+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Kontrolka EPC
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kontrolka EPC  (Przeczytany 287470 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
tomas77 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Ibiza 6L '02, 1.4 16V 3D

« Odpowiedz #45 - Czwartek, 23.12.2010, 08:00:58 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!A ja mam pytanie podobne o kontrolkę EPC i Engine,które zapalają się co jakiś czas z tym że w momencie jak samochód jest rozgrzany po przejechaniu kilku kilometrów dojeżdzając np. do skrzyżowania spada z obrotów do minimum,a nawet czasem zgaśnie i to występuje 2-3 razy w krótkim odstępie czasu potem znowu jest ok tylko świeci kontrolka engine.Pytanie czy ktoś miał taki przypadek w seacie?I co to może być???
Zapisane

ŻYJ TAK, ABY TWOIM ZNAJOMYM ZROBIŁO SIĘ NUDNO, GDY UMRZESZ...
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #46 - Czwartek, 23.12.2010, 08:50:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!A ja mam pytanie podobne o kontrolkę EPC i Engine,które zapalają się co jakiś czas z tym że w momencie jak samochód jest rozgrzany po przejechaniu kilku kilometrów dojeżdzając np. do skrzyżowania spada z obrotów do minimum,a nawet czasem zgaśnie i to występuje 2-3 razy w krótkim odstępie czasu potem znowu jest ok tylko świeci kontrolka engine.Pytanie czy ktoś miał taki przypadek w seacie?I co to może być???
Nie wiem, czy znalazłeś na forum podobne przypadki, ale bywało, że winnym był czujnik temperatury.
Sądzę, że bez podpiecia do VAG'a się nie obędzie.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
tomas77 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Ibiza 6L '02, 1.4 16V 3D

« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 10.01.2011, 13:53:42 - NIEPRZECZYTANA »

Czytałem i znalazłem że to może być przepustnica sonda lambda,czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury.Był podpinany pod VAG 2 razy i za 1 razem pokazał że to czujnik wałka rozrządu,a za 2 kody i teraz czekam aż Mechanik rozgryzie kody błędów a potem znajdzie chwilkę żeby się zająć tym problemem,natomiast jezdzenie jest tragedią a ja potrzebuje cały czas samochód....ale zobaczymy

Napisano: Poniedziałek, 03.01.2011, 14:51:56


No i temat załatwiony....przepustnica straszliwie zasyfiona,ale jest po czyszczeniu i adaptacji całkowicie autko inaczej chodzi ,żadnego szarpania i obroty wróciły do normy, nie gaśnie .....póki co wszystko OK!
Zapisane

ŻYJ TAK, ABY TWOIM ZNAJOMYM ZROBIŁO SIĘ NUDNO, GDY UMRZESZ...
sylwek86 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: łódzkie
Samochód: Ibiza FL 00/01 1.4 MPI 8V AKK

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 10.01.2011, 15:49:28 - NIEPRZECZYTANA »

Po kolei, jak było w mojej IBI:
- Podobno EPC może też oznaczać słabe napięcie przepustnicy i tak było w moim przypadku. EPC zapalało się podczas jazdy. Przyczyna: stary akumulator, jeszcze od nowości, wyszło to w ostatniej zimie.  Po wymianie akumulatora wszystko OK. Dodam że miesiąc przed tym czyściłem przepustnice.
- Jak mi przygasał na dojeździe do świateł, pomogła wymiana świec (NGK)
- Błąd VAG: "Czujnik wałka rozrządu" - poprzedni właściciel źle zamontował pasek rozrządu, było przesunięcie o 1 ząbek.
Zapisane

www.poloko.pl - wyszukiwarka połączeń komunikacyjnych MPK Łódź. Sprawdź rozkład jazdy MPK w Łodzi
tomas77 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Ibiza 6L '02, 1.4 16V 3D

« Odpowiedz #49 - Wtorek, 11.01.2011, 10:27:05 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie przy pierwszej kontroli na VAGu pokazało błąd "Czujnik wałka rozrządu",natomiast za drugim razem wyskoczyły błędy dotyczące przepustnica i czujnik dolotu,przepustnica prz\eczyszczona i zrobiona adaptacja,póki co przejechałem jakieś 200 kilometrów i narazie spokój,ale mechanik powiedział żebym poczekał do końca tygodnia czy coś nie wyskoczy....akum mam roczny więc napewno odpada,świece ,oleje,filtry po wymianie w sierpniu,także zobaczymy co dalej:)
Zapisane

ŻYJ TAK, ABY TWOIM ZNAJOMYM ZROBIŁO SIĘ NUDNO, GDY UMRZESZ...
nata_lie Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zielona Góra
Samochód: Ibiza, 2000, 1.4, 16V, AUA, 75KM

« Odpowiedz #50 - Niedziela, 09.10.2011, 18:55:18 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Mam problem z kontrolką epc. Czytam i czytam na forum i niestety staję się głupsza. Kontrolka świeciła EPC mi się w zeszłym roku z 3 razy, jak było naprawdę zimno. I później był spokój.. aż parę dni temu kontrolka znowu prawie przy każdym odpalaniu świeci się i nie gaśnie, albo zaczyna się palić w trakcie jazdy. Nie mam ani spadku obrotów, światło stopu też mi się świeci.. i nie wiem co jest grane. Niedawno miałam kasowane błędy w komputerze, ponieważ w lato często po odpalaniu autko mi świrowało z obrotami przez 2 minuty po czym wszystko wracało do normy (ale tak, że prawie mi gasł i trzeba było mocno przygazować)- ale też nie przy każdym odpalaniu. Mechanik stwierdził, że za dużo jeżdżę po mieście i żebym przeczyściła tłumik jadąc w trasę i pojechałam ale nic nie dało.. Później mówił, że pewnie przepustnica. miałam również wymienić filtr paliwa, ale teraz się poprawiło i już nie mam skoku obrotów ale za to mam kontrolkę świecącą epc :/ Nie wiem, czy może to mieć coś wspólnego ze wcześniejszą akcją spadku obrotów czy też nie. Proszę o wasze opinie :)
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #51 - Niedziela, 09.10.2011, 19:58:20 - NIEPRZECZYTANA »

Pierwsza rada - zmień mechanika. Pasowałoby podłączyć auto do kompa nie w celu skasowania a odczytania błędów. Mnie się coś widzi, że układ zapłonowy daje w tyłek. Wilgoć=szaleństwo. I na sam koniec dodatkowa rada - zmień mechanika.

PS. uzupełnij profil to może ktoś z forum będzie mógł Ci pomóc.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 09.10.2011, 19:59:28 wysłane przez aboz » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #52 - Poniedziałek, 10.10.2011, 00:15:49 - NIEPRZECZYTANA »

A może masz walnięty czujnik cieczy chłodzącej? (bądź jakąś część odpowiedzialną za odczyty temperatury - nie pamiętam dokładnie). U siebie też miałem taki objaw że potrafił odpalić z obrotami rzędu 200rpm.
Zapisane
wsk
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wybrzeże
Samochód: Cordoba '03 1.4 Stella

« Odpowiedz #53 - Poniedziałek, 10.10.2011, 13:14:18 - NIEPRZECZYTANA »

Witam miałem podobne objawy jak "nata_lie" czyli zapalanie się kontrolki i problemy przy odpalaniu   :check:  po odczycie przez mechanika błędu wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego,wykonałem to w ciągu 10 minut koszt w/w czujnika 80 zł + trochę płynu na uzupełnienie, i do tej pory mam spokój  :ok: a bujałem się z tym z pół roku.
Pozdrawiam
Zapisane
nata_lie Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zielona Góra
Samochód: Ibiza, 2000, 1.4, 16V, AUA, 75KM

« Odpowiedz #54 - Poniedziałek, 10.10.2011, 20:25:29 - NIEPRZECZYTANA »

Obecnie szukam innego mechanika :) A mam pytanie, odkąd zaczęla mi się świecić kontrolka epc wzrosło mi spalanie z 8 do 10 litrów po mieście. Nie wiem tylko czy to mój wymysł, czy ze względu na zimno silnik dłużej się rozgrzewa a jeżdzę na krótkie odcinki. ale niestety liczby nie kłamią:( Dzięki za rady, na pewno o nich powiem mechanikowi - oby tylko znaleźć dobrego i niezdzierającego kasy.
ps. wsk -  u mnie kontrolka check działa normlanie, tylko to epc..
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #55 - Poniedziałek, 10.10.2011, 20:47:56 - NIEPRZECZYTANA »

A może spalona żarówka w stopach? Generalnie EPC w naszych silnikach oznacza błąd układu elektrycznego. Jeśli się pali i nie gaśnie to błąd wyjdzie na kompie. Mnie przy awarii ukł. zapłonowego wywalało EPC, ale razem z Check-iem i do tego pańskie jaja działy się z silnikiem.
Zapisane
firefighter Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: IBIZA '03 1,2 12V (6L)

« Odpowiedz #56 - Czwartek, 13.10.2011, 10:55:27 - NIEPRZECZYTANA »

Kilka razy mi się to już zdazylo ale wczoraj to kompletna tragedia.
Jade sobie normalnie i nagle przy około 3000 obr.szarpnięcie silnika,zapala się EPC i niknie moc pod pedałem, staje gasze i zapalam ponownie autko i nic nie reaguje. Po kilkunastu próbach wróciła moc pedału gazu ale kontrolka EPC i Engine nie gasły. Wracam do domu zatrzymuje się na skrzyżowaniu i kupa power znowu znika z pedału gazu ( myślałem że mnie coś trawfi) stoje na tych światlach i jak c.... gasze i zapalam auto w końcu gaz na pedale wrócil. Szybko do domu i VAG. Dodam jeszcze, że jakis miesiąc temu tankowałem na pewnej stacji paliwo po 4,90 i po przejechaniu jakiś 100 km dzialo się to samo dolałem więc V Power i wszystko wróciło do normy. Dziś też zatankowałem Powerka ale niestety na razie brak reakcji Izy na lepszy owies.  

Polski VAG:
Wczoraj 13.10.2011
17987 Zakres regulacji przepustnicy - ustawienia podstawowe
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17579 Czujnik sterowania przepustnicy 2 - zakres/uszkodzenie funkcji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17976 Regulator przepustnicy - uszkodzenie mechaniczne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17950 Czujnik położenia przepustnicy 1 - zła funkcja

Dzisiaj rano po wykasowaniu brak blędów  
Po odpaleniu silnika kolejne:  

17987 Zakres regulacji przepustnicy - ustawienia podstawowe
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Po wykasowaniu odpaliłem normalnnie wolne obroty OK chce ruszyć naciskam gaz i jakby skok obrotów i znowu brak mocy w pedale gazu i EPC świeci obroty falują w zakresie 500/1200 .
Może dodatkowo trzeba zrobić adaptację przepustnicy?
Jednak nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak.

HELP ME  

Napisano: Czwartek, 13.10.2011, 11:49:15


No więc nie dało mi to spokoju, poszedłem na parking pomęczyć Ize.
Gdzies tak za 6-tym razem odpaliła normalnie (EPC zgasło) został Engine obroty troche dziwne ale jechać mogłem. Zrobiłem małą rundkę wokół osiedla co by wypalić z przewodów i filtra poprzednie paliwo. Wracam spowrotem przy wjeździe do parkingu Izka zgasła. Odpalam ponownie i cud EPC i Engine zgasło normalnie, obroty OK, wszystko wróciło do normy. Musze jeszcze raz skasowac błędy i zobaczę co dalej. Ale jak pisałem wcześniej miesiąc temu miałem to samo z paliwem.Chyba.
Zaznaczę, że teraz  oba paliwa (98 i Power  ;) ) tankowane na tej samej stacji. Czyżby dziewczyna był tak wybredna jeśli chodzi o karmienie :-\
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 13.10.2011, 10:57:25 wysłane przez firefighter » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #57 - Czwartek, 13.10.2011, 11:10:22 - NIEPRZECZYTANA »

Mi to wygląda na syf na filtrze paliwa bądź padającą pompę paliwa.
Zapisane
nata_lie Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zielona Góra
Samochód: Ibiza, 2000, 1.4, 16V, AUA, 75KM

« Odpowiedz #58 - Czwartek, 13.10.2011, 16:23:54 - NIEPRZECZYTANA »

No i wszystko jasne. Komputer wykazał, że mam kopniętą sondę lambda, tzn już niedługo jej koniec - przed katalizatorem. Mechanik zadzwonił do sklepu i do mojego auta 500zł.. trochę duży wydatek.. mam nadzieję, że na allegro znajdę tańszą :) Póki co mam pojeździć i sprawdzić czy EPC mi się zapali, patrzeć na spalanie itd. Orientujcie się może, czy znajdę pięciopinową sondę, która znajduje się przed katalizatorem?
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #59 - Czwartek, 13.10.2011, 18:19:25 - NIEPRZECZYTANA »

To ciekawe, bo mnie się wydawało że przy sondzie świeci się  :check: Zresztą sondę łatwo zmierzyć. Pytanie zasadnicze - czy to ten sam mechanik?
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Kontrolka EPC
Skocz do: