+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Regulacja silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Regulacja silnika  (Przeczytany 11432 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Elwes
Gość



« Sobota, 15.04.2006, 14:28:01 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Wszystkich..

Mam pytanko co do regulacji silnika.. otóż.. mam ibize gti 2.0 (silnik 2E) i ostatnio zaczeła mi strasznie duzo palić.. 11-13l po miescie.. :(
Wiem że jest coś takiego jak regulacja silnika i wtedy będzie palił mniej
Niestety na tym moja wiedza sie konczy.
Może ktoś z was robił to i mógłby napisać na czym to polega i ile kosztuje taka przyjemność..


Dzieki i Pozdrawiam
Elwes.
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Sobota, 15.04.2006, 18:36:34 - NIEPRZECZYTANA »

Jak postoję w korkach to moje skromne 1.6 tyle potrafi wziać więc tragedii nie widze. Zresztą w zimie to cięzko było poniżej 11 zejść.

A co do regulacji to na pewno można jałowy cosik zmniejszyć to w koreczkach troche mniej weźmie, a o jaką dokładnie regulację Ci chodzi to sam nie bardzo wiem, ale z chęcią poczekam na inne odpowiedzi.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Elwes
Gość



« Odpowiedz #2 - Sobota, 15.04.2006, 22:21:51 - NIEPRZECZYTANA »

No rozumei że moze spokojnie palić w zimie 11l..

Pozatym Jestem z Zamoscia.. tutaj korków nie ma i przewaznie trafiam na zielone światła.. nie mniej jednak jest to miasto i uwazam ze dużo mi pali..

Pozdro
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 16.04.2006, 10:08:03 - NIEPRZECZYTANA »

No tak, to jednak dużo. Mi np po Pile pali ok 7-9 litrów a po Krakowie 8-12 więc jak widać miasto a miasto to jest różnica.

A jak filtry?? Np w mondeo jak wymieniliśmy filtr powietrza to spalanie spadło prawie 2 litry  :mrgreen:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Elwes
Gość



« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 17.04.2006, 00:15:47 - NIEPRZECZYTANA »

moze faktycznie to wina filtra..
możesz coś o tym dokładniej napisać jak to się wymienia i jaki koszt?

Bo normalnie juz sie boje przyduszać tym samochodem =)

PozdrO
Elwes.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 17.04.2006, 08:17:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Elwes"
moze faktycznie to wina filtra..
możesz coś o tym dokładniej napisać jak to się wymienia i jaki koszt?

Chcesz powiedzieć, że w Twoim samochodzie nie był wymieniany filtr powietrza :?:  :?:  :?:  :-o
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Elwes
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 17.04.2006, 12:56:25 - NIEPRZECZYTANA »

No.. ekhm.. :P ja go mam jakies pół roku :) więc nie wiem...
Btw. to moj pierwszy samochod ;)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 17.04.2006, 13:40:46 - NIEPRZECZYTANA »

:) No wymiana to jest jakieś 3-4 minuty, a koszt filtra to pewnie 20-30pln

Chyba, że sobie kupisz odrazu sportową wkładkę (Jamex - gąbkowy - kosztuje na allegro 70pln albo jakiś K&N bawełniany za 150 i wtedy raz do roku ją czyścisz i nasanczasz olejkiem i tak praktycznie do końca żywota. Niby trzeba czyścić do 30-60kkm ale jak nie chcesz załatwić sobie przepływomierza to lepiej cześciej)

A co do samej wymiany to otwierasz maske  :mrgreen: i szukasz dużej plastikowej puszki z której idzie rura do silnika :) Pstrykasz kilkoma zatrzaskami i zdejmujesz jej pokrywe i podmieniasz filtr. Ale zanim kupisz to sprawdź sobie jego stan, chociaż ja i tak wymieniam go co ok 10kkm.

Powodzenia  :ok:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Elwes
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 17.04.2006, 18:19:34 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki Śliczne Abdul.. jutro zajrze do tego filtra i jak coś to jeszcze zapytam =)

Pozdrawiam
Elwes
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 17.04.2006, 18:51:48 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ma problemu. Jak go wyjmiesz to go zważ, potem wytrzep, odkurz, umyj, wysusz i znowu zważ i napisz ile schudł i ile liści miał w środku ;)

A tak serio to na filtrze się nie da oszczędzać bo kupno nowego stosunkowo szybko się zwraca a i autko przyjemniej się porusza :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Elwes
Gość



« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 17.04.2006, 21:44:26 - NIEPRZECZYTANA »

No nawet nie ma takiej opcji abym go prał czy coś.. nowy kupie
Nie będe oszczędzał na praniu itd..

Pozdro
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 17.04.2006, 22:39:43 - NIEPRZECZYTANA »

To był żart :)

Papierowych nie da się czyścić. Niektórzy magicy co najwyżej sprężonym powietrzem traktują ale efekt moze byc tylko wizualny a mikrosyf i tak zostanie...

Ale sportowe wkładki, owszem czyści się :)



PS: Czemu "p r z e d m u c h u j ą" zmieniło mi na "bluzgą"  :mrgreen: Nie jest to chyba jednoznaczne słowo  :hmm:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Elwes
Gość



« Odpowiedz #12 - Wtorek, 18.04.2006, 14:24:49 - NIEPRZECZYTANA »

No i już jestem po wymianie filtra.. było tam troche liści i widać było że jest zabrudzony.. za nowy dalem 19 zł więc taniocha !!

Teraz zobaczymy jak ze spalaniem będzie ;)


Dzieki Śliczne i Pozdro
Elwes
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 18.04.2006, 14:39:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Elwes"
Teraz zobaczymy jak ze spalaniem będzie ;)

A jaki szybki będzie...  :hmm:

 :rock:  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
tomektak Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: obecnie Toledo 2.3v5

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 18.04.2006, 14:41:54 - NIEPRZECZYTANA »

Mnie tam taki sam silniczek palił w zimie około 12-13L/100km po mieście (Lublin), a średnio to tak z 11,5L. Ale nie wiem jak na benzynce bo mam gasssssssssssssss.... :-D Oczywiście mam najprostszą instalkę bez kompa.
Tych silników nie "ustawia się" można jedynie pogrzebać przy parowniku (odkręcić, zakręcić) o ile ma się gas.
Pozdrówka!!
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Regulacja silnika
Skocz do: