+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 188167 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Lato7
Gość



« Odpowiedz #135 - Wtorek, 25.07.2006, 20:59:34 - NIEPRZECZYTANA »

To podpis jest ... kto sie lognie to tego nicka wstawia ;)

Wiecej luzu :ok:
Zapisane
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #136 - Niedziela, 29.10.2006, 10:42:49 - NIEPRZECZYTANA »

Hejka
Mam do was pytanie
Otoz niedlugo bedzie wyplata
i chce zapozyc stozek
Pytalem w sklepei i nie posiadaja dolotow do seata 1.6 Si
Moze wiecie gdzie mozna dostac taki dolot ?
Na allegro patrzylem i nic  :neutral:
Zapisane

:google:
Kasprzyk19
Gość



« Odpowiedz #137 - Czwartek, 02.11.2006, 17:50:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Jestem zainteresowany zamontowaniem do swojej ibizki filtera sportowego tyko zastanawaim sie  bo tutaj nie udało mi sie doczytac co jest lepsze filter stożkowy czy moze wystarczył by sam wkład sportowy (np K&N) ????? czy jest jakaś różnica miedzy filtrem stożkowym a samym wkładen sportowym???? jak tak to jaka??? I jeszcze jedno, czytam sobie tutaj wszytkich opinie i wypowiedzi oraz oglądam zdjęcia jak macie zamontowane te filtry stożkowe. I mam pytanko co zrobiliście z tymi dwoma ruram(znaczy z czarną rurą i jedną przezroczystą rurką) które są podłączone do obudowy orginalnego filtra????
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #138 - Czwartek, 02.11.2006, 19:18:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Kasprzyk19"
nie udało mi sie doczytac co jest lepsze filter stożkowy czy moze wystarczył by sam wkład sportowy

Zależy co chcesz uzyskać poprzez zmianę filtra...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Kasprzyk19
Gość



« Odpowiedz #139 - Piątek, 03.11.2006, 01:38:13 - NIEPRZECZYTANA »

:) chyba to samo co większość, przyrost mocy i momentu obrotowego oraz fajne brzmienie. Wiem ze sam filtel nie da dużych efektór ale mam jeszcze zamiar wyjąć katalizator i zamontowac sportowy wydech. Ale jak wkońcu z tym filtrem stożek jest lepszy czy wystarczy zwykły wkład sportowy (oczywiście dobrej firmy)
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #140 - Piątek, 03.11.2006, 12:44:59 - NIEPRZECZYTANA »

przeczytałem cały topic, i dość mało dowiedziałem się o stożku w połączeniu z LPG...
a słyszałem że to nie bardzo ze sobą współgra.. moja ibi jak w opisie zastanawiam się czy opłaca mi się inwestować (stożek+pcv na kwasówke nie stać..) i czy będzie to razem z LPG buczało.. LPG mam za 1400PLN na monowtrysk żadna sekwencja.. i takie pytanie mi się nasunęło bo nie moge jakoś doczytać czy ja mam ten układ powietrza z przepływomierzem czy bez?? jak by co to postaram się zrobić fotke silniczka i wrzuce.. aha i czy to faktycznie daje przysrost mocy a w zasadzie wolałbym momentu obrotowego w porównaniu do serii o 10%?? jeśli z 75KM zrobiłoby mi się 82KM to zdecydowanie zainwestowałbym w to kaske.. katalizatora już dawno nie mam a wydaje mi się że moja ibi zbiera się przyzwoicie.. ostatnio mały street z cordi ten 1.6 8V i można powiedzieć że cordi została solidnie w tyle... nie wiem czy ta moja ibi taka zwinna czy to cordii takie słabe i ciężkawe bo różnica masy to chyba 100kg..  
jeśli ktoś ma taką instalke stożka w tym 1.6 8V 75KM 96' to prosiłbym o fotki instrukcje i wstępną wycene
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #141 - Piątek, 03.11.2006, 13:19:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kacperix"
aha i czy to faktycznie daje przysrost mocy a w zasadzie wolałbym momentu obrotowego w porównaniu do serii o 10%??

Typowym skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę.

Źródło -> http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #142 - Piątek, 03.11.2006, 13:33:49 - NIEPRZECZYTANA »

tak czytałem.. tylko opinie są podzielone.. Pana Chojnackiego akurat bym posłuchał..
ja bym w zasadzie chciał poprawić przyspieszenie, a do tego potrzebny jest raczej przyrost momentu obrotowego a nie mocy..
Zapisane
Kasprzyk19
Gość



« Odpowiedz #143 - Piątek, 03.11.2006, 19:10:26 - NIEPRZECZYTANA »

mam jeszcze jedno pytanie czy duża jest różnica miedzy filtrem stożkowym renomwoanej firmy np K&N a jakimś innym? ??? (nieco tańszym)
Zapisane
Tysonq
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ostrołęka
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000

« Odpowiedz #144 - Sobota, 04.11.2006, 22:45:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kacperix"
przeczytałem cały topic, i dość mało dowiedziałem się o stożku w połączeniu z LPG...


Ja posluchalem sie znajomka, ktory pracuje w ASO i smigal przez spory czas Cordi w gazie i zalozylem stozek. Efekt - zero strzalow. Mam zamontowany najzwyklejszy stozek, bo jakos w sklepach nie moglem dostac nic lepszego, rurka pcv, solidne przymocowanie stozka i jazda :-) Ogolnie odczuwam ze momentu mi przybylo, ale jak jest dokladnie to nie wiem bo nie mierzylem. Teraz mam drugi stozek (poprzedni sie przetarl - za malo stabilne zamocowanie) i w sumie ze stozkiem mam doczynienie juz od ponad 30tys km. Jak na razie nie narzekam, wiec aby tak dalej :)
Zapisane

Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000,
zostałem w rodzinie....
VW Golf V 1.9 TDI BXE 2008
Kasprzyk19
Gość



« Odpowiedz #145 - Wtorek, 07.11.2006, 22:56:14 - NIEPRZECZYTANA »

Czy mogli byście mi udzielić pewnych infomacji bo chce sobie zamontowac stoża a mam seata ibize i tam trzeba troche przerobic ten cały układ dolotowy tylko nie wiem co mam  zrobić z tym dwiema rurami które są podłączone do orginalnej budowy od filtra. Jak tam patrze na te zdjecia na forum jak macie porobione te stożki to nigdzie nie widze żeby one były podłączone gdziekolwiek prosze o pomoc pozdrawiam
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #146 - Wtorek, 07.11.2006, 23:38:25 - NIEPRZECZYTANA »

Z rury która zasysa ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego sie rezygnuje.
Okupione to jest tym ze silnik nieco inaczej sie zachowuje startując na zimnym w chlodne dni ..trzeba miec nieco lzejszą nogę dopóki sie nie rozgrzeje.
Na 2gą rurkę .. odpowietrzenie skrzyni korbowej zakłada sie taki maly filterek zeby nie wywałało oleju tylko gazy sie ulatniały.
Ma to tą dobrą strone ze zapomina sie o czyszczeniu przepustnicy z olejowego syfu
i czyści sie ją zdecydowanie żadziej bo sie nie brudzi od oparów oleju ze skrzyni korbowej ;-)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #147 - Wtorek, 07.11.2006, 23:52:07 - NIEPRZECZYTANA »

A ta mala rurka nad wtryskiem? Koledze Kasprzyk19, chyba o to chodzilo...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #148 - Środa, 08.11.2006, 06:19:52 - NIEPRZECZYTANA »

A od czego ona jest ???
bo u mnie takiej nie ma  :?
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kasprzyk19
Gość



« Odpowiedz #149 - Środa, 08.11.2006, 13:56:06 - NIEPRZECZYTANA »

nom to w takim razie już wiem co zrobic z tą jedną rurą:) a co z drugą (cieniutkim wężykiem) od podciśnienie i z tego wiem????

[ Dodano: 2006-11-08, 13:58 ]
"od podciśnienia"
Zapisane
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Skocz do: