+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem z IBIZA
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z IBIZA  (Przeczytany 28904 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
darius_poznan Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: poznań
Samochód: SEAT IBIZA CUPRA 1.9 TDI BPX

« Sobota, 05.08.2006, 21:50:07 - NIEPRZECZYTANA »

witam wszystkich posiadaczy seat'a IBIZA
posiadam model z roku 1997 1.4 benzyna i borykam sie z ponizszym problemem

podczas deszczowych dni jesli popada i sa duze kaluze podczas jazdy i przejechaniu przez niektory duze samochod zaczyna tracic moc dowiezialem sie ze to wina tego ze iskra nie dochodzi hmmm woda dostaje mi sie na kable wysokiego napiecia i mam przebicie
wymienilem kable na nowe i swiece tez i nic nie pomoglo jestem zalamany bo jak jest sucho samochod spisuje sie idealnie chcialem kupic oslone pod silnik ale dowiedzialem sie ze do tego rocznika nie wychodzily wiec moze ktos z podobnym problemem sie spotkal nadmienie tylko ze mam klimatyzacje ale kupujac samochod kupilem go bez skraplacza bo sie popsul i sprzedajacy zrezygnowal i nie kupil nowego ... teraz pytanie czy skraplacz chroni przed tym aby woda nie dostawala sie na silnik i by problem opisany przeze mnie sie nie pojawial prosze o jakies wskazowki co zrobic pozdrawiam darek gg4344323
Zapisane
Marmas Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radlin
Samochód: Ibiza '94 1.4 ABD CLX

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 06.08.2006, 10:35:08 - NIEPRZECZYTANA »

Mi sie też tak raz zdarzyło lało konkretnie a z ocznych uliczek płynęły rzeczki i palił tak jakby na 3 gary kabli jeszcze nie wymienialem ale przed zimą trzeba będzie. Na razie odpukać jezdzi, ale temat jest godny poruszenia jak sie ustrzec od tego typy niespodzianek w najbardziej nie odpowiednim momęcie.
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 06.08.2006, 11:26:30 - NIEPRZECZYTANA »

Kolega miał kiedyś podobny problem w golfie III, okazało się, że sterownik wtrysków był rozhermetyzowany tzn. nie było uszczelki -taki samochód kupił i tylu magików go oglądało i nikt nie mógł stwierdzić przyczyny w końcu wymienił sterownik i problem zniknął.
Obecnie jeździ na starym uszczelnionym już ze dwa lata i spoko. Wiem, że ciężko się dostać do komputera ale może warto sprawdzić czy obudowa dobrze przylega do uszczelki.
Kolega miał nawet problemy nie koniecznie w deszcz (nawet we mgle albo jak była duża wilgotność powietrza) :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 06.08.2006, 21:40:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "darius_poznan"
hmmm woda dostaje mi sie na kable wysokiego napiecia i mam przebicie wymienilem kable na nowe i swiece tez i nic nie pomoglo

Sprawdź jeszcze cewkę zapłonową...
Może w niej leży problem :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 07.08.2006, 05:58:29 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj były duże opady i jak przejechałem przaz dużą kałużę to na jej koncu miłem to samo czyli zaczęło autko tracic moc i kilka razy potem stałem i nie mogłem zapalić.
Skończyło sie na suszeniu.
Skraplacz klimatyzacji jest potrzebny w układzie klimatyzacji i lepiej zeby tam był .
Jest tego sporo do aut VW na alegro
a o ososłone zapytaj tu vikplast@op.pl
ja tam kupiłem do 99.
jak tak dalej bedzie padac to ją zaraz będę zakładał ;-)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 07.08.2006, 07:41:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"

a o ososłone zapytaj tu vikplast@op.pl
ja tam kupiłem do 99.
jak tak dalej bedzie padac to ją zaraz będę zakładał ;-)



... a jak wyglada spasowanie otworów w oslonie z miejscami montazowymi pod silnikiem w przypadku tych rzemieslniczych osłon  :?:  :niewiem:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 07.08.2006, 07:57:13 - NIEPRZECZYTANA »

Przód osłony wsuwa się w zderzak . Natomiast boki osłony przykręca się w miejsce
niepełnych osłon które sa zamocowane po bokach przegrody silika.
Wygląda na to ze to pasuje ale dokładnie zamelduje jak załoze.
osłona wygląda bardzo porządnie. Jest z ABS-u
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 07.08.2006, 08:40:38 - NIEPRZECZYTANA »

Ja się podepnę bo mnie chyba też dopał jeden z wymienianych tutaj problemów.

Mianowicie jak przeszły mega ulewy w Krakowie to zaliczyłem (wolno bo wolno ale zaliczyłem) jedna dość głęboką kałuże, którą wszyscy omijami.

Dojechałem na parking bez żadnych problemów. Tego samego dnia wieczorem auto lekko szarpało na małych obrotach i głównie przy stałej prędkości. Jak się rozgrzało to objawy jakby znikały. No i tak było 2 razy.

Dzisiaj rano odpalam a obroty jeżdżą od 500 do 1000, ze 2 razy mi zgasł a z parkingu przejechałem aż 5 metrów bo więcej nie szło. Ale dodam, że dość duża wilgotność rano była.

Czyżbym zalał wtedy cewkę?? (mam osłonę pod silnikiem). A może sonde zamoczyłem??

Powiedzcie mi też czy wchodzą w grę kable WN?? Czy mogą szwankować nawet wtedy jak nie dają w nocy iskry przy spriskiwaniu ich (sprawdzałem)

A może to ten sterownik... :/

Typujcie prosze :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 07.08.2006, 10:58:05 - NIEPRZECZYTANA »

Własnie jak jest wilgoc to iskry nie zobaczysz, bo ucieka po mokrym bez błyskania.
Ja jak wczoraj zamoczyłem i mi nie chiał palic i gasł na wolnych to po dojechaniu na miejsce uruchomiłem autko i chodził na wolnych obrotach az się silnik zagrzał i 2 razy wentylator sie włączył. Potem to nawet kot pod niego wlazł i się grzał.
Jak nie da sie uruchomić to tylko suszarka albo podniesiona macha i słonce albo jakis wentylator. Niestety jak sie VN woda poleje to mało który samochodzik pojedzie...
Na porcelankach swiec wilgoc i juz iskra spi...ucieka :sad:  ;-)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 07.08.2006, 21:26:56 - NIEPRZECZYTANA »

No poczytałem w innym wątku i najbardziej prawdopodobne są:

1. Czujnik Halla
2. cewka zapłonowa
3. Ew kable

Ale mam zasadnicze pytanie co do 1. Gdzie on jest??
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 07.08.2006, 21:35:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Ale mam zasadnicze pytanie co do 1. Gdzie on jest??

Przy rozdzielaczu powinna byc wtyczka z trzema przewodami. To wlasnie przewody do czujnika Halla.
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 07.08.2006, 23:09:56 - NIEPRZECZYTANA »

Sam czujnik Halla to nie sądzę raczej bym cewkę obstawiał. Halla jest schowany w aparacie zapłonowym i on jest w miarę szczelny (no można by zobaczyć przy kostce do aparatu zapłonowego). Często iskra "wędruje" po kopułce na aparacie zapłonowym
(u siebie ściągnąłem tą blachę na kopułce co ma chronić cewkę i moduł)
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
snurf
Gość



« Odpowiedz #12 - Wtorek, 08.08.2006, 08:10:36 - NIEPRZECZYTANA »

Mnie tez przerazilo ostatnio zachowanie auta po deszczach i wilgoci w nocy. Rano mi gasnie przy odpalaniu, a potem jak ruszam po chwili to zbiera sie gorzej niz tragicznie :( . Po przelaczeniu na gaz jak i pozniej podczas dnia chodzi bez problemu..najgorzej po nocy.
Przyczyna u mnie tkwi na 100% miedzy kablem i swiecami. Co by bylo najskuteczniejsze by nie miec takich nieprzyjemnosci? Wymienic swiece? Wymienic kabel? JAk przyjdzie jesien to bedzie pozamiatane...
Co jest ciekawe: w zeszlym roku na oryginalnych (mocno pognilych i poprzerywanych kablach) chodzil w miare normalnie, po ich wymianie auto se zachowuje rano tak a nie inaczej.Pomocy....
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 08.08.2006, 09:30:57 - NIEPRZECZYTANA »

snurf, Napisz chociaż jakie kupiłes kable, żeby inni tego błędu nie popełnili.
Ale jak masz LPG to pewnie jakies silikonowe masz więc dziwna sprawa.

PS: Świece to nie bardzo. Ich praca raczej nie powinna zalezeć od pogody bo są przecież wkręcone w silnik bardzo szczelnie. Chociaz looknij jak wyglądają na złączu z kablem...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
snurf
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 08.08.2006, 10:05:54 - NIEPRZECZYTANA »

no wlasnie: z tymi kablami to dluzsza historia...
Niestety jestem losiem samochodowym i nie grzebie w aucie powazniej. Kable wymienil mi mechanik, wiem ze to byl zamiennik, mialy na poczatku metalowe oslonki nasuwane na swiece (wiadomo). Podczas jazdy od dziur zdarzylo sie im kilka razy spasc. Mechanik wywalil mi te oslonki. Cos mi sie wydaje ze one nadal zsuwaja sie ze swiec podczas jazdy.
I co tu zrobic .. :(
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem z IBIZA
Skocz do: