+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Adaptacja przepustnicy na VAG u
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Adaptacja przepustnicy na VAG u  (Przeczytany 176354 razy)
0 użytkowników i 13 Gości przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Odpowiedz #15 - Czwartek, 15.03.2007, 21:02:35 - NIEPRZECZYTANA »

Lepsze sa te niby nowe podrobki czy oryginalne ze szrotu?
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #16 - Czwartek, 15.03.2007, 21:35:04 - NIEPRZECZYTANA »

Z tymi z netu to zależy na co trafisz. Ja bym brał taką ze szrotu ale tylko wtedy, gdy dadzą okres próbny np. 2 dni na sprawdzenie. Jeśli jest uszkodzona to im oddajesz. A z netu...raz kupiłem aparat zapłonowy do Golfa...niech go jasna cholera weźmie.
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #17 - Czwartek, 15.03.2007, 21:59:29 - NIEPRZECZYTANA »

ze szrotu kupiłem dwa kompy i przepływkę i wszystko okazało sie do d...
ps.widze Jacenty85 ze sie znasz na przepustnicach, mam taki problem że ECu steruje prawidłowo przepustnicą przy kalibracji ale nie widzi jak się pociągnie linką zmiany położenia. W praktyce podczas jazdy auto czasem zamula bez powodu.
 Kupiłbym używaną przepustnicę ale jak ją sprawdzić czy na 100% działa?
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 15.03.2007, 22:16:16 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo mi też czasami tak z głupa przymula/przymulało... Mam nadzieję, że przymulało bo sonda była walnięta - miała dupną reakcje, na jałowym pokazywała cały czas 1.2 a na gazie tak 0.2 - 0.8 ale czasami wskakiwało na chwilę nawet 1.4 i wtedy odcinało poaliwo.

Po wyjęciu była przykopcona i poloozowana...

Ale co do przepustnicy to jest jeszcze jeden patent, przez który moze przymulać. Jak ciągniesz linka to jednocześnie machasz potencjometrem - a ten może być juz przyśniedziały i czasami błędnie działać. Nie wiem jak się do niego dobrać ale może właśnie on jest przyczyną.

Inną przyczyna przymulania (przynajmniej u mnie) mogła być uszkodzona uszczelka przy odmie i czasami jak poszły opary to go zmulało. Ale wtedy zmulenie byłoby raczej sekundowe...


PS: A co do mojej przepustnicy do ostatnio jak mi sprawdzali nową sonde to nie mogli w ogóle wpiąć się do przepustnicy. Ani adaptacji, ani resetu a silnik był rozgrzany juz do ok 100 stopni...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #19 - Czwartek, 15.03.2007, 22:19:55 - NIEPRZECZYTANA »

Prawdopodobnie masz zjechaną ścieżke TPSu. Przepustnice najlepiej sprawdzać kompem po założeniu i kalibracji. Jeśli widzi wartości zmian położenia konta i dane z TPSu (czujnika położenia przepustnicy to prawdopodobnie jest dobra. U ciebie też powienin wywalać błąd jeśli wartości TPS są nieodczytywalne. W programie Autodata masz pokazane jak sprawdza się omomierzem (wstępnie) poprawność działania przepustnicy. Ja z doświadczenia wiem, że jedyny poprawny odczyt można mieć z kompa.
P.S. Jeśli chodzi o regenerację przepustnic to wiem, że są magicy ale w większości przypadków im się to nie udaje. Taką przepustnice bardzo łatwo popsuć po rozebraniu a wtedy nadaje się tylko do wywalnia. Wiec jeśli nie widzi danych z TPSu to też jest zużyta i do wymiany lub możesz mieć po prostu popsutą kostkę lub niełączący kabel.

Zamulanie bez powodu podczas jazdy może byc od wielu czynników. Może nawalać czujnik G40 w aparacie zapłonowym, który nie lubi "wysokich temperatur". Może pompa paliwa się kończyć. Sonda moze dawać niewlaściwe napięcie ale wówczas zamula tylko po rozgrzaniubo kazdy wie, że sonda do zimnego silnika ma tyle co piernik do wiatraka. Może także komp nie zbierać danych z TpSu przez co pracuje w trybie serwisowym i dynamiczna regulacja konta wyprzedzenia zapłonu nie działa. Auto wówczas powinno mulić się podczas dynamicznego przyspieszania i powinno być odczucie ze czym wiecej gazu tym auto nie dostaje mocy.

P.S. Uważam ze lepiej kupowac takie rzeczy na szrocie ale tylko na takim na którym dostaniesz 2 albo 3 dni na próbę.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #20 - Piątek, 16.03.2007, 09:28:23 - NIEPRZECZYTANA »

Wielkie dzieki jacenty85 za odpowiedz  ;-)
Na szrocie maja   ale 030 133 064 J i czy te J jest krytyczne  ????
albo 030 133 062 D
jesli mógłbyś odpowiedziec czy to dyskwalifikuje i się nie nadają ???
cena 350 PLN za sztuke testowac mozna 7 dni
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #21 - Piątek, 16.03.2007, 21:18:08 - NIEPRZECZYTANA »

Ja Ci powiem tak.  Przyjechał niedawno do mnie znajomy golfem AEE 1.6 i mówi że mu obroty falują. Podpiąłem go do kompa patrze a tam błąd 00282. Pojechaliśmy na szrot i wzięliśmy o innych numerach (nawet juz nie wiem o jakich). Założyliśmy i okazało sie ze nawert bez kalibracji auto chodzi dobrze. Moze to przypadek. Mimo wszystko żeby nie byc golosłownym radzę dobrać po numerach. Jeśli chcesz mozesz zaryzykować ale wiadomo, że jak zrobić to porządnie i z takiego założenia zawsze wychodzę.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 20.03.2007, 21:25:07 - NIEPRZECZYTANA »

Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach. Nie pamietam w ktorych. Mozna sie podpiac i obserwowac wartosci przy powolnym naciskaniu gazu i puszczaniu. Wartosci powinny plynnie rosnac i spadac.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 20.03.2007, 21:43:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach.
Blok 1
1. obroty silnika
2. temepratura silnika
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. status operacyjny

Blok 2
1. obroty silnika
2. czas wtrysku
3. napięcie AQ
4. Temperatura zasysanego powietrza

Blok 3
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. otwarcie przepustnicy
4. kąt wyprzedzenia zapłony (wyliczony)

Blok 4
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. prędkość
4. status operacyjny

Blok 5
1. obroty silnika
2. wypełnienie impulsu zaworu EVAP
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. wartość korekcji mieszanki
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
SMERU
Gość



« Odpowiedz #24 - Środa, 16.05.2007, 06:43:23 - NIEPRZECZYTANA »

Mam taki problem że u mnie też nie da się zaadoptować przepustnicy. Po czyszczeniu jakieś pół roku temu nie było problemów z adaptacją. Po jeździe wyskakują błędy związane z sondą lambda - mam założony gaz, ale sonda jest sprawdzona i dobrze pracuje. Po skasowaniu błędów wyłączam zapłon, błędów nie ma, a mimo to przepustnicy nie da się zaadaptować. Po przekręceniu kluczyka przepustnica się wychyla, tylko nie zawsze tak samo daleko. Jakieś sugestie?
Zapisane
Martini
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: KrK
Samochód: Seta Cordoba 1.6

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 17.05.2007, 10:06:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Obrazek

Mam taki odczyt.System Marelli.
Czy to kwalifikuje przepustnicę do wymiany ????
Czy można to naprawić (czy jest rozbieralna??)
Objaw jest taki ,że musze przy zimnym silniku podtrzymywać wyzsze obroty
sam bo sie nie załaczają przy zimnym silniku. Potem jest OK.
zero falowania.





a tak z ciekawości; jaki pokazuje kąt położenia przepustnicy prz wyłączonych obrotach ?

[ Dodano: 2007-05-17, 11:08 ]
Cytat: "Jacenty85"
Wszystkie nastawniki przepustnicy są nierozbieralne. Oczywiście są "magicy" którzy potrafią rozebrać ale udaję im się średnio 2 na 10 przypadków.


nie koniecznie magicy, a zazwyczaj wszystkie nastawniki są nazatrzaski, tóre całkiem  nieźle schodzą, zwłaszcza silniczek krokowy lub też potencjometr przepustnicy, które bardzo łatwo przywrócić do życia, jeśli stwarzają problemy.

[ Dodano: 2007-05-17, 11:10 ]
Cytat: "SMERU"
Po jeździe wyskakują błędy związane z sondą lambda - mam założony gaz, ale sonda jest sprawdzona i dobrze pracuje



to normalne  na gazie
Zapisane

Seat Cordoba 1.6 1F
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 20.01.2008, 00:05:26 - NIEPRZECZYTANA »

Raby zmobilizowałeś mnie. Gdzieś w necie to wyszperałem.

ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
? Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
? Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
? Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
? Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
? Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
? Przepustnica czysta!
? Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
? Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95?C
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

________________________________________





PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 20.01.2008, 22:20:52 wysłane przez aboz » Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #27 - Sobota, 02.02.2008, 18:45:47 - NIEPRZECZYTANA »

Słuchajcie magikowie:

Jestem po czyszczeniu przepustnicy :

Cytuj
Ja mam inny objaw (Adaptacja Vagiem).

W ostatnia sobotę czyściłem przepustnice jak Pan Bóg przykazał razem z aboz'em.
Wcześniej było niby wszystko OK ale nie do końca. Rano trochę ciężej palił - startował na ok. 1200 obr/m, dość szybko schodził do ok 750 obr/m. Podczas dojeżdżania do świateł lubił sobie falować między 750~1000 obr/m.

Po przeczyszczeniu i adaptacji (nawet 24h - odpięcie akumy) jest lipa.
Przy zimnym silniku obroty po odpaleniu wchodzą na ~2000 obr/m. Gdy silnik się rozgrzeje spadają ledwiutko poniżej 1000 obr/m.
Podczas jazdy i redukcji biegów obroty zawieszają się przy 1500 i dopiero po zatrzymaniu po ok 5sec spadają tak poniżej 1000 obr/m.
Przed czyszczeniem tak się nie działo.
Po dobrym postoju i nagrzaniu obroty potrafią zejść do ok 800 obr/m.

Robiłem 2 adaptacjie:

1. przez odpięcie klemy plusowej
2. przez VAG'a

I nic nie pomogło. Czy istnieje możliwość ze z jakimś tam przebiegiem wszystko wróci samo do normy ???
VAG błędów nie wykazał.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #28 - Sobota, 02.02.2008, 21:18:03 - NIEPRZECZYTANA »

Już kiedys pisałem ,że po mocnym zasyfieniu czysciłem i odłączałem kjlemę 3 razy.. i przeszło.
Cierpliwości ;)Kilka dni to trwało.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #29 - Sobota, 02.02.2008, 21:37:34 - NIEPRZECZYTANA »

punchoo jaki masz kąt otwarcia przepustnicy na ciepłym silniku? Jeśli duży to może nie wrócić do normy z jakimśtam przebiegiem. U mnie o ile pamiętam było chyba koło 3 st. Jeśli masz dużo większy to może być dalej do czyszczenia.
A tak mi się przypomniało, że gdzieś ktś pisał, że należy przepustnicę czyścić co kilkanaście kkm. Miałem odmienne zdanie. Jak nic się nie dzieje to nie ruszać.
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Adaptacja przepustnicy na VAG u
Skocz do: