+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Kontrolka EPC
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kontrolka EPC  (Przeczytany 285098 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
robertvario Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Płock M
Samochód: cordoba Vario 2000 1.4 AKK

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 04.02.2007, 13:25:40 - NIEPRZECZYTANA »

jeżeli masz światła STOP to szukaj przełącznika drugiego ten pokazany przez "KYS"
na zdjęciu to WŁ STOPU .Ten odpowiedzialny za kontrolką EPC to czarny z niebieską wtyczka nimejszą niż światła STOP napewno nie pasuje włązcznik KYS
Zapisane

Rob
Red
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chorzów
Samochód: Cordoba '03 1.2 AZQ

« Odpowiedz #16 - Piątek, 17.08.2007, 21:23:16 - NIEPRZECZYTANA »

W niedzielę miałem to samo-przejechałem przez kałużę (do drzwi), w poniedziałek zaświeciło się jeszcze Check i auto tylko zapalało nie reagowało wogóle na gaz, a obroty falowały od 800 do 1300. Po podpięciu do Vaga pokazywało jakiś błąd na sondzie lambda ale po wysuszeniu zanikło i jak na razie jest wszystko ok. Zgodnie z sugestią Pysia (Dzieki) doszedłem do wniosku że to wina komputera z LPG który musiał się zalać w jakiś sposób i podawał błąd sondy pewnie dla tego komp przechodził w tryb awaryjny i nie pozwalał zarżnąć silnika. Teraz jest spowroem wszystko ok. wykasowałem błedy i pojeżdże to zobacze co pokaże.
Zapisane
przemekvip20 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Legionowo
Samochód: Ibiza, 2002, 1.2 12V (AZQ) + LPG

« Odpowiedz #17 - Środa, 22.08.2007, 09:00:40 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdzilem i przyczyną najprawdopodobniej jest prawa lampa a konkretnie prawy stop. jak wkrecam zarowke (w prawy stop) to od razu zapala sie 3-ci stop a jak nie ma zarowki to jest wszystko ok. i nawet kontrolka EPC zgasła :) chyba musze kupic nowa lampe albo jezdzic bez prawego stopu :)

pozdr.
Zapisane

Przemekvip Ibizka`02
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 28.08.2007, 15:55:48 - NIEPRZECZYTANA »

po prostu sprawdz polaczenia w lampie ewent. zarowke wymien (powinna byc 2 zarnikowa)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
« Odpowiedz #19 - Wtorek, 28.08.2007, 20:11:47 - NIEPRZECZYTANA »

To jeśli tak to po prostu sprawdź masę do prawej lampy stop (najpewniej jej nie ma, lub jest zaśniedziała i robi za opornik), trzecie światło stop jest na diodach (urządzenie prądowe, a nie napięciowe) i dlatego masz żarzenie się diodek. Najprościej rzecz ujmując miernik w rączki , a potem kawałek kabelka i na krótko połącz masę z jakąś śróbką w aucie i wszystko się wyjaśni. No chyba że jestem w błędzie to niech mnie ktoś oświeci  :pub:
Zapisane
przemekvip20 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Legionowo
Samochód: Ibiza, 2002, 1.2 12V (AZQ) + LPG

« Odpowiedz #20 - Środa, 29.08.2007, 16:26:02 - NIEPRZECZYTANA »

Raby, zarówka dwuzarnikowa to jest ta dwu wluknowa? bo jak taka kupilem to nie pasowala a jedno wluknowa pasuje. narazie jezdze bez tej zarowki podjade niedlugo do elektryka i popatrzy. wydaje mi sie ze mogla tam sie dostac woda wiec moze cos trzeba przeczyscic. A jak nie to nowa lampa.

Dam znac jak bede wiedzial co to bylo.

pozdr
Zapisane

Przemekvip Ibizka`02
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Środa, 29.08.2007, 16:27:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "przemekvip20"
Raby, zarówka dwuzarnikowa to jest ta dwu wluknowa? bo jak taka kupilem to nie pasowala a jedno wluknowa pasuje.
hmm to moze masz inaczej  :zakrecony:
Pozagladaj dokladnie w styki.
Ja bym nowej lampy nie kupowal
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
wsk
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wybrzeże
Samochód: Cordoba '03 1.4 Stella

« Odpowiedz #22 - Piątek, 31.08.2007, 17:15:41 - NIEPRZECZYTANA »

wczoraj znów się franca (EPC) zapaliła na szczęście byłem blisko warsztatu i pojechałem sprawdzić okazało się że nie miałem stopu :sad: wymieniono czujnik i narazie gra koszt 79 zł (czujnik 29+50 wykasowanie lampki) fakt że nachodziłem się za czujnikiem bo oczywiście mechanior nie miał a w sklepach motoryzacyjnych akurat tej części nie mieli ale trafiłem :rock:
Zapisane
hitek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tullamore EIRE
Samochód: Ibiza 6L '03 1.2 AZQ 5d

« Odpowiedz #23 - Sobota, 17.05.2008, 15:06:56 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie odnośnie kontrolki EPC: czy po przekręceniu kluczyka kontrolka powinna zgasnąć razem z innymi np. od immobilisera czy gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika? U mnie jest tak że gaśnie ona zaraz po uruchomieniu silnika, ale nie jestem pewny czy tak było zawsze. Zdawało mi się, że kiedyś gasła razem z immobliserem.
Zapisane

What's up ?


marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 18.05.2008, 07:23:01 - NIEPRZECZYTANA »

Pod hasłem EPC kiedyś to było napisane, więc dobrze jest najpierw poszukać  8) a ja powtórzę, że powinna zgasnąć zaraz po uruchomieniu silnika.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Kopier
Gość



« Odpowiedz #25 - Wtorek, 24.06.2008, 16:37:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Dzisiaj miałem dziwną przygodę z moją IBI... jadę sobie normalnie przez miasto a tu nagle takie szarpnięcie jakbym zredukował bieg na niższy i kompletny brak mocy... patrzę silnik nie zgasł ale pojawiły się kontrolki silnika i EPC.
Jadąc dalej zauważyłem że wszystko jest OK aż do równiutkich 3tyś obrotów, przy których następował natychmiastowy spadek mocy.
Po jakiś 2 godzinach wróciłem do samochodu, śmiga jak dziki tylko została zapalona kontrolka od silnika...
Wie ktoś może czy może być to spowodowane, a może miał ktoś kiedyś podobną sytuację?
Dzwoniłem do znajomego mechanika ale za bardzo nie wiedział o co chodzi, mówił coś o jakimś "trybie serwisowym" i polecił żebym udał się do serwisu...


Tematy scalone. Naucz sie korzystac z opcji szukja.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 24.06.2008, 19:18:43 wysłane przez raby » Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 24.06.2008, 17:37:14 - NIEPRZECZYTANA »

Najlepiej to podłaczyć po Vaga on pokaże co w trawie piszczy :-X
Zobacz jeszcze to: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5697.msg65695#msg65695
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
cinek79 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Tarnów
Samochód: Cordoba 6L - 2003 BBY 1.4 16V

« Odpowiedz #27 - Środa, 11.03.2009, 23:14:53 - NIEPRZECZYTANA »

witam;
poszukując intensywnie informacji w celu uzyskania porady nt. kontrolki EPC natrafiłem na ten wątek stąd trochu go odświeżę...otóż:
jakiś miesiąc temu podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka EPC i jednocześnie kontrolka diagnostyki silnika  "engine" - (czy jak ktoś wczesniej napisał cyt..kontrolka uszkodzenie elektryczne silnika). Jeżdziłm jakis 3 tygodnie z zapalonymi w/w kontrolkami sądząc ze same zgasną (przypuszczenie uzasadnione bo podobny przypadek miałam w zeszłym roku i wówczas zgasły po jakims tygodniu jazdy. Niestety teraz nie chciały zgasnąć, stąd wybrałem sie do kumpla który dysponuje jakims sprzetem z oprogramowaniem do diagnostyki m.in seatów. Komputer wyświetlił błąd: " P0571 - Cruise Control/Brake Switch A Circuit Malfunction"  Wiec prosze o informacje co ten bład moze oznaczać, czy można jeździć z ta usterką i czym moze skutkowac ewentaulana dalsza jazda. Dodam ze kumpel skasował go z pamięci komputera i jak do tej pory jest spokój ... kontrolki sie nie świecą. Jeśli ma ktos jakies pomysł, doświadczenia z tym problemem proszę o info.  :(





Napisano: Środa, 11.03.2009, 23:04:54


Dodam jeszcze do powyższego , iż nie zauważyłam zadnych różnic w pracy silnika (ogólnie wszystkich podzespołów samochodu) zarówo sprzed okresu zapelenia sie kontrolek, jak i w czasie ich świecenia i po komputerowym wyłączeniu. Opis usterki P0571 w kodzie OBD2 cytuje : " P0571 "Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca - usterka"   niestety niewiele mi mówi  :( .  - a przynajmien nic nie sugeruje. Prszę o wskazówki co to może być. Pozdrawiam :-\
« Ostatnia zmiana: Środa, 11.03.2009, 23:16:29 wysłane przez cinek79 » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 12.03.2009, 07:22:42 - NIEPRZECZYTANA »

Wyłącznik na pedale hamulca. Nie wiem jak w Pb, ale w dieslu są dwa.
Zapisane

cinek79 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Tarnów
Samochód: Cordoba 6L - 2003 BBY 1.4 16V

« Odpowiedz #29 - Czwartek, 12.03.2009, 20:00:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Wyłącznik na pedale hamulca.
Dzięki KKKKris... ; a czy mógłbyś coś więcej podpowiedzieć - bo przyznam że niewiele mi to mówi :?:
.... wogóle to gdzie tego "cuda" szukac (w którym miejscu auta),  albo przynajmniej jak wygląda  :?:
 :-\ 
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Kontrolka EPC
Skocz do: