Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ibiza IV FL - czasem nie działa wspomaganie  (Przeczytany 16148 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
mayweather Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza IV, 2014, cayb

« Czwartek, 27.10.2016, 17:28:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Panowie kupiłem auto z DE, następnie auto stało u mnie na podwórku 2 tygodnie czekało na rejestrację, dziś jak odpaliłem auto paliła się kontrolka od wspomaganie a tym samym wspomaganie nie działało, zgasiłem auto i ponownie odpaliłem i zaczęło działać. Generalnie czasem po odpaleniu działa a czasem nie. Generalnie zdarza się to tylko na postoju.

Miał z Was ktoś taki problem?

Gdzieś wyczytałem że to wina albo akumulatora (ale ten wymieniony był w Grudniu), lub druga opcja to kończący się alternator - czyli daje zbyt mało napięcia na pompę wspomaganie co powoduje wyrzucenie błędu...

Prześlijcie proszę swoje pomysły :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 27.10.2016, 18:19:43 - NIEPRZECZYTANA »

vag to moj pomysl
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #2 - Piątek, 28.10.2016, 06:44:12 - NIEPRZECZYTANA »

Aku wymieniany, ale na jaki ? Taki jak był czy np. mniejszy? noname? wydajność prądowa ?
Na aku w skrzyneczce są takie bezpieczniki blaszkowe. warto przeczyścić i klemy przy okazji.
Wspomaganie jest elektryczne i wymaga sporo prądu, więc spadki napięcia na wszystkich połączeniach trzeba wyeliminować. Masa silnika też do zbadania.
Może i na pompie coś zaśniedziało ? Auta nie lubią stać. ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mayweather Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza IV, 2014, cayb

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 06.11.2016, 19:17:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam nadal w moim temacie nic się nie zmieniło czasem wspomaganie jest a czasem go nie ma.

Aku na postoju daje 12,4V

Podczas pracy ładowanie to 14,4V

Więc temat alternatora wydaje być się obalony :)

Jeżeli wspomaganie działa podczas ładowania 14,4V gdy ruszam kierownicą ładowanie spada nawet do 13,2V czy to normalne?

p.s. widać nawet że pompa od wspomagania stawia duży opór ponieważ światła mijania podczas postoju  (na włączonym silniku) lekko przygasają - czy to normalne?

Napisano: Niedziela, 06.11.2016, 18:33:56


Dodam że dziś strciłem wspomaganie po wjechaniu w dziurę w jezdni.

Jak dostać się do tej pompy oleju - chcę sprawdzić czy w momencie jak nie mam wspomagania dochodzi do niej prąd?
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 06.11.2016, 22:46:02 - NIEPRZECZYTANA »

Noramnle, że spada napięcie trochę i normalne, że światła przygadają. Na forum Ibizy to N razy było opisywane;)
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
mayweather Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza IV, 2014, cayb

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 20.11.2016, 10:20:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Panowie drążę temat dalej, poniżej ilu Volt wspomaganie powinno nie działać?

Pytam bo dziś rano aku miał 12,3V - oczywiście wspomaganie nie działało, czytam tak w necie to taka ilość prądu oznacza rozładowany aku. Zabieram się za ładowanie.

Dodatkowo na akumulatorze jest kropka czarno-zielona + instrukcja jak niżej:

zielona - niesprawny aku
czarna - sprawny aku

To znaczy że aku do wymiany?

Vaga 15.7.1 będę miał dopiero po koniec miesiąca.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 20.11.2016, 13:31:43 wysłane przez mayweather » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 20.11.2016, 18:02:43 - NIEPRZECZYTANA »

V czyli Volt jest jednostka napięcia a nie prądu.
12 V to niekoniecznie rozładowany akumulator.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 20.11.2016, 21:44:45 - NIEPRZECZYTANA »

To nie chodzi o napięcie stałe, że tak ujmę. Tzn 12,3v to jest ok, druga sprawa ciekawy aku bo przeważnie to zielona kropka oznacza, ok a czarna niedoładowanie. Ale teraz przy tej jakości możesz mieć na aku np 13v nono stop i kropka pokazuje niedoładowanie. Wspomaganie "wywala" jak jest duży spadek napięcia przy rozruchu silnika, a potem możesz już mieć normalne ładowanie. Druga sprawa, to 2letnie auto, to powinieneś mieć ori aku, a oryginalne są zawsze najlepsze, najdłużej trzymają:) Masz start/stop? Jak rozrusznik ma ciężko obrócić, to może pobierać dużo prądu, prze co jest duży spadek napięcia i wywala wspomaganie. A równie dobrze, mogły jakieś przewody zaśniedzieć.
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 21.11.2016, 09:45:48 - NIEPRZECZYTANA »

Przy dzisiejszej redukcji kosztów twierdzenie, iz ori aku są najlepsze można między bajki włożyć.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 21.11.2016, 23:08:50 - NIEPRZECZYTANA »

Z jednej strony fakt, bo auto młode, nie wiadomo ile wytrzyma ten aku, ale takie 2007-2008r aku jeszcze siedzą oryginały i nic się z nimi nie dzieje;) Przypomniałeś mi, przecież teraz jest "oszczędzacz paliwa" start/stop, to aku długo nie pociągnie. Wiesz, mi się motoryzacja zatrzymała na właśnie 2008r gdzieś, potem to metalowe puszki, do naprawy:(
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
mayweather Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza IV, 2014, cayb

« Odpowiedz #10 - Sobota, 26.11.2016, 19:37:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Po sprawdzeniu VCDS wyszły mi dwa błędy

566 Praca układu wspomagania kierownicy   Usterka mechaniczna  
1288 Zacisk 30 układu wspomagania kierownicy   Przerwa w obwodzie  

W blokach pomiarowych :
1. electrical system= 8,34V, pump motor voltage =0, control module temperature - 70 stopni, pump motor status = OFF
2. Staeering = 0, Pump motor speed specified = 1254 obr/min, actual =0, pump motor voltage = 0

Proszę o porady co mam sprawdzić - od czego zacząc
« Ostatnia zmiana: Sobota, 26.11.2016, 21:02:57 wysłane przez mayweather » Zapisane
numis Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2009

« Odpowiedz #11 - Sobota, 08.01.2022, 23:54:21 - NIEPRZECZYTANA »

Na podobny wątek już zwróciłem uwagę. Panowie, jeśli ktoś ma z Was wspomaganie elektrohydrauliczne TRW, to przyczyną najczęstszą przygasania świateł przy kręceniu jest znaczne obciążenie alternatora przez silnik pompy wspomagania. A przyczyną jest jej nieprawidłowe sterowanie przez czujnik kąta skrętu znajdujący się na listwie wspomagania w podwoziu. Czujnik ten często nie zgłasza usterki, ale niestety źle steruje pompą. Umiejętnie i delikatnie odepnijcie sobie wtyczkę z tego czujnika (jest tam ciężki dostęp, ułatwieniem jest odkręcenie lewego koła) i sprawdźcie czy następują wahania napięcia ładowania przy kręceniu kierownicą (będzie błąd ze wspomagania, ale ono działa, trzeba zaizolować wtyczkę do czasu wymiany czujnika). Jak nie ma wahań napięcia to czujnik do wymiany. Ja przez takie obciążenie alternatora miałem niedoładowywany akumulator.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Ibiza IV FL - czasem nie działa wspomaganie
Skocz do: