+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Adaptacja przepustnicy na VAG u
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Adaptacja przepustnicy na VAG u  (Przeczytany 177370 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
C-man
Gość



« Czwartek, 28.09.2006, 09:01:14 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Mam kolejne pytanie: Jak zrobic adaptacje przepustnicy vag'iem 3112n (w nowszej wersji mam problemy z poloczeniem sie z kompem auta), jest tam niby przycisk adaptacja, ale po wejsciu w wcisnieciu read nic nie pokazuje.
 Z gory dzieki za podpowiedzi, mam jeszcze pytanie, czy ktos ma jakis sposob na poprawne ustawienie czujnika polozenia przepustnicy??
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #1 - Czwartek, 28.09.2006, 14:01:16 - NIEPRZECZYTANA »

znalazłem w necie coś takiego: http://www.dte.com.pl/polish/deltascan.htm Jest tam odsyłacz: kalibracja przepustnicy

[ Dodano: 2006-09-28, 15:02 ]
...w procedurach diagnostycznych
Zapisane
Martini
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: KrK
Samochód: Seta Cordoba 1.6

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 28.09.2006, 22:00:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "C-man"
jest tam niby przycisk adaptacja, ale po wejsciu w wcisnieciu read nic nie pokazuje.
który blok wpisujesz ?


Z tego co mi wiadomo seaty wyposażone w silniczek krokowy strujący praca przepustnicy  nie wymaga adaptacji, a jedynie wykasowania błedów z odłączonych złaczek.

jeśli takiego nie posaidasz w co wątpie to:

wybierasz 01 - silnik
Bloki pomiarowe - 08
grupę "098"


[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.
Zapisane

Seat Cordoba 1.6 1F
C-man
Gość



« Odpowiedz #3 - Piątek, 29.09.2006, 07:59:41 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo - dzieki za link, zaraz poczytam
Martini - Znalazlem taka sama instrukcje w necie i niestety nic z tego nie wychodzi, a mianowicie: wchodze tak jak mowisz w 01 - silnik, Bloki pomiarowe - 08 i dalej w grupę "001", bo w grupę "098" wejsc nie moge - wszędzie error'y, (wyczytalem, tez w necie, ze niektore silniki (ABU chyba tez) wymagaja wejscia w grupe 001), dalej odczytuje wartosci, przelaczam sie w nastawy [04] i ........... NIC sie nie dzieje, adaptacja NIE trwa, poprosu NIC, :niewiem:
dzieki serdeczne ze podpowiedzi, prosilbym jeszcze o jakies sugestie chetnie sprawdze
pozdrawiam

[ Dodano: 2006-09-29, 09:14 ]
PS - jeszcze jedno - auto jest wyposazone w silnik krokowy, ale przeciez kazde inne tez, bo cos musi sterowac przepustnica na wolnych obrotach. moze sie myle bo jestem w tych sprawach LAJKONIKIEM, prosze o wyjasnienie roznicy jesli to mozliwe
dzieki
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Środa, 21.02.2007, 20:53:38 - NIEPRZECZYTANA »

To jak to w koncu jest z silnikiem ABU ?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 12.03.2007, 22:50:50 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik ABU to jednopunkt i tam nie wykonuje sie adaptacji przepustnicy. Tam pracą wolnych obrotów steruje silniczek krokowy który nie jest integralną częścią przepustnicy. Możliwość kalibracji przepustnicy pojawia się w autach, w których zastosowano korpus przepustnicy (zintegrowany nierozbieralnie z mechanizmem wolnych obrotów - nie mylić z krokowcem! i TPSem) służący jedynie do przepuszczania powietrza (wtrysk wielopunktowy) a nie mieszanki paliwowo-powietrznej. Jednym z pierwszych silników jest 1.4 AEX i 16 AEE. To silniki wielopunktowe posiadające taki kropus. W tych autach dokonuje się adaptacji dokładnie tak jak napisali koledzy wyzej.
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 12.03.2007, 22:59:18 - NIEPRZECZYTANA »

Hej, podepnę się do tematu. Wiem, ze jest oddzielny o przepustnicy ale chodzi mi o też o adaptację.

Ostatnio mechanicy jechali mi VAgiem wszystkoi jak zauważyli że mi lekko obroty falują to zapodali adaptację... no i fajnie by było gdyby coś to pomogło ale od tego czasu obroty jeszcze bardziej falują. Wcześniej falowały ledwo co a na zimnym silniku po odpaleniu spadały do 600-700. Teraz auto cały czas mi gaśnie i dopiero po przejechaniu ok 5km można śmiało puszczać sprzęgło ale i tak obroty spadają do ok 500 a potem trzymają się cały czas na ok 700 i silnik się trzęsie - zbyt niskie. Przeczyszczenie przepustnicy nic nie pomogło - wcześniej po takiej oberacji obroty murem stawały na 800?? Co robić?? Da się jakoś zresetować nastawy przepustnicy?? Jeszcze jedna próba adaptacji??

Z góry dzięki za pomoc
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 12.03.2007, 23:19:44 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko da się zrobić! Myślę że u Ciebie problem polega na niudolności mechaników. Właśnie spojrzałem w autodatę i widzę, że u Ciebie obroty powinny oscylować w granicach 800. Problem polega na tym, że przed każdą adaptacją mechanik powinien dokonać procedury przegrania "softa" do ECU po czym odczytac błędy. Jesli wówczas błędy pojawiają się należy zlikwidować je mechaniczne (wymienić uszkodzony element) Jeśli natomiast błędów nie ma należy dopiero przystąpić do procedury adaptacji. Całkiem możliwe, ze przegrali Ci soft nie od tego typu silnika. Może być też inna przyczyna związana z czujnikiem halla (czujnik obrotów wału korbowego). Silnik który posiadasz jest na SIMOS`ie a to dość "dziwny"  sterownik (bynajmniej dla mnie). Posiadacze SIMOSów (czyt Skoda Felicja) skarżą się na problemy z adaptacją. W kazdym razie przegranie softa to podstawa. Jedź do dobrego zakładu. Tam powienni zrobić Ci to jak należy.
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 13.03.2007, 15:27:41 - NIEPRZECZYTANA »

Jacenty85, mam pytanie bo mi tez po wymianie czujnika temp i adaptacji przepustnicy u mechanika auto gorzej chodzi. obroty nie faluja ale jest mulowaty, stracil mocno na dynamice. czy tez mogli mi wgrac jakis lewy soft?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 13.03.2007, 22:52:18 - NIEPRZECZYTANA »

Jak na obrotach słabo jedzie to raczje nie jest przepustnica. A ja chwilowo zlikwidowałem problem - drugim czyszczeniem. Tym razem bezpośrenio przy przepustnicy zdjąłem rure i spsikałem konkretnie - wcześniej wystarczało za przepływką...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #10 - Środa, 14.03.2007, 00:33:11 - NIEPRZECZYTANA »

Lewy soft...no cóż może przysnął i zamiast bosch motronic wgrał monomotronic...wątpie. Jeśli chodzi o twój problem poruszyłem go już w kolejnym temacie. W woli dopełnienia forumowego obowiązku wskaże tylko, że prawdopodobnie procedura adaptacji u Ciebie przebiegła podczas gdy miałeś błędy w kompie. Powracający błąd mógł powodować prace w trybie serwisowym a wieć brak regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu co oczywiście przekłada się na osiągi a raczej na ich brak. Teraz należy przegrać soft, odczytać i usunąć błędy z ecu, koniecznie sprawdzic naciąg linki gazu (aby adaptacja mogła przebiegać bez zarzutu - gdy linka będzie za mocno naciagnięta mechanizm nastawnika nie będzie w stanie dokonać nastawów a to również powoduje prace w trybie awaryjnym). Następnie należy koniecznie sprawdzić zapłon (nastawy podstawowe i ustawić przy 1500 obrotach na 6 stopni). Wówczas wszystko powinno pracowac "jak ta lala"
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #11 - Środa, 14.03.2007, 06:38:12 - NIEPRZECZYTANA »



Mam taki odczyt.System Marelli.
Czy to kwalifikuje przepustnicę do wymiany ????
Czy można to naprawić (czy jest rozbieralna??)
Objaw jest taki ,że musze przy zimnym silniku podtrzymywać wyzsze obroty
sam bo sie nie załaczają przy zimnym silniku. Potem jest OK.
zero falowania.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #12 - Środa, 14.03.2007, 15:31:42 - NIEPRZECZYTANA »

Kod 00282 (Serwomotor pozycji przepustnicy – V60 ) mówi o tym że uszkodzony jest mechanizm wewnętrzny sterujący wolnymi obrotami. Wszystkie nastawniki przepustnicy są nierozbieralne. Oczywiście są "magicy" którzy potrafią rozebrać ale udaję im się średnio 2 na 10 przypadków. Ja polecam jechać na szrot dobrać odpowiednią zamontować i dokonać adaptacji. Obrotów nie podnosi podczas uruchomienia bo zwyczajnie uszkodził się mechanizm. pozdrawiam
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 15.03.2007, 15:04:36 - NIEPRZECZYTANA »

Czy moze mi ktos ,kto ma dostęp do ETK-i podać jaką praepustnice mam w
moim seacie z 06,99 silnik ALM 1,6  i sterownik Marelli
Napisane na niej jest PBT-GT20 ale to nie to????

Moze to któras z tych ale która ?????
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=174182821
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #14 - Czwartek, 15.03.2007, 20:01:43 - NIEPRZECZYTANA »

W ETKA podają, że numer twojej przepustnicy to 0 30 133 064D
Przepustnica ta jest identyczna co w modelach AEX i AEE. Na szrocie około 300 zł
w internecie nowa ale podrobiona tyle samo a nowa w serwisie około 1400 zł.
P.S. Tak to jest ta przepustnica co na zdjęciu w necie!
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Adaptacja przepustnicy na VAG u
Skocz do: