+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» walnięty termostat, a może jednak nie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: walnięty termostat, a może jednak nie  (Przeczytany 28391 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
marcinos
Gość



« Sobota, 28.10.2006, 04:47:57 - NIEPRZECZYTANA »

witam,
wiem że temat z termostatem był już poruszany wiele razy, ale być może mój problem jest z deka inny.
Po pierwsze chciałbym spytać gdzie znajduje się termostat płynu chłodzącego w komorze silnika?
A teraz opisuję problem:
Chodzi o toledo z 97 silnik ABF.
Jeden ze wskaźników pokazuje temperaturę płynu chłodzącego. Najpierw jest szare pole które oznacza, że silnik jest w okolicach zimnego, otóż nawet po dłuższej jeździe wskazówka ledwo co opuszcza to szare pole nigdy nie dochodząc to "normalknej" pozycji pracy. Wygląda na to że silnik jest niedogrzeany - walnięty termostat.
Jednak wentylator na chłodnicy się załancza, co oznaczało by że płyn chłodzący ma odpowiednią temperaturę (około 90 stopni) i w takim razie termostat raczej jest sprawny tylko wskazanie wewnątrz auta jest nieprawidłowe. Proszę mi wyjaśnić jesli się mylę.
Jak mogę najłatwiej sprawdzić gdzie jest błąd? Czym szkodzi jazda na niedogrzanym silniku? Jak sprawdzić prawidłowość działania termostatu?

Dzięki
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Sobota, 28.10.2006, 05:32:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinos"
Jak mogę najłatwiej sprawdzić gdzie jest błąd? Czym szkodzi jazda na niedogrzanym silniku? Jak sprawdzić prawidłowość działania termostatu?


1. Urzyć termometru laboratoryjnego albo własnymi łapkami pomacać rury.
2 Oj bardzo szkodzi :( Wieksze zużycie paliwa i silnika, mniejsza  zwawość ;)
3 JW i albo go wydłubać i obejżec jak działa w garnku z podgrzewana wodą.

termostat najczęściej znajduje się w miejscu gdzie schodzą się grube gumowe rury
od chłodzenia silnika i chłodnicy ponieważ przełącza z małego obiegu na duży.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Sobota, 28.10.2006, 08:55:48 - NIEPRZECZYTANA »

Zrob tak:
Na postoju grzej silnik az wlaczy sie wentylator.
- sprawdz czy chlodnica i przewody do niej sa gorace (powinny byc na tyle gorace ze reki sie nie da trzymac)
- zobacz co pokozuje wskazniki temp. silnika (jezeli pion to jest OK)

- jezeli przewody nie sa gorace to wlacznik wentylatora uszkodzony, mozliwe ze termostat tez.
- jezeli to jest OK a wskaznik nie pokazuje pionu to on jest do wymiany.

Opisz co sie dzieje.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #3 - Sobota, 28.10.2006, 12:58:19 - NIEPRZECZYTANA »

Jak miałem uszkodzony włącznik wentylatora, to mi się drugi bierg wiatraka nie włączał. U mnie były takie same objawy (zresztą opisane już na forum..) i wymieniłem termostat i jest ok. Coś musiałeś słabo szukać..

>>TUTAJ<<

opisłałem prawie dokładnie to samo, o czym ty piszesz..

Wskazówka - temperatura mierzona w zbiorniczku może być niższa o kilka- kilkanaście stopni niż na wskaźniku (zresztą wskaźnik ma też duży margines błedu, jak już ktoś napisał kiedyś..). Węże od chłodnicy: najpierw powinien się nagrzać górny, dolny zostać zimny, potem dopiero dolny ma łąpać temperaturę jak się termostat otworzy. Jeśli od razu nagrzewaja się mniej więcej tak samo, to termostat do wymiany (zwróć uwagę, że ręką też nie zauważysz róźnicy, czy mają one 70, czy 90 stopni - będą po prostu gorące)

Proponuję zamknąć temat, albo scalić z którymś o temperaturze silnika..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Sobota, 28.10.2006, 22:14:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
- jezeli to jest OK a wskaznik nie pokazuje pionu to on jest do wymiany.

Albo wskaznik, albo czujnik.
Zapisane

marcinos
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 29.10.2006, 10:18:03 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedzi,
sprawdziłem jak u mnie się zachowuje układ chłodzenia.
Odpaliłem silnik.
Górny i dolny wąż od chłodnicy jest chłodny.
Nagrzewa się górny, dolny jest chłodny.
Gdy już górny jest gorący dony też zaczyna się robić gorący, oba są tak ciepłe że można oparzyć paluchy.
Wskazówka wewnątrz samochodu jest lekko ponad szarym polem czyli silnik  nie osiągnął optymalnej temperatury.
Wynikało by z tego chyba to że walnięty jest czujnik temperatury. Jest on chyba w tym silniku 2 kabelkowy, nie wiem czy on podaje informacje do ECU. Może ktoś mógłby znaleźć taki w etce i podać mi numery?
Czy dobrze kombinuję? Jeśli nie to mnie poprawcie.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 29.10.2006, 11:19:16 - NIEPRZECZYTANA »

Jednak zrozumiales instrukcje sprawdzenia  :ok:
Tak to czujnik  ;-)

357 919 501 A  4 styki czrno zolty pasek (z doswiadczenia wiem ze lepiej oryginalny kupic)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marcinos
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 29.10.2006, 11:40:44 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za informacje,
dziwne że vag nie wykazuje uszkodzenia czujnika.
Mam też wrażęnie że ubywa mi płynu chłodzącego.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 29.10.2006, 11:44:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinos"
dziwne że vag nie wykazuje uszkodzenia czujnika.

Czasami nie wykazuje bo mysli ze czujnik dziala poprawnie, a on tylko zaniza.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marcinos
Gość



« Odpowiedz #9 - Niedziela, 29.10.2006, 12:01:34 - NIEPRZECZYTANA »

raby, Wydaje mi się żę podałeś mi namiary na część do cordoby, chodziło mi o czujnik do toledo z 97 z silnikiem abf 2.0 16v - to w tym samochodzie jest problem
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 29.10.2006, 12:06:10 - NIEPRZECZYTANA »

No tak do cordoby - patrzylem na profil :/

Strasznie zamotany ten ABF  :zakrecony:
Mam takie 2
026 906 161
049 919 501 - 1 styk czarny
niech ktos to sprawdzi jeszcze...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 29.10.2006, 14:55:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym się jednak skłaniał w kierunku termostatu, jak juz pisałem - u mnie było tak samo i po wymianie termostatu problem zniknął. Myślę, że to jest bardziej awaryjna część niż czujnik. Ale jak nie wymienisz to nie będziesz wiedział. Czujnik da radę każdy sam wymienić, więc nie problem. Termostat to trochę więcej rzeźby..

Na forum vwgolf.pl pisali jak pytałem, żeby najpierw zaczynać wymianę od termostatu. Jednak to Twoja sprawa jak to zrobisz, jak już pisałem wyżej - nie wymienisz, nie będziesz wiedział..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 29.10.2006, 21:22:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinos"
dziwne że vag nie wykazuje uszkodzenia czujnika.

VAG moze nie wykazac bledu, ale mozna w nim odczytac temp silnika. Jesli masz czujnik czteroprzewodowy to moze tez byc czesciowo uszkodzony czujnik. Na sterownik podaje dobra infrmacje a na wskaznik zaniza. Wtedy nic sie z silnikiem nie dzieje tylko nie masz odczytu temp.
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #13 - Piątek, 02.01.2009, 13:21:29 - NIEPRZECZYTANA »

Takie pytanie jak autora wątku mi się nasunęło po ostatnich obserwacjach,
mianowicie gdy jeżdżę po mieście gdzie cały czas korek, światła itd.. to temp silnika zawsze ma 90stopni.. natomiast gdy wyjadę za miasto i zaczynam jechać sobie wolniutko 70-80km/h to nagle wskazówka troche spada, tak na 75-80 stopni przy większych prędkościach powyżej 100 trzyma 90stopni.. z czym to może być związane, zauważyłem że temp spada też delikatnie przy włączonym nawiewie ciepłego powietrza na 2,3,4. Ostatnio wymieniałem płyn w chłodnicy na zimowy do -35stopni czy to może mieć jakiś wpływ? Przecież temperatura nagrzanego silnika jak jade w trasie 50-100km nie powinna się zmieniać silnik cały czas pracuję, więc może jakiś czujnik jest walnięty i przekłamuję?
Zapisane
monopolowy
Gość



« Odpowiedz #14 - Piątek, 02.01.2009, 13:39:34 - NIEPRZECZYTANA »

Wiesz, może średnia prędkość + wysoki bieg + niskie obroty silnika to powodują? Zimne powietrze schładza silnik i takie są efekty. Jazda w mieście to niska prędkość, ciągle ruszasz albo jedziesz 50km/h, stoisz w korku, to temperatura silnika nieco rośnie bo przepływ powietrza jest mniejszy.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» walnięty termostat, a może jednak nie
Skocz do: