+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Problem z wentylatorami i AC
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z wentylatorami i AC  (Przeczytany 30392 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
rafaello520 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: podkarpacie
Samochód: seat cordoba vario 1999

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 28.08.2014, 19:06:03 - NIEPRZECZYTANA »

Tak zrobię podjade do złomiarzy i podmienie panel 5 minut roboty i będzie wiadomo czy to panel

Napisano: Czwartek, 28.08.2014, 07:27:57


Więć tak jak kolega pisał dzisiaj podmieniłem panel i bez rezultatu,powiedzcie gdzie są jeszcze czujniki ja znalazłem ten który jest na rurkach od strony kabiny po stronie pasażera ,drugi w chłodnicy ale chyba płynu a nie klimatyzacji.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 28.08.2014, 19:13:17 - NIEPRZECZYTANA »

A nie podpinałeś VAGa pod klimę? Może wskaże jakis czujnik w tablicy błędów
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 28.08.2014, 19:48:39 - NIEPRZECZYTANA »

wentylatory sa sterowane na 2 sposoby:
- sterownik wentylatorow (klimy) przy akumulatorze
- czujnik w chlodnicy
i teraz trzeba ustalic co nie pozwala sie im wylaczyc...
Zrobiles to co pisalem?

Cytat: rafaello520
jedyny sposób na wyłączenie wentylatorów to wypiecie z kostki sterujacej 4-ro pinowej wtyczki
jakiej wtyczki? Ze sterownika wiatrakow?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
rafaello520 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: podkarpacie
Samochód: seat cordoba vario 1999

« Odpowiedz #18 - Piątek, 29.08.2014, 06:18:55 - NIEPRZECZYTANA »

Pod leflektorem jest sterownik wentylatorów,posiada dwie wtyczki jedna bodajże 16 pinowa ,druga 4 pinowa po rozpieciu 4-ro pinowej wentylatory się wyłączają,ale gdy silnik się nagrzeeje np; w korku to wentylator chłodzenia silnika działa.Powiedzcie który czujnik w chłodnicy bo może ja wypinałem ten od temperatury płynu a pewnie jest jeszcze od temperatury czynnika.Na razie chcę  wraz z kolegami z forum rozwiązać usterkę , w ostateczności odwiedzę gości od klimy.Dwa razy już mechanicy grzebali ( raz kazali wymienić sterownik wentylatorów drugim razem panel za nie długo bedę miał sklep z częściami do cordoby) jak narazie działam z Wami jestem cierpliwy upały się skończyły i nie wrócą szybko
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Piątek, 29.08.2014, 09:50:50 - NIEPRZECZYTANA »

Ok wiec problem po stronie klimy. Jak wypniesz 16 pinowa wtyczke to tez wiatrak kreci? Jezeli tak to rozmontuj sterownik i dostan sie do przekaznika wiaraka (o ile sie da).
A jezeli po odpieciu wiatrak stoii to masz problem z radiem lub zwarcie w instalacji miedzy radiem a sterownikiem.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
rafaello520 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: podkarpacie
Samochód: seat cordoba vario 1999

« Odpowiedz #20 - Środa, 03.09.2014, 20:42:22 - NIEPRZECZYTANA »

ok sprawdzę

Napisano: Piątek, 29.08.2014, 14:29:25


Chwilę mnie nie było ,ale wróciłem i  naprawiamy dalej.Tak jak kolega wspomniał tak tez uczyniłem;odłączyłem 16-sto pinową wtyczkę z sterownika wentylatorów i wentylatory się wyłączyły i zaczęło mrugać AC. Szukać radia na podmianę ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Środa, 03.09.2014, 22:26:00 - NIEPRZECZYTANA »

szukac
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
rafaello520 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: podkarpacie
Samochód: seat cordoba vario 1999

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 04.09.2014, 12:12:02 - NIEPRZECZYTANA »

ok :-\
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 10.05.2016, 07:53:14 - NIEPRZECZYTANA »

W Ibizie  1,2 z silnikiem AZQ rano na wyziębionym, wentylatory są wyłączone przy pracującym silniku  i włączonym AC.   Potem po rozgrzaniu pracuje tylko mały. Duży tez powinien pracować na małym biegu ? Obserwował to ktoś ? czy duży włącza się z małym ? 
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 10.05.2016, 10:08:09 - NIEPRZECZYTANA »

jezeli oba wiatraki maja po 3 kable to powinny chodzic razem
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #25 - Sobota, 14.05.2016, 18:31:42 - NIEPRZECZYTANA »

Zdemontowałem duzy wiatrak i podłączyłem pod aku bezpośrednio.
Niestety na wolniejszym biegu ma przerwę :(.
Kupiłem taki jak do Leona, ale zonk
bo jest róznica w rozstawie srub w środku pająka.
No i trzeba dokupić.... :-X

Zamontowałem.
Jest mniej miejsca , a najbliżej przebiega jakiś rękaw z kablami, więc nie powinno o niego raczej ocierać,
bo jest kilka cm zapasu.
trzeba tylko zauważyć , że w tej Ibizie wentylatory startują jak się chłodnica klimy/ silnik nagrzeje,
a w Leonie od razu jak się załączy klimę nawet bez pracującego silnika
« Ostatnia zmiana: Sobota, 21.05.2016, 08:53:48 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #26 - Sobota, 14.05.2016, 19:28:52 - NIEPRZECZYTANA »

upalony opornik - norma przy klimie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 19.05.2016, 07:25:37 - NIEPRZECZYTANA »

Wygląda na to iż pająk od Leona pasuje. Jedyna różnica jest taka, że zmontowany zestaw wejdzie od dołu.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
jarek79kk Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ibiza

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 26.06.2018, 20:05:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, samochod Seat Ibiza 1,4MPI, wlasciwa ilosc czynnika w ukladzie. Brak napiecia na sprzeglo sprezarki. Czujnik cisnienia zasilony normalnie, na wyjsciu 3,2V. zwarcie na krotko nie wlacza kompresora, wentylatory na 2 bieg wskakuja, obstawiam ze dziala dobrze. Ponadto po wlaczeniu zaplonu wentylatory zaczynaja pracowac caly czas - 1 bieg. wylaczyc mozna tylko poprzez wyciagniecie bezpiecznika 30A przy akumulatorze. podajac napiecie na krotko do sprezarki klima rusza, chlodzi poprawnie i wentylatory przestaja pracowac, HP dochodzi do 16-17 bar i wlaczaja sie, cisnienie spada i wylaczaja sie. gasimy samochod wylaczamy zaplon, a po ponownym jego wlaczeniu wentylatory nadal chodza. czujnik temp silnika przy termostacie wymieniony na nowy, czujnik/wlacznik wentylatorow w chlodnicy wymieniony, sterownik przy podluznicy rowniez. zero jakichkolwiek bledow. co jeszcze pominalem ?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #29 - Środa, 27.06.2018, 06:00:08 - NIEPRZECZYTANA »

jaki rocznik ? Klima manualna czy climatronic ? Możliwe że przerwa pomiędzy sterownikiem a sprzęgłem kompresora.
Czasem wiązki gniją pod akumulatorem albo była jakaś przygoda ?
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Problem z wentylatorami i AC
Skocz do: