+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Ibiza 1.4 kaprysi przy odpalaniu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ibiza 1.4 kaprysi przy odpalaniu  (Przeczytany 757 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
gizas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L 2002 1.4 75KM

« Niedziela, 16.07.2017, 16:17:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie!
Zarejestrowałem się na Waszym forum z uwagi na fakt, że to dziewczyna posiada Ibizę, ale czasami i ja nią jeżdżę. Ogólnie autko bardzo fajne, wdzięczne i zwarte, prowokujące do ulicznych wiraży, no ale nie o tym.

Podłączyłem Ibizę pod interfejs, zwykły ELM 327 i zakładając, że dobrze się on dogaduje z Seatowym ECU to wyświetlił mi następujące błędy:
P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
P1180 - Linear 02 Sensor / Pump Current SHort to B+
P1190 - Linear 02 Sensor / Reference Voltage Incorrect Signal
P0118 - Engine Coolant Temperature Circuit High Input
P0135 - O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 1)
P0501 - Vehicle Speed Sensor Range / Performance

Pomijając fakt, że żadnego z tych błędów być nie powinno to chodzi mi o to czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć/zasugerować, która z wyżej wymienionych dolegliwości może wpływać na problemy z odpalaniem???

Tylko może przybliże jak to wygląda, bo jest to loteria. Samochód czasem będzie dwa tygodnie odpalał bez problemu, a potem w tygodniu zdarzy mu się, że kilka razy odmówi współpracy. Już nawet pogodę zaczynałem podejrzewać tj. temperaturę, aczkolwiek nie potwierdzam tego tropu.

Jak to wygląda? Ano tak, bo jest to dość charakterystyczne, mianowicie samochód praktycznie zawsze ma chęć zapalić i na ogół nawet na chwilę zaskoczy, ale potem tak jakby go zalewało albo nie dostawał paliwa i po prostu gaśnie.
Następnie, próba odpalenia zawsze trwa dłuższą chwilę, o ile w ogóle zechce zagrać po takiej sytuacji. Trzeba trzymać kilkanaście sekund na rozruchu i wtedy może zaskoczy. Jeśli już się uda to bardzo czuć benzynę, co jest chyba normalne po dłuższym kręceniu.
Jedyne co w nim zrobiłem na obecną chwilę to wymieniłem świece, bo ogólnie to nie mam praktycznie żadnej historii na temat samochodu co i kiedy było w nim robione.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pytania, a także dotyczące mojego problemu z Ibizą!
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 16.07.2017, 16:23:17 wysłane przez gizas » Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 17.07.2017, 12:52:28 - NIEPRZECZYTANA »

p 0118 temperatura plynu chlodzacego mozliwa przyczyna
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 3x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Rumcajs Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: VW Polo'97 1,4 kombi

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 17.07.2017, 22:47:17 - NIEPRZECZYTANA »

Potwierdzam, a by być na 100% pewnym - po prostu wypnij wtyczkę z czujnika i dopiero wtedy odpal. Gdy już odpali wepnij wtyczkę byś miał info o temperaturze, zaś jak będziesz szukał nowej koniecznie zwróć uwagę na kolor obwódki - to swojego rodzaju znacznik parametrów czujnika.

PS
Jakiego programu używałeś do komunikacji z autkiem?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 17.07.2017, 22:49:29 wysłane przez Rumcajs » Zapisane

Mówimy i piszemy po polsku.
Jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske..
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV IbizaIV 1,2AZQ Caddy1,9D

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 18.07.2017, 08:35:54 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym zapisał błędy , skasował i zobaczył które wrócą.  Ja miałem taki przypadek ,ze mase błędów wywoływał uszkodzony, zacinający się EGR.
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
gizas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L 2002 1.4 75KM

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 24.07.2017, 12:45:11 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie, bardzo dziękuję za odpowiedzi!
Widzę, że forum działa prężnie  :ok:

Trop z czujnikiem temperatury wydaje mi się sensowny i już miałem go nawet zamawiać, bo gdzie gdzieś wyczytałem, że powinien mieć kolor zielony? Ale faktycznie lepiej będzie to sprawdzić, zważywszy jeśli po wypieciu wtyczki powinien odpalić, bo tak zrozumiałe słowa Rumcajsa...

Tylko aktualnie jesteśmy w trakcie przeprowadzki, więc czasu nie było.

A co do programu to ja używam darmowego Torque i łączy się ładnie z Ibiza, błędy wyświetla i kasuje.
A właśnie, też chcę podłączyć interfejs po jakimś czasie od skasowania błędów, żeby sprawdzić jakie powrócą.
Będę Was informował na bieżąco.  :pilot:

A tak przy okazji, ten czujnik temperatury płynu chłodniczego to jest pod filtrem powietrza na grubym wężu po stronie kierowcy?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 24.07.2017, 12:50:10 wysłane przez gizas » Zapisane
Rumcajs Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: VW Polo'97 1,4 kombi

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 24.07.2017, 13:57:40 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli zerkniesz na fotkę - pod kopułką masz grubą wiązkę, i na lewo od niej mniejsza wtyczka - to jest właśnie rzeczony czujnik.
Zapisane

Mówimy i piszemy po polsku.
Jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske..
gizas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L 2002 1.4 75KM

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 25.07.2017, 13:14:42 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego Rumcajs, dziękuję bardzo za zdjęcie i pomoc. Tak jak już czytałem na forum-wtyczka jest zabezpieczona spinka, teraz wiem dokładnie gdzie się znajduje  :pub:
Zapisane
Rumcajs Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: VW Polo'97 1,4 kombi

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 25.07.2017, 14:05:23 - NIEPRZECZYTANA »

A i jeszcze jedno - nastaw się na to że po wyjęciu czujnika wyleje się płyn z układu chłodzącego.
Zapisane

Mówimy i piszemy po polsku.
Jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske..
gizas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L 2002 1.4 75KM

« Odpowiedz #8 - Piątek, 28.07.2017, 06:27:01 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie, wczoraj miałem dostęp do samochodu, podłączyłem go pod OBDII i od czasu założenia tematu pojawiły się dwa błędy:
- P0135
- P1180
Dziewczyna jeździ nim teraz codziennie i mówiła, że pali mocno w kratkę,a nawet jeśli odpala to trzeba go bardzo długo trzymać na rozruchu.
Jako ciekawostkę dodam, że gdy go wczoraj podłączyłem do interfejsu to przy okazji odpaliłem 2x i zaskoczył od razu, ale...2x włączył się alarm w barach podziemnym nakazujący jego opuszczenie z uwagi na dużą zawartość spalin  :o
Nie wiem czy system jest nadwrażliwy, bo mieszkamy tam tydzień, ale coś może być na rzeczy, bo spaliny są bezbarwne, ale za to czuć z nich benzynę.

W zaistniałej sytuacji nie odpinalem czujnika temperatury płynu chłodniczego.

Poczytałem trochę i dowiedziałem się, że zarówno
P0135 jak i P1180 mają związek z sondą lambdą.
Przy najbliższej okazji będę chciał zmierzyć oporność między pinami, bo chyba nic więcej się z tego nie wyczaruje, prawda?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 28.07.2017, 09:13:44 wysłane przez gizas » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV IbizaIV 1,2AZQ Caddy1,9D

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 30.07.2017, 04:58:39 - NIEPRZECZYTANA »

Prawda. W necie wyczytałem ze białe przewody oporność 30 Ohm.
Po za tym przewody mogą mieć przerwę , gryzonie.
P1180 - Fuel Delivery System Malfunction - Low / Uszkodzenie obwodu obiegu paliwa, niskie ciśnienie.
Sprawdz filtr paliwa.
Ja miałem kiedyś błąd sondy, a okazało się ,że nie ma ktalizatora bo jest pusty ale moze to nie to.
« Ostatnia zmiana: Środa, 02.08.2017, 20:26:05 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
gizas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6L 2002 1.4 75KM

« Odpowiedz #10 - Środa, 02.08.2017, 18:20:25 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego Tracer, czym odczytaleś, że P1180 to błąd ciśnienia paliwa?
W sumie i tak muszę wymienić filtry i olej, więc wyjdzie szybko na jaw, ale gdyby to miał być TO, to filtr paliwa wymieniam w pierwszej kolejności.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 03.08.2017, 07:35:46 wysłane przez gizas » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Ibiza 1.4 kaprysi przy odpalaniu
Skocz do: