+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» spadajace obroty i przygasanie silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: spadajace obroty i przygasanie silnika  (Przeczytany 30523 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
marcisnu15 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 1997 1.6 benzyna z LPG

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 15.02.2016, 13:11:05 - NIEPRZECZYTANA »

podpinam się pod pytanie czy odpięcie klemy resetuje dane przepustnicy?
Zapisane
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #16 - Środa, 17.02.2016, 11:51:19 - NIEPRZECZYTANA »

ja tam po odpieciu klemy nigdy nie widzialem roznicy w pracy silnika a na przepustnicy tym bardziej co do adaptacji u mnie sama sie adaptuje po rozgrzaniu silnika
Zapisane
marcisnu15 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 1997 1.6 benzyna z LPG

« Odpowiedz #17 - Środa, 17.02.2016, 14:15:28 - NIEPRZECZYTANA »

Pytam bo właśnie skojarzyłem że jak miałem problem z tymi obrotami to działo się to po zrobieniu szczotek alternatora ale zanim zmieniłem szczotki to odpiąłem akumulator żeby go naładować.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Środa, 17.02.2016, 15:37:12 - NIEPRZECZYTANA »

za wiele to nie skasuje
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
p9557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 6K2 1.6 ALM

« Odpowiedz #19 - Sobota, 20.02.2016, 23:36:33 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz moje podejrzenia przeszły na ECU. Rozmawiałem z kilkoma Seat'owcami, którzy mieli podobny problem. Winowajcą okazał się uszkodzony komputer sterujący silnikiem( dla przypomnienia problemu- gaśnięcie na rozgrzanym silniku na luzie, i/lub wysprzęglaniu). Zdjąłem osłonę z podszybia i ukazał mi się komputer w nieciekawym stanie. Może był zalany, ciężko powiedzieć.
Teraz najgorsze jest to, że muszę oddać auto do elektronika na naprawę połączenia OBD no i sprawdzenia komputera.
Odezwę się jakoś po 10 marca(wiadomo czemu ;)).
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 21.02.2016, 11:24:44 - NIEPRZECZYTANA »

wypnij wtyke i zobacz styki
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
p9557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 6K2 1.6 ALM

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 21.02.2016, 21:44:16 - NIEPRZECZYTANA »

Podczas dzisiejszej ulewy zerknąłem wgłąb podszybia (nie rozbierając go) no i zauważyłem, że komputer jest cały zalany...
Już nie chciałem pogarszać sytuacji rozbierając całą osłonę, ale nie wyglądało to zbyt dobrze.
Jak któregoś dnia nie będzie padać to sprawdzę te styki. Da się wymienić ECU w domowych warunkach, czy trzeba jechać do szpecjalisty?
Zapisane
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #22 - Piątek, 26.02.2016, 18:32:57 - NIEPRZECZYTANA »

p9557 powiem Tobie ze tez sie za niego wzielem wyjelem i wytarlem go po czym rozkrecilem moja obserwacja; komp nie jest w stanie sie zalac woda jest bardzo szczelnie skrecony jest tam tez uszczelka a cala jego obudowa tylna jest plastikowa i jednolita woda nie ma szans sie przedostac.
Skrecilem go spowrotem wyczyscilem styki, kostka do ktorej dochodza przewody a ktora potem jest wpinana w kompa tez ma gumowa uszczelke.
Jak sie uprzesz by go wyjac to moga cie zwiesc takie 2 srubki od blaszanej podstawki komputera nie odkreca sie ich tylko komputer trzeba pociagnac do siebie i zeskoczy z podstawka, kostke odpinasz poprzez pociagniecie do siebie boku owej kostki bo jest to taka wsowka ktora ja dopina.
Odpalilem auto po operacji i zero poprawy.
Czytalem cos o odmie i moje spostrzezenie nie ma co jej czyscic ma spore kanaly ktore zalepic kitem jest naprawde nie latwo tak na przyszlosc mowie ale ze jest plastikowa sprawdz czy nie jest popekana oraz rurka ktora od niej prowadzi.
Sterownik zas moze byc uszkodzony chodz nie zalany, mozna je regenerowac zamiast bulic za nowy.

Spytam jak sprawdzic czy komputer samochodu jest trafiony? jedynie podmiana? oraz jakie dokladnie sa objawy uszkodzenia czujnika walu korbowego ?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 26.02.2016, 18:42:47 wysłane przez donkoyote » Zapisane
Rbk_marcins Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 1999r 1.6 + Lpg

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 01.03.2016, 16:54:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, chcialbym sie podpiac pod pytanie dot. sterownika silnika, czy jest mozliwosc sprawdzenia go w jakikolwiek sposob bez zakupu nowego i podmianki?

U mnie w Cordobie 1.6 Alm + Gaz rowniez wiele tych samych objawow... Falowanie obrotow, gasniecie, problemy z adaptacja przepustnicy, radio czasami same sie wlacza/wylacza, wymienione swiece, kopulka, przewody, przepustnica czyszczona 2 razy kilka stowek mniej w portfelu i nic ;/ rece mi opadaja.

Na gazie wogole nie da rady jezdzic bo w 100% gasnie.. nie wiem juz gdzie i do kogo z samochodem sie udac bo jak narazie kasa idzie, czesci wymieniane a efektu nie ma.
Zapisane
Gawa Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario , 2002 , 1.6 ALM ,PB+LPG

« Odpowiedz #24 - Środa, 02.03.2016, 15:54:37 - NIEPRZECZYTANA »

Rbk_marcins na początek rozepnij kostkę od sondy lambda i zobacz czy będzie lepiej.
Zapisane
donkoyote Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba r1999 1.6 benzyna + lpg

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 03.03.2016, 00:12:58 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie po odpieciu lambdy objawy te same gdy jest wpieta moge przypuszczac ze na wyzszych obrotach spalanie mam sporo wyzsze.
Mechanik powiedzial mi zeby sie z nim ustawic na jakis tydzien i przejrzec cala elektryke jezeli to nie ona zawodzi to ostatnia rzecza bedzie sterownik.
Z tego co mowil ze wywala mi blad czujnika aparatu zaplonowego po skasowaniu bledu jest ok ale on zaraz pozniej powraca, natomiast czujnik temp. cieczy chlodzacej w pewnym momencie pokazuje temp. 0 i obroty leca w dol a czujnik jest nowy co tez zauwazyl, ogolnie komp fiksuje i przestawia tez sklad mieszanki.
Tego nie napisalem ale przy puszczeniu pedalu gazu dosc czesto jest taki wystrzal z wydechu jakby silnik wypychal nadmiar cisnienia (bąk), nie mowie tu o wystrzale w sensie mocnego trzasku ze rure urywa.
Odma nie ma tu nic do rzeczy jak niektorzy potrafia stawiac, czyscilem ja sam i nie jest wogole skomplikowana ma szerokie kanaly odprowadzania cisnienia z walu korbowego ale co auto to inaczej niektore maja sitko podobno ktore zatrzymuje oleista maź ktora sie oblepia na nim i wiadomo blokuje odprowadzanie.
Wbrew pozora aft to nie jest bardzo skomplikowany silnik powiedzial bym ze jeden ze srednich. 
Majster stawia na elektryke badz komputer z czego komp nie musi byc wymieniany moze zostac poddany smialo regeneracji z tym ze jak mu o tym nie powiesz to on cie sam nie uswiadomi ;)
Rbk_marcins z tym radiem to niezla zagadka co ono moze miec wspolnego z praca silnika raczej komp nim nie steruje :) dziwna przypadlosc ale sadze ze nie zwiazana  z obrotami a i mnie ciekawi jak sprawdzic komp wydaje mi sie ze chyba tylko u elektronika.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 03.03.2016, 00:21:40 wysłane przez donkoyote » Zapisane
Rbk_marcins Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 1999r 1.6 + Lpg

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 03.03.2016, 23:24:58 - NIEPRZECZYTANA »

Rbk_marcins na początek rozepnij kostkę od sondy lambda i zobacz czy będzie lepiej.

Niestety nie jestem zbyt zaawansowany w sprawach technicznych/mechanicznych, czy moglby ktos podpowiedziec gdzie dokladnie znajde wtyczke sondy lambda, czy ona jest wpieta przy przepustnicy ? Dobrze kombinuje ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Piątek, 04.03.2016, 09:19:40 - NIEPRZECZYTANA »

Calkowicie zle. sonda jest przed katalizatorem lub w kolektorze wydechowym i zwykle 1m dalej jest kostka.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gawa Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario , 2002 , 1.6 ALM ,PB+LPG

« Odpowiedz #28 - Piątek, 04.03.2016, 09:23:25 - NIEPRZECZYTANA »

Rbk_marcins http://images78.fotosik.pl/388/82d987a037ede7e6.jpg     http://images78.fotosik.pl/388/1127fd012f51df86.jpg     patrząc od przodu , wtyczka jest przykręcona do lewej tylnej poduszki silnika od strony rozrządu tak jak to widać na zdjęciach, trzeba ścisnąć dwie dźwigienki jak na foto i rozpiąć wtyczkę. I tak z rozpiętą wtyczką pojeździć trochę i zobaczyć czy jest jakiś efekt. a sama sonda jest wkręcona w rurę wydechową za silnikiem , dojdziesz do niej od wtyczki po przewodzie.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 04.03.2016, 09:27:16 wysłane przez Gawa » Zapisane
Rbk_marcins Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 1999r 1.6 + Lpg

« Odpowiedz #29 - Piątek, 04.03.2016, 12:53:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, a wiec tak , wypielem wtyczke sondy dzis rano, silnik zimny po nocy i oczywiscie przy odpalaniu auto musialem przegazowac ale po rozgrzaniu silnika, jak narazie jest POPRAWA ! Zrobilem okolo 20km po miescie i obroty sa rowno 850 i wskazowka nawet nie drgnie nizej. Znow odpala na dotyk i jak narazie jest okej, cieszy mnie to bardzo i juz dziekuje za pomoc ale mam jeszcze kilka pytan..

1. Czy teraz konieczna jest wymiana tej sondy czy poprostu moge tak jezdzic skoro wypielem wtyczke i jest okej ?
2. Za 2 tyg. musze zrobic przeglad, czy brak sondy lambda moze sprawic ze nie przejde pozytywnie badania technicznego?
3. Czy jest taka mozliwosc ze wadliwa jest tylko wtyczka, a nie sonda? Tzn jakies spiecie itp?
4. Silnik na zimno odpala ale duzo gorzej, moze byc temu winna cewka zaplonowa?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Piątek, 04.03.2016, 13:38:48 wysłane przez Rbk_marcins » Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» spadajace obroty i przygasanie silnika
Skocz do: