+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Seat Ibiza 1.4 TDI silnik BMS - Błędy z VCDS'a
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Seat Ibiza 1.4 TDI silnik BMS - Błędy z VCDS'a  (Przeczytany 4118 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
lukas_cieszynski Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L, 2008, 1.4 TDi

« Środa, 03.02.2021, 21:52:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie, to mój pierwszy post ;). Mam problem. Na postoju z akumulatora ucieka mi prąd około 0,5 V na dobę. Zdecydowanie za dużo. Gdy jeżdżę nim codziennie jest ok, ale gdy stoi dłużej i napięcie spadnie poniżej 12V to przy odpalaniu zapala mi się kontrolna ABS (po chwili gaśnie). Jak już stoi za długo to nie odpali. Sprawdzałem akumulator jest sprawny trzyma napięcie. Niżej podaję listę błędów z VCDS'a:

VIN: VSSZZZ6LZ8R131645 Numer rejestracyjny: IBIZA
Przebieg: 225620km Numer naprawy:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Typ podwozia: 6L (6L - Seat Ibiza/Cordoba (2002 > 2009))
Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56

VIN: VSSZZZ6LZ8R131645 Przebieg: 225620km
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 045-906-013-BMS.clb
Oznaczenie elementu SW: 045 906 013 D HW: 045 906 013 E
Komponent: R3 1,4L EDC 0000SG 0477
Weryfikacja: --H03--- Numer seryjny: SEZ7Z0H3971417
Kodowanie: 0053071
Kod serwisu: WSC 80261 120 81216
VCID: 102E88DC006372C179-FFFE

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
001027 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)
P0403 - 000 - usterka - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00110000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 4.0 km/h
Cykl pracy: 0.0 %
Napięcie: 13.07 V
Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw
Cykl pracy: 18.9 %
Bity binarnie: 00110000

005633 - Przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 30 (J317)
P1601 - 000 - niewiarygodny sygnał - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00110000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Wskaźnik czasu: 0

001393 - Przełącznik świateł hamowania (F)
P0571 - 000 - usterka w obwodzie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00110000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Wskaźnik czasu: 0

Kody gotowości: B/D

Proszę o pomoc.

Dorzucę jeszcze to:

VIN: VSSZZZ6LZ8R131645 Numer rejestracyjny: IBIZA
Przebieg: 225620km Numer naprawy:


Typ podwozia: 6L (6L - Seat Ibiza/Cordoba (2002 > 2009))
Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56

VIN: VSSZZZ6LZ8R131645 Przebieg: 225620km
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 045-906-013-BMS.clb
Oznaczenie elementu SW: 045 906 013 D HW: 045 906 013 E
Komponent: R3 1,4L EDC 0000SG 0477
Weryfikacja: --H03--- Numer seryjny: SEZ7Z0H3971417
Kodowanie: 0053071
Kod serwisu: WSC 80261 120 81216
VCID: 102E88DC006372C179-513C

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 045 906 013 D
Komponent: R3 1,4L EDC 0000SG 0477

Nie znaleziono błędów
lub sterownik nie pozwala na ich odczyt
lub wystąpił problem z komunikacją


Tu jest ewidentny problem z połączeniem z ECU. Ten błąd powstaje w momencie gdy robię skan błędów drugi raz. Już piszę dokładnie, żeby nie było nie porozumień. Podłączam laptopa z VCDS do ibizy. Robię skan błędów. Błędy są takie jak w poście wyżej. Po skanowaniu błędy usuwam. Po "usunięciu" włącza mi się ponownie skanowanie błędów i właśnie wtedy pojawia mi się problem z komunikacją z ECU. Komunikację mogę przywrócić tylko w ten sposób, że wyłączam VCDS na lapku. Wyciągam kabel VCDS z Ibizy wyciągam kluczyk. Odczekuje jakieś 5-10 sekund. podłączam kabel, włączam zapłon odpalam VCDS i komunikacja jest znowu. Po ponownym przeskanowaniu błędy są nadal (komunikacja jest) usuwam błędy i znów brak komunikacji.

To chyba wszystko. Jeszcze raz proszę o pomoc.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 04.02.2021, 16:05:14 - NIEPRZECZYTANA »

Skasuj błędy i zobacz czy się pojawią ponownie.
Przy pomiarze prądu czekałeś aż system komfortu uśnie ?
To kilka minut, :-X
A ile ten akumulator ma lat i jakiej jest produkcji ?
W aucie jest alarm niefabryczny ?
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
lukas_cieszynski Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L, 2008, 1.4 TDi

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 04.02.2021, 17:43:23 - NIEPRZECZYTANA »

Kasuję i pojawiają się ponownie. Z pomiarem prądu to robiłem tak. Samochód stał chyba ze 2 może dni bez odpalania. Zmierzyłem od razu po zgaszeniu ale to nie liczę jako pomiar miarodajny ponieważ napięcie było około 13V. Później zmierzyłem rano czyli po około 14 godzinach było już około 12,5V i potem mierzyłem za 6h i już spadało 12,3V rano już było poniżej 12V. Jeden przypadek miałem taki, że ostatni raz zgasiłem Ibizę 29.12.2020 i potem chciałem odpalić 07.01.2021 i już nie odpaliła. Od tego momentu zacząłem szukać problemu. Wcześniej przy odpalaniu włączała się kontrolka ABS gdzieś tak od końca listopada. Akumulator ma gdzieś 3 może 4 lata producent VOLTARO. Akumulator sprawdzałem tzn odłączyłem go na noc i sprawdziłem prąd i nie było spadku napięcia. Co do alarmu to nie wiem nigdy nic nie pykało. Pewnie można to sprawdzić VCDS'em ale nie wiem jak.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 04.02.2021, 18:56:27 - NIEPRZECZYTANA »

nie tak sie szuka zlodzieja pradu...
sadze ze ten vcds ci nie kasuje wcale bledow bo cos sie wywala :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 04.02.2021, 18:57:50 - NIEPRZECZYTANA »

Kasuję i pojawiają się ponownie. Z pomiarem prądu to robiłem tak. Samochód stał chyba ze 2 może dni bez odpalania. Zmierzyłem od razu po zgaszeniu ale to nie liczę jako pomiar miarodajny ponieważ napięcie było około 13V. Później zmierzyłem rano czyli po około 14 godzinach było już około 12,5V i potem mierzyłem za 6h i już spadało 12,3V rano już było poniżej 12V. Jeden przypadek miałem taki, że ostatni raz zgasiłem Ibizę 29.12.2020 i potem chciałem odpalić 07.01.2021 i już nie odpaliła. Od tego momentu zacząłem szukać problemu. Wcześniej przy odpalaniu włączała się kontrolka ABS gdzieś tak od końca listopada. Akumulator ma gdzieś 3 może 4 lata producent VOLTARO. Akumulator sprawdzałem tzn odłączyłem go na noc i sprawdziłem prąd i nie było spadku napięcia. Co do alarmu to nie wiem nigdy nic nie pykało. Pewnie można to sprawdzić VCDS'em ale nie wiem jak.
czyli ty nie sprawdziłeś poboru prądu tylko stan napięcia aku
zmierz tak jak w tej instrukcji https://dobreakumulatory.pl/news/2-poradnik/2-pobor-pradu-na-postoju-jak-go-sprawdzic.htm
i zobacz czy jest zbyt duży pobór prądu
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 04.02.2021, 19:27:33 - NIEPRZECZYTANA »

Jak się ma diesla i stoi 10 dni w zimie na mrozie to trzeba sie liczyć z tym że nie odpali .
Trzeba sie zaopatrzyć w kable najlepiej własnej roboty a nie te plastiki z CHRL albo w prostownik z funkcją rozruchu.
Diesel to nie benzyna :-X
Albo brać aku do domu.
No niestety jak nie ma garażu.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.02.2021, 19:28:42 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
lukas_cieszynski Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L, 2008, 1.4 TDi

« Odpowiedz #6 - Piątek, 05.02.2021, 19:45:58 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki Panowie. Wykonam sugerowane przez Was działania. A co z tymi błędami. Na jakimś forum doczytałem się, że błąd:

Cytuj
005633 - Przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 30 (J317)
P1601 - 000 - niewiarygodny sygnał - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00110000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Wskaźnik czasu: 0

oznacza niewłaściwy prąd na ECU. Dowiedziałem się, że w ECU może być też wilgoć (w sumie może i tak jak ECU jest tuż pod szybą). Rozebrałem ECU i wysuszyłem jutro składam. A wiecie może który z pinów odpowiada za prąd w ECU. mam schemat ale nie potrafię tego ogarnąć. RABY kasuje błędy ale nie z silnika. Mam też błąd przerwanej anteny radia, ale ten błąd mi usuwa. Havran zrobię jak napisałeś. Tracer ten spadek napięcia mam czy autko stoi w garażu (10C) czy na dworzu.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #7 - Sobota, 06.02.2021, 10:06:55 - NIEPRZECZYTANA »

Obawiam sie iż akumulator jest już w kiepskim stanie  :-X
Po za tym nie było pomiaru amperomierzem w obwodzie akumulatora,
w celu stwierdzenia jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku auta.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
lukas_cieszynski Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L, 2008, 1.4 TDi

« Odpowiedz #8 - Sobota, 06.02.2021, 23:04:36 - NIEPRZECZYTANA »

Zrobiłem pomiar prądu. Od razu po podłączeniu miernika pobór prądu wyniósł 3,09A i spadał. Po 1,5 h wynik prąd wyniósł 1,6A. Co dalej Panowie :)?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 07.02.2021, 13:44:58 - NIEPRZECZYTANA »

Upewnić się że wszystko uśpione. Zablokować rygiel zamka, zamknąć samochód i wyciągać bezpieczniki obserwując kiedy pobór spadnie. Jest pełno filmów na ten temat w necie...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
lukas_cieszynski Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L, 2008, 1.4 TDi

« Odpowiedz #10 - Środa, 10.02.2021, 21:43:19 - NIEPRZECZYTANA »

A tak dodatkowo dodam (szkoda, że wcześniej nie napisałem), "wariuje" mi obrotomierz. Już tłumaczę. Odpalam samochód obroty są ok jadę do pracy obroty są ok. Stoję na światłach przyśpieszam i wskazówka zaczyna "przeskakiwać" i pokazuje mi większe obroty niż są w rzeczywistości. Znów stoję na światłach i na obrotach jałowych mam np. 3000 obr/min. Ruszam z pod świateł obroty rosną ok (ale od 3000). Zwalniam przed światłami wskazówka znów "przeskakuje" i już mam 8000 obr/min... . Czasem jadąc nie mam takich akcji a czasem mam, nie znalazłem reguły.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Seat Ibiza 1.4 TDI silnik BMS - Błędy z VCDS'a
Skocz do: