Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: cordoba vario - amortyzatory  (Przeczytany 22754 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Gruby
Gość



« Odpowiedz #15 - Środa, 24.01.2007, 21:40:37 - NIEPRZECZYTANA »

Czytam, czytam, czytam...

W mojej Cordobie występują podobne objawy. Buja przodem przy nierównościach ale amortyzatory suche a na trzepaczkach wyszło po 62%. Przy ostrym hamowaniu, gdy auto zatrzyma się już w miejscu, przód potrafi się odbić w górę i jeszcze wahnie się dwa razy.

W takim razie badanie amorków nie jest miarodajne !!! Czy jest inny sposób na sprawdzenie, który element wymienić. Czy sprężyny czy amortyzatory :?:
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 25.01.2007, 07:44:30 - NIEPRZECZYTANA »

najlepsza odpowiedz to .... jak bujnie 2 razy ...amo do wymiany.... nie tłumi.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 25.01.2007, 11:22:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
najlepsza odpowiedz to .... jak bujnie 2 razy ...amo do wymiany.... nie tłumi.
a jak bujnie raz, ale dobija na uskokach to sprezyny.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
M_O_R_I
Gość



« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 29.01.2007, 00:35:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "tracer73"
witam
szykuje się do zmiany amorków w cordobie vario mod 2000 1,6 ALM podpowiedzcie jakie założyć i co jeszcze przy okazji wymienić
pozdrawiam


Osobiście polecam Bilsteiny. Przy okazji wymiany amortyzatorów wymień silent blocki.
Jesli chcesz to moge podać Ci namiary do gościa który tanio sprzedaje te amortyzatory :)
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #19 - Piątek, 02.02.2007, 16:09:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Tracer napisał/a:
najlepsza odpowiedz to .... jak bujnie 2 razy ...amo do wymiany.... nie tłumi.
a jak bujnie raz, ale dobija na uskokach to sprezyny.

u mnie buja raz przy hamowaniu, ale sporo przechyla w zakretach co by chyba wskazywalo na sprezyny. ale czy to mozliwe zeby sprezyny same z siebie stracily sprezystosc?  :niewiem: no bo na pewno nie mam peknietych.

[ Dodano: 2007-02-02, 16:20 ]
aha, no i czy ktos moze slyszal cos o produktach firmy GT Cupline - czy to jest cos warte bo sporo tego na allegro http://allegro.pl/item159688277_seat_ibiza_cordoba_sprezyny_i_amortyzatory_kpl_.html  :?:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
poandy
Gość



« Odpowiedz #20 - Niedziela, 18.03.2007, 11:50:17 - NIEPRZECZYTANA »

Szukałem!
Większość szuka jak obniżyć samochód a mnie interesuje co innego.
Wiem że siedzi mi trochę tył i chcę wymienić sprężyny a oto problem:
w instrukcji napisali,wysokość zawieszeni Przód 387mm(GT-367)tył 362(342) a mój to GT nie jest a wysokość ma jak w GT(tył niżej o 15 mm i 20mm lewy tył niż norma dla GT)) i nie wiem jakie sprężyny zamówić bo są paski biało-niebieski,biało pomarańczowy(sztywność sprężyny?)chcę żeby wysokość była orginalna(to chyba ta jak w GT) a sztywność dobra do 15 alu i czterech osób.Może ktoś ma lepszą "instrukcje"i wie jak to jest w tym orginale.
Chciałbym wyrobić sobie zdanie w tym temacie bo jeden mówi ;nie wymieniaj sprężyn tylko załóż spacjalne gumowe tależyki po parę zł.,jeszcze inny sprężyny sztywne a następny dodaje
że przez to szybko rozwalą mi się elementy zawieszenia.Dlatego liczę na doświadczenie forumowiczów.Wiem że każdy ma inne zdanie ale dzięki temu można ominąć błędy (kosztowne)
Ps.Podklejałem się do innego postu ale nic z tego nie wyszło.
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 18.03.2007, 12:05:10 - NIEPRZECZYTANA »

W każdej Corodbie tył przysiada - nawet u mnie w SX jest już za nisko w stosunku do przodu. Dodatkowo wielkość nadkoli (z przodu większe) potęguje to wrażenie. Także jeżeli cały czas jeździsz w 4 osoby to może by tak spręzyny od Vario dać na tył?? Co do kolorów to nie bardzo  się w tym orientuje. A co do twardości zawiasu to SX ma podobnie jak GT niższe zawieszenie o 20mm no i jest troche sztywniejsze ale wg jeździ się dobrze po polskich drogach - jak załaduje 4 osoby to mi nic nie obciera - koła mam 195/50/15

PS: Te wymiary, które podałeś są od nadkola do ziemi??
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
poandy
Gość



« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 19.03.2007, 16:48:11 - NIEPRZECZYTANA »

Nie,to wymiary od nadkola(środek)do środka koła.Są to wymiary w mm. z opisu technicznego.
Wiem że nasze typy tak często mają ale nie wiem czy jest to wina typu sprężyn,napewno nie powinien być niżej niż norma nawet dla nisko zawieszonego.Moja jeżdzi komfortowo a z tego co ludzie piszą to w cordi zawieszenie jest sztywne między innymi z tego wnioskuję że coś nie tak(nie żebym szukał dziury).Kolory z tego co zdążyłem się dowiedzieć to:nieb-biały stand.,pomar-biały sztywne,czerwono-biały sportowe.
Ktoś na forum pisał o sprężynach od vario i mogą nie pasować.Byłem u gościa który ma wymiary sprężyn i wychodziło że różnią się grubością stali i średnicą sprężyny od tych normalnych.Acha ale nie wiem czy są takiej samej wysokości.(czy to tak jest?)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #23 - Środa, 11.04.2007, 17:12:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "poandy"
Szukałem!
...Przód 387mm(GT-367)tył 362(342) a mój to GT nie jest a wysokość ma jak w GT(tył niżej o 15 mm i 20mm lewy tył niż norma dla GT))


Trochę odkopie temat ale nurtowały mnie te wymiary i z ciekawości zmierzyłem (+-2mm)

Przód 360mm
Tył 330mm także widać, że tył minimalnie bardziej już przysiadł  - no chyba, że graty robią swoję. Tak czy inaczej jak ktoś wsiądzie to różnica robi się jeszcze większa więc chyba zejde ze 20mm z przodem :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
poandy
Gość



« Odpowiedz #24 - Środa, 11.04.2007, 17:55:04 - NIEPRZECZYTANA »

Jak będziesz już zorientowany lub zrobisz sprężyny to napisz jakie kupiłeś,bo ja stoję z tą sprawą gdyż na razie mi to zbyt mocno nie przeszkadza a wybór sprężyn jest spory(kolory tęczy) i za bardzo nadal nie wiem jakie orginalnie powinny być w moim a jakie można założyc(ETKA nie pokazuje sprężyn do mojego!?)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #25 - Środa, 11.04.2007, 21:32:53 - NIEPRZECZYTANA »

Maiłem -40 niebieskie ale zrezygnowały z nich - chwilowy brak kasy... ale myśle teraz o innym patencie. Jako że i  tak szykuje mi się zmiana amorków to wylookałem na allegro amory GT Cupline (nie dyskutujmy o samej marce bo wiele już było) które obniżają zawias o 20mm i nie chodzi tutaj o skrócony skok tylko raczej o wysokość zamocowania siodła. Ja i tak seryjnie mam krótsze sprężyny o te -20 także może jakoś to spasuje  :niewiem:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #26 - Środa, 11.04.2007, 21:40:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
które obniżają zawias o 20mm i nie chodzi tutaj o skrócony skok tylko raczej o wysokość zamocowania siodła

Moim zdaniem obniżenie mocowania sprężyny (o ile dobrze zrozumiałem) będzie kiepskim pomysłem przy seryjnej sprężynie...
Seryjna sprężyna może być zbyt miękka do takiego rozwiązania ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 12.04.2007, 08:20:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "Abdul"
które obniżają zawias o 20mm i nie chodzi tutaj o skrócony skok tylko raczej o wysokość zamocowania siodła

Moim zdaniem obniżenie mocowania sprężyny (o ile dobrze zrozumiałem) będzie kiepskim pomysłem przy seryjnej sprężynie...
Seryjna sprężyna może być zbyt miękka do takiego rozwiązania ;-)


No napisałem, że mam niższe o 20mm - wszak to SX - no i troche twardsze  :chytry:
Ale jeszcze napisze maila z pytaniem na jakiej zasadzie to działa  :hmm:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 12.04.2007, 08:29:20 - NIEPRZECZYTANA »

Będziesz dobijał na dziurach... Szkoda kręgosłupa i amorków...
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #29 - Czwartek, 12.04.2007, 19:25:15 - NIEPRZECZYTANA »

chcialem dzis przelozyc tylne amorki ze sprezynami z ojca ibi do mnie bo jego jest troche sztywniejsza a ja mam jeden amor z tylu wylany.
jak wyciagnalem jego i moje amory to co prawda jego nie byly wylane ale jak scisnalem cale kolumny to moje byly sporo twardsze (wyszlo na to ze mam twardsze springi ale gorsze amory) wiec wlozylem je z powrotem, bo zostawie sobie twardsze springi i dokupie jakies nowe amory.
moje sprezyny maja zielona kropke a ojca pomaranczowa (obydwie ibizy to AEX'y).
czy nie powinno byc tak ze zielone powinny byc mieksze od pomaranczowych?

[ Dodano: 2007-04-13, 16:18 ]
poszukalem troche i znalazlem to: http://www.vagcat.com/epc/cat/se/IB/1997/242/53/4692036/

sa rozne kombinacje kolorowych kropek w zaleznosci od auta, natomiast nadal nie wiem jakie kropki odpowiadaja jakim twardosciom :niewiem:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» cordoba vario - amortyzatory
Skocz do: