Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Brak "klaksonu"
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
[
3
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Brak "klaksonu" (Przeczytany 65776 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
largusek
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza 94r 1,6
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #30 -
Piątek, 18.01.2013, 23:33:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris Czwartek, 31.07.2008, 05:10:24
No to sprawdziłem. Jest przekaźnik. Przycisk w kierownicy zwiera go do masy. Klakson powinien mieć plusa cały czas o ile jest sprawny bezpiecznik, a przekaźnik zwiera go do masy
Poratuj i powiedz który to przekaźnik i gdzie go znaleźć i jaki ma numer.
Mam taki problem, że klaksony dwa działają podpięte na krótko do akumulatora. Jednak podpięte do kostki nie działają niestety. Sprawdziłem bezpiecznik nr 13 i jest cały. Sprawdziłem miernikiem kostkę przy klaksonie i są dwa plusy w kostce. Jednak gdy poproszę kogoś o naciśnięcie kierownicy to nic się nie dzieje, dwa plusy dalej są. Zwarłem nawet kabelki w kierownicy i dalej nic. Nie mam bladego pojęcia jak, co i gdzie dalej sprawdzać.
Doczytałem tutaj o przekaźniku klaksonu jednak który to? W spisie jaki znalazłem w necie to nr 13 ale gdzie go szukać to już nie mam bladego pojęcia.
Zbliża się przegląd i bez klaksonu nie ma mowy, upierdliwy facet ma bzika na tym punkcie.
Niech ktoś coś podpowie...
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #31 -
Sobota, 19.01.2013, 13:20:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
A na pewno tam jest przekaznik ? Mozliwe że obwód zamyka się przez podanie "masy" z włacznika na kierownicy, bezposrednio na klaksony i ten obwód jest uszkodzony.
Od kiery do klaksonów.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
szataniotko
:)
Użytkownik
Offline
Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #32 -
Sobota, 19.01.2013, 14:30:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
sprawdź miernikiem czy nie masz przerwy w obwodzie
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #33 -
Sobota, 19.01.2013, 18:59:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
przerwa jest murowana, pomiędzy kierą a klaksonami.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
szataniotko
:)
Użytkownik
Offline
Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #34 -
Sobota, 19.01.2013, 20:49:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie koniecznie w kierze może coś nie stykać
Zapisane
largusek
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza 94r 1,6
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #35 -
Poniedziałek, 21.01.2013, 10:42:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
no ale jak sprawdzić obwód jak na kostce przy klaksonie są dwa plusy?
Z tego właśnie względu doczytałem, że jeżeli są dwa plusy to bardzo dobrze bo naciskając na kierownicę podaje masę na przekaźnik który przełącza jeden z plusów przy klaksonie na masę i dlatego wyje.
Ja się na tym nie znam jednak już nie wiem co sprawdzać i gdzie.
Który to jest kabelek i w której kostce przy kierownicy z tej masy?Bo żaden kabelek od przycisku klaksonu w kierownicy nie idzie luzem wzdłuż kierownicy.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #36 -
Poniedziałek, 21.01.2013, 18:45:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: largusek
no ale jak sprawdzić obwód jak na kostce przy klaksonie są dwa plusy?
np podlaczyc zarowke lub podlaczyc miernik z obciazeniem
1 plus raczej nie zadziala wtedy
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
largusek
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza 94r 1,6
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #37 -
Poniedziałek, 21.01.2013, 19:03:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie rozumiem, wybacz. Skoro w do kostki dochodza dwa plusy to jak zarowka ma zaswiecic? Nie zaswieci przeciez. Sprawdzilem miernikiem wlasnie na tej kostce. Doczytalem,ze masa zwierana w kierownicy jest podawana na pzekaznik ktory podaje wtedy na jeden z kabli w kostce mase. Znajomy powiedzial mi cos o bolcu w kierownicy,ze jezeli sie zawiesil to nie ma masy lub moze byc zasniedzialy. Wiec jak sie ociepli chociaz troche to bede zdejmowal kierownice.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #38 -
Wtorek, 22.01.2013, 09:29:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
sadze ze to taki sam plus jak w przelacznikach szyb ktory zniknie po obciazeniu obwodu. Po prostu zasilanie przechodzi przez tyle obwodow ze miernik je widzi ale nic na takim plusie nie zaswieci. Podlacz zarowke do masy i raz do jednego kabla a raz do drugiego i sprawdz
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
largusek
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza 94r 1,6
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #39 -
Czwartek, 21.02.2013, 12:21:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Widzę, że jednak murowana jest przerwa na kablu masy. Przekaźnika nie znalazłem więc proszę, powiedzcie mi jedna rzecz. Na kierownicy mam styk, naciskając na kierownicę powinien ten styk się złączyć i masa z kierownicy powinna iść na czarnym kablu. Widzę, że pod kierownicą jest taka blaszka i jak kręce kierownicą to ta blaszka dotyka do metalowej części kierownicy. Ta blaszka jest przymocowana na manetce kierunkowskazów i wycieraczek. Teraz pytanie, do którego kabla jest ta blaszka podpięta? Do kostki kierunkowskazów czy wycieraczek? i jaki to jest kabel? Chciałbym go sprawdzic centymetr po centymetrze. Ale wszystkie kable są w takiej otulinie więc nie chcę tego rozcinać. Jakbym wiedział jaki to jest kolor byłoby łatwiej.
Zapisane
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #40 -
Czwartek, 21.02.2013, 23:14:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
może spróbuj inaczej , podłącz przewody do klaksonów i bezpośrednio do kierownicy, tzw nowy obwód styknij go przy kierownicy , poproś kogoś żeby nacisnął i bedziesz widział czy zadziała, jeśli zadziała tzn że trzeba będzie podciągnąć nowe przewody od kostki do klaksonów.
trzebaby sprawdzić obwód ale w teorii słabo to widzę, trzebaby do tego przysiąść.
Zapisane
Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Stan
Użytkownik
Offline
Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #41 -
Poniedziałek, 25.02.2013, 12:07:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zrób tak. Przy samym klaksonie odłącz. Po odłączeniu 2 przewodów na jednym z nich powinien być plus. Drugi będzie wtedy podającym masę z kierownicy. Prawdopodobnie on jest przerwany lub nie ma masy przy naciskaniu przy kierownicy. Teraz podłącz do klaksonu tylko jeden ten z plusem. Do drugiego miejsca na klaksonie podłącz kawałek przewodu, którego drugi koniec ręką dotykaj gdziekolwiek do masy. Jak klakson działa to masz odpowiedź.
Zapisane
stan
largusek
Świeżak
Offline
Samochód: Ibiza 94r 1,6
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #42 -
Poniedziałek, 22.04.2013, 20:26:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wszystko to co piszesz jest dla mnie jasne. Sprawdziłem żarówką podpinając pod ten plus i dotykając do silnika, zaświeciła.
Pociągnąłem bezpośrednio z akumulatora plus do żarówki a masę podpiąłem do tej kostki z klaksonu i naciskałem na kierownice, nie ma efektu. Czyli nie ma masy.
Co zauważyłem, nad bezpiecznikiem nr. 13 nie ma przekaźnika żadnego tylko blaszka (zworka) wsadzona.
Zerknąłem pod kierownice przed manetkami . Na obręczy kierownicy jest taka mała blaszka która dotyka obręczy na manetkach. Odkręciłem kierownice, blaszka jest. Wychodzi z manetki kierunkowskazów i dotyka do kierownicy. Przejście od blaszki do kabelka w kierownicy jest więc blaszka jest ok.
To jest masa z klaksonu ale nie mam bladego pojęcia który to jest kabel wychodzący z kostki manetki. Jest ich tam sporo. chciałem po kablu od kierownicy dojść do klaksonu skoro nie mam masy ale nie wiem który to kabel.
Nie ma szans na sprawdzenie każdego kabla bo dojście do nich jest tak fatalne, że szkoda gadać. Kable przy bezpiecznikach są tak poplątane, pozawijane, że głowa boli.
Nie mam też możliwości sprawdzić po centymetrze kabla od kostki klaksonu bo to stara instalacja i te dwa kabelki są zawinięte w starą izolację (od nowości chyba) i wchodzi do grubej wiązki innych kabli. Razem wchodzą przez blache do środka auta. Boje się rozcinać tą izolacje by nie uszkodzić żadnego kabla. Dojście jest takie, że nie ma szans na precyzyjne rozcięcie izolacji.
Więc może ktoś wie, który to jest kabel od manetki?
napiszę od "dupy strony":
Od śruby kierownicy idzie żółty kabel do poduszki którą naciskając powinien klakson zadziałać. Od tej poduszki wychodzi czarny kabel i wchodzi do kierownicy, połączony jest z blaszką na okręgu kierownicy, ta blaszka jak widać wchodzi do lewej manetki kierunkowskazów. Z tej manetki wychodzą kostki z kablami.
Co zauważyłem, gdy odepnę kostkę z manetki po lewej stronie to nie działają wycieraczki, A gdy odepnę kostkę z manetki po prawej stronie (teoretycznie przy przełączniku wycieraczek) obok stacyjki to nie działają kierunkowskazy. Wychodzi na to, że te kable są na krzyż tak?
Boje się rozkręcić manetki i sprawdzić gdzie idzie blaszka i z jakim kablem połączona , bo nie chcę by mi się manetka rozsypała w drobny mak. Więc jeżeli kto wie który to jest kabel z masy od kierownicy w manetkach i po której stronie to będę ogromnie wdzięczny za pomoc bo już do głowy dostaje z tym.
Napisano: Piątek, 19.04.2013, 13:09:41
Z racji tego, że nie mogę edytować poprzedniego posta, piszę następny.
Panowie mój problem rozwiązany. Tzn jeszcze nie rozwiązany ale znam przyczynę.
Sprawdziłem kabel po kablu od klaksonu do skrzyneczki z bezpiecznikami - przejście jest na kablach.
Sprawdziłem kabel po kablu od kierownicy do skrzyneczki z bezpiecznikami - przejście jest na kablach.
Bezpiecznik nr 13 jak i wszystkie inne (bo też sprawdziłem) sprawne.
Wszystkie wtyczki z tyłu w całości.
W miejscu oznaczonym numerem 9 nad bezpiecznikiem nr 13 do klaksonu była taka blaszka jako mostek. Widziałem to na internecie oraz ze wskazówek znajomych że te modele nie miały przekaźnika tylko mostek.
Co się okazało?
Nigdy do głowy by mi nie przyszło, że miejsce na przekaźnik jest w całkiem innym miejscu - kolumna w prawo oznakowana numerem 11.
Nigdy w życiu bym do tego nie doszedł gdybym nie wyciągnął wszystkich przekaźników, bezpieczników i nie zdjął przedniej obudowy rozdzielni i nie sprawdził miernikiem blaszka po blaszce. Moje ręce trzęsły się jak paralitykowi wyciągając tą przednią obudowę by się nic nie rozsypało. Nie wiedziałem jednak, ze tam nie ma się co rozsypać.
Tylni panel oraz przedni posiadają blaszki w postaci ścieżek (jak na płytkach).
Wychodzi na to, że "mechanik" popiepszył przekaźnik z klaksonu.
w to miejsce wsadziłem tą blaszkę z pozycji 9 do 11 i po przekręceniu kluczyka klakson wył od razu więc blaszkę wyciągnąłem i wsadziłem z powrotem w miejsce nr 9. Po przełożeniu przekaźnika nr 53 z szyb elektrycznych w miejsce nr 11 klakson działa jak należy.
Mam natomiast pytanie w takim razie co do tej blaszki (mostka) w pozycji nr 9 zamiast przekaźnika - do czego ona w takim razie jest? Po jej wyciągnięciu sprawdziłem światła, migacze, szyby, wycieraczki, wszystko działa. Prowizorycznie wsadziłem z powrotem na miejsce. Zrobiło się już ciemno to nie miałem już jak sprawdzić kabel po kabelku gdzie co idzie...
A co do położenia przekaźnika klaksonu i bezpiecznika nr 13... klakson faktycznie (plus klaksonu) jest podłączony do bezpiecznika nr 13 a przekaźnik (u mnie jego brak) znajduje się kolumnę obok (w prawo). To chyba nie jest normalne prawda?
Zapisane
wing
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Altea 2005 (BSE) 1.6
Nie działa klakson
«
Odpowiedz #43 -
Środa, 09.09.2015, 09:33:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam wszystkich klubowiczów.
Mam mały wielki problem. Seat Altea 2005 1.6 (benzyna) nie działa klakson. Po naciśnięciu kierownicy przekaźnik od klaksonu (449) "pyka" ale klakson milczy. Trąbka podpięta na krótko trąbi aż miło. Żarówka podpięta pod kostkę klaksonu nie świeci. Nie mogę zlokalizować bezpiecznika od klaksonu. Mam kilka rozpisek bezpieczników ale na każdej jest inny numer bezpiecznika, a na niektórych nie ma żadnego odpowiedzialnego za zabezpieczenie klaksonu. W oryginalnej instrukcji, którą dostałem z samochodem jest wskazany nr 17 (Hornsignal) ale on jest dobry.
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie dotyczące naprawy klaksonu. Chyba to odpowiedni dział bo moder znowu będzie wrzeszczał
od KYS: Scaliłem z wątkiem do którego odsyłałem.
«
Ostatnia zmiana: Środa, 09.09.2015, 12:31:23 wysłane przez KYS
»
Zapisane
JVC
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Ibiza 97 1.4
Odp: Brak "klaksonu"
«
Odpowiedz #44 -
Poniedziałek, 29.05.2017, 13:34:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: largusek Poniedziałek, 22.04.2013, 20:26:26
Wszystko to co piszesz jest dla mnie jasne. Sprawdziłem żarówką podpinając pod ten plus i dotykając do silnika, zaświeciła.
Pociągnąłem bezpośrednio z akumulatora plus do żarówki a masę podpiąłem do tej kostki z klaksonu i naciskałem na kierownice, nie ma efektu. Czyli nie ma masy.
Co zauważyłem, nad bezpiecznikiem nr. 13 nie ma przekaźnika żadnego tylko blaszka (zworka) wsadzona.
Zerknąłem pod kierownice przed manetkami . Na obręczy kierownicy jest taka mała blaszka która dotyka obręczy na manetkach. Odkręciłem kierownice, blaszka jest. Wychodzi z manetki kierunkowskazów i dotyka do kierownicy. Przejście od blaszki do kabelka w kierownicy jest więc blaszka jest ok.
To jest masa z klaksonu ale nie mam bladego pojęcia który to jest kabel wychodzący z kostki manetki. Jest ich tam sporo. chciałem po kablu od kierownicy dojść do klaksonu skoro nie mam masy ale nie wiem który to kabel.
Nie ma szans na sprawdzenie każdego kabla bo dojście do nich jest tak fatalne, że szkoda gadać. Kable przy bezpiecznikach są tak poplątane, pozawijane, że głowa boli.
Nie mam też możliwości sprawdzić po centymetrze kabla od kostki klaksonu bo to stara instalacja i te dwa kabelki są zawinięte w starą izolację (od nowości chyba) i wchodzi do grubej wiązki innych kabli. Razem wchodzą przez blache do środka auta. Boje się rozcinać tą izolacje by nie uszkodzić żadnego kabla. Dojście jest takie, że nie ma szans na precyzyjne rozcięcie izolacji.
Więc może ktoś wie, który to jest kabel od manetki?
napiszę od "dupy strony":
Od śruby kierownicy idzie żółty kabel do poduszki którą naciskając powinien klakson zadziałać. Od tej poduszki wychodzi czarny kabel i wchodzi do kierownicy, połączony jest z blaszką na okręgu kierownicy, ta blaszka jak widać wchodzi do lewej manetki kierunkowskazów. Z tej manetki wychodzą kostki z kablami.
Co zauważyłem, gdy odepnę kostkę z manetki po lewej stronie to nie działają wycieraczki, A gdy odepnę kostkę z manetki po prawej stronie (teoretycznie przy przełączniku wycieraczek) obok stacyjki to nie działają kierunkowskazy. Wychodzi na to, że te kable są na krzyż tak?
Boje się rozkręcić manetki i sprawdzić gdzie idzie blaszka i z jakim kablem połączona , bo nie chcę by mi się manetka rozsypała w drobny mak. Więc jeżeli kto wie który to jest kabel z masy od kierownicy w manetkach i po której stronie to będę ogromnie wdzięczny za pomoc bo już do głowy dostaje z tym.
Napisano: Piątek, 19.04.2013, 13:09:41
Z racji tego, że nie mogę edytować poprzedniego posta, piszę następny.
Panowie mój problem rozwiązany. Tzn jeszcze nie rozwiązany ale znam przyczynę.
Sprawdziłem kabel po kablu od klaksonu do skrzyneczki z bezpiecznikami - przejście jest na kablach.
Sprawdziłem kabel po kablu od kierownicy do skrzyneczki z bezpiecznikami - przejście jest na kablach.
Bezpiecznik nr 13 jak i wszystkie inne (bo też sprawdziłem) sprawne.
Wszystkie wtyczki z tyłu w całości.
W miejscu oznaczonym numerem 9 nad bezpiecznikiem nr 13 do klaksonu była taka blaszka jako mostek. Widziałem to na internecie oraz ze wskazówek znajomych że te modele nie miały przekaźnika tylko mostek.
Co się okazało?
Nigdy do głowy by mi nie przyszło, że miejsce na przekaźnik jest w całkiem innym miejscu - kolumna w prawo oznakowana numerem 11.
Nigdy w życiu bym do tego nie doszedł gdybym nie wyciągnął wszystkich przekaźników, bezpieczników i nie zdjął przedniej obudowy rozdzielni i nie sprawdził miernikiem blaszka po blaszce. Moje ręce trzęsły się jak paralitykowi wyciągając tą przednią obudowę by się nic nie rozsypało. Nie wiedziałem jednak, ze tam nie ma się co rozsypać.
Tylni panel oraz przedni posiadają blaszki w postaci ścieżek (jak na płytkach).
Wychodzi na to, że "mechanik" popiepszył przekaźnik z klaksonu.
w to miejsce wsadziłem tą blaszkę z pozycji 9 do 11 i po przekręceniu kluczyka klakson wył od razu więc blaszkę wyciągnąłem i wsadziłem z powrotem w miejsce nr 9. Po przełożeniu przekaźnika nr 53 z szyb elektrycznych w miejsce nr 11 klakson działa jak należy.
Mam natomiast pytanie w takim razie co do tej blaszki (mostka) w pozycji nr 9 zamiast przekaźnika - do czego ona w takim razie jest? Po jej wyciągnięciu sprawdziłem światła, migacze, szyby, wycieraczki, wszystko działa. Prowizorycznie wsadziłem z powrotem na miejsce. Zrobiło się już ciemno to nie miałem już jak sprawdzić kabel po kabelku gdzie co idzie...
A co do położenia przekaźnika klaksonu i bezpiecznika nr 13... klakson faktycznie (plus klaksonu) jest podłączony do bezpiecznika nr 13 a przekaźnik (u mnie jego brak) znajduje się kolumnę obok (w prawo). To chyba nie jest normalne prawda?
Dzięki tobie naprawiłem klakson w świeżo kupionej Ibizie
DZIĘKI! Pozdrawiam
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Brak "klaksonu"
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...