+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba 1.6i (AFT) SXE '99, problem z silnikiem?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba 1.6i (AFT) SXE '99, problem z silnikiem?  (Przeczytany 18478 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
łuki24
Gość



« Środa, 09.08.2006, 14:02:51 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich!
Mam małe problemy z moją Cordobą a mianowicie

1. Powiedzmy,że dojeżdżam do skrzyżownia,hamuje ,wciskam sprzęgł ,samochód ma jakieś 20 km/h i ...gaśnie,dzieje się to coraz częściej ,wystarczy,że samochód wchcodzi na wolne obroty i zaczyna przygasać
Co to nozę być ?coś z silnikiem,paliwo?sonda Lambda?

2.Silnik ogólnie pracuje nierówno na "luzie" ,powinien trzymać 1000 obr/min a po 5 minutach przełączyć się na 800 , tymczasem on cały czas krąży między ok 850 a 1000

co o tym wszystkim myślicie?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 21.01.2008, 17:41:55 wysłane przez raby » Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #1 - Środa, 09.08.2006, 15:42:44 - NIEPRZECZYTANA »

poszukaj bo bylo na forum mnostwo o falowaniu obrotow.
w skrocie: wyczysc przepustnice, jak sie nie uspokoi to zrob adaptacje przpustnicy - sciagnij na dluzsza chwile klemy od aku i powinno byc ok. mozna jeszcze adaptowac ja komputerowo vag'iem. jak to nie pomoze to pewnie silnik krokowy do wymiany.
a na przyszlosc zachecam do opcji 'szukaj'
powodzenia
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
łuki24
Gość



« Odpowiedz #2 - Środa, 09.08.2006, 17:21:06 - NIEPRZECZYTANA »

jak bym wiedział , że chodzi  o "falowanie" czy cos tam to pewnie bym poszukał ,ale jak na razie mam mgliste pojęcie o mechaice, także sorki za zaśmiecanie,a o przepustnicy wiem tylko tyle ,że była w autach gaźnikowych , nie miałem pojęcia ,że w moim też coś takiego jest  :niewiem:
dzięki za pomc  :!:  ;-)
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #3 - Środa, 09.08.2006, 17:45:13 - NIEPRZECZYTANA »

jest, jest, sciagnij obudowe filtra powietrza :ok:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
łuki24
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 09.08.2006, 18:04:35 - NIEPRZECZYTANA »

nie mogę teraz tam zajżeć bo samochód stoi na dworze,leje jak z cebra a ja jestem w pracy , mam zdjąć całe to plastikowe pudło czy zdjąć pokrywe,wyjąć filtr i pod nim szukać  :?:


ps: wyszuało mi 81 podstron i narazie jestem na 10 , ale do tego jeszcze nie doszedłem :zakrecony:
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #5 - Środa, 09.08.2006, 18:27:59 - NIEPRZECZYTANA »

sciagnij ta cala plastikowa puszke i pod nia jest przepustnica
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
łuki24
Gość



« Odpowiedz #6 - Środa, 09.08.2006, 18:31:03 - NIEPRZECZYTANA »

już diczytałem ,że do czyszczenia potrzebna jest benzyna ratyfikowwana, teraz szukam opisu jak to "coś " wygląda, ale czuje,że to dłiższa robota, więc zostawię to sobie na długi weekend  ;-)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #7 - Środa, 09.08.2006, 18:45:35 - NIEPRZECZYTANA »

Poszukaj w moich postach.
Dokładnie opisywałem jak to się robi a do czyszczenia uzywa sie spray-a STP do czyszczenia przepustnic.
Psika się na pracujacym silniku i dodaje gazu jak chce zgasnąć.
Przepustnica ma błyszczeć.
Oprócz tego mozna zdjąć klemę z aku i w ten sposób zresetowac pamięć silniczka krokowego.
W niektórych typach to działa.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
łuki24
Gość



« Odpowiedz #8 - Środa, 09.08.2006, 19:19:08 - NIEPRZECZYTANA »

zastosuje sie do rad i zobacze co z tego wyniknie,ale coś czuje,że trza będzie zainwestować w silnik krokowy,bo mam jakoś pecha do tego samochodu ;-)
dzięki za pomoc :!:
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Środa, 09.08.2006, 20:35:11 - NIEPRZECZYTANA »

tak jak pisałem wcześniej czyszczenie trzeba nieraz powtarzć kilkukrotnie i nie przejmowac się jak silnik troche po nim faluje, szczególnie jak filtr powietrza był zapyziały.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
karolson
Gość



« Odpowiedz #10 - Czwartek, 20.12.2007, 17:44:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich!
Mam małe problemy z moją Cordobą a mianowicie

1. Powiedzmy,że dojeżdżam do skrzyżownia,hamuje ,wciskam sprzęgł ,samochód ma jakieś 20 km/h i ...gaśnie,dzieje się to coraz częściej ,wystarczy,że samochód wchcodzi na wolne obroty i zaczyna przygasać
Co to nozę być ?coś z silnikiem,paliwo?sonda Lambda?

2.Silnik ogólnie pracuje nierówno na "luzie" ,powinien trzymać 1000 obr/min a po 5 minutach przełączyć się na 800 , tymczasem on cały czas krąży między ok 850 a 1000

co o tym wszystkim myślicie?


WITAM  MAM  CORDOBE 1.6 SX  101  KM  MAM PODOBNE  OBJAWY TYLKO ZE MOJEJ  DOLEGA  JESZCE COS INNEGO ;(  A MIANOWICIE ODCINA MI  ZAPŁON PRZY 5 TYS  I AUTO OD SAMEGO  POCZATKAU  CHODZI  INACZEJ  RAZ NA JAKIS CZAS  JAK ODPALE  AUTO  PRACA  SILNIKA JEST PRAWIDŁOWA INACZEJ SIE ZBIERA  ;) I JUZ ODCINA  MI JA PRZY  7,5  I  WTEDY  PRACA SILNIKA JEST TAKA  JAKA MA BYC  CZY  KTOS MI JEST W STANIE  POWIEDZIC I DORADZIC POZDRAWIAM  Z GORY DZIEKI
Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 20.12.2007, 18:15:12 - NIEPRZECZYTANA »

Zacząłbym od podpięcia pod VAGa i zczytania błędów.
Zapisane
michalp21 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba Sx

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 20.12.2007, 19:30:40 - NIEPRZECZYTANA »

tez tak bym zrobił podpiac pod vag-a i bedziesz miał przyczyne
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 20.12.2007, 23:27:35 - NIEPRZECZYTANA »

karolson, REGULAMIN, czcionka bo inaczej zarobisz  :pala:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #14 - Piątek, 21.12.2007, 09:17:54 - NIEPRZECZYTANA »

karolson, kumpel w golfie z AFT też miał odciacie przy ok 5000 mimo ze do tych obrotów ładnie ciągnął. Cały czas miał chyba tryb serwisiwy czy coś w tym stylu - generalnie tak jak chłopaki piszą trzeba wyczyścić błędy bo pewnie się gdzieś czają. Powodem mogą byc też zapchane filtry (głównie paliwa), pompa itp ale wtedy nie ciągnąłby ładnie nawet do tych 5000 obr.

PS: Skąd wytrzasnąłeś te 7500??  :o  Licznik w AFT się kończy na 7000 a zdrowy silnik ciągnie tak do 6300-6400   :ninja:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba 1.6i (AFT) SXE '99, problem z silnikiem?
Skocz do: