+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» spadajace obroty i przygasanie silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: spadajace obroty i przygasanie silnika  (Przeczytany 30540 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Gawa Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario , 2002 , 1.6 ALM ,PB+LPG

« Odpowiedz #30 - Piątek, 04.03.2016, 22:28:52 - NIEPRZECZYTANA »

narazie możesz jeździć , ale generalnie sonda do wymiany bo w końcu ktoś po coś ją zamontował , do tego możesz sobie profilaktycznie wymienić czujnik temperatury cieczy. Koszty : sonda bosch ok . 220zł , czujnik jakiś tam ok 25zł , jak sobie zmienisz te dwie rzeczy powinieneś być zadowolony  ;D  a co do sondy to z odpiętą wtyczką działa w trybie awaryjnym czyli wartości zadane przez producenta , jak uszkodzona z podpiętą wtyczką jest złe dawkowanie paliwa i auto najczęściej się zalewa i pali więcej i dzieją się takie cuda z silnikiem jak są opisane w temacie, a jak sonda dobra to sterownik na bieżąco sobie steruje nastawami , auto pali mniej i ma większą moc.
Zapisane
p9557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 6K2 1.6 ALM

« Odpowiedz #31 - Piątek, 04.03.2016, 23:55:52 - NIEPRZECZYTANA »

Może to jest kompletnie inne auto, ale polecam obejrzeć filmiki tego autora -> https://www.youtube.com/watch?v=mjw-4gB8EFY

Opis filmu...
Kod:
Tak w skrócie, przy odłączonej lambdzie silnik chodzi ok, ale przy podpięciu innej(sprawnej) sondy obroty dalej falują.
Przyczyną okazało się ECU, więc polecam upewnić się co jest uszkodzone. Szkoda wydawać kolejnych stówek na zbędne części.

Ja jakoś za tydzień mam zamiar wybrać się do mechanika i zobaczyć co i jak.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 07.03.2016, 23:21:30 wysłane przez p9557 » Zapisane
Gawa Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario , 2002 , 1.6 ALM ,PB+LPG

« Odpowiedz #32 - Sobota, 05.03.2016, 06:33:33 - NIEPRZECZYTANA »

wystarczy podpiąć pod vaga i będzie wiadomo czy sąda stoi. Ale na 99% w ALM sonda do wymiany , u mnie tak było . po wymianie jest ok.
Zapisane
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 07.03.2016, 22:07:36 - NIEPRZECZYTANA »

p9557 to prawda szkoda walic w auto wystarczy sie upewnic co jest nie tak ja zmienilem mechanika on przejrzy mi elektryke pozniej mowi ze ostatnia rzecza bedzie komp co jest bardzo mozliwe.
Nowy objaw ;) zatrzymalem sie otwieram brame a sprzet sobie sam przygazowal lekko ;) a ja patrze czy nikt w nim nie siedzi ;)
Ale zaczne z nim dopiero za tydzien i jeszcze raz nie trzeba kupywac nowego smialo mozna zregenerowac.
Zapisane
p9557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 6K2 1.6 ALM

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 07.03.2016, 23:20:21 - NIEPRZECZYTANA »

No tylko nie mam połączenia z OBD . Kiedyś mi się udało połączyć gdy adaptowałem przepustnice, ale teraz już nie chce.
Nie ma połączenia przez interfejs u mechanika i przez kabel u mnie. Może to przez temperaturę i jakąś wilgoć? Kto wie...
Tak czy owak, jak będę miał dostęp do auta, to spróbuje odpiąć tą wtyczkę od sondy lambda.

@edit

REWELACJA! Wiszę tobie dobre piwko. Męczyłem się z tą usterką rok czasu. Obroty stoją sztywno, ani drgną. Teraz pozostała kwestia zamówienia nowej sondy ;).

@edit2:

A jednak lipa. Po wymianie sondy jest lekka poprawa, ale dalej pojawia się falowanie na rozgrzanym silniku. Pozostaje chyba wymiana ECU :(.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 24.03.2016, 23:04:46 wysłane przez p9557 » Zapisane
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #35 - Niedziela, 24.04.2016, 16:36:01 - NIEPRZECZYTANA »

Wymienilem ecu i problem nie znikl reasumujac wymieniona przepustnica wymieniony komp elektryka wporzo wymieniony hall z aparatu zaplonowego sonda lambda tez dolot szczelny brak katalizatora takze nie zapchany uklad zaplonowy sprawny klapy kolektora wporzo. Auto nie wychamowuje obrotow przy 800 poprostu leci w dol a sterownik stara sie je wyrownac, dzieje sie tak gdy wkreca sie go powyzej 2.5 tys obrotow ponizej raczej potrafi sie unormowac ale z bolem
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 24.04.2016, 16:37:14 wysłane przez donkoyote » Zapisane
p9557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 6K2 1.6 ALM

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 26.04.2016, 22:08:58 - NIEPRZECZYTANA »

Ile zapłaciłeś za wymianę ECU?
Zapisane
Rafi32 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat ibiza 2fl 1.4mpi 60km

« Odpowiedz #37 - Środa, 27.04.2016, 20:48:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam seata ibize 1.4 mpi 60km z lpg,mój problem polega na tym ze na zimnym silniku pali na dotyk ale po kilku sekundach dławi się i gaśnie auto i tak kilka razy muszę po odpaleniu go przygazować jak złapie temperaturę i przełączy się na lpg jest już ok,wymienione kable, świece, filter paliwa ,powietrza ,pompa paliwa czujnik temperatury,sonda lambda, cewka zapłonowa,czyszczona przepustnica adaptacja zrobiona już ręce mi opadają nie wiem co jeszcze mogę zrobić.
Proszę o pomoc  
« Ostatnia zmiana: Środa, 27.04.2016, 21:26:58 wysłane przez Rafi32 » Zapisane
justcupra Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo 2001 1.6

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 17.05.2016, 00:26:13 - NIEPRZECZYTANA »

Ew. silniczek krokowy..
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 17.05.2016, 01:48:56 - NIEPRZECZYTANA »

Nie pisz głupot bo nie ma tam silniczka krokowego tylko jest przepustnica. Sprawdz odme jeszcze czy nie wali olejem albo nie jest zatkana. Oraz lewe powietrze gdzies pod przepustnica lub na wtryskach czy uszczelkach pod kolektorem ssacym. Psikaj jakims plakiem naokoło jak wzrosna obroty to jest nieszczelnosć i łapie lewe powietrze. Tylko nie do przepustnicy....
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 17.05.2016, 01:50:33 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
p9557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 6K2 1.6 ALM

« Odpowiedz #40 - Niedziela, 29.05.2016, 16:53:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam po dłuższym czasie. Udało mi się podpiąć pod komputer w mojej Cordobie. Niestety tylko na chwilę, ale na szczęście udało się odczytać kody błędów, a właściwie jeden. Ktoś wie jak to mogę naprawić?
Kod:
 01249   P0201 - wtryskiwacz cylindra 1 (N30); obwód otwarty lub zwarcie

                 do B-, usterka sporadyczna;
Z tym złączem OBD też jest zagadka, bo łączy kiedy chce. Na początku udało mi się połączyć z programem DELTA SCAN 5.0 na kilka chwil, a później zerwało połączenie. Następne próby kończyły się porażką. Inne programy typu VCDS, VAG-COM i polski VAG kompletnie nie chcą współpracować z moim autem. Dociskanie przewodów w OBD nie pomaga. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #41 - Niedziela, 29.05.2016, 16:59:15 - NIEPRZECZYTANA »

zobacz czy sterownik silnika nie jest zalany
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
p9557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 6K2 1.6 ALM

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 30.05.2016, 21:00:50 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedyś sprawdzałem ten sterownik, lecz nie bawiłem się w rozbieranie go na części pierwsze. Może trzeba spróbować?
Ponownie na chwilę udało mi się podłączyć pod ecu no i zdążyłem skasować błędy. Po odpaleniu silnik palił tylko na 3 gary. Po lekkim dodaniu gazu do gry wrócił czwarty. Niestety później już nie było mi dane podłączyć się pod ecu, bo cały czas nie dało się złapać połączenia...

Tak apropo, jeśli skasuje błąd, a usterka nie zostanie naprawiona, to wyskoczy jeszcze raz czy może po jakimś czasie?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #43 - Wtorek, 31.05.2016, 06:07:29 - NIEPRZECZYTANA »

 Jak CI wypada zapłon to może warto by sprawdzić kopułke i palec rozdzielający(wymienić) nie mówiąc o całym układzie zapłonowym. Poza tym piszesz ze nie mozesz sie połączyć... Czasem niektore kable tak maja ale wystarczy zmienić w portach predkosc i sie udaje. Poczytaj sobie

Sprawdzałeś czujnik halla? Jakie daje sygnały? Oraz szczelność dolotu?
Cytat: p9557
Tak apropo, jeśli skasuje błąd, a usterka nie zostanie naprawiona, to wyskoczy jeszcze raz czy może po jakimś czasie?
   
Tak apropo jak złamiesz noge to przestanie boleć jak wyłączysz telewizor czy dopiero jak sie zrośnie?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 31.05.2016, 06:10:07 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
p9557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 6K2 1.6 ALM

« Odpowiedz #44 - Wtorek, 31.05.2016, 10:02:34 - NIEPRZECZYTANA »

Palec i kopułkę wymieniałem kilka miesięcy temu na oryginalne boscha.
Czujnika halla nie sprawdzałem.
Układ dolotowy jest szczelny
Kod:
Tak apropo jak złamiesz noge to przestanie boleć jak wyłączysz telewizor czy dopiero jak sie zrośnie?
Czy tak ciężko odpisać, jak szybko komputer jeszcze raz zanotuje błąd? Jak dotąd nie miałem do czynienia z diagnostyką poprzez OBD, więc chyba jako zielony mogę zapytać, czyż nie?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 31.05.2016, 10:13:18 wysłane przez p9557 » Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» spadajace obroty i przygasanie silnika
Skocz do: