Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bicie kół przy hamowaniu  (Przeczytany 52582 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #60 - Poniedziałek, 25.11.2013, 16:50:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mechanicynaciągają
Działo się tak od nowości w seat leon - zauważyłem dopiero po gwarancji.
Często zaglądasz do hamulcy :o
Zapisane

tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #61 - Środa, 27.11.2013, 14:20:27 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie się klocki nie przyklejają, bo mam magnetyzery. Tarcza jest stalowa, a i w okładzinie są opiłki metalu. Wystarczy założyć magnetyzer na przewód płynu hamulcowego i tarcza i klocek będą się odpychać. Niestety przez to pedał hamulca trochę trudniej się naciska przez to. Tylko pamiętajcie, by założyć magnetyzer odwrotnie, bo inaczej klocek przyciągnie i będzie jak pisze "mechanicynaciągają".

P.S. Dla tych czytających co mnie jeszcze nie znają - proszę nie traktować powyższego zbyt poważnie...  :rotfl:

@KKKKris Mam Alteę od salonu. Już jej 5 latek stuknęło i 90 tysi przebiegu. Cały czas jeżdżę na pierwszych klockach. Jeszcze 4 mm mają. Normalnie chyba z nieścieralnium są zrobione, bo raczej nie oszczędzam hamulców.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
luki10081987 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat toledo 2004r. 1.9 TDI 90KM

« Odpowiedz #62 - Środa, 02.03.2016, 17:23:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Posiadam toldzia 2 1.9TDI 90KM z 2004r.

Miałem taką sytuację, że przy hamowaniu strasznie trzęsło samochód i czuć to było wyraźnie na kierownicy. Zdjąłem koła i przy sprawdzeniu w ruchu tarcz okazało się, że prawa była bardzo pogięta. Wymieniłem klocki i tarcze (tarcze i klocki TRW) i było dobrze. Po jakimś miesiącu znów stopniowo zacząłem odczuwać drgania na kierownicy oczywiście przy hamowaniu. Byłem dzisiaj u wulkanizatora aby sprawdzić i ewentualnie wyważyć ponownie koła z przedniej osi. Jedno koło ok, w drugim brakowało 5gram. Gdy wyjechałem na drogę wydaje mi się, że ciut jest lepiej ale dalej czuć drgania. Co może jeszcze być przyczyną drgań w momencie hamowania??? Bardzo proszę o podpowiedzi bo szczerze to już nie wiem co jeszcze można zrobić  :(


od KYS: Po raz trzeci - sprawdź co jest na forum przed założeniem nowego wątku. Sprawdzaj w jakim dziale umieszczasz pytanie - nie wszystkie muszą trafić do "Ogólne".
« Ostatnia zmiana: Środa, 02.03.2016, 17:36:35 wysłane przez KYS » Zapisane
Seciarz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibizia... :) 1997

« Odpowiedz #63 - Poniedziałek, 08.08.2016, 09:26:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Szanowni, trzeba ustalić kilka rzeczy - widzę, że nikt tu tego nie zrobił: krzywe tarcze hamulcowe nie tylko powodują drżenie kierownicy ale również pulsowanie pedału hamulca w czasie hamowania. Krzywo założone tarcze nie powodują pulsowania pedału hamulca. Zaraz ktoś się oburzy, że jak można założyć krzywo tarczę ? Wyjaśnię to, zresztą ktoś już tu o tym wspominał. Ale po kolei. Kolejnym powodem bicia kierownicy w czasie hamowania: uwaga!!! - nie są ani tarcze hamulcowe, ani klocki ani nawet piasty tylko luzy na tzw jabłkach, czyli na wewnętrznej części drążka kierowniczego - minimalny luz i kierownica bije przy hamowaniu.
Podsumowanie:
Kierownica w czasie hamowania może bić z powodów:
1 - krzywe tarcze hamulcowe - pulsuje również pedał hamulca
2 - źle zamontowane tarcze hamulcowe - o tak, częsta przyczyna, mało kto dokładnie czyści powierzchnię piast pod tarczami, wystarczy, że zostanie tam odrobina korozji, mały kawałek i sprawa załatwiona. Piasta musi być czysta i równa. Niektórzy "mechaniory" wpadają jeszcze na "genialny" pomysł i smarują powierzchnię piastry smarem miedziowym/miedzianym itp. Oczywiście powoduje to, że tarcza nie dość, że nie przylega dokładnie- gdzieś ten smar musi przecież się zmieścić - to jeszcze powoduje łapanie brudu i jego przemieszczanie się między tarczą a piastą powodując powstawanie dodatkowych złogów brudu i tym samym odpychanie tarczy od piasty i jej gięcie.
3 - kiepska jakość materiału, z którego zostały tarcze wykonane: rzeczywiście jest sporo producentów, którzy produkują tarcze tak niskiej jakości, że potrafią się one skrzywić od wolnej jazdy - przewodność cieplna, odporność na drgania, sztywność itp.
4 - pojawiające się luzy na tzw jabłkach - czyli wewnętrznej części drążków kierowniczych, wbrew pozorom bardzo częsta przyczyna
5- o dziwo luzy na samej przekładni kierowniczej, również mogą powodować drżenie kierownicy w czasie hamowania - sporadycznie występuje i tylko w przypadku mocno już zużytej maglownicy ale zdarza się
6- początkowa faza krzywienia się opony krótko po pęknięciu pierwszego zwoju drutu wewnątrz, sporadycznie ale również powoduje drgania przy hamowaniu

Najczęściej występujące to brudny niechlujny montaż części niskiej jakości oraz luzy na jabłkach.

Powodzenia w szukaniu i usuwaniu usterek.
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Bicie kół przy hamowaniu
Skocz do: