+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Rodzaje alternatorow
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rodzaje alternatorow  (Przeczytany 48429 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
Oktan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: była Cordoba 1.4 ABD, jest megane '02 1.9 dci

« Odpowiedz #30 - Niedziela, 20.01.2008, 21:04:21 - NIEPRZECZYTANA »

ehe dzięki wielkie w takim razie rozumiem dlaczego nie jest to takie łatwe ;)  :-X
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #31 - Niedziela, 19.10.2008, 12:47:30 - NIEPRZECZYTANA »

Ma ktoś z Was altka Valeo 90A ??
Mam takiego i niestety napiecie jakie wytwarza wacha się ok 13 V (12,6 pod obciążeniem)zamiast 14 V :(
Masa silnika i spadki na kablach sprawdzone :) ok 0,15 volta.
Zastanawiam się czy jest zepsuty czy ten typ tak ma ??
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #32 - Niedziela, 19.10.2008, 14:44:28 - NIEPRZECZYTANA »

Może to wina regulatora.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #33 - Niedziela, 19.10.2008, 15:17:48 - NIEPRZECZYTANA »

Tak , podejżewam regulator, albo diody prostownicze te dodatkowe o ile altek jest 9 diodowy bo bywają 6 diodowe. Jak to się doczytałem nie za bardzo można je wymienić.
Natomiast regulator mozna wymienić . Ale nie chciałbym wymienić na taki sam co też daje 13V. Miałej juz taki przypadek w skodzie faworit ojca ze regulator dawał 13,5 i za nic nie szło przerobić go na 14 V. 
Pewnie wróce do Boscha 70A i wtedy pomierzę czy tamten daje 14V.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #34 - Wtorek, 28.06.2011, 18:48:39 - NIEPRZECZYTANA »

Ja się podepnę.Otóż posiadam Ibizę z silnikiem 1.3 bez wspomagania i klimy z 94r i właśnie odczytałem numery i z akumulatora i nie wiem czy są dobrane do siebie.Czy może ktoś mi powiedzieć czy jest dobrze czy nie,a więc-

ALTERNATOR - Bosch K1 14V 23/55A
AKUMULATOR - 12V/35Ah/300 A (EN)
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 28.06.2011, 19:15:58 - NIEPRZECZYTANA »

Aku troche mały, ale co ma piernik do wiatraka?
Jak akumulator da rade napędzić silnik to jest ok. Jeżeli aletrnator w przyzwoitym czasie go naładuje to tez ok.
U Ciebie jest to w granicach normy. Jest dobrze.
Zapisane
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 28.06.2011, 20:33:39 - NIEPRZECZYTANA »

A to że może mieć wpływ nie wiem czy alternator czy akumulator z moim problem na włączonym silniku jałowym na rozgrzanym silniku ze włączonymi światłami,ponieważ jak się rozgrzeje to mi drga kierownica i kokpit a jeszcze jak mam podłączone radio to jeszcze gorzej drga cały czas a jak wyłączę światła to te drgania się uciszają i robią się pulsacyjne.Nie wiem czy idę dobrą drogą,ponieważ myślę że to przez alternator lub regulator napięcia ale nie jestem pewny i dlatego proszę was o pomoc w tej sprawie,jaka przyczyna takiego stanu może być?
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 28.06.2011, 22:17:11 - NIEPRZECZYTANA »

najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby podpięcie mocniejszego akku i sprawdzenie jak się zachowuje samochód
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 28.06.2011, 23:44:12 - NIEPRZECZYTANA »

samsungrv510, a sprawdziłeś wszystkie "tropy" podawane w innym wątku? Zaczynając od ustalenia jakie masz obroty na zimnym silniku a jakie na ciepłym?
Jak szukasz pomocy, to trzeba informować co już sprawdziłeś, bo inaczej to robi się "błędne koło"...

najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby podpięcie mocniejszego akku i sprawdzenie jak się zachowuje samochód
Nie wiem, czy "mocniejszy akumulator" to ten co ma większą pojemność, czy ten co ma większy prąd rozruchowy? Akumulator o większej pojemności stanowi większe obciążenie dla alternatora (potrzebny większy prąd do jego naładowania).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 28.06.2011, 23:49:30 - NIEPRZECZYTANA »

samsungrv510, zacznijmy od tego. Podepnij pod VAG'a. To pomaga w zdiagnozowaniu usterki.
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #40 - Czwartek, 30.06.2011, 16:06:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Cytat: efmk  Wtorek, 28.06.2011, 23:17:11
najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby podpięcie mocniejszego akku i sprawdzenie jak się zachowuje samochód
Nie wiem, czy "mocniejszy akumulator" to ten co ma większą pojemność, czy ten co ma większy prąd rozruchowy? Akumulator o większej pojemności stanowi większe obciążenie dla alternatora (potrzebny większy prąd do jego naładowania).
:o przecież to ogólnie stosowane stwierdzenie :-X
miałem na myśli np. taki 44Ah a reszta propozycji tutaj
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #41 - Czwartek, 30.06.2011, 16:16:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: efmk
przecież to ogólnie stosowane stwierdzenie 
Moc podawana jest w watach (W), a akumulator ma Ah i A  :P
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #42 - Czwartek, 30.06.2011, 16:22:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Moc podawana jest w watach (W), a akumulator ma Ah i A  :P
nie chcę wchodzić z Tobą w polemikę - bo tak, masz masz rację co do mocy, ale też czytając całą wypowiedź i rozumiejąc kontekst wypowiedzi, takich dylematów mieć się nie powinno... może zakończmy bezsensowną polemikę a jeśli mamy ją ciągnąć, to lepiej wyjdzie to na PW :eye:
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #43 - Czwartek, 30.06.2011, 17:45:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Moc podawana jest w watach (W), a akumulator ma Ah i A  :P
nie chcę wchodzić z Tobą w polemikę - bo tak, masz masz rację co do mocy, ale też czytając całą wypowiedź i rozumiejąc kontekst wypowiedzi, takich dylematów mieć się nie powinno... może zakończmy bezsensowną polemikę a jeśli mamy ją ciągnąć, to lepiej wyjdzie to na PW :eye:
Ale ja nic złego nie miałem na myśli  8)
Poważnie chciałem dowiedzieć się, czy chodzi o pojemność czy o prąd rozruchowy, czy o to i o to...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #44 - Czwartek, 30.06.2011, 20:39:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Akumulator o większej pojemności stanowi większe obciążenie dla alternatora (potrzebny większy prąd do jego naładowania).
Czy z aku 76Ah, czy 34Ah pobierzesz np 10Ah o do obu należy dostarczyć (nie uwzględniając strat ok 40%) z altka też 10Ah - oba śmiało 5A ładowanie przez 2h. Gdzie różnica w obciążeniu? Alternatort w aucie śpokojnie znoszą obciążenia kilkudziesięciu amper.
Dodam, że naładowany aku nawet w ciągniku (nawet ponad 150Ah) stanowi zerowe obciążenie dla alternatora.
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Rodzaje alternatorow
Skocz do: