+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Różnice między olejami?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Różnice między olejami?  (Przeczytany 5724 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Sobota, 13.05.2006, 09:36:53 - NIEPRZECZYTANA »

Mam Cordi SX 1.6AFT(100KM) z 96r. i olej shell mineralny.Musze wymienic olej.Zastanawiam sie czy moge wlać syntetyk albo półsyntetyk do 10letniego auta.Do tej pory wszystko było OK na mineralnym nic nie musiałem uzupełniać. Co tak naprawde daje półsyntetyk w stosunku do mineralnego i systetyczny do półsyntetycznego??? Czy w praktyce typ oleju ma naprawde jakieś znaczenie czy tylko jego STAN? acha no i jakie oznaczenie 5W 10W 15W?
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #1 - Sobota, 13.05.2006, 10:02:08 - NIEPRZECZYTANA »

W żadnym wypadku nie wlewaj syntetyka po mineralnym oleju. Jeśli to zrobisz to będziesz miał problemy z silnikiem bo mineralny tworzy nagar, a syntetyk go rozpuści i może dojść do uszkodzenia panewek, pierścieni itp... Dlaczego jest mineralny olej w silniku? Moja cordoba ma prawie 200000 przeganiane i tylko na pełnym syntetyku i od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli. Na gęstrze oleje przechodzi się jak już zaczyna brać olej. Radzę Ci jeździj dalej na mineralnym ja już jest taki zalany i wymiana co max 10000 km.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #2 - Sobota, 13.05.2006, 10:09:20 - NIEPRZECZYTANA »

Potwierdzam.
Też o tym słyszałem że syntetyk wypłucze nagar.
Trza już lać mineralny
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Sobota, 13.05.2006, 20:48:47 - NIEPRZECZYTANA »

No nie przesadzajmy. Jak auto bierzesz z komisu to bez nagaru więc potrzebny to ona tam nie jest. Jak nic nie bierze mineralnego i nie wycieka to można spróbowac na półsyntetyk.

U mnie stary właściciel też zalał Shelem (najprawdopodobniej mineralem) a ja przeszedłem na Mobila W10/40 i autko łądnie śmiga i nic dalej oleju nie bierze. A auto identyczne jak kolegi :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #4 - Sobota, 13.05.2006, 22:12:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
No nie przesadzajmy. Jak auto bierzesz z komisu to bez nagaru więc potrzebny to ona tam nie jest. Jak nic nie bierze mineralnego i nie wycieka to można spróbowac na półsyntetyk.

U mnie stary właściciel też zalał Shelem (najprawdopodobniej mineralem) a ja przeszedłem na Mobila W10/40 i autko łądnie śmiga i nic dalej oleju nie bierze. A auto identyczne jak kolegi

Twoje auto mogło bardzo krótko jeździć na tym oleju dla tego nic mu się nie stało, ale znam dwa przypadki, że gostki szukają nowego matora do auta przez zalanie syntetyka

Ja bym nie zalał syntetyka po mineralnym.      pozdrawiam....
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #5 - Sobota, 13.05.2006, 22:20:21 - NIEPRZECZYTANA »

Dokladnie, zalezy jak dlugo auto jezdzi na mineralnym. Jezeli zalany byl np. 1 raz to smialo mozna zmienic na polsyntetyk. Ale jezeli jezdzisz spokojnie i nie palujesz auta to nic lepszego jak mineralny nie jest ci potrzebne.
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 14.05.2006, 09:50:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
Dokladnie, zalezy jak dlugo auto jezdzi na mineralnym. Jezeli zalany byl np. 1 raz to smialo mozna zmienic na polsyntetyk. Ale jezeli jezdzisz spokojnie i nie palujesz auta to nic lepszego jak mineralny nie jest ci potrzebne.


SX z założenia jest autkiem "usportowionym" więc raczej bedzie go pałował  :mrgreen:  no chyba że do lansu go zanabył ;)

A wracając do oleju to myśle, że może zalać półsyntetyk i obserwować miarke. Jak zacznie mu brać (a w tym motorze po 15kkm nie zauważyłem żadnego ubytku) to wróci szybko na minerala.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Shizo
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 14.05.2006, 19:11:29 - NIEPRZECZYTANA »

mineralny był przez ok.10 m-cy nie wiem co było wcześniej bo tyle nim jeżdżę, ale co właściwie daje olej syntetyczny czy półsyntetyczny W PRAKTYCE ??? ps.nie oszczędzam silnika
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 14.05.2006, 22:24:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
mineralny był przez ok.10 m-cy nie wiem co było wcześniej bo tyle nim jeżdżę, ale co właściwie daje olej syntetyczny czy półsyntetyczny W PRAKTYCE ??? ps.nie oszczędzam silnika


Zachowuje większą płynność przez co stawia mniejszy opór :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Różnice między olejami?
Skocz do: