+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT  (Przeczytany 17060 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Wolf
Gość



« Sobota, 08.07.2006, 18:46:45 - NIEPRZECZYTANA »

Rok temu miałem niezłą awarię :? . Na skrzyżowaniu zgasł mi silnik w Cordobie SX. Po zaholowaniu  do warsztatu w którym pracuję okazało się że silnik jest zblokowany. Po weryfikacji okazało się że do cylindra zassało śróbkę, która wykręcila się od klapek kolektora ssącego (pod pokrywką prostokątną z marką pojazdu VW lub Seat są klapki do zmiany długości strumienia powietrza zasysanego). Silnik po złożeniu pracuje ok. (miałem dużo szczęścia) ale proponuję tym co mają samochód z silnikiem AFT by odkręcili małą pokrywkę i sprawdzili czy żadna ze śróbek nie wykręca się lub klapki nie są luźne aby nie zaskoczyła ich taka awaria przez którą można wykończyć silnik (albo i siebie :satan:  jeżeli będzie to w czasie jazdy!!!!). Napiszcie czy mieliście podobną awarię.
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #1 - Sobota, 08.07.2006, 20:05:37 - NIEPRZECZYTANA »

czesc  wolf   niewiem czy dobrze kojaze  ale  chyba z toba  rozmawialem na majowce  vw   w wawie i opisywales mi ten problem  z tymi klap[ami i ty otwarles moja   ibize   po zatrzasnieciu kluczykow   jesli  dobrze  pamietam , jesli  sie myle  to jest to juz niepierwszy przypadek z ta srubka w tych modelach silnikow  bo ja sie juz z takim tematem spotkalem tez   na majowce   w wawce
Zapisane

Wolf
Gość



« Odpowiedz #2 - Sobota, 08.07.2006, 21:35:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "joker"
czesc  wolf   niewiem czy dobrze kojaze  ale  chyba z toba  rozmawialem na majowce  vw   w wawie i opisywales mi ten problem  z tymi klap[ami i ty otwarles moja   ibize   po zatrzasnieciu kluczykow   jesli  dobrze  pamietam , jesli  sie myle  to jest to juz niepierwszy przypadek z ta srubka w tych modelach silnikow  bo ja sie juz z takim tematem spotkalem tez   na majowce   w wawce


Zgadza się. Dobrze kojarzysz - to byłem ja. Jestem ciekawy czy ta awaria to znany temat czy tylko ja miałem takiego pecha  :papa:
Zapisane
p-i-t-e-r
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 09.07.2006, 08:07:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Ponad rok temu zakupiłem moją Cordi i z ciekawości zajrzałem pod tę klapkę i faktycznie co się okazało śrubki były poluzowane! Więc proponuje każdemu kto ma taki kolektor aby sobie sprawdził te śrubki bo o takiej sytuacji jak pisze Wolf to lepiej nie myśleć i dmuchać na zimne.

Pozdrawiam
PiTER
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 09.07.2006, 09:47:49 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki Wofl za cynka. Ja mam taki sam motor w SXsie i jeszcze ze 2-3 osoby z forum (z tych co kojarze)

PS: Jaki miałeś przebieg??
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Wolf
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 09.07.2006, 12:20:56 - NIEPRZECZYTANA »

W momencie awarii około 165 tys. km.  Jak sprawdzisz daj znać jaki rezultat  :papa:
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 09.07.2006, 13:38:07 - NIEPRZECZYTANA »

A czy to tylko przypadek tego rodzaju silnika, czy może to każdemu grozić. Nieznam się zabardzo na mechanice pojazdowej, więc jakby ktoś powiedział czy takowe coś ( + mile widziane zdjęcie tego elementu gdzie jest ta śrubka ), mogło by wystąpić w AEX'ach ???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 09.07.2006, 15:56:59 - NIEPRZECZYTANA »

Punchoo wydaje mi się, że w Twoim silniku nie ma sterowania długością dolotu... więc raczej ten przypadek odpada ale moge się mylić.

[ Dodano: 2006-07-09, 17:50 ]

PS: No i sprawdziłem. 1 z 8 była lekko poluzowana. Tzn nie odkręciła się ani 1 zwój ale można był to ręką nawet zrobić  :neutral:

Myśle, że gdyby to było uciążliwe to można gwint walnąć silikonem i dopiero przykręcić. Normalny silikon do 180 stopni trzyma.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Wolf
Gość



« Odpowiedz #8 - Niedziela, 09.07.2006, 20:58:27 - NIEPRZECZYTANA »

W AEX nie ma takiego typu kolektora więc problem odpada (miałem wcześniej Ibizę z AEX - em). Ja do nowych śróbek zastosowałem preparat tzw. "Stop gwint" i jak narazie jest ok.
Zapisane
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 10.07.2006, 14:26:55 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj sprawdzałem w moim toledo i wszystkie wkręty na klapkach trzymają bardzo dobrze.Pozdrawiam
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 10.07.2006, 18:41:37 - NIEPRZECZYTANA »

temat  przydalo by sie gdzies podwiesic  bo to bardzo dobre info dla  posiadaczy tego silnika a skutki moga byc niemile  , i jednak  niejest to jedyny odrebny przypadek jak widac
Zapisane

Bodro
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 29.08.2006, 08:52:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie.
Jestem tutaj nowy. Dopiero co zakupiłem Toledo z 2002 roku z silnikiem 1.6 8V. Nie znam sie jeszcze na różnych oznaczeniach stosowanych w Seatach więc nie wiem czy opisana sprawa mnie również dotyczy. Jeżeli tak to proszę o dokładny opis gdzie mam szukać tych śrubek.
Pozdrawiam, Bogdan
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 29.08.2006, 09:18:21 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi się ,że masz inny silnik ;-)
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=22.0
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kuma
Gość



« Odpowiedz #13 - Wtorek, 29.08.2006, 10:56:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam w samochodzie motor AFT, ale nie bardzo rozumiem, o które srubki chodzi- te, którymi przykręcony płaskii dekirl kolektora czy srubki umieszczone gdzies pod tym płaskim dekielkiem z oznaczenie 1.6i ?
Dzięki.
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 29.08.2006, 14:04:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kuma"
Witam, mam w samochodzie motor AFT, ale nie bardzo rozumiem, o które srubki chodzi- te, którymi przykręcony płaskii dekirl kolektora czy srubki umieszczone gdzies pod tym płaskim dekielkiem z oznaczenie 1.6i ?
Dzięki.


Ten plastik jest u mnie aluminiowy ;) i jest na nim napisane SEAT 1.6
Jak go odkręcisz to tam będę 4 klapki sterujące dolotem i każda z nich przykręcona jest na 2ch (właśnie czasem zawodnych) śrubkach.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT
Skocz do: