+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Szerokie laczki a brak wspomagania
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szerokie laczki a brak wspomagania  (Przeczytany 49316 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
falla_x
Gość



« Poniedziałek, 24.04.2006, 18:01:38 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam pytanie poniewaz juz niedlugo stane sie wlascicielem cordoby 1.4 (narazie golf 2 1.6 GAZ), mam pytanie w zwioazku z nia mianowice narazie stoji na 13" ale chcial bym zalozyc ladne fele 15" badz 16 cali z oponkami 195/50/15 lub 195/45/16 ale czy jak zaloze takie szersze laczki to da sie krecic kierownica ??  czy jest jakas mozliwosc zeby ta kierownice troche "poluzowac" zeby sie lzej krecila :) wiem ze jest jakas sroba regulacyjna ale za bardzo sie na tym nie znam _ Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 24.04.2006, 18:24:09 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie bez wzgledu jakie byly opony kierownica ciezko chodzi.
podlacze sie:
czy da sie zrobic zeby kiera lzej chodzila?
czy da sie jakos skasowac luz na przekladni kierowniczej bo moj meches stwierdzil ze trzeba wyjac magiel i wytoczyc nowe tulejki?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 24.04.2006, 18:30:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
czy jest jakas mozliwosc zeby ta kierownice troche "poluzowac" zeby sie lzej krecila

Jeżeli odkręcisz kierownice od układu kierowniczego to na pewno będzie się nią łatwiej kręciło,  :mrgreen: ale koła nie będą skręcały się  ;-)

Jeżeli układ kierowniczy jest w dobrym stanie to nie "poregulujesz" nim, żeby chodził lżej... no chyba, że założysz wspomaganie  :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
falla_x
Gość



« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 24.04.2006, 18:48:25 - NIEPRZECZYTANA »

a moze wypowie sie ktos kto nie ma wspomagania i zalozyl szerokie laczki :) i mam jeszcze jedno pytanie czy lepiej zalozyc fele 15" czy 16 na oponie 195/45/16 chodiz mi o konfort jazdy (bo wyglada to wiem ze lepiej 16) i wlasnie o krecenie kierowniaca bez wspomagania :( tragenia jak mogli produkowac takie wozy ogunie moja cordoba to golas :/ no ale coz po ojcu dostalem i jeszcze pamietam jak dzis kiedy ja z salonu przyprowadzilismy :D hehh szkoda bylo sprzedawac
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Online Online



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 24.04.2006, 19:04:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
a moze wypowie sie ktos kto nie ma wspomagania i zalozyl szerokie laczki :) ......



Ja niemam wspomagania , w lecie jeżdżę na 175/65 '14 i w miejscu jak w miejscu SYF ze skrętem a w ruchu jakoś daje radę. Ale raczej bym niechciał szerszych , ze względu na brak wspomagania i koleiny na drodze. Dość mocno daje po kierownicy ( wrażenia z opon 205/ na cośtam ) z Toyoty Corolli ze wspomaganiem.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 24.04.2006, 19:16:10 - NIEPRZECZYTANA »

ja  mam 195/45/16  i do tego mala  kierownice  i bez wspomagania   i jaklos daje rade   , choc powiem ze  w krecenie w miejscu jest dosc  ciezkie  , ale podczas jazdy to musze powiedziec ze sie tak przyzwyczailem ze ze wspomaganiem zle mi sie jezdzi  , jakos  przywyklem do jego braku   i  mam odczucie jakby ayto bylo bardziej pod kontrola  choc to tylko moje odczucia z jazdy   bez  wspomagania  ,
co do srubek to zostawil bym je  jak  maja byc i nic niepopuszczal  bo w pewnym momencie  skrecicie a auto pojedzie prosto
Zapisane

Kant1242
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 24.04.2006, 21:48:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
i mam jeszcze jedno pytanie czy lepiej zalozyc fele 15" czy 16 na oponie 195/45/16 chodiz mi o konfort jazdy .....

Konfort jazdy jest podobny lepiej zajżyj na ceny opony jak masz sporo kasy to bierz co lepiej wygląda :ok:  a jak z kasą krucho to lepsze oponki - a tutaj im mniejszy rozmiar to taniej  :idea:  a sam osobiście wole jeździć na czym lepszym niż na lepiej wygladających nadlewkach :chytry:
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 24.04.2006, 22:10:31 - NIEPRZECZYTANA »

Jest jeszcze opcja, że silnik jest źle zawieszony.. Miałem tak kiedyś w Golfie II  :mrgreen: Strasznie ciężko chodziła kierownica (bez wsp.), a okazało się, że silnik się opiera na kolumnie :( Porządne podwieszenie silnika pomogło  :ok:
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
falla_x
Gość



« Odpowiedz #8 - Wtorek, 25.04.2006, 20:25:15 - NIEPRZECZYTANA »

a mam jeszcze pytanie czy miedzy felga 15 a 16 jeli zaloze na jedna i na druga opne 195 tylk w jednej profil 50 a w drugiej 45 to na ktorej feldze kierownica bedzie sie cizej krecilo na 15 czy 16 ??

[ Dodano: 2006-04-25, 21:29 ]
moze macie zdiecja swojej cordoby jak wyglada na feldze 15 i 16 cali
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 25.04.2006, 21:20:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
a mam jeszcze pytanie czy miedzy felga 15 a 16 jeli zaloze na jedna i na druga opne 195 tylk w jednej profil 50 a w drugiej 45 to na ktorej feldze kierownica bedzie sie cizej krecilo na 15 czy 16 ??

Opona 195/45 R16 będzie miała większą średnice niż 195/50 R15, a co za tym idzie większą powierzchnie styku z podłożem. Czyli na 16" będzie trudniej kręciło się kierownicą :)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 25.04.2006, 22:23:16 - NIEPRZECZYTANA »

Dokładnie jest tak jak KYS napisał, aczkolwiek różnice będa niewielkie. A patrząc na te rozmiary to 195/50/15 jest tym właściwszym od strony instrukcji a przy okazji ok 100pln tańszym od sztuki, więc chyba poleciłbym te.

A co do jazdy bez wspomagania to ja czyłem dużą różnicę w jetcie jak przechodziłem z zimowych na letnie o takim samym rozmiarze. A jak zapodasz sobie 195 to mysle, że bicepsy szybko Ci podrosną.

Co do sposobów na lżejsze kręcenie to fizyki niestety nie oszukasz. Jedyne co możesz zrobić to zwiększyć przełożenie (np większa kiera - kicha) lub też zastosować jakiś lepszy ślimak (przekładnia ślimakowa w porównaniu z innymi ma kiepską sprawność aczkolwiek opory na przekładni w porównaniu do oporów guma-asfalt i tak są znikome) Można też kombinowac coś z samym przełożeniem ślimaka no ale chyba nie chcesz kręcić od oporu do oporu 10 kółek :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
falla_x
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 25.04.2006, 22:42:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
A co do jazdy bez wspomagania to ja czyłem dużą różnicę w jetcie jak przechodziłem z zimowych na letnie o takim samym rozmiarze. A jak zapodasz sobie 195 to mysle, że bicepsy szybko Ci podrosną.


:/ to bedzie az taka roznica miedzy 175/70 a 195/50 ze mi bicepsy podrosna :( znaczy sie tak ciezko bez wspomy jest hmm sam nie wiem czy nie zrezygnowac wogule nie wiem co teraz robic dobze by bylo gdzies zalozyc takie szersze filgi na sprobowanie i pokrecic troche kieronica i samemu sie przekonac ale nie stety nie mam takiej mozliwosci a wydawac kase na nowe felgi i oponki a poniej nie moc kierownica krecic ?? to kiszka by byla :(
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 25.04.2006, 23:02:35 - NIEPRZECZYTANA »

A mnie sie wydaje ze 1,4 to za mały silnik do takich kółek i oprócz wzrostu bicepsów
odczujesz jeszcze znaczny wzrost zużycia paliwa i pogorszenie przyśpieszania.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
falla_x
Gość



« Odpowiedz #13 - Środa, 26.04.2006, 08:15:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "joker"
ja mam 195/45/16 i do tego mala kierownice i bez wspomagania i jaklos daje rade


jedyna osoba ktora podtrzymuje mnie na duchu to joker :) reszta dziala na zasadzie wydaje mi sie że, chyba nie da sie, lepiej nie, oj bedzie ciezko, :) hehh fajnie miec wspomaganie conie :P no ja niestety nie mam :( a moze jjest jeszcze ktos na tym forum co nei ma wspomagania i ma szersze laczki zyzyby cordoby bez wspomagania juz wymarly :/ zostalem sam  :zakrecony:  ehhhh
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #14 - Środa, 26.04.2006, 10:14:14 - NIEPRZECZYTANA »

ja tez nie mam wspomagania, gumy 185/60/14 i jakos idzie, chociaz przy kreceniu w miejscu (parking) trzeba sie troche przylozyc. dla kobiety jest to duze utrudnienie ale dla mnie w miare ok. mysle powaznie o zalozeniu wspomagania ale to troche kosztuje (jakies 600zl z tego co tu madrzy ludzie obliczyli) i nie wiem czy po takim zabiegu bedzie to dobrze dzialac (co fabryczne to fabryczne).
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Szerokie laczki a brak wspomagania
Skocz do: