Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bicie kół przy hamowaniu  (Przeczytany 52571 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Czwartek, 04.05.2006, 21:33:05 - NIEPRZECZYTANA »

No i mam problem wymieniłem tarcze i klocki gosc mi załozył przejezdziłem 2 miesiace i zaczeły bic przy hamowaniu. No to ryp na gwarancje i wymienili na nowe i przejechałem sie i super wszystko bez problemu. jezdze juz na nich ponad miesiac i znow to samo zaczynaja bic!!
za 1 razem były Lucasy teraz załozyłem sachsy i kurde dlaczego co to moze byc?
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 04.05.2006, 22:00:03 - NIEPRZECZYTANA »

już mówie dla czego. Z dużej szybkości wyhamowałeś prosto w kałużę.
Załatwiłem tarcze w  taki sposób. Tarcza rozgrzewa się podczas hamowania i nagłe schłodzenie tarcz - bicie murowane. Raczej nie ma na to sposobów żeby się uchronić przed hamowaniem. Tarcze wentylowane są trochę bardziej odporne na tego typu historię-moje były wentylowane....
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 04.05.2006, 22:39:27 - NIEPRZECZYTANA »

włąsnie chodzi o to ze nie
a mama jezdzi nim nie ja i to tylko jak jest ładna pogoda ja studiuje w Krakowie poza tym mama jezdzi wolno i nie hamuje ostro tak zeby tarcze sie nagrzały a pozniej schładzały gwałtownie wiec cos mi nie pasuje:)
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Piątek, 05.05.2006, 05:40:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "woj"
już mówie dla czego. Z dużej szybkości wyhamowałeś prosto w kałużę.


Wydaje mi się , że to teoria wyssana z palca. Tarcze są robione z odpowiednich materiałów odpowiednio przygotowanych na takie historie.
Wychodzi na to , że nienależy hamować jak pada, są kałuże itp.... a najlepiej niewyjeżdżać autem... :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :arrow:  ;-)
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Piątek, 05.05.2006, 08:51:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
Cytat: "woj"
już mówie dla czego. Z dużej szybkości wyhamowałeś prosto w kałużę.


Wydaje mi się , że to teoria wyssana z palca. Tarcze są robione z odpowiednich materiałów odpowiednio przygotowanych na takie historie.
Wychodzi na to , że nienależy hamować jak pada, są kałuże itp.... a najlepiej niewyjeżdżać autem... :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :arrow:  ;-)

Ja mam juz 2 komplet tarcz (nie wentylowane) jezdze wszedzie i w kazdych warunkach. Po takich kaluzach ze mam maske zachlapana od spodu i nic sie nie dzieje. Tarcze musza byc na to odporne! Mysle ze przyczyna musi byc inna. U mojego ojca tez bije przy hamowaniu a tarcze sa nowe (wentylowane).
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Piątek, 05.05.2006, 09:23:28 - NIEPRZECZYTANA »

No to w moim przypadku tak sie nie dzieje a hamuje ostro! Raz udalo mi sie przypalic klocki - dymek z blotnikow i zero hamowania :hmm:  A moga miec tarcze bicie od nowosci? Oryginalne.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #6 - Piątek, 05.05.2006, 10:01:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
No to w moim przypadku tak sie nie dzieje a hamuje ostro! Raz udalo mi sie przypalic klocki - dymek z blotnikow i zero hamowania :hmm:  A moga miec tarcze bicie od nowosci? Oryginalne.


Od nowości to raczej nie bo to jest wszysko na obrabiarkach CNC robione a poza tym mu się to dopiero po miesiącu robi...

Uszek - to bicie czujesz na kierownicy czy generalnie na autku?? Bo widze ze masz dystanse z tyłu... a może felga ma inną średnicę wew niż piasta i wisi na samych śrubach?? No a może to same śruby - za krótkie albo jakiś luz na piascie...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Piątek, 05.05.2006, 10:09:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Od nowości to raczej nie bo to jest wszysko na obrabiarkach CNC robione a poza tym mu się to dopiero po miesiącu robi...

Ale u mojego ojca jest tak po wymianie (tarcze, klocki)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Piątek, 05.05.2006, 11:51:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Taki pomiar jest niezbędny przy wymianie tarcz na nowe!

Nie spotkalem sie z pomiarem tego bicia przy wymienie w ASO... ja tez nie mierzylem i jest OK ale moj ojciec juz sporo km tak przejechal i jezdzi dalej.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Piątek, 05.05.2006, 12:33:06 - NIEPRZECZYTANA »

Sam w ASO tak wymienialen oczywiscie pod okiem mechanikow i bylo wszystko git. :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #10 - Piątek, 05.05.2006, 20:46:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"


Uszek - to bicie czujesz na kierownicy czy generalnie na autku?? Bo widze ze masz dystanse z tyłu... a może felga ma inną średnicę wew niż piasta i wisi na samych śrubach?? No a może to same śruby - za krótkie albo jakiś luz na piascie...


No własnie czuc na kierownicy przy hamowaniu tak samo czuc ze pedał odskakuje (brak absu)
No i nie wiem wczesniej było oki dopiero po wymianie tarcz tak sie dzieje Jutro sprawdze moze rzeczywiscie mam jakies luzy.
A dystanse mam z tyłu wiec to nie robi roznicy:)


A najlepsze jest to ze zaczyna bic po przejechaniu jakis 3000km kazda tarcza tak
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #11 - Piątek, 05.05.2006, 21:17:06 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź jeszcze czy zaciski masz dobrze przykręcone...
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #12 - Sobota, 06.05.2006, 10:22:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "uszek"
...A dystanse mam z tyłu wiec to nie robi roznicy:)


Dlatego pytałem czy czujesz na kierownicy (pewny przód) czy ogólnie na aucie (możliwy tył) :)

No ale jeśli to tarcza trzepie o klocki to faktycznie masz pecha i Ci się wichruje tak szybko tarcza albo zaciski mają jakiż luz. W kazdym bądź razie jest to jakaś niewspółosiowość bądź nierównoległość miedzy tarcza a klockami. Zdejmij koło i tam muszkaj przyczyny.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 08.05.2006, 18:48:19 - NIEPRZECZYTANA »

No i tak sie zastanawiam czy moze to byc wina ze ktoras guma lub koncóka drazka wybita albo cos normalnie juz sie czepiam wszytskiego
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 08.05.2006, 20:04:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "uszek"
No i tak sie zastanawiam czy moze to byc wina ze ktoras guma lub koncóka drazka wybita albo cos normalnie juz sie czepiam wszytskiego

Wystarczy wjachac na szarpak na diagnostyce i wszystko powiedza. Ale ja bym wykluczyl...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Bicie kół przy hamowaniu
Skocz do: