+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 186443 razy)
0 użytkowników i 16 Gości przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #120 - Środa, 19.07.2006, 21:34:02 - NIEPRZECZYTANA »

4th_horseman, - nie wiem czy to rok eksploatacji auta od ostatnich pomiarów spalania ( pozamiejsko-górzystego na tej samej trasie z podobnym obciążeniem ) dał swoje, ale - łyknął mi więcej paliwa. W tamtym roku na standartowej instalacji rurowej ( jak fabryka dała ) spalił mi 6,0L/100km, w tym roku po mojej modyfikacji 7L/100km.
Teoria mówi, że montaż stożka powoduje większe spalanie, a doprowadzenie spod grilla zimnego powietrza i odłączenie rurki z ciepłym nawiewem - spowodowało nieznaczny efekt większego żłopania benzynki.
Niemożna tego potwierdzić w 100% - ale to taka moja sugestia.
Zeszłoroczne pomiary były po wymianie filtrów i oleju, a w tym roku jeszcze taka akcja przedemną.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #121 - Czwartek, 20.07.2006, 10:47:58 - NIEPRZECZYTANA »

czyli generalnie wraz z doprowadzeniem wiekszej ilosci zimnego powietrza do silnika zwieksza sie spalanie, niezaleznie czy jest to stozek czy inne kombinacje tego typu. tlumaczyc to mozna tym ze zimne powietrze powoduje w jakims stopniu niedogrzanie silnika a wiec zwiekszenie dawki paliwa (cos jak ssanie).
dobrze wnioskuje?
punchoo, a co z osiagami?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #122 - Czwartek, 20.07.2006, 13:32:48 - NIEPRZECZYTANA »

Na pewno zimne powietrze nie powoduje niedogrzania silnika !!! w lecie.
W zimnym powietrzu jest więcej tlenu , a w zwiazku z  tym przy takiej samej dawce paliwa
bo steruje nia komputer paliwo ma okazje sie lepiej spalic .
Natomiast w czasie mrozów to juz inna inszość i mi zuzycie wzrosło do ok 10 litrów
z poprzednich 8 czy lato czy zima po mieście .
Tak ze na zime schowam stożek do piwnicy....hehehe.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #123 - Czwartek, 20.07.2006, 17:32:35 - NIEPRZECZYTANA »

4th_horseman, - z osiągami w moim przypadku nic się niezmieniło.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

sebson
Gość



« Odpowiedz #124 - Wtorek, 25.07.2006, 12:53:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
tlumaczyc to mozna tym ze zimne powietrze powoduje w jakims stopniu niedogrzanie silnika a wiec zwiekszenie dawki paliwa (cos jak ssanie).
dobrze wnioskuje?
punchoo, a co z osiagami?


Jest na to inne wytlumaczenie:

mapsensor (lub przplywomierz) nadaje do kompa informacje o ilosci zassanego powietrza, a komputer ta ilosc powietrz odpowiednio "podlewa" paliwkiem. Wiec im wiecej powietrza - tym wiecej paliwa. Oczywiscie do pewnej granicy z ktora seryjny komputer sobie moze nie poradzic. Zawsze zostaje jednak SMT lub inna swinka :D
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #125 - Wtorek, 25.07.2006, 13:44:06 - NIEPRZECZYTANA »

no dobrze, ale ja (podobnie jak punchoo) doprowadzilem tylko zimne powietrze do filtra a przepustnica powinna dozowac takie same ilosci powietrza jak przedtem (z tym ze teraz zimniejszego a co za tym idzie obfitszego w tlen) i komp powinien dawac tyle samo paliwa, ktore z zimniejszym powietrzem powinno sie lepiej spalac. no chyba ze jak sie spala 'lepiej' to i 'szybciej' i moze dlatego bierze wiecej paliwa.
a ja to w ogole mam przeplywomierz w AEX'ie?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
sebson
Gość



« Odpowiedz #126 - Wtorek, 25.07.2006, 13:53:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
no dobrze, ale ja (podobnie jak punchoo) doprowadzilem tylko zimne powietrze do filtra a przepustnica powinna dozowac takie same ilosci powietrza jak przedtem


A na jakiej podstawie tak zakladasz?

Bo wydaje mi sie ze jednak filtr stozkowy ma wiekrza "przepustowosc" od seryjnego i tego powietrza bedzie tam wiecej
Zapisane
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #127 - Wtorek, 25.07.2006, 13:54:16 - NIEPRZECZYTANA »

niemasz przeplywomierza
Zapisane

sebson
Gość



« Odpowiedz #128 - Wtorek, 25.07.2006, 13:56:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "joker"
niemasz przeplywomierza


rozwin ...
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #129 - Wtorek, 25.07.2006, 14:04:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "sebson"
Bo wydaje mi sie ze jednak filtr stozkowy ma wiekrza "przepustowosc" od seryjnego i tego powietrza bedzie tam wiecej

w sumie to ja nie mam stozka.
przepustnica jest sterowana czysto mechanicznie (linka) wiec teoretycznie jesli teraz rura ktora kiedys doprowadzala cieple powietrze teraz podaje zimne to powinienem uzyskac te same osiagi mniej naciskajac pedal gazu (ta sama objetosc powietrza zawiera wiecej tlenu). oczywiscie to tylko teoria bo ja rowniez zmiany osiagow nie zauwazylem.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
sebson
Gość



« Odpowiedz #130 - Wtorek, 25.07.2006, 14:17:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
rowniez zmiany osiagow nie zauwazylem.


A jakiekolwiek zmiany zauwazyles?
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #131 - Wtorek, 25.07.2006, 14:42:14 - NIEPRZECZYTANA »

nie. i nie mierzylem jeszcze spalania a punchoo twierdzi ze mu wiecej spalil wiec chyba skoro osiagi sie nie poprawily a moze wiecej spalic to dam chyba ta rure z powrotem na fabryczne miejsce nad kolektor.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
sebson
Gość



« Odpowiedz #132 - Wtorek, 25.07.2006, 14:58:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
nie. i nie mierzylem jeszcze spalania a punchoo twierdzi ze mu wiecej spalil wiec chyba skoro osiagi sie nie poprawily a moze wiecej spalic to dam chyba ta rure z powrotem na fabryczne miejsce nad kolektor.


Nie sadze zeby ta modyfikacja akurat na to wplynela - chyba ze jest jeszcze inna opcja:
Po wszelkich modach spodziewamy sie przyrostow mocy wiec cisniemy auto ile wlezie - moze stad roznica w spalaniu ;) ?
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #133 - Wtorek, 25.07.2006, 16:53:33 - NIEPRZECZYTANA »

Tak dla ścisłości ( nie żebym się czepiał ) - zimne powietrze zajmuje mniejszą objętość, więc jeśli doprowadzimy zimne, to możemy go doprowadzić więcej. Powietrze ciepłe i zimne zawierają tyle samo tlenu (około 21%), tylko zimnego powietrza można więcej upchnąć w tą samą objętość, co daje fizycznie więcej cząsteczek tlenu w tej samej objętości ( jak również cząsteczek azotu, dwutlenku węgla i innych cudów ). To tyle mojego teoretycznego wywodu  :pub:
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
SPAWN-666
Gość



« Odpowiedz #134 - Wtorek, 25.07.2006, 20:43:06 - NIEPRZECZYTANA »

sebson,      ???????????????          co masz domnie?????????   0-100km/h 6.91s, 1/4m 15.35
SPAWN-666, don't even think about it ...??????????
Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Skocz do: