+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Opony zimowe
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 46   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Opony zimowe  (Przeczytany 444581 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
carloos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolskie
Samochód: Ibiza 1.8 ABS

« Odpowiedz #255 - Poniedziałek, 29.09.2008, 15:33:08 - NIEPRZECZYTANA »

Według mnie na śnieg lepsze węższe, ale caly czas sniegu nie ma i jazda po asfalcie zimą na oponkach 155 nie jest za ciekawa... Ja mam u siebie zimówki 185/60 14 i uważam to za dobry wybór
Zapisane

Broda79 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Cordoba '97 1.4

« Odpowiedz #256 - Poniedziałek, 29.09.2008, 15:46:34 - NIEPRZECZYTANA »

Węższe opony sprawdzają się tylko w wtedy, gdy jest dużo śniegu. Na takie zimy jak my mamy (czyli dużo wody i błota na drogach) lepsze będa szersze, ponieważ maja lepsze trzymanie boczne i lepiej odprowadzają wodę. Profil (wysokość) opony
155/80 R13 jest taki sam jak 175/70R13. Była juz o tym dyskusja na forum...

Napisano: Poniedziałek, 29.09.2008, 16:42:47


Koledzy spokój. Zobaczcie sobie jak wąskie opony zakładają na rajdówki np na rajd Szwecji. Na snieg wąska opona na wodę szersza na suchy mega szeroka...
Zapisane

Orange Piter's Club...
RPM-Club.pl - zapraszam na forum.
06.09.2008 - Matrix
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #257 - Poniedziałek, 29.09.2008, 15:51:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Broda79
lepiej odprowadzają wodę
Po raz kolejny pytam... po czym wnosicie, że szersza opona lepiej odprowadza wodę??
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #258 - Poniedziałek, 29.09.2008, 17:16:58 - NIEPRZECZYTANA »

Ludzie, weźcie się zastanówcie co piszecie, jak szersza opona może lepiej odprowadzać wodę, skoro klin wodny pod nią jest znacznie większy niż pod oponą wąską, czyli tłumacząc na polskie musia opona szeroka odprowadzić znacznie więcej wody, a to znów powoduje, że w pewnych przypadkach, gdy tej wody jest zbyt dużo, wystepuje zjawisko aquaplanningu, czyli pływania opony.
A co do ostrzeżenia, to moge dostać, ale nikt mi nie będzie ciemnoty wciskał, że szerokie opony są lepsze na śnieg :rotfl: . Normalnie parodia.
Ty tam Fifker swoje zdanie możesz mieć i wcale ci nie każe go zmieniać, ale po co ogłupiasz i wprowadzasz w błąd innych? Przecież tu zwykłą, pospolitą ciemnotę wciskasz ludziom, a nóż ktoś pójdzie za jedną z twoich durnych porad i będzie żal i lament. Jeszcze chyba w zimie nie bardzo miałeś okazje jeździć autem z racji wieku, a porady udzielasz, aż żal "poślady" ściska.
Tyle w temacie z mojej strony, jak zasłużyłem na owocka, przyjmę na klate :rotfl:
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 29.09.2008, 17:21:37 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #259 - Poniedziałek, 29.09.2008, 18:05:53 - NIEPRZECZYTANA »

nawet na RSMP albo WRC widać ze jak zapylają na zimówkach to tak jakby na kulawych nóżkach te auta jechały takie są wąskie..
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #260 - Poniedziałek, 29.09.2008, 19:34:14 - NIEPRZECZYTANA »

Ludzie, weźcie się zastanówcie co piszecie, jak szersza opona może lepiej odprowadzać wodę, skoro klin wodny pod nią jest znacznie większy niż pod oponą wąską, czyli tłumacząc na polskie musia opona szeroka odprowadzić znacznie więcej wody, a to znów powoduje, że w pewnych przypadkach, gdy tej wody jest zbyt dużo, wystepuje zjawisko aquaplanningu, czyli pływania opony.
A co do ostrzeżenia, to moge dostać, ale nikt mi nie będzie ciemnoty wciskał, że szerokie opony są lepsze na śnieg :rotfl: . Normalnie parodia.
Ty tam Fifker swoje zdanie możesz mieć i wcale ci nie każe go zmieniać, ale po co ogłupiasz i wprowadzasz w błąd innych? Przecież tu zwykłą, pospolitą ciemnotę wciskasz ludziom, a nóż ktoś pójdzie za jedną z twoich durnych porad i będzie żal i lament. Jeszcze chyba w zimie nie bardzo miałeś okazje jeździć autem z racji wieku, a porady udzielasz, aż żal "poślady" ściska.
Tyle w temacie z mojej strony, jak zasłużyłem na owocka, przyjmę na klate :rotfl:

Leemarvin dobrze gada,dać mu wódki. Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości.
Zapisane
Broda79 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Cordoba '97 1.4

« Odpowiedz #261 - Wtorek, 30.09.2008, 06:44:34 - NIEPRZECZYTANA »

Jak by to wytłumaczyć... Jest większa powierzchnia rowków odprowadzających... W szerszej oponie są ona zasadniczo dłuższe. Dlatego też opony kierunkowe są lepsze od symetrycznych. Bieżnik kierunkowy dlatego więcej wody zbera, bo ma dłuższą drogę odprowadzenia wody. (więcej sie zmieści).
Zapisane

Orange Piter's Club...
RPM-Club.pl - zapraszam na forum.
06.09.2008 - Matrix
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #262 - Wtorek, 30.09.2008, 08:08:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Broda79
Jest większa powierzchnia rowków odprowadzających... W szerszej oponie są ona zasadniczo dłuższe.
Szersza opona = większa powierzchnia pod którą zbiera się woda = więcej wody do odprowadzenia z większej powierzchni = większa podatność na aquaplaning
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #263 - Wtorek, 30.09.2008, 08:47:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Broda79
Jak by to wytłumaczyć... Jest większa powierzchnia rowków odprowadzających... W szerszej oponie są ona zasadniczo dłuższe. Dlatego też opony kierunkowe są lepsze od symetrycznych. Bieżnik kierunkowy dlatego więcej wody zbera, bo ma dłuższą drogę odprowadzenia wody. (więcej sie zmieści).
Oj spało się na fizyce...
Od kiedy dłuższa droga rowka to szybsze jego pokonanie przez wodę:?:

Jak masz przejechać odcinek 2km oraz 1km (przy tej samej predkości) to który przejedziesz w krótszym czasie? W oponach jest tak samo - dłuższ droga rowka, to dłuższy czas odprowadzania wody...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #264 - Wtorek, 30.09.2008, 08:58:10 - NIEPRZECZYTANA »

Co więcej dłuższy rowek to większe opory przepływu.

Dmuchnijcie sobie w wąż o długości metra, a potem w taki np. 10 metrów.
W ten drugi dmuchać będzie dużo trudniej, pomimo jednakowego przekroju.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #265 - Wtorek, 30.09.2008, 09:16:16 - NIEPRZECZYTANA »

kurde sami fachowcy... to powiedzcie mi jak beda mi sie sprawowaly moje DUNLOPY bieznik asymetryczny, rozmiar 195/65 R15? :D
jak na fotce:
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #266 - Wtorek, 30.09.2008, 09:28:13 - NIEPRZECZYTANA »

Co więcej dłuższy rowek to większe opory przepływu.

Dmuchnijcie sobie w wąż o długości metra, a potem w taki np. 10 metrów.
W ten drugi dmuchać będzie dużo trudniej, pomimo jednakowego przekroju.
I dlatego rowek w szerszej oponie (przy danej ilości wody na drodze) łatwiej "zapchać" wodą, przez co powstaje zjawisko aquaplaningu (o którym pisał Leemarvin).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #267 - Wtorek, 30.09.2008, 11:22:54 - NIEPRZECZYTANA »

wązkie opony mają sens jezeli jeździ się po kopnym sniegu ... w naszych warunkach gdzie zimy marne to mozna smiało wrzucac takie same szerkosci oponek jakie zaleca producent auta ... jezeli auto jest eksploatowane w miescie to stosowanie wąskich opon mija się z celem

oto co na ten temat jest zawarte w najnowszym Motorze 40/2008
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Broda79 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Cordoba '97 1.4

« Odpowiedz #268 - Wtorek, 30.09.2008, 11:36:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Broda79
Jak by to wytłumaczyć... Jest większa powierzchnia rowków odprowadzających... W szerszej oponie są ona zasadniczo dłuższe. Dlatego też opony kierunkowe są lepsze od symetrycznych. Bieżnik kierunkowy dlatego więcej wody zbera, bo ma dłuższą drogę odprowadzenia wody. (więcej sie zmieści).
Oj spało się na fizyce...
Od kiedy dłuższa droga rowka to szybsze jego pokonanie przez wodę:?:

Nie szybsze tylko wiecej. macie racje walnąłem troche głupotę. Trzeba czytać co się pisze. Ale o co mi chodzi. Otóż o to, że jak pisze mój poprzednik na kopny śnieg opona super-wąska czyli np 155/80/R13. Na nasze zimy, gdzie jest więcej wody niz śniegu akładamy 175/70R13 bo ta wąska opona będzie miała za małą przyczepność na boki (m.in.) Jak jest pora, gdzie deszczu jest mniej możemy sobie spokojnie założyć oponki szerokie i nie będzie źle jak trochę popada (195/55R15)

We wszystkim trzeba zachować umiar i dostosować się do warunków. Jeżeli ja mieszkając na śląsku przez większość zimy mam wode na asfalcie to nie będę zakładał opon 155 bo to niewygodne i nieładnie wygląda...

Jak masz przejechać odcinek 2km oraz 1km (przy tej samej predkości) to który przejedziesz w krótszym czasie? W oponach jest tak samo - dłuższ droga rowka, to dłuższy czas odprowadzania wody...


Napisano: Wtorek, 30.09.2008, 12:33:37


Cholera spisalem się pół godziny i znikło. Chodzi o to że rzeczywiście palnąłem głupotę. Przpraszam. Napiszę później o co chodziło mi tylko muszę to ładnie w słowa ubrać. Ogólnie na śnieg najwęższe a potem można sobie szerokość zwiększać w granicach rozsądku.
Zapisane

Orange Piter's Club...
RPM-Club.pl - zapraszam na forum.
06.09.2008 - Matrix
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #269 - Wtorek, 30.09.2008, 12:15:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
kurde sami fachowcy... to powiedzcie mi jak beda mi sie sprawowaly moje DUNLOPY bieznik asymetryczny, rozmiar 195/65 R15? :D
jak na fotce:
mi to wyglada na letnia opone wiec poszukaj sobie innego tematu
a tu tez wogole zrobil sie jakis burdel bo rozmowa zeszla na jakies bezsensowne dyskusje
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 46   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Opony zimowe
Skocz do: