+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problemy z odpalaniem/obrotami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z odpalaniem/obrotami  (Przeczytany 120430 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #150 - Poniedziałek, 10.12.2012, 10:20:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: hyzioo
Nie wiem czy mam gaźnik  jak to sprawdzić ? 
Musisz go poszukać... albo podać trzyliterowe oznaczenie silnika, to ktoś na pewno Ci powie...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #151 - Poniedziałek, 10.12.2012, 11:58:53 - NIEPRZECZYTANA »

szkoda fatygi, od 93 roku nie ma gaznikow
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
hyzioo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza 1.4 1997, Pb+LPG

« Odpowiedz #152 - Poniedziałek, 10.12.2012, 18:50:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. Więc tak:
wyczyściłem klemy, wykręciłem przepustnicę, wymyłem, założyłem - wg tego poradnika http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6974.0 (btw. mam w sumie taki sam silnik w mojej ibizie, przynajmniej ta część na zdjęciach jest taka sama) - no i teraz tak. Zgodnie z tym co tam pisze to "Silnik będzie pracował w przedziale 2000 obr/min co jest "normalnym objawem". Przepustnica musi się zaadoptować do poprawnej pracy. Może to potrwać przez parę kilometrów i nie ma tragedii." - tylko że u mnie się to nie sprawdziło. Adaptację robię bez VAG-a, w sumie ten poradnik to jedyne info jakie znalazłem ta temat adaptacji przepustnicy bez VAG. Nie mogę jeszcze odpalić samochodu bez gazu, muszę przygazować, przytrzymać go chwilę na obrotach 1-2 tys., i powoli puszczając gaz obroty spadają do gdzieś 300-400, wtedy już mam puszczony gaz całkowicie, i obroty za chwile stabilizują się na ~900 RPM. Odpaliłem go w sumie tylko na chwilę. Teraz pytanie - czy sam się wyreguluje/zaadaptuje podczas jazdy? Czy mam jakoś specjalnie jeździć, czy gazować czy coś ?

wycieraczki faktycznie nie mają z tym związku, znalazłem temat, jutro będę się bawił w elektryka - na dziś mam dość :)
Zapisane
szataniotko Mężczyzna
:)
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM

« Odpowiedz #153 - Poniedziałek, 10.12.2012, 19:07:03 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdź może dla zasady czujnik temperatury a co do od palnia auta z gazem to tak jak by się sanie nie załaczało w fieście miałem podobnie ale to inny typ silnika wiec nie wiem czy to będzie to samo, a tak jeszcze jedna sprawa wtyczki i gniazda nie są pośniedziałe czyściłeś?
Zapisane

;)
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #154 - Poniedziałek, 10.12.2012, 19:25:55 - NIEPRZECZYTANA »

bez vaga to moze byc problem...
masy silnika czyszczone?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
szataniotko Mężczyzna
:)
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM

« Odpowiedz #155 - Poniedziałek, 10.12.2012, 19:31:58 - NIEPRZECZYTANA »

co do masy się zgadzam i dodaje że przewód może byś w środku uszkodzony wiec polecam dorobić nowa masę  przewód linke 16mm i dorobić nowa
Zapisane

;)
hyzioo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza 1.4 1997, Pb+LPG

« Odpowiedz #156 - Poniedziałek, 10.12.2012, 22:13:13 - NIEPRZECZYTANA »

no nie czyściłem przy silniku, nie wiem gdzie dochodzą, od aku idzie masa z plusa i minusa i się łączą tylko nie wiem gdzie dochodzą bo znikają w rurce plastikowej ;/ może jutro znajdę, jak będzie widno, bo w sumie klemy czyściłem już przy latarce :)
Wtyczki jeszcze jutro posprawdzam wszystkie jakie znajdę tak dla pewności.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #157 - Wtorek, 11.12.2012, 09:13:21 - NIEPRZECZYTANA »

masa to minus i nie laczy sie nigdzie z plusem!
Masa silnika juz pisalem jest pod rozdzielaczem zaplonu w okolicy skrzyni
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
wolem Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Vario 98r. 1.6 75KM AEE

« Odpowiedz #158 - Niedziela, 24.03.2013, 18:10:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów co może być przyczyną nie odpalania mojego auta.

Zaczęło się tak:
-Na początku ciężko odpalał na zimnym, trzeba było wciskać pedał gazu i przez parę chwil chodził jakby na 3 cylindry.
-Później z czasem poza ciężkim odpalaniem, doszło jeszcze szarpanie przy przyśpieszaniu, ale tylko gdy był zimny i nie trwało to długo.
-Następnie zaczął przerywać podczas jazdy nawet na ciepłym ale na wolnych obrotach pracował normalnie, gdy tylko dodało się gazu
(powyżej ok. 2000 obr/min) szarpał i przerywał.
-Na sam koniec w ogóle nie daje się go odpalić, chodź zaskakuje na około 1 sekundę.

Co zrobiłem:
Wymieniłem świece, kable, cewkę, czujnik temperatury.
Podmieniłem aparat z czujnikiem Halla , kopułkę i palec, pompę paliwa.
Akumulator mam praktycznie nowy.
Wszystkie świece mokre paliwo dochodzi.

Odkryłem jeszcze, że jak wyłączę ssanie wkładając czujnik temperatury do gorącej wody to auto prawie odpala ale pracuje nie równo i po chwili gaśnie.

Proszę o jakiekolwiek rady.
FILM Z PRÓBĄ ODPALENIA http://w685.wrzuta.pl/film/6w10jEmpVfX/nie_odpala
1.6 75KM AEE
Zapisane
Damian P. Mężczyzna
Klubowicz
Offline Offline



Skąd: Szkaradowo Szlacheckie
Samochód: Ibiza '99 1.4 AEX + LPG, Leon '06 1,6 BSE + LPG

« Odpowiedz #159 - Niedziela, 24.03.2013, 19:21:05 - NIEPRZECZYTANA »

jeśli masz instalację gazową, zakręć zawór gazu w butli i spróbuj uruchomić auto. Może być że auto jeździ na "2 paliwach" jednocześnie i go po prostu zalewa.
Zapisane

Damian - Ibiza '99 1.4 AEX
Leon '06 1,6 BSE
wolem Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Vario 98r. 1.6 75KM AEE

« Odpowiedz #160 - Niedziela, 24.03.2013, 22:32:36 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedź, ale nie mam gazu. Pozdrawiam
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #161 - Poniedziałek, 25.03.2013, 09:46:28 - NIEPRZECZYTANA »

wolem, cos ten akumulator niedomaga, az gasnie licznik :-X
doladuj go, popraw mase silnika
vag nie notuje zadnego bledu?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #162 - Poniedziałek, 25.03.2013, 14:32:07 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdź cewkę czy nie jest pęknięta obudowa
Zapisane
wolem Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Vario 98r. 1.6 75KM AEE

« Odpowiedz #163 - Poniedziałek, 25.03.2013, 16:46:34 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo dziękuje za odpowiedzi!

Jeżeli chodzi o akumulator to licznik przygasa ponieważ jak widać na zegarku kręciłem rozrusznikiem 9 minut
filmik nagrałem jak aku zaczął padać. Dodam jeszcze, że cały czas mam wciśnięty pedał gazu bo jeśli go puszcze
słychać tylko rozrusznik, silnik nawet na sekundę nie załapuje.

Cewkę wymieniłem na nową i nic nie pomogło.

Zastanawiam się nad przepustnicą, może w niej coś się popsuło?

Pozdrawiam.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #164 - Poniedziałek, 25.03.2013, 17:24:05 - NIEPRZECZYTANA »

pompę paliwa słychać jak pracuje?
Zapisane
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problemy z odpalaniem/obrotami
Skocz do: