+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Problem z układem chłodzenia
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z układem chłodzenia  (Przeczytany 519 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Grosik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba vario, 2000r, 1.6

« Piątek, 12.01.2018, 21:28:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, tak jak w tytule mam problem z układem chłodzenia w cordobie vario 1.6 benzyna rocznik 2000. A dokładniej problem polega na tym że na postoju temperatura podnosi się do 90 stopni ale gdy tylko przejdę kilkadziesiąt metrów to temperatura zaczyna spadać po około 500 metrach wskazuje 60stopni... Termostat raczej można wykluczyć gdyż włożyłem dziś nowy ale to nic nie dało, mało tego stary termostat włożyłem do wrzątku i okazało się że działa także niepotrzebnie go wymieniłem, ma ktoś jakieś pomysły o co może chodzić? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV IbizaIV 1,2AZQ Caddy1,9D

« Odpowiedz #1 - Piątek, 12.01.2018, 22:23:27 - NIEPRZECZYTANA »

A skąd ten termostat masz i jaki producent ? :-X
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV+  138KM , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Grosik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba vario, 2000r, 1.6

« Odpowiedz #2 - Piątek, 12.01.2018, 23:59:31 - NIEPRZECZYTANA »

Termostat firmy Vernet kupiony w hurtowni motoryzacyjnej Arpol za 47zł.
Zapisane
Guinness01 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon II,2010 , 1.6 CHGA

« Odpowiedz #3 - Sobota, 13.01.2018, 08:07:16 - NIEPRZECZYTANA »

Hej , a może czujnik temperatury wariuje , tu nie ma dużego wyboru co się mogło zepsuć , albo termostat albo czujnik temperatury , przynajmniej tak mnie się wydaje .
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV IbizaIV 1,2AZQ Caddy1,9D

« Odpowiedz #4 - Sobota, 13.01.2018, 08:14:11 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem kiedyś 1,6  i bujałem sie z termostatem , bo na rynku jest dużo podróbek.
I dają one takie objawy bo chyba nie trzymają szczelności przy zamknięciu. Chyba dolny wąz przy chłodnicy powinien być zimny dopóki termostat sie nie otworzy a jak jest ciepły nim silnik nagrzeje się do 90 to znaczy że przepuszcza. Nie jest go też łatwo założyć zeby dobrze się usadowił i może dlaatego puszcza ?
http://allegro.pl/wahler-termostat-vw-bora-caddy-golf-polo-1-4-1-6-i6569359305.html
ten typ ?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 13.01.2018, 08:15:56 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV+  138KM , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Grosik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba vario, 2000r, 1.6

« Odpowiedz #5 - Sobota, 13.01.2018, 08:41:53 - NIEPRZECZYTANA »

Tak to jest taki termostat jak w linku. Hmm... Sprawdzę później czy ten dolny wąż jest zimny do czasu nagrzania. Wydawało Mi się że dobrze go usadowiłem choć przyznaje że pierwszy raz wymieniałem termostat. A gdzie znajduje się czujnik temperatury?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV IbizaIV 1,2AZQ Caddy1,9D

« Odpowiedz #6 - Sobota, 13.01.2018, 09:51:56 - NIEPRZECZYTANA »

W ALM był obok. Można go sprawdzić VAG-em. Objawy są termostatu na 99 %. Czujnik jest podwójny.
Jeden dla kompa a drugi dla wskażnika. VAGiem sie je porównuje.
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV+  138KM , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Grosik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba vario, 2000r, 1.6

« Odpowiedz #7 - Sobota, 13.01.2018, 17:20:14 - NIEPRZECZYTANA »

Problem rozwiązany, choć nadal nie znam dokładniej przyczyny. Dziś ponownie zdemontowalem termostat oraz czujnik temperatury cieczy, poczym zmontowalem wszystko tak jak było z tym że kupiłem i założyłem nową pokrywę termostatu. Na końcu odpowietrzałem układ około 35minut. Teraz wszystko działa jak powinno. Dziękuję i pozdrawiam.  Można zamknąć temat.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Problem z układem chłodzenia
Skocz do: