+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Idzie zima a wraz z nią... fochy Izy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Idzie zima a wraz z nią... fochy Izy  (Przeczytany 904 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
frz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 1.4 KAT, 2002, AUB

« Czwartek, 21.11.2019, 23:15:13 - NIEPRZECZYTANA »

Witam forumowiczów,

Im zimniej i mokrzej tym moja Iza ma większe fochy. Zaczęło się od niewinnego wyłączenia.

Od tego momentu: czyszczenie przepustnicy, EGR, sprawdzenie i doładowanie akumulatora, rzekomo sprawdzenie wiązki i czujników (3 tygodnie u elektromechanika), wyczyszczone styki ECU, sprawdzenie bezpieczników, wymiana przekaźnika pompy paliwa, wymiana wkładu stacyjki, nowe świece, nowa cewka, kable zapłonowe, wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.

Co się dzieje ? Gdy robi się mokro i zimno, Iza nie chce zapalić. Rozrusznik się dławi, jakby się cofał. Kontrolki na liczniku się zapalają, miga nawet dioda oleju i piszczy. Ostatnio nawet się włącza/wyłącza centralny podczas próby zapalenia. Zaczęło się od tego, że parę razy w trakcie jazdy wyłączał się licznik, czasem wspomaganie. Nie wiem co jeszcze mógłbym zrobić... idą święta a samochód unieruchomiony.

Przez chwilę diag pokazywał tylko błąd: 01314 Pasywny/sporadyczny - Sterownik silnika - brak komunikacji - tutaj brak CE

Aktualne błędy:
- 16705 - Czujnik prędkości obrotowej silnika - niewiarygodny sygnał - czujnik położenia wałka był wymieniany i podmieniany z innego samochodu
- 00576 - Pasywny/sporadyczny - zacisk 15 - dolny limit nie osiągnięty
- 01598 - Pasywny/sporadyczny - napięcie akumulatora - nieoczekiwany sygnał - naładowany noc wcześniej
- 01336 - Pasywny/ sporadyczny - magistrala danych systemu komfort - w trybie sygnału jednoprzewodowego
- 00907 - Aktywny/statyczny - Ingerencja układu zarządzania obciążeniem - utracony23

Po skasowaniu błędów Iza się nie odezwała. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie dalej pójść ? Samochód wrócił o własnych siłach od elektromechanika który stwierdził że wszystko jest OK (czułem spławkę, stał 3 tygodnie).
Czytając multum już wątków poświęconych błędom z którymi wiązały się wymiany wyżej wymienionych części ręce opadają. A nie chce Izy wyrzucić.
Jedyny trop jaki mi został po połączeniu wątków to oddanie alternatora do sprawdzenia (chociaż nie wierzę, że elektromechanik tego nie sprawdził). Rok temu był na regeneracji, wymieniony regulator napięcia.
Pewnie i tak go wyciągnę ale może ktoś z forumowiczów podzieli się doświadczeniem. Nie chce mi się wieźć samochodu na lawecie do innego elektryka i później słuchać spławki przez telefon.

SEAT IBIZA 6L 1.4 16 V KAT, AUB, 2002

Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Piątek, 22.11.2019, 08:04:29 - NIEPRZECZYTANA »

Taka choinka przy zapalaniu i jeszcze stukanie zamków to znak ,że przyszła juz pora na wymiane akumulatora a nie tych w/w.
No chyba że alternator go nie doładowuje bo nie daje ok 14V pod obciązeniem
 Od tego bym zaczął , nastepnie można kupić takie USB z woltomierzem do zapalniczki
https://allegro.pl/oferta/woltomierz-ladowarka-samochodowa-2xusb-3-1a-8259147686
i obserwowania napięcia w czasie jazdy. Powinno się wahać od ok 14,5 do  13,8...13,5 jak się w silniku robi ciepło.
Nie warto alternatora naprawiać . Ja tam do M1 kupiłem 12V/ 140A od Altea-i tyle że to było do diesla i ze sprzęgiełkiem. A do benzyny to chyba nie potrzeba, bo sprzęgiełka są awaryjne . Altki Boscha są moim zdaniem trwałe i się nie zawiodłem.
Przykład;
https://allegro.pl/oferta/alternator-140a-seat-ibiza-polo-1-2-tsi-06f903023d-8286293061
No to ile akumulatora ma lat ?Markowy czy noname ?? Klemy ktoś czyścił ? kiedyś ? :-\  :-X  :-\
Po za tym jezdzisz na długich dystansach, czy krótkich ?? :-X  :-\
« Ostatnia zmiana: Piątek, 22.11.2019, 08:32:05 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM + VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
frz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 1.4 KAT, 2002, AUB

« Odpowiedz #2 - Piątek, 22.11.2019, 10:04:55 - NIEPRZECZYTANA »

Myślisz że aku? Ale to prąd wzbudzania całej Izy byłby problemem? Niestety napięcia na odpalonym nie sprawdzę bo nie pali a świeży akumulator po lądowaniu prostownikiem też nie dał rady. Aku jakiś no name (po poprzednim właścicielu). Nie wiem ile ma lat bo nie mogę odczytać napisu na nim.
Klemy czyszczone i posmarowany aku. Trasy mieszane. Głównie miasto ale często śmigam w góry robią po 300 km.

Próbowałem też odpalić samochód na kable od znajomego niestety też się nie udało. Ale to była panda a aku miało wtedy 11.3 V
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Piątek, 22.11.2019, 12:42:20 - NIEPRZECZYTANA »

Może ten czujnik padł co był wymieniany. podmień na ten co był i VAG jeszcze raz.
Błędy czujników mogą się objawiać przy słabym aku i napięciu.
Prawdopodobnie czujnik był dobry i zamieniony został na "lepszy".
Świece mogą być teraz zalane...
benzyne było czuć ...??? zapewnie iskry nie ma bo skąd komp ma wiedzieć ,że ma być....
Cewka VN tam jest jedna czy każda świeca ma swoją ?
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM + VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
frz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 1.4 KAT, 2002, AUB

« Odpowiedz #4 - Sobota, 23.11.2019, 09:24:49 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik 150 zł. Najwyższa półka. Podmieniany z VW Polo i też wywala ten sam błąd. Mój czujnik działał w innym samochodzie.
Świece są ok, patrzyłem. Nie czuć benzyna.
Cewka jest jedna, stara mam w bagażniku.
Mam wrażenie, że jeden z czujników który idzie do silnika ma izolacje na wierzchu i lekkie nadłamanie (przed chwilą to zauważyłem). Poszukam w schenatach co to za czujnik
« Ostatnia zmiana: Sobota, 23.11.2019, 11:06:18 wysłane przez frz » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Sobota, 23.11.2019, 11:03:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli nie zapala silnik , a kręci się i kreci go rozrusznikiem to powinno być czuć benzyne.
Jak nie czuć to prawdopodobnie z jakiejś przyczyny nie dochodzi.
Można kapnąc benzyne do gardzieli przepustnicy, ale ostrożnie  :!:
W mojej Ibizie z silnikiem 1,2 słychać pompę w baku po otwarciu drzwi kierowcy przy wsiadaniu .
« Ostatnia zmiana: Sobota, 23.11.2019, 11:04:44 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM + VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
frz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 1.4 KAT, 2002, AUB

« Odpowiedz #6 - Sobota, 23.11.2019, 11:07:27 - NIEPRZECZYTANA »

Rozrusznik się "zacina" słychać że coś go powstrzymuje. Nie kręce nim na tyle bo słyszę, że się męczy. Chciałem oddać rozrusznik do sprawdzenia ale mechanik stwierdził "to na 101% nie jest rozrusznik).

@EDIT: nie mogę znaleźć nazwy czujnika w "samnaprawiam". Może ktoś powiedzieć co to za czujnik ? Na obrazku przy zaworze EGR (ten z lewej strony który wchodzi do silnika). Uszkodzenie jest bezpośrednio przy wtyczce, nie wiem czy uda mi się to zlutować.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #7 - Sobota, 23.11.2019, 14:58:52 - NIEPRZECZYTANA »

To jest czujnik ciśnienia oleju.Jak jest spręzanie a nie ma zapłonu to rozrusznik może mieć trudności z obracaniem wału i jeszcze aku słabe.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 23.11.2019, 15:02:35 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM + VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
frz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 1.4 KAT, 2002, AUB

« Odpowiedz #8 - Sobota, 23.11.2019, 19:23:35 - NIEPRZECZYTANA »

Hmmm... Bo jak próbuję Ize zapalić to miga między innymi ikona oleju i daje dźwięk. Ale myślałem że to tak po prostu razem z dyskoteką. Zobaczyłem to jak ściągnąłem dzisiaj obudowę.
Skoro ma to wpływ na wprawienie wału, może dlatego tak dziwnie próbuje zapalić samochód. A skoro przewód jest uszkodzony ale nie przerwany może dlatego problem pojawia się w momencie wilgoci?
Tylko tu pytanie.. jak elektromechanik mógł to przeoczyć? I drugie pytanie, czy błąd wałka mogę z tym powiązać?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #9 - Sobota, 23.11.2019, 20:38:22 - NIEPRZECZYTANA »

Tu była walka z czujnikiem
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17703.msg312256#msg312256
Nie podejrzewam, żeby ten czujnik miał wpływ na zapłon i go blokował.
Iskra jest czy nie ma. Jest kopułka, palec VN i są kable.
Sprawdzone ?
Jaki jest bład bo już straciłem rachube ?
Komp odpowiada to zasilanie ma.
Przerwa w okablowaniu pomiędzy czujnikiem a kompem ?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 23.11.2019, 20:47:44 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM + VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
frz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 1.4 KAT, 2002, AUB

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 28.11.2019, 19:54:59 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, między czujnikiem a kompem.  Iskra jest.




Znalazłem filmik jak sprawdzić działanie czujnika i diody. Muszę potwierdzić ten czujnik. Bo wychodzi że rozrząd przestawiony (wymieniony 25 tysięcy km temu).

Napisano: Wtorek, 26.11.2019, 22:07:01


Samochód wylądował u innego elektryka. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 28.11.2019, 20:12:35 - NIEPRZECZYTANA »

Może jakiś bardziej ogarnięty :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM + VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
frz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L 1.4 KAT, 2002, AUB

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 12.01.2020, 19:13:23 - NIEPRZECZYTANA »

Zmieniłem firmę czujnika położenia wału i Iza wróciła na drogę. Samochód zrobił już 1000 km. Ostatnio niestety w trasie na narty zgasł licznik i samochód, po sekundzie zatrybił i na desce dyskoteka. Aktualnie komputer nie pokazuje błędów :/
Masakra. Znowu loteria kiedy się zatrzyma...
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 13.01.2020, 06:53:04 - NIEPRZECZYTANA »

Auto ma swoje lata i nie wiadomo co tam poprzedni właściciel kombinował. Do tych aut jest dużo części zamiennych. Czasem lepsza jest używana część niż oryginalny zamiennik. Licznik można za pewnie znależć na Allegro za ok 100 PLN. Niektóre typy czasem dostawały zimnych lutów . Ale w sumie jak się ogarnie usterki po poprzedniku to wdzięczne auta i chyba trwalsze niż obecne..... :-X i mniej skomplikowane.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM + VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Idzie zima a wraz z nią... fochy Izy
Skocz do: