+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» czujnik temp. zewnętrznej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: czujnik temp. zewnętrznej  (Przeczytany 106171 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Queue
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba, 2001, 1.4 MPI

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 22.05.2006, 07:50:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Rafal32"
Cytat: "kampacz"
KYS chodzi o termistorek 1kOhm o jak najmniejszej tolerancji (najlepiej 1%) .....:(

ja kupiłem o tolerancji 5% i w temperaturach dodatnich przekłamanie waha sie od 0,5 do 1 stopnia w dół. Jak dla mnie to wystarczająca dokładność, ważne że klime mogę załączać.
To tak na marginesie....


Panie i Panowie otóż działam nad owym termistorkiem ponieważ też mi zerdzewiał. Aby załączać klimę wystarczy odciąć stary czujnik. Na ekranie pokaże w miejscu temp.  "--,-" i wszystko hula :-) Zastanawiam się czy montować ten czujnik :-)
Zapisane

CORDOBA 1.4 MPI 8V 2001 AUD

4 x AIRBAG, CLIMATRONIK + LCD, ABS
kampacz
Gość



« Odpowiedz #31 - Poniedziałek, 22.05.2006, 08:58:36 - NIEPRZECZYTANA »

teoretycznie Queue masz racje - też wydłubałem ten czujnik (raczej jego resztki) i wszystko działa tylko że na tym wyświetlaczu nie podobają mi sie te znaczki --:-- :P a zresztą nie ma jak mieć wszystko sprawne w 100% :) dlatego tak mi zależy na tym termistorku - bo przecież nie kupie obudowy lusterka za 200 zł jak mam te swoje całe  :hmm:
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 22.05.2006, 09:15:56 - NIEPRZECZYTANA »

Mam 3 takie termistorki.
prosze o adresy na priv to wam wyślę.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kampacz
Gość



« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 22.05.2006, 12:00:43 - NIEPRZECZYTANA »

wysłałem dane na priv - wielkie dzięki za pomoc  :pub:
Zapisane
Queue
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba, 2001, 1.4 MPI

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 22.05.2006, 12:11:52 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatecznie z braku laku (czyt. brak termistorka) wymyśliłem co najmniej dwa alternatywne rozwiązania:

Rozw. 1

Wstawienie rezystorka (tak dobranego aby wyświetlacz pokazał np. 22 stp. Celsjusza)

Rozw. 2

Wstawienie potencjometru. Dzięki temu możemy sobie sami ustawić temp.

Obydwie alternatywy zmieniają trochę ideę systemu, ale jeśli są takie problemy z termistorkami to uważam, że są godne uwagi. Z drugiej strony SEAT powinien dostać nagrodę za konstrukcję czujnika. Dobrze, że od tego nie zależy odpalanie silnika :-) To taka dywagacja.

[ Dodano: 2006-05-28, 12:43 ]
Wielkie dzięki dla użytkownika TRACER za termistor. Takie działania zasługują na pochwałę.


Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc  :pub:
Zapisane

CORDOBA 1.4 MPI 8V 2001 AUD

4 x AIRBAG, CLIMATRONIK + LCD, ABS
marek.o
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 27.06.2006, 17:07:42 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,mam takie pytanie odnośnie tego termistora,kópiłem termistor miałbyć 1k i w jak naj miejszej tolerancji.A problem jest taki,po podłączeniu go do przewodów od tego starego czójnikana wyłączonej stacyjce temperatura na wyświetlaczu od radia fabrycznego działa w miare poprawnie nie sprawdzałem dokładnie ale po przekręceniu stacyjki temperatura spada gwałtownie a na wyświetlaczu miedzy zegarami temperatura jest inna niż na radiowym.Naprzykład dziś jest na dworzu powyrzej 30 stopni i jak wyłączę stacyjkę to temperatura rośnie a jak ja włacze to spada ponirzej 20 stopni a miedzy zegarami jest nawet 15 stopni.Niewiem co ztym zrobić.Pozdrawiam.
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 27.06.2006, 18:09:22 - NIEPRZECZYTANA »

to co ty masz dwa wyswietlacze temperatury zewnetrznej  :niewiem:  ... z termistorem jest jescze kwestia charakterystyki termistora (liniowa nie liniowa, NTC  PTC ) ... ale jaka jest w orginale w Seacie to nie mam pojecia  :niewiem: ... pozostaje dobór metodą prób i błędow   ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
marek.o
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 27.06.2006, 19:28:25 - NIEPRZECZYTANA »

Dwa a co wym dziwnego kiedyś był jeden ale założyłem to fabryczne radio i są dwa

[ Dodano: 2006-06-27, 20:31 ]
ale temperatura działa bez załączonej stacyjki ze stacyjką zaniża bardzo temperaturę i tu jest problem to raczej nie wina termistora.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 27.08.2013, 23:26:01 wysłane przez marek.o » Zapisane
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 27.06.2006, 21:02:26 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi się, że gdy działają dwa układy elektroniczne - jeden od jednego wskaźnika i drugi o tego założonego to wprowadzają dodatkowe obciązenie wskutek tego zmieniają się wskazania. Rozwiązanie to rezygnacja z jednego wskaźnika.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #39 - Wtorek, 27.06.2006, 21:19:23 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli te dwa układy sa podłączone do jednego termistora to jeden zakłóca drugi
i reakcja jest prawidłowa.
Uruchom to na oddzielnych czujnikach i nie bedziesz miał takich "siupów".
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #40 - Czwartek, 29.06.2006, 08:27:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
. z termistorem jest jescze kwestia charakterystyki termistora (liniowa nie liniowa, NTC PTC ) ... ale jaka jest w orginale w Seacie to nie mam pojecia


charakterystyka liniowa to tak dla informacji
:D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
marek.o
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4

« Odpowiedz #41 - Czwartek, 29.06.2006, 11:38:06 - NIEPRZECZYTANA »

Macie rację jak odłączyłem ten wyświetlacz od radia to nic nie dało dopiero jak wyjąłem wtyczkę z tyłu skrzynki to ten wskażnik miedzy zegarami zaczął działać poprawnie.Troszkę nie rozumiem co znaczy na oddzielnych czujnikach.To znaczy ze potrzebne są dwa termistory i dwa układy mierzące tęperaturę  a gdzie one są w samochodzie.Znajomy poradziłmi zebym podłaczył dwa termistory 1 kohm równolegle to po włączeniu stacyjki temperatura działa na obydwu wyświetlaczach w miare poprawnie jest tylko różnica we wskazaniach tak jak by były inacze wyskalowane a powinny być tak samo czy morzna to skorygować opornikiem ale tylko jeden zeby dostosować sie do drugiego.Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 27.08.2013, 23:29:48 wysłane przez marek.o » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #42 - Czwartek, 29.06.2006, 12:05:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marek.o"
Troszkę nie rozumiem co znaczy na oddzielnych czujnikach.To znaczy ze potrzebne są dwa termistory i dwa układy mierzące temperature a gdzie one sa w samochodzie.
Każdy wskaźnik (układ pomiarowy) zasila termistor i jeżeli podłączasz dwa wskaźniki do jednego termistora to obwody pomiarowe wpływają na siebie...

Cytat: "marek.o"
Znajomy poradziłmi zebym podłaczył dwa termistory 1 kohm równolegle.
To będzie działało tylko, gdy będziesz mierzył temperature dwoma wskaźnikami, ale w przypadku pomiaru tylko jednym pomiar będzie błędny...

Nie łatwiej zastosować dwa termistory :?:  Uzyskasz dwa pomiary, niezależne od siebie  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
marek.o
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4

« Odpowiedz #43 - Czwartek, 29.06.2006, 15:19:47 - NIEPRZECZYTANA »

Masz racje ze dwa termistory połączyć oddzielnie ale tam są przewody do jednego a skąd pociągnąć drugą parę przewodów.
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #44 - Czwartek, 29.06.2006, 18:17:32 - NIEPRZECZYTANA »

skoro dołozyłeś fabryczne radio dodatkowo to np stąd ciagnij przewody do drugiego termistora ....
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» czujnik temp. zewnętrznej
Skocz do: