Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Bicie kół przy hamowaniu
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Bicie kół przy hamowaniu (Przeczytany 52618 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Bicie kół przy hamowaniu
«
Odpowiedz #60 -
Poniedziałek, 25.11.2013, 16:50:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mechanicynaciągają
Działo się tak od nowości w seat leon - zauważyłem dopiero po gwarancji.
Często zaglądasz do hamulcy
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Bicie kół przy hamowaniu
«
Odpowiedz #61 -
Środa, 27.11.2013, 14:20:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
U mnie się klocki nie przyklejają, bo mam magnetyzery. Tarcza jest stalowa, a i w okładzinie są opiłki metalu. Wystarczy założyć magnetyzer na przewód płynu hamulcowego i tarcza i klocek będą się odpychać. Niestety przez to pedał hamulca trochę trudniej się naciska przez to. Tylko pamiętajcie, by założyć magnetyzer odwrotnie, bo inaczej klocek przyciągnie i będzie jak pisze "mechanicynaciągają".
P.S. Dla tych czytających co mnie jeszcze nie znają - proszę nie traktować powyższego zbyt poważnie...
@KKKKris Mam Alteę od salonu. Już jej 5 latek stuknęło i 90 tysi przebiegu. Cały czas jeżdżę na pierwszych klockach. Jeszcze 4 mm mają. Normalnie chyba z nieścieralnium są zrobione, bo raczej nie oszczędzam hamulców.
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
luki10081987
Świeżak
Offline
Samochód: Seat toledo 2004r. 1.9 TDI 90KM
Drgania przy hamowaniu
«
Odpowiedz #62 -
Środa, 02.03.2016, 17:23:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Posiadam toldzia 2 1.9TDI 90KM z 2004r.
Miałem taką sytuację, że przy hamowaniu strasznie trzęsło samochód i czuć to było wyraźnie na kierownicy. Zdjąłem koła i przy sprawdzeniu w ruchu tarcz okazało się, że prawa była bardzo pogięta. Wymieniłem klocki i tarcze (tarcze i klocki TRW) i było dobrze. Po jakimś miesiącu znów stopniowo zacząłem odczuwać drgania na kierownicy oczywiście przy hamowaniu. Byłem dzisiaj u wulkanizatora aby sprawdzić i ewentualnie wyważyć ponownie koła z przedniej osi. Jedno koło ok, w drugim brakowało 5gram. Gdy wyjechałem na drogę wydaje mi się, że ciut jest lepiej ale dalej czuć drgania. Co może jeszcze być przyczyną drgań w momencie hamowania??? Bardzo proszę o podpowiedzi bo szczerze to już nie wiem co jeszcze można zrobić
od KYS: Po raz trzeci - sprawdź co jest na forum przed założeniem nowego wątku. Sprawdzaj w jakim dziale umieszczasz pytanie - nie wszystkie muszą trafić do "Ogólne".
«
Ostatnia zmiana: Środa, 02.03.2016, 17:36:35 wysłane przez KYS
»
Zapisane
Seciarz
Świeżak
Offline
Samochód: Ibizia... :) 1997
Odp: Bicie kół przy hamowaniu
«
Odpowiedz #63 -
Poniedziałek, 08.08.2016, 09:26:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Szanowni, trzeba ustalić kilka rzeczy - widzę, że nikt tu tego nie zrobił: krzywe tarcze hamulcowe nie tylko powodują drżenie kierownicy ale również pulsowanie pedału hamulca w czasie hamowania. Krzywo założone tarcze nie powodują pulsowania pedału hamulca. Zaraz ktoś się oburzy, że jak można założyć krzywo tarczę ? Wyjaśnię to, zresztą ktoś już tu o tym wspominał. Ale po kolei. Kolejnym powodem bicia kierownicy w czasie hamowania: uwaga!!! - nie są ani tarcze hamulcowe, ani klocki ani nawet piasty tylko luzy na tzw jabłkach, czyli na wewnętrznej części drążka kierowniczego - minimalny luz i kierownica bije przy hamowaniu.
Podsumowanie:
Kierownica w czasie hamowania może bić z powodów:
1 - krzywe tarcze hamulcowe - pulsuje również pedał hamulca
2 - źle zamontowane tarcze hamulcowe - o tak, częsta przyczyna, mało kto dokładnie czyści powierzchnię piast pod tarczami, wystarczy, że zostanie tam odrobina korozji, mały kawałek i sprawa załatwiona. Piasta musi być czysta i równa. Niektórzy "mechaniory" wpadają jeszcze na "genialny" pomysł i smarują powierzchnię piastry smarem miedziowym/miedzianym itp. Oczywiście powoduje to, że tarcza nie dość, że nie przylega dokładnie- gdzieś ten smar musi przecież się zmieścić - to jeszcze powoduje łapanie brudu i jego przemieszczanie się między tarczą a piastą powodując powstawanie dodatkowych złogów brudu i tym samym odpychanie tarczy od piasty i jej gięcie.
3 - kiepska jakość materiału, z którego zostały tarcze wykonane: rzeczywiście jest sporo producentów, którzy produkują tarcze tak niskiej jakości, że potrafią się one skrzywić od wolnej jazdy - przewodność cieplna, odporność na drgania, sztywność itp.
4 - pojawiające się luzy na tzw jabłkach - czyli wewnętrznej części drążków kierowniczych, wbrew pozorom bardzo częsta przyczyna
5- o dziwo luzy na samej przekładni kierowniczej, również mogą powodować drżenie kierownicy w czasie hamowania - sporadycznie występuje i tylko w przypadku mocno już zużytej maglownicy ale zdarza się
6- początkowa faza krzywienia się opony krótko po pęknięciu pierwszego zwoju drutu wewnątrz, sporadycznie ale również powoduje drgania przy hamowaniu
Najczęściej występujące to brudny niechlujny montaż części niskiej jakości oraz luzy na jabłkach.
Powodzenia w szukaniu i usuwaniu usterek.
Pozdrawiam
Zapisane
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Bicie kół przy hamowaniu
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...