+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Termostat działa czy nie ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Termostat działa czy nie ?  (Przeczytany 29456 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
zbyty
Gość



« Czwartek, 10.08.2006, 10:22:54 - NIEPRZECZYTANA »

Wymieniłem termostat i obudowę u mechanika. Ten właśnie mechanik twierdził że poprzedni termostat jest cały czas otwarty bo gumowe rury do chłodnicy są gorące
(taki podobno jest objaw). Ale po wymianie okazuje się że te przewody też są cały czas gorące. Temperatura silnika wporzo, wiatrak kręci, ale te gorące przewody nie dają mi spokoju :zakrecony: Jest ktoś w stanie powiedzieć jak to naprawdę z tym jest?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 10.08.2006, 11:17:33 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli termostat działa OK to po przejechaniu dosłownie kilku kilometrów termostat sie otwiera i zaczyna działać duzy obieg. Zamkniety jest krótko, teraz jest ciepło.
Auto nagrzewa Ci sie długo czy krótko???
 bo 90 stopni powinno byc po kilku kilometrach teraz.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
zbyty
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 10.08.2006, 11:26:19 - NIEPRZECZYTANA »

Nagrzewa się szybko po 2-3 km
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 10.08.2006, 11:55:00 - NIEPRZECZYTANA »

powinno byc tak:
odpal silnik (zimny) i dotykaj weze od chlodnicy. gorny powinien zaraz zrobic sie goracy, podczas gdy dolny powinien byc zimny do momentu gdy wskazowka bedzie dochodzic do pionu. w kazdym razie w poczatkowej fazie pracy silnika (pierwsze 10 minut) powinienes zauwazyc roznice temperatur miedzy gornym (cieply) a dolnym (zimny) wezem. jesli od razu obydwa sie grzeja prawie rownoczesnie to znaczy ze termostat sie nie domyka i pozostawia caly czas otwarty duzy obieg chlodzenia.
jesli nadal nie bedziesz pewien to po prostu jak silnik ostygnie wyjmij termostat i sprawdz czy precik sie cofnal (ok) czy pozostal wysuniety (zly termostat).
poszukaj tez na forum, ja dlugi czas walczylem z termostatem.
powodzenia.

[ Dodano: 2006-08-10, 12:59 ]
aha, moze byc tez tak ze meches zle wsadzil termostat (nie jest to takie proste) i nie ulozyl sie on dobrze w obudowie i tez powoduje ze duzy obieg jest caly czas otwarty. w lecie to nie problem ale na zime musisz to naprawic.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
zbyty
Gość



« Odpowiedz #4 - Czwartek, 10.08.2006, 13:02:46 - NIEPRZECZYTANA »

dzięki wielkie, sprawdzę.
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #5 - Piątek, 11.08.2006, 07:54:58 - NIEPRZECZYTANA »

Nic dodać nic ująć tylko jedna mała uwaga że termostat otwiera się stopniowo, a nie odrazu na całość przy 90 stopniach. Przy 90 ma być otwarty już na max. Faza otwierania zaczyna się już wcześniej. Jeśli się mylę to poprawcie mnie.
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #6 - Piątek, 11.08.2006, 10:12:25 - NIEPRZECZYTANA »

woj masz racje,
dlatego napisalem 'jak bedzie dochodzic do pionu'. moment 'rozpoczecia otwarcia' moze sie roznic w zaleznosci od termostatu (czesto wbrew oznaczeniom wybitym na termostacie).
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
nicram323
Gość



« Odpowiedz #7 - Piątek, 11.08.2006, 21:16:06 - NIEPRZECZYTANA »

A u mnie nie wymienili termostatu tylko odpowietrzyli mi i wszystko gra. A przewodu nagrzewaja sie szybko teraz latem
Zapisane
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 30.11.2006, 16:57:29 - NIEPRZECZYTANA »

Orientuje sie ktos moze albo moze napisac krotkie how to jak wymienic termostat w 1.6 1F ?

Z tego co sie zorientowalem siedzi on na dole przy pompie wodnej.. ale co dalej :( ksiazka milczy
Pozdrawiam
Starfire
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #9 - Piątek, 01.12.2006, 15:44:30 - NIEPRZECZYTANA »

poszukaj na forum.vwgolf.pl - tam była instrukcja.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 04.12.2006, 19:49:38 - NIEPRZECZYTANA »

taa juz wiem trzeba pompe wspomagania wyciagac;)) za 40zeta mi chlopaki wymienia

[ Dodano: 2006-12-08, 20:45 ]
DObra termostat wymieniony no i pytanie... silnik osiaga 90 stopni strzalka na bacznosc ale jak sie rozpedzam i jade szybko to strzalka spada o 2 milimetry to normalne ?
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
Pisek
Gość



« Odpowiedz #11 - Sobota, 06.01.2007, 13:46:38 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Ja teraz mam problem z termostatem (chyba?)
Zaczęło się od tego że wskażnik na tablicy tj wskazówka temperatury praktycznie leży i przez dłuższy czas ani drgnie do góry, myślałem że może to ona padła, ale nie gdyż jak się poruszam w większym ruchu to powoli, powoli rusza do góry ale nie osiąga nawet połowy.
Sprawdziłem przewód gumowy ten górny i się nagrzewa po 2-3 min. i koleś mi mówi że to termostat padł i silnik jest niedogrzany ale sam się zdziwił bo kabina jast dobrze nagrzana.
Teraz nie wiem czy jechać go wymienić czy kombinować dalej co jest grane?
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki
P.S. dodam tylko że chodzi o toledo 1.6 z 98 roku bo w podpisie nie wyskoczyło
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Sobota, 06.01.2007, 14:07:12 - NIEPRZECZYTANA »

Termostat - to najczęstsza przyczyna.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Rozkurcz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: mam to wiedziec?
Samochód: Ibiza 94' 1.6 ABU

« Odpowiedz #13 - Sobota, 06.01.2007, 14:32:23 - NIEPRZECZYTANA »

Wymienienie termostatu zajeło mi dosłownie z 10 minut... W Izie nie wygodnie jest, przynajmniej w mojej 1,6 ABU. Klucz nasadowy rozmiar 8 i hej. Tylko pozniej musiałem uszczelnic silikonem czerwonym do 350st.C. Jak temperatura za niska to niemal napewno wina termostatu... SPalanie miałem wieksze o 3,5 litra... :)

Pzdr
Zapisane

:::MALINIAK PRODUCTS:::
Pisek
Gość



« Odpowiedz #14 - Sobota, 06.01.2007, 15:27:15 - NIEPRZECZYTANA »

Okdzięki za szybkie odpowiedzi.
Następne pytanie też wiąże się z termostatem.
Jaki płyn do chłodnicy polecacie?
 Bo jeśli dobrze kojarzę to przy wymianie termostatu zlewa się płyn? czy jestem w błędzie?
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Termostat działa czy nie ?
Skocz do: