+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Słabe hamulce
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Słabe hamulce  (Przeczytany 89253 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
wYpor
Gość



« Niedziela, 04.06.2006, 19:22:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Niedawno dostała mi się w "spadku" Cordoba '98r. Za racji dużego przebiegu oraz minimalnego zainteresowania eksploatacyjnego poprzedniego właściciela, czekało mnie dużo elementów do wymiany. W pierwszej kolejności zabrałem się za hamulce, ponieważ były krótko mówiąc straszliwie marne. Po oględzinach u mechanika wymieniłem u niego tarcze na przodzie wraz z klockami. Bębny jego zdaniem nie wymagały wymiany, więc sobie je odpuściłem. Po kilku dniach jazdy odczułem znaczną "poprawę" skuteczności ukłądu hamulcowego. Idealnie nie było, ale przy odpowiednim tupnięciu autko hamowało jak należy. Uznałem, że tak juz mają Cordoby i się przyzwyczaiłem. Aż tu wczoraj kolega z Cordobą tDI udowodnił mi, że moje hamulce w porównaniu z jego można o dupę potłuc, tym bardziej, że ma fabryczne hamulce i dość zużyte klocki...  :eek:

Wie ktoś może w czym może tkwić problem, bo kolejni mechanicy upracie twierdzą, że tak już Cordoby hamują i nie da się z tym nic zrobić?

Pozdro
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 04.06.2006, 19:31:04 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz siłę hamowania tak gdzie się robi przeglądy techniczne.
Jak nacisnę to przy badaniu tyłu wydzuca mi autko z rolek.
No i moze wymiana płynu hamulcowego ale na taki sam zeby cyrków z przeciekami nie było.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
listek_
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 04.06.2006, 19:37:42 - NIEPRZECZYTANA »

Ja musze przyznać szczerze ze moja na 13-tkach juz słabo hamowała a teraz 16-tki lepiej nie mówić, a TDI to juz inna bajka inny silnik inne hamulce  ;-)
Zapisane
nieswiec
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 04.06.2006, 19:42:01 - NIEPRZECZYTANA »

ja bym postawił na płyn hamulcowy :mrgreen:
Zapisane

SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
wYpor
Gość



« Odpowiedz #4 - Niedziela, 04.06.2006, 19:55:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "nieswiec"
ja bym postawił na płyn hamulcowy :mrgreen:

Zapomniałem wspomnieć, że płyn nówka-nieśmigana. Więc na pewno odpada.

Czym się różnią hamule z beznyniaka od tych z TDI?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 04.06.2006, 20:00:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "wYpor"
Czym się różnią hamule od beznyniaka od tych z TDI?

W wersjach 110KM były większe hamulce (nie wchodziły mniejsze felgi niż 15") i na obu osiach tarcze...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 04.06.2006, 20:22:41 - NIEPRZECZYTANA »

tdi ma   duzo wieksze tarcze i niema co powownywac
Zapisane

wYpor
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 04.06.2006, 20:36:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "joker"
tdi ma   duzo wieksze tarcze i niema co powownywac

Tyż prawda :ok:

Korzystając z okazji mam jeszcze jedną sprawę.
Moja Cordobka ma strasznie twarde sprzęgło. Jak ją dostałem to była totalna masakra. Nie dość, że pedał chodził jakby był z drewna to jeszcze tak rzęziło, że ciary po plecach szły. Szprzęgiełko kompletne wymieniłem, linkę też i jest lepiej. Pedał jednakże nadal twardy. Tradycyjnie mechanicy nie wiedzą co tym z robić...  :niewiem:
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 04.06.2006, 21:13:13 - NIEPRZECZYTANA »

W tdi byly montowane 2 rozmiary tarcz 256 i 280 i niestety oba sa slabe :neutral: Zmieniajac tarcze watro wydac pare zlotych wiecej, ostatnio wymienialem u siebie, tak sie zlozylo ze bylem kompletnie splukany i kupilem tarcze po 90zl za szt. normalnie rozpacz, ale coz trzeba zedrzec. Jezeli chcemy gladkie tarcze najlepszym rozwiazaniem jest oryginal (niestety nie najtanszym), z nawiercanych lub nacinanych polacelbym zimermany lub ate power disk. Klocki tez sa bardzo wazne, do codziennej jazdy najlepszy jest klocek miekki ale szybko sie wyciera (coz cos za cos). Jezeli chodzi o plyn to ma on tu najmniejsze znaczenie, jezeli systematycznie nie przegrzewamy hamulcow to zwykly dot 4 spokojnie wystarczy. Mozna tez sprawdzic w jakim stanie sa zaciski. Wbrew pozorom tyl rowniez duzo daje, mozna np. przetoczyc bebny i zmienic szczeki, napewno bedzie odczwalna poprawa.
Zapisane

listek_
Gość



« Odpowiedz #9 - Niedziela, 04.06.2006, 21:14:31 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie tez tak jest (twardy pedał sprzegła) mam tam nawet jakieś ciężarki zamontowane przy pedale właśnie, wydaje mi sie ze ten TYP tak ma i nic sie nie poradzi trzeba przywyknąć
Zapisane
wYpor
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 04.06.2006, 21:19:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "listek_"
U mnie tez tak jest (twardy pedał sprzegła) mam tam nawet jakieś ciężarki zamontowane przy pedale właśnie, wydaje mi sie ze ten TYP tak ma i nic sie nie poradzi trzeba przywyknąć

No to przynajmniej dowiedziałem się do czego służy ten złom pod pedałem sprzęgła.
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 04.06.2006, 21:41:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
W tdi byly montowane 2 rozmiary tarcz 256 i 280 i niestety oba sa slabe
ty chyba na słabych hamulcach nie jeździłeś ;-)
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 04.06.2006, 21:55:19 - NIEPRZECZYTANA »

Mi się jednak wydaje, że auta z VAGa z tamtych lat takie juz mają hamulce.

Jeździłem jetta 87 z silnikiem 1.8 jeździłem Golfem III 1.6 AFT i teraz śmigam Cordobą SX 1.6 AFT (tarcze went 256mm) i wg mnie hamulce dość późno reagują...

Tzn jeśli trzeba zablokować koła to nie ma najmniejszego problemu jednak w porównaniu z innymi* autkami którymi miałem okazje pojeździć to trzeba znacznie więcej siły w to włożyć...

* - m.in mondeo '98 (2.5 V6), Fabia (1.2 HTP  :mrgreen: ), 406 (2.0 benz) Nowa Octavia (2.0 TDI), stary focus (1.6), stara Celika (2.2) ;) itp...

Taki urok i trzeba się poprostu do tego przyzwyczaić. No chyba, że komuś ciężko przyblokowac koło to juz inna bajka  :roll:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 04.06.2006, 22:31:14 - NIEPRZECZYTANA »

Proponował bym zajżeć też do korektora siły hamowania na tylnej belce.
Korektor ma za zadanie regulować siłę hamowania tylnych kół w zależności od obciążenia auta. W niektórych modelach korektora wogole nie ma. Z tego co pamiętam jest tam jakaś regulacja siły hamowania. :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 05.06.2006, 05:48:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Jobski"
Cytat: "spons"
W tdi byly montowane 2 rozmiary tarcz 256 i 280 i niestety oba sa slabe
ty chyba na słabych hamulcach nie jeździłeś ;-)


Jezdzilem z gorszymi ale jezdzilem tez i z lepszymi i wiem co gadam ;-) W tym rozmiarze hebelki powinny sobie lepiej radzic. Nie mowie ze sa do... tylko ze zdaja egzamin na 3+ :mrgreen:
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Słabe hamulce
Skocz do: