Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zblokowane sterowanie szybami tylnymi  (Przeczytany 16812 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Martini83 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kozienice
Samochód: Altea FR 2007 2.0 TFSI DSG

« Sobota, 17.01.2015, 22:51:50 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich serdecznie.
Od niedawna jestem posiadaczem Seata Altei w wersji FR. Silnik to 2.0 TFSI ze skrzynią DSG. Moc 200 KM :evil:  ale to znawcy marki zapewne wiedzą ;D 
Problem mój jest jak w temacie.
Samochód fabrycznie bądź i nie, tego nie wiem, był zarejestrowany jako ciężarowy i oczywiście sprowadzony był z Danii. Po stosownych przeróbkach jest już samochodem osobowym. Papiery, kanapa itp dało się załatwić bezboleśnie.
Zostało tylko to nieszczęsne sterowanie szybami tylnymi. Nie działa z przełączników przy kierowcy jak i w tylnych drzwiach.
Co może być tego przyczyną? Czy jest to jakaś fabryczna blokada którą da się bezproblemowo obejść?
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Proszę o pomoc lub jakieś sugestie, względnie propozycje co może być powodem tej bolączki.
Pozdrawiam
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 18.01.2015, 09:23:16 - NIEPRZECZYTANA »

Zapewnie jest to programowo wyłączone w module komfortu.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 18.01.2015, 11:45:13 - NIEPRZECZYTANA »

przycisk blokady nic nie zmienia?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
wilku wawa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: altea 2005 2.0

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 18.01.2015, 13:31:41 - NIEPRZECZYTANA »

a poże poprostu kości sa odłąączone
Zapisane

Miej wyjebane a bedzie ci dane.
Martini83 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kozienice
Samochód: Altea FR 2007 2.0 TFSI DSG

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 18.01.2015, 22:43:22 - NIEPRZECZYTANA »

Przycisk blokady szyb, bo zapewne o ten chodzi, nic nie zmienia. Może tam coś jest dziwnie podłączone?
Próbowałem z kolegą dostać się do niego...ale boczek drzwi nie chciał odpuścić ;D 
Kości są podłączone. Bynajmniej te od kierowcy bo przy mnie były akurat sprawdzane.
"Elektryk" podobno skanował system i niby jest wszystko ok. Tak mi powiedział.
Stwierdził też rzekomo że nie dochodzi napięcie do silniczków, ale kolega sprawdzał bezpieczniki i jest wszystko cacy.
Może jakiś przekaźnik?
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 20.01.2015, 09:57:27 - NIEPRZECZYTANA »

W altei nie będziesz miał przekaźników tylko boardnetz, elektryk sobie może skanować ale jeżeli nie ma jakiegoś sensownego progarmu lub vcds to nie sprawdzi ci kodowania i go nie zmieni. Potrzebny ci VCDS lite i sprawdzenie kotowania w module 46, 09, 35 i 19 jak pamiętam (moduł komfortu, moduł centralny elektroniki, centralny zamek i can gateway).
Zapisane

Martini83 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kozienice
Samochód: Altea FR 2007 2.0 TFSI DSG

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 20.01.2015, 15:56:23 - NIEPRZECZYTANA »

A czy jest cień szansy na to, że taka blokada może być zrobiona jako blokada mechaniczna?
Na necie znalazłem jakiś temat odnośnie podobnej sytuacji, tyle że z Touranem, jeśli dobrze pamiętam pojazd,
W tamtym przypadku okazało się, że szyby były w jakiś sposób sklejone klejem do szyb.
Jak dla mnie brzmi to kosmicznie...
Co wy na taką wersję zdarzeń powiecie? Czy jest to możliwe?
Pozdrawiam
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 20.01.2015, 20:37:09 - NIEPRZECZYTANA »

Jak by były sklejone to byś słyszał jak silnik chodzi i napina linki. (trwa to max 0,5sek u mnie)
Zapisane
Martini83 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kozienice
Samochód: Altea FR 2007 2.0 TFSI DSG

« Odpowiedz #8 - Środa, 21.01.2015, 18:06:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
Potrzebny ci VCDS lite
A co kolego powiesz na taką wersję jaką znalazłem pod tym linkiem http://www.vag-com.pl/
Trochę poczytałem na necie i rzekomo potrzebny jest kabel przystosowany typowo pod VCDS, a stosując inny można sobie naszkodzić i problemów narobić.
Jakiego kolega używa programu i interfejsu?


Napisano: Środa, 21.01.2015, 18:58:05


Cytat: mac456x9
Jak by były sklejone to byś słyszał jak silnik chodzi i napina linki. (trwa to max 0,5sek u mnie)
U mnie jest podobnie...po prostu nie dochodzi napięcie do przycisków sterowniczych lub samego silnika :(
Zapisane
Bartek9090 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 99 1,9tdi

« Odpowiedz #9 - Sobota, 23.01.2016, 19:01:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, podepnę się pod temat ponieważ posiadam podobny problem. Otóż na dniach kupiłem Ibizę 99 FL i pewnego wieczoru po pracy przychodzę do auta a tam z tyłu powiedzmy 0,5 do 1 cm z tyłu szyby uchylone. Zdziwiłem się, ale pomyślałem, że może bawiłem sie wcześniej i nie zauważyłem. Natomiast nie da się ich ruszyć(nie słychać żeby silniczki pracowały). Narazie zakleiłem taśmą i tak jeżdżę bo mój elektryk zajęty póki co a mówi " będzie grzebania" i umówiłem się z nim na przyszły tydzień.

Postanowiłem sam pogrzebać i bezpieczników od szyb nie znalazłem. Dodam, że na przewodach też żadnych nie ma tak jak niektórzy piszą o tym modelu.


Ktoś wie jaka może być przyczyna ? bardzo byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #10 - Sobota, 23.01.2016, 19:52:20 - NIEPRZECZYTANA »

Do silniczków dochodzi 2 przewody czy wiecej? Tzn jest sam silnik z dwoma przewodami czy masz silnik z modułem?
Jesli masz tylko dwa to najprawdopodobniej jakieś przewody w przelotkach w drzwiach do karoseri sie zwarły lub przełamały i nie ma wogole pradu na silnik, w drugim przypadku tez sprawdz przelotki jesli nic nie znajdziesz to niestety ale czesto padaja moduly od silniczków
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 25.01.2016, 08:12:17 - NIEPRZECZYTANA »

A czy przycisk zamknij otwórz w środku działa?
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Zblokowane sterowanie szybami tylnymi
Skocz do: