Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Korektor siły hamowania  (Przeczytany 23908 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
gorbi Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba 95 1,4 i

« Czwartek, 27.10.2005, 19:39:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
W tym tygodniu odebrałem samochodzik z warsztatu po remoncie hamulców(tarcze, bębny klocki itp) :D
Dowiedziałem się od mechanika że mam przeciek na korektorze hamowania i przydałoby się go wymienić :roll:
Pytałem w sklepach o ceny i wszystko zależy od rodzaju układu hamulcowego (Bendix,ATE itp.)Bendix to koszt ok. 700 zł :cry:
Czy mieliście może taki problem czy można to w jakiś inny sposób załatwić i jak to wpływa na hamulce
Zapisane

Cordoba 95 1,4i
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 27.10.2005, 20:06:58 - NIEPRZECZYTANA »

Moim zdaniem to za każdym razem ile odwiedzałem serwis autem firmowym ( czyt POLMOZBYT ) , bo trzeba było ledwo coś naprawić - to zawsze chcieli wymienic pół auta - to się nazywa naciąganie klienta na kasę.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 27.10.2005, 20:55:50 - NIEPRZECZYTANA »

Niestey potwierdzam tą praktykę
Do warsztatu jeżdzi się z listą scisle sprecyzowaną co maja zrobić !!!!
W takich wielkich serwisach trza autka pilnować i patrzec mechanikom na łapki
jest ich tak wielu ze praktycznie są bezimienni.
Najlepiej poszukaj sobie jakiegos prywatnego warszyatu, gdzie robia vw,skody ,Seaty
i jest  kilku mechaników ,których jeteś w stanie zapamietac i jak bedą Ciebie znali to może nie będą Cie wkręcac .Trza byc czujnym
Mały warsztat ,najlepiej z czyjegos polecenia
Lista i obecnosc przy pierwszych naprawach auta.
czujnosc,czujność w Polsce żyjemy

[ Dodano: 2005-10-27, 22:08 ]
Podaj przebieg autka ,typ i ile ma przelatane to moze Ci ktoś na forum odpowie czy mu
 cós takiego padło i po jakim przebiegu ???Ja mam jak w podpisie,160 kkmów i nic takiego nie zauwazyłemale musiałbym zajzec pod auto
Nara nie mam jak :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Piątek, 28.10.2005, 22:39:44 - NIEPRZECZYTANA »

Najlepiej wymontować i wstawić trojak. Tylko nie hamuj w zakręcie.  :)

cordoba vario 125kkm brak wycieków
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 26.03.2006, 14:45:38 - NIEPRZECZYTANA »

witam,
jakis czas temu oddalem auto do mechesa zeby zrobil hamulce z tylu bo kola tarly i sie blokowaly. wymienil szczeki, cylinderki, plyn.
po odbiorze kola ladnie sie krecily i odbijaly.
problem polega na tym ze hamulce sa duzo slabsze. meches zarzeka sie ze przednich kol nie ruszal (no bo w sumie po co). myslalem ze szczeki musza sie jakos ulozyc i dotrzec ale problem nie znika - po remoncie hamulce sa duzo gorsze niz przed.
czy mogl cos popieprzyc z korektorem hamowania (czy tym co rozklada sile hamowania miedzy przodem a tylem - jakkolwiek to sie nazywa)?
macie jakies sugestie?
dzieki

[ Dodano: 2006-03-26, 15:48 ]
no i co to jest ten korektor hamowania tak w skrocie?
czy jest to jakas czesc czysto mechaniczna czy juz elektryka/elektronika?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 26.03.2006, 16:00:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
no i co to jest ten korektor hamowania tak w skrocie?
czy jest to jakas czesc czysto mechaniczna czy juz elektryka/elektronika?

Posłużę się cytatem, żeby było bardziej zrozumiale ;-)

Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.

Jest to urządzenie całkowicie mechaniczne  :smile:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Kiniu
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 27.03.2006, 18:58:47 - NIEPRZECZYTANA »

Zadaniem korektora jest też  dozowanie siły hamowania na tył jakieś 30% i opóżnienie względem przedniej osi..
Jak go wyrzucisz i dasz troche dłuższe przewody hamulcowe, tył będzie ostrzejszy i na śliskiej nawierzchni będziesz mógł dorównać Maćkowi Polodemu

[ Dodano: 2006-03-27, 20:01 ]
4th_horseman  ile km zrobiłes na nowych szczękach i dlaczego sądzisz że przód teraz bierze gorzej?

[ Dodano: 2006-03-27, 20:04 ]
Tracer  mam najechanych  220tys.km i nic się z korektorem nie dzieje :chytry:
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 27.03.2006, 19:53:19 - NIEPRZECZYTANA »

zrobilem ok 1000km,

auto w ogole gorzej hamuje i pomyslalem ze skoro wiekszosc sily hamowania idzie na przod, a przed remontem tyl nie odbijal i slabo hamowal a przod spisywal sie ok, to skoro po remoncie hamulce sa slabsze niz przed, to moze jest cos nie tak z tym korektorem (hamowanie przesuniete bardziej na tyl -> gorsza ogolna skutecznosc).

ale zamieszalem :ok:

[ Dodano: 2006-03-27, 20:57 ]
tzn. jesli auto przed remontem tylnich hamulcow hamowalo lepiej niz po, to chyba cos musialo sie zrypac z przodu albo hamowanie przemiescilo sie na tyl (korektor) co zmniejszylo ogolna skutecznosc hamowania. :zakrecony:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Kiniu
Gość



« Odpowiedz #8 - Wtorek, 28.03.2006, 16:30:16 - NIEPRZECZYTANA »

klocki i szczęki "układają"  się przez ok 200-300km, przez ten czas należy obchodzic sie z nimi delikatnie .Jak je przegrzejesz w fazie docierania to po zabawie.
Korektor nie działa na zasadzie -dam więcej na przód ,albo mniej . Na przód zawsze idzie max ,tył mniej z opóżnieniem żeby Cię nie wyprzedzał przy każdym hamowaniu.uważam ze w tym przypadku nie jest on przyczyną/ mogę się mylić/
Sprawdzałeś tarcze i klocki?

[ Dodano: 2006-03-28, 17:40 ]
...a ten mechanes to składał to prawdziwy mechanes czy tylko mu się tak wydaje.
U mnie na podwórku jest takich dwóch poskładaja hamulce ,póżniej hamują ile sił w emeryckich nogach /bo im starszy tym wiarygodniejszy/ i jak juz śmierdzi gumą ,"klockami" ,zagotowanym płynem i tył nadal się nie blokuje to oddają brykę mówiąc że to się dotrze .
Cholerne żeżniki na emeryturze :mad:
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 28.03.2006, 18:46:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kiniu"
klocki i szczęki "układają" się przez ok 200-300km, przez ten czas należy obchodzic sie z nimi delikatnie

a dlacego :hmm:

[ Dodano: 2006-03-28, 19:52 ]
no zaklad na prawde duzy tylko sporo tez praktykantow :!:
dla mnie to za duzy zbieg okolicznosci zeby klocki czy tarcze z przodu sie 'zepsuly' akurat po wizycie u mechesa.
moze sie myle - prosze mnie wyprowadzic z bledu - skoro przedtem auto hamowalo lepiej (a tylne hamulce wtedy nie dzialaly zbyt dobrze) a po remoncie auto hamuje gorzej (a mieli oprocz dobrze hamujacego przodu naprawic tez tyl) no to chyba cos zlego stalo sie z przednimi hamulcami.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Kiniu
Gość



« Odpowiedz #10 - Wtorek, 28.03.2006, 19:27:04 - NIEPRZECZYTANA »

w skrócie :tarcza /bęben/ nie są idealnie "gładkie" i wymagane jest wzajemne dopasowanie obu współpracujących powierzchni  . Klocek /szczęka/musi sie "pozbyć "wierzchniej warstwy  
żeby uzyskać  max .skutecznośc ,,ale przegrzanie prowadzi do jej zeszklenia i zmniejszenia wspóczynnika tarcia.

Tarcze muszą być montowane z zachowaniem limitu bicia 0.05 mm.
 Wszystkie dodatkowe części takie jak: zaciski, tłoki, suwaki jak i wyważenie kół muszą być sprawdzone,oczyszczone . Tacze/bębny/ muszą być czyste /odtłuszczone/

Mogło się zdarzyć że miałeś dobre hamulce bo tył ciągle blokował i  samochód szybko reagował na pedał hamulca.
Miałem taki przypadek że hamulec zasadniczy działał po zaciągnięciu hamulca ręcznego,ale to była skrajność.
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 28.03.2006, 19:44:56 - NIEPRZECZYTANA »

no moglo tak byc, dzieki.
gdyby ktos mial jeszcze jakies koncepcje to bardzo prosze
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
janik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bochnia
Samochód: Cordoba 1,4 98r.

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 04.05.2009, 18:34:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam klubowiczów, 
Mam Cordobę 1,4 ;98r.
Byłem dziś na przeglądzie i niestety okazało się, że  korektor siły hamownia jest "przypocony" tzn. widać na nim, szczególnie przy dochodzących do niego metalowych przewodach hamulcowych ślady wycieku płynu hamulcowego. Nie wiem na ile jest to niebezpieczne ? Mechanik powiedział, że to może być groźne tj. może zdarzyć się nawet taka sytuacja, że zabraknie w ogóle hamulca.
Doradził mi, abym to wymienił. Dotąd nie wiedziałem o takim szpeju, jak ten korektor i jakie on spełnia zadanie - zresztą dokładnie dalej tego nie wiem !
Proszę o jakieś info , na ten temat !
Pozdrawiam,         
             
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 04.05.2009, 18:48:58 wysłane przez janik » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 04.05.2009, 19:48:18 - NIEPRZECZYTANA »

Korektor odpowiada za dostosowanie ciśnienia płynu hamulcowego na tylne hamulce, w zależności od stopnia załadowania pojazdu, przeliczanego na ugięcie zawieszenia tylnego. Im bardziej obciążony tył samochodu, tym wieksze ciśnienie "puszczane" jest przez zawór w korektorze na hamulce kół tylnych. U ciebie jest to korektor typowo mechaniczny, wychyłowy, połączony z nadwoziem za pomocą dzwigni uruchamiającej.
Ewentualnie rozszczelnienie przewodów przy korektorze faktycznie grozi brakiem hamulców, ale nie na wszystkie koła, raczej dla tyłu, układy hamulcowe są dwuobwodowe, zatem uszkodzenie jednego obwodu nie może prowadzić do niesprawności całego układu hamulcowego.
Co fakty nie zmienia, że powinno być to urządzenie sprawne w 100% i należy je wymienić.
Koszt nowego to około 250zł. Jesli natomiast zacieki były tylko z samych przyłączy, można próbować uszczelnić to połączenie, ale jest to jednak pewne ryzyko.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 04.05.2009, 19:50:25 - NIEPRZECZYTANA »

Zmienia on siłę hamowania w zależności od obciązenia tylniej osi.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Korektor siły hamowania
Skocz do: