+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Filtr Stożkowy  (Przeczytany 188190 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #195 - Wtorek, 19.08.2008, 12:34:49 - NIEPRZECZYTANA »

Montowałem kiedyś podobne tylko stałe zawirowywacze w silnikach z gaznikami, bo tam miało to sens. Wir powietrza pomagał bardziej rozbic paliwo w emulsję. Natomiast tu nie wydaje mi się ,żeby przy wtrysku coś to dodało a jedynie zwiekszy opór w dolocie jako przeszkoda  :-\
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #196 - Wtorek, 19.08.2008, 12:37:44 - NIEPRZECZYTANA »

no ale przy strzale powietrza przy większym ciśnieniu to powinno więcej wpaść ale cholera wie jakie to ciśnienie, no nie wiem tak jakoś znalazłem jak filtrów szukałem i postanowiłem zatruć wam głowy tym ;)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #197 - Wtorek, 19.08.2008, 12:44:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Natomiast tu nie wydaje mi się ,żeby przy wtrysku coś to dodało a jedynie zwiekszy opór w dolocie jako przeszkoda 
Też bym się przychylał do tej opini. W końcu skądś musisię brać energia na rozpędzenie turbinki. Gdyby była elektryczna to może....
A gdzieś o takich czytałem, ale mają mniejszą sprawność niż napędzane spalinami.
Zapisane

Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #198 - Wtorek, 19.08.2008, 12:52:20 - NIEPRZECZYTANA »

no powinno to działać tak że napedza ją wlot powietrza tak?? więc się kręcą łopatki to za tą "turbinką" powinno szybciej lecieć powietrze, powietrze wpada punktowo tworzac mieszanke tak? wiec gdy jest zamkniete to robi sie ciścneinie i przy nastepnej dawce powietrza powinno wpaść go więcej gdyż jest to "ciśnienie" no nie wiem jakoś takoś to rozumóje ale oczywiście moge się mylić
Zapisane
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #199 - Wtorek, 19.08.2008, 12:59:03 - NIEPRZECZYTANA »

Grisha81 to co piszesz ma sens ale spójrz post wyżej... Napędzanie turbinki odbywa się poprzez tą samą dawkę powietrza, która początkowo miała być w pełni dostarczona do silnika - czyli w praktyce dawka jest mniejsza  ale pod ciśnieniem :o
Zapisane

daniels81
Gość



« Odpowiedz #200 - Wtorek, 19.08.2008, 12:59:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grisha81
no powinno to działać tak że napedza ją wlot powietrza tak?? więc się kręcą łopatki to za tą "turbinką" powinno szybciej lecieć powietrze, powietrze wpada punktowo tworzac mieszanke tak? wiec gdy jest zamkniete to robi sie ciścneinie i przy nastepnej dawce powietrza powinno wpaść go więcej gdyż jest to "ciśnienie" no nie wiem jakoś takoś to rozumóje ale oczywiście moge się mylić
wszystko ładnie pięknie ale jak sam producent napisał: "Najlepiej współpracuje z filtrem stożkowym. Zakładając ją bezpośrednio za filtrem uzyskujemy najlepszy efekt. " a więc mogę Ci zagwarantować że zamiast poprawić przepływ tylko go pogorszy. Na marginesie: jak piszesz post to fakt że podkreśla ci jakiś wyraz świadczy o tym że popełniłeś błąd, naucz się nie ignorować tych ostrzeżeń- po to jest ta funkcja żeby dyslektyk wiedział jaki błąd popełnił :!:
Zapisane
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #201 - Wtorek, 19.08.2008, 13:05:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
po to jest ta funkcja żeby dyslektyk wiedział jaki błąd popełnił
sorki nie zauwazylem, nie podkreśliło mi się ale będe się starał ;)

Napisano: Wtorek, 19.08.2008, 14:03:03


Cytat: widget
czyli w praktyce dawka jest mniejsza  ale pod ciśnieniem 
więc dla tego się zapytałem ;) byłem ciekaw tego bo pierwszy raz z tym się spotkałem heh... o ja miałem odyfikować sorki zapomniałem to zrobic
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #202 - Wtorek, 19.08.2008, 13:06:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grisha81
sorki nie zauwazylem, nie podkreśliło mi się ale będe się starał ;)
dzięki  :pub: tak na marginesie, kiedyś interesowałem sie tematem stożka i kogo pytałem nikt nie wpadł żeby psuć sobie przepływ takim wynalazkiem ;D
Zapisane
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #203 - Wtorek, 19.08.2008, 13:08:27 - NIEPRZECZYTANA »

kurka nie umiem modyfikowac jakoś się naucze moira mi tłumaczyła ale coś nie trybi mi tu. dobra ja lece
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #204 - Wtorek, 19.08.2008, 13:41:55 - NIEPRZECZYTANA »

 Wydaje mi się, że najpierw powietrze o prędkości V1 zostanie na łopatkach wychamowane do jakiejś prędkości V2 - utrata energii kinetycznej na rzecz ruchu obrotowego łopatek - i  rozpędzon do V3, ale V3<V1 - choć tu nie jestem pewny. Może za łopatkami będzie tylko V2 . Czyli przepływ w jednostce czasu spadnie.
I teraz mądrego fizyka, który potwierdzi moje teorie, lub powie, że to herezje.


Poda ktoś argumenty za? Ciekawi mnie to, bo kiedyś była do poldków jakaś turbinka, która podobno coś dawała.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19.08.2008, 14:16:17 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Dagon Mężczyzna
Off Road
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin-Goleniów
Samochód: Gwiazda 3.0 + poszukiwany GR

« Odpowiedz #205 - Wtorek, 19.08.2008, 13:54:33 - NIEPRZECZYTANA »

co do tej turbinki to moze i ona cos da ale bedzie to praktycznie nieodczuwalne na chlopski rozum to poczatkowo utrudni nieznacznie przeplyw powietrza ale gdy juz powietrze rozpedzi lopatki tej turbiny to zacznie ona zasysac powietrze ze stozka i zacznie pompowac w dolot ale zeby utrzymac ruch wirowy powitrze bedzie musialo ja dalej napedzac czyli to co zyskujemy dzieki tej turbince tracimy ze wzgledu na opor jaki stwarza w dolocie powietrza ;) czyli wychodzimy na 0 plus 5 punktow do lansu :D
Zapisane

E-300 Edition By Rico In Progress
Cordi By Dagon
Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #206 - Wtorek, 19.08.2008, 20:45:43 - NIEPRZECZYTANA »

jedyne co zyskacie to zwiekszone zuzycie paliwa  :P
Zapisane

vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #207 - Wtorek, 19.08.2008, 23:37:39 - NIEPRZECZYTANA »

Co sądzicie o tych filtrach stożkowych co chodzą na allegro po 30 - 40 zł ? :-\

http://www.allegro.pl/search.php?string=filtr+powietrza&p=0
Zapisane


Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #208 - Wtorek, 19.08.2008, 23:42:43 - NIEPRZECZYTANA »

przepuszczaja syf, jak kupowac stozek to renomowanej firmy, K&N czy piper  :eye:
Zapisane

Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #209 - Środa, 20.08.2008, 05:14:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
zostanie na łopatkach wychamowane
przemyślałem to sobie w domu wczoraj na spokojnie i tak właśnie też mi się wydaje że dojdzie do wychamowań wirniczka heh... czyli krótko mówiąc ktoś wpadł na pomysł by prawie 100zł ściągnąć za bajer który prawdopodobnie nic nie da :/ no ok  :pub:
Zapisane
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Filtr Stożkowy
Skocz do: