam przeprowadzić taką akcję i nie wiem którą wersję wubrać ( a akumulator jyż odłączony )
 :niewiem:  nie bawilem sie tak, polacz obie wersje razem  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Resetowanie kompa w aucie
Skocz do: