Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwny problem z hamulcami  (Przeczytany 69003 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 19.12.2006, 23:54:37 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm moze nieszczelnosc podlaczenia serwa jest i silnik lapie "lewe" powietrze
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
gld
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 21.12.2006, 10:21:14 - NIEPRZECZYTANA »

Ta, to samo co u mnie. Jak wciskam mocno hamulec na wolnych obrotach to też mi budą telepie, bo obroty sparają. Sprawdźczy Ci nie spadają przy kręceniu kierownicą na wolnych. W tym przypadku to... nikt mi nie był w stanie pomóc  :?
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 21.12.2006, 10:41:40 - NIEPRZECZYTANA »

Może być serwo do wymiany bo w monęcie wciśnięcia hamulca robi się jakaś nieszczelność i łapie wtedy lewe powietrze. Jakby połączenie kolektora i serwa było nieszczelne to by cały czas na wolnych obrotach się telepał, a nie w momęcie wciskania hamulca. Ja jeszcze się zastanawiam nad jedną żeczą -jak głęboko wchodzi pedał hamulca zanim będzie opór (jak wysoko bierze hamulec) bo jeżeli przy samej podłodze to ruch membrany w serwie duży (podciśnienie nagle spada i zachwianie obrotów). A jak skuteczny masz hamulec :?: Jeżeli nie tym tropem idę to mnie poprawcie. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 21.12.2006, 18:41:27 - NIEPRZECZYTANA »

Hamulce maja skutecznosc dobra. Ale jak wcisne i trzymam to nie telepie;)) telepie jak pompuje pedalem. i obroty nie spadaja az tak mocno zeby silnik sam z siebie sie telepal bo by musial miec z hmm 500 -600 obrotow a u mnie ma z 750-850 na oko i telepie sie bo wciskam pedal i puszczam ;)
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
tomashleezon
Gość



« Odpowiedz #19 - Piątek, 01.06.2007, 08:38:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!!

Od pewnego czasu zauważyłem pewien problem, mianowicie, czasem jak nacisnę pedał hamulca to jest strasznie twardy i auto bardzo słabo hamuje, musze mocno cisnac, zeby zatrzymac auto , dopiero jak puszcze pedał i nacisne ponownie to działa jak powinno... Co to może być i jak to leczyć, sprawa jest dość poważna bo pewnego dnia mogę nie zdążyć nacisnąć ponownie...  :niewiem:
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Piątek, 01.06.2007, 09:09:32 - NIEPRZECZYTANA »

Moze pada serwo? Zacznij od sprawdzenia weza idacego od kolektora ssacego do serwa i zaworka zwrotnego na nim. Moze jest gdzies pekniety.
Zapisane

marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #21 - Piątek, 01.06.2007, 09:56:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Moze pada serwo

Też bym na to stawiał. Porównaj sobie siłę jaką musisz deptać pedał przy wyłączonym silniku - jeśli jest podobna - to serwo ci pada.
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 17.12.2007, 19:23:45 - NIEPRZECZYTANA »

Dzis sobie zgasilem silnik podczas jazdy i co ? zapierajac sie o fotel udalo mi sie leekkkoo wychamowac wlaczylem silnik hamulce wrocily. No ale nadal po gwaltownym wcisnieciu chwila mija gdy zacznie hamowac... A do czego jest ten zaworek na wezu ? Jaki jest objaw jego uszkodzenia >?
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 17.12.2007, 20:07:55 - NIEPRZECZYTANA »

starfire, najpierw wypelnij profil bo nie wiadomo o jaki samochod chodzi (sa rozne hamulce w roznych modelach)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 17.12.2007, 20:09:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Dzis sobie zgasilem silnik podczas jazdy i co ? zapierajac sie o fotel udalo mi sie leekkkoo wychamowac
Znaczy rozumiem, że nie musiałeś użyć dużej siły? (lekko wychamować) Czy mocno cisnąłeś i dlategop zapierałeś się o fotel?
Cytat: starfire
A do czego jest ten zaworek na wezu
To zaworek zwrotny. Jeśli zgasisz silnik i po kilkunastu sekundach naciśniesz pedał hamulca kilkakrotnie to powinien wciskać się coraz ciężej i płycej. Jeśli odrazu masz opór to może być padnięty.

Napisano: Poniedziałek, 17.12.2007, 20:09:21


Cytat: raby
starfire, najpierw wypelnij profil
też prawda.
Zapisane

starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 17.12.2007, 20:44:05 - NIEPRZECZYTANA »

No to zaworek mam ok :( Kuzwa...

Chodzi mi o to ze jak zgasilem silnik jadac to pedal byl mega twardy ledwo co zwolnilem.... musialem szybciutka wlaczyc silnik bym mogl sie zatrzymac.

Wyjmowal ktos pedal hamulca ???? On jest zawieszony na jakims TLoku ? moze to musze wyczyscic i pomoze? Bo nie mam juz pomyslow.
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 17.12.2007, 22:00:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: starfire
No to zaworek mam ok  Kuzwa...
Napewno??
Cytat: starfire
Chodzi mi o to ze jak zgasilem silnik jadac to pedal byl mega twardy ledwo co zwolnilem....
Z tego dla mnie wynika, że chyba nie bardzo. Pierwsze wciśnięcie hamulca nie powinno się róźnić od tego na zapalonym silniku.
A może coś przeoczyłem? Albo nie rozumiem.
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 17.12.2007, 22:03:57 - NIEPRZECZYTANA »

Może masz padnięty korektor siły hamowania (jak występuje w twoim  modelu auta), jeżeli nie to skupiłbym się na tylnych hamulcach -jeżeli są bębny zużyte i szczęki to taki efekt będzie -brakuje samoregulacji- samoregulatory są już na maxa wciśnięte i szczęki mają dalej duży luz do bębnów, a co za tym idzie pedał wpada bardzo głęboko i jest już poza zakresem skutecznego wspomagania przez serwo.
Sprawdź czy pedał głęboko podczas hamowania wpada. Możesz jeszcze ręcznie kliny samoregulatorów przez otwór śruby koła wepchnąć ile się da - skuteczność tylko na chwilę, ale będziesz wiedział czy to tył.
 :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 17.12.2007, 22:11:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: starfire
Chodzi mi o to ze jak zgasilem silnik jadac to pedal byl mega twardy ledwo co zwolnilem.... musialem szybciutka wlaczyc silnik bym mogl sie zatrzymac.
Wspomaganie siły hamowania pochodzi z podciśnienia wytwarzanego przez pracujący silnik.
Jeżeli silnik nie pracuje to hamulce działają bez wspomagania i to jest normalne, że trzeba użyć większej siły, aby zahamować samochód...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 17.12.2007, 22:32:45 - NIEPRZECZYTANA »

Sproboje wyjasnic :

- Zaworek raczej ok bo pierwsze wcisniecie na zgaszonym jest miekkie drugie jeszcze tez dopiero przy nastepnych twardnieje i wtedy juz nie daje rady hamowac.
- Korektor hmm reczny zaciagam to blokuje kola w czasie jazdy
- Pedal NIE wpada gleboko :
   Wszystko jest ok jak wciskam delikatnie czytaj normalnie pedal hamulca lapie dobrze, hamuje ok. Problem jest jak depne awaryjnie gwaltownie. Wtedy pedal jest twardy od samej gory i dopiero po chwili miekknie i moge hamowac. IDEALNIE to obrazuje pompka do roweru - trzymacie ja w powietrzu, pompujecie powoli... jest ok a sprobjcie popchnac tlok baaaaardzo szybko pompka w pierwszej fazie sie "zatnie" i dopiero po chwili rozprezane powietrze zacznie wychodzic przez dziurke.


- rozumiem zasade dzialania wspomagania i wyglada ze tu jest wszystko ok. (choc to dziwne ze jak wypompuje powietrze na zgaszonym to nie jestem w stanie zahamowac samochodu oczywiscie zwolnic zwolnie ale to nie hamowanie)

Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Dziwny problem z hamulcami
Skocz do: