+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» gaśnie, nie trzyma obrotów... same problemy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: gaśnie, nie trzyma obrotów... same problemy  (Przeczytany 34213 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
morol
Gość



« Środa, 19.07.2006, 14:56:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

W poprzednim tygodniu stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem 8-letniej IBIZY 1.6 w werji SXE z instalacją gazową.

Jeszcze przed zakupem na warsztacie wyszedł defekt sondy lambda - została wymieniona. Do tego kilka drobnych usterek typowych dla używanego auta, ale nie związanych z tematem (klocki, tarcze etc).

Pojeździłem parę dni, przedwczoraj wyregulowałem gaz i wydawało się, że naprawy i korekty "pozakupowe" są zamknięte. Dupa.

Wczoraj podczas jazdy na gazie nagle zdechł po wysprzęgleniu (dojeżdżałem do skrzyżowania). Odpalam - łapie 1000 obrotów i znów gaśnie. Na benzynie tak samo. Dopóki deptałem gaz, jechał bez problemu, wystarczyło jednak puścić pedał i auto zdychało.
Nim dojechałem do warsztatu udało mi się odkryć, że trzyma wolne obroty na poziomie ok 300-400, pod warunkiem że się do nich ostrożnie zejdzie.

WARSZTAT

(W tym miejscu muszę zaznaczyć, że jestem kompletnym laikiem w dziedzinie motoryzacji i sam fakt, że powtórzę za chwilę fachowe lub pseudofachowe określenia które padły na warsztacie, nie oznacza że je rozumiem)

Oględziny trwały ponad 3 godziny, więc streszczę się do wniosków: "lewego powietrza" nie łapie, po włączeniu zapłonu przepustnica nie uchyla sie tak jak powinna (na chwilę "skacze" do prawidłowej pozycji po czym wraca do wyjściowej), silnik skokowy dostaje impuls ale na niego nie reaguje. Cokolwiek by to miało oznaczać.

Tymczasem stała się kolejna ciekawostka - wszyskie działania w warsztacie odbywały się przy pracy na benzynie. I tak już zostało, bo gazu nie udało się ponownie włączyć (włączam na beznynie i ostrożnie schodzę - trzyma te śmieszne 400 obrotów - pstrykam gazem - depczę do 2000 obrotów - przełącza się na gaz - gaśnie).

Fachman póki co zrobił rozwiązanie tymczasowe, czyli podciągnął linkę gazu. Niby działa.

Podjechałem na stację zalać gaz - a nuż się skończył?. No i faktycznie, na 200km zjadł 34 litry. Ale po zalaniu nie działa nadal (gaśnie od razu po przełączeniu na gaz)

WARSZTAT II - GAZ

Dziś podjechałem do gości, którzy regulowali we wtorek gaz. Podłączyli do komputerka, pokiwali mądrze głowami i przestawili na bogatą mieszankę - pracuje, ale nie chcę myśleć ile pali. A w samochodzie śmierdzi jak w gazowni.
Uwagi, które padły: mimo ustawienia bogatej mieszanki, bezpośrednio po przełączeniu bierze przez krótki czas ubogą (i podobno dlatego gaśnie).
Ich diagnoza - na 100% bierze lewe powietrze. A na 20% problem z reduktorem (od razu widać, kto nie zdawał matmy na maturze).

PYTANIA

1. Co może być w miarę prawdopodobną przyczyną opisanych usterek i jak im zaradzić
2. Wrocława - gdzie poza serwisem (któremu nie ufam jak psu) mogę z tym pojechać, by ustalić na 100% przyczyny i metody usunięcia usterki
3. I w ogóle co robić
Zapisane
Lato7
Gość



« Odpowiedz #1 - Środa, 19.07.2006, 15:47:30 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik krokowy bym obstawial , moze dodatkowo brudna przepustnica. Sprawdz tez przewody na linii filtr powietrza - kolektor ssacy. No i podjedz zdiagnozowac auto VAGiem.
Zapisane
shinobik
Gość



« Odpowiedz #2 - Środa, 19.07.2006, 17:50:03 - NIEPRZECZYTANA »

eh, no i właśnie podobny problem z moim vario. czasem sobie po prostu strzeli i gaśnie, bez żadnych skoków obrotów, ale najczęściej przy sprzęgłowaniu. (ruszanie, zmana biegu, wychodzenie z jałowego) Wymienione świece i przewody, wymieniona sonda lambda, filtr powietrza. Mechanicy mówią, że na komputerze jest wszystko dobrze i wzruszają ramionami... A ja się zwyczajnie nie znam, więc nic nie mogę zrobić. Co niektórzy uważają, zę wina wydechu i wymiana tłumika pomoże. Więc pewnie wymienię, bo co robić...
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Środa, 19.07.2006, 18:09:14 - NIEPRZECZYTANA »

Poszukaj tematu  "przepustnica " i jej czyszczenie....
... najlepiej przy pomocy funkcji "SZUKAJ"
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Mike_C Mężczyzna
Black Devil Car
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba, 94r, 1.6 ABU

« Odpowiedz #4 - Środa, 19.07.2006, 20:45:58 - NIEPRZECZYTANA »

Mi kiedyś odczepiła się podczas zabawy z filtrem powietrza taka cienka gumowa rureczka ( odpowiedzialna za obroty) niby nic a samochód po odpaleniu ruszał mogłem jeżdzić do bulu, a po zatrzymaniu się na światłach gasł. Problem z przełączeniem na gaz moze tkwić w centralce.
Zapisane

Cordoba GLX, 1.6, ABU, 1994 r. I'm riding around in my Black Devil Car
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 23.07.2006, 19:33:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "shinobik"
czasem sobie po prostu strzeli i gaśnie

Moze kat wyprzedzenia zaplonu. Jesli strzela w wydech to moze byc zbyt pozno zaplon, jesli w kolektor ssacy to za wczesnie.

Cytat: "Mike_C"
filtrem powietrza taka cienka gumowa rureczka

Nie ta co steruje klapka w obudowie filtra powietrza? Jesli tak ona jest od sterowania temp. zasysanego powietrza. Powietrze jest zasysane bezposrednio z zewnatrz lub z okolic kolektora wydechowego (cieplejsze).
Zapisane

przemekvip20 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Legionowo
Samochód: Ibiza, 2002, 1.2 12V (AZQ) + LPG

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 13.05.2007, 10:56:15 - NIEPRZECZYTANA »

witam, tez mam taki problem. wczoraj po przejechaniu ok 20km zatrzymalem samochod a jak po chwili chciałem zapalić to po zaplonie zalapal na 2 sekundy i zgasl. sprobowalem ponownie i to samo, na chwile zalapal i zgasl. odczekalem 2 minuty i ladnie odpalil. Dodam ze 3 dni temu zaswiecila mi sie kontrolka o nieprawidlowej emisji spalin i caly czas sie swieci. ostatnio sie zapalała (najczesciej w korkach) ale gasla po jakims czasie sama. teraz od 3 dni sie swieci i nie chce zgasnac. czy to moze byc powiazane z problemem z odpalaniem? macie jakies sugestie w moim przypadku?
pozdr.
Zapisane

Przemekvip Ibizka`02
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 13.05.2007, 16:37:26 - NIEPRZECZYTANA »

podepnij VAG-a i bedziesz wiedział co dolega  :hmm: ... inaczej to wrozenie z fusów  :niewiem:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 15.05.2007, 05:28:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "przemekvip20"
po zaplonie zalapal na 2 sekundy

To moze byc objaw immo
Zapisane

przemekvip20 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Legionowo
Samochód: Ibiza, 2002, 1.2 12V (AZQ) + LPG

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 15.05.2007, 11:51:22 - NIEPRZECZYTANA »

tez myslalem o immobilaizerze bo chwilowo uzywam zapasowego kluczyka (a immo mam w kluczyku). a czy to nie ma np. nic wspólnego ze swiecami? mam 53kkm przejechane i jeszcze chyba swiece w tym autku nie byly wymieniane
pozdr.
Zapisane

Przemekvip Ibizka`02
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Środa, 16.05.2007, 05:19:27 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi sie ze jakby byl problem ze swiecami to raczej trudniej byloby go odpalic. Przewaznie uszkodzone swiece bardziej dokuczaja przy odpalaniu niz jak sie choc troche rozgrzeja. Przedostatnie swiece wymienilem bo tuz po odpaleniu (pierwsze kilka obrotow silnika bylo chyba na dwa gary, a potem juz normalnie jak swieca zlapala nieco wyzsza temp)
Zapisane

Martini
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: KrK
Samochód: Seta Cordoba 1.6

« Odpowiedz #11 - Środa, 29.08.2007, 07:45:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "morol"
po włączeniu zapłonu przepustnica nie uchyla sie tak jak powinna (na chwilę "skacze" do prawidłowej pozycji po czym wraca do wyjściowej

w takim razie sprawdziłbym jaką informację dostajesz o położeniu przepustnicy z potencjometra po włączeniu zapłonu ale efekt z tego co kojarze jest prawidłowy bo przy wyłączonym silniku powinna mieć 0-1 stopnia wychylenia o ile pamiętam

Cytat: "morol"
"lewego powietrza" nie łapie
najlepiej sprawdź samemu, odłącz rure od filtra powietrza i zatkaj zobacz co sie będzie działo
Zapisane

Seat Cordoba 1.6 1F
cyc999 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: sobienie jeziory
Samochód: leonard 1.6 2003

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 10.01.2008, 20:34:41 - NIEPRZECZYTANA »

i ja kudalo sie komus opanowac to gasniecei silnika gdy sie rozgrzeje. u mnie po przejechaniu ok 10 km tez tak gasnei ale nie jest to zasada czasami nie gasnie. po postoju  pali jedzie i juz nie gasnie
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #13 - Sobota, 12.01.2008, 09:34:34 - NIEPRZECZYTANA »

Najprawdopodobniej usterka w układzie elektrycznym związana z brakiem kontaktu i pojawianiem się i odparowaniem wilgoci. Zalecany przegląd instalacji elektrycznej, rozłączenie i ponowne złączenie różnych wtyczek łącznie z ta przy kompie. Oblookanie czy nie są zasniedziałe.
Sprawdzenie przewodów WN i kopułki i palca. jesli auto ma gaz to szukanie przyczyny w przeróbkach :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Tarny
Gość



« Odpowiedz #14 - Środa, 16.01.2008, 16:54:19 - NIEPRZECZYTANA »

Mam taki sam problem...
Wymieniałem świece 2 tygodnie temu filtr był brudny...kupiłem nowy filtr....
Chodził ładnie...ale dziś podszedłem do niego zapaliłem na benzynie i zaczoł gasnąc....
To jakieś fatum czy co...??
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» gaśnie, nie trzyma obrotów... same problemy
Skocz do: