+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Regulacja silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Regulacja silnika  (Przeczytany 11437 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Elwes
Gość



« Odpowiedz #15 - Środa, 19.04.2006, 12:43:15 - NIEPRZECZYTANA »

No może Ibiza GTi ma to do siebie że dużo pali.. :( a co do gazu to jeszcze nie mam..

Pozdrówki
Zapisane
tomektak Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: obecnie Toledo 2.3v5

« Odpowiedz #16 - Środa, 19.04.2006, 18:20:20 - NIEPRZECZYTANA »

Słyszałem opinie o tym silniku że tak ma...
Niestety gdyby 5 bieg był trochę dłuższy (lub 6 biegów miał SEAT) to poza miastem spalanie spadło by zapewne poniżej 8L a tak to niestety lipa. Skrzynia ta pomyślana była o dużych przyspieszeniach, a nie o prędkościach przelotowych na autostradę. U mnie na 5 biegu przy 120km/h mam około 3200RPM (dla porównania Opel Omega 2.0 ma wówczas 2500RPM). Ciekawe jest natomiast to, że dla obu aut prędkość obrotowa silnika przy 120km/h jest taka przy której występuje max. moment obrotowy. Myślę że to założenie konstruktorów, że w głównej mierze auta jeżdżą z tą prędkością "przelotową" - jakież to złudne wrażenie na polskich bezdrożach...
Zapisane
Bulba
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #17 - Środa, 28.06.2006, 00:45:46 - NIEPRZECZYTANA »

Dziwne
U mnie trasa 120-140   7.1 do 7.5
Miasto spokojnie 10
Miato normalnie 12
Rekord miasto 14.5
Zapisane

Bledy w pisowni sa celowe, zamierzone i chronione prawami autorskimi ®.
Uzywanie podobnych bledow jest zakazane i bezprawne.
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #18 - Środa, 28.06.2006, 11:14:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "tomektak"
Słyszałem opinie o tym silniku że tak ma...
Niestety gdyby 5 bieg był trochę dłuższy (lub 6 biegów miał SEAT) to poza miastem spalanie spadło by zapewne poniżej 8L a tak to niestety lipa. Skrzynia ta pomyślana była o dużych przyspieszeniach, a nie o prędkościach przelotowych na autostradę. U mnie na 5 biegu przy 120km/h mam około 3200RPM (dla porównania Opel Omega 2.0 ma wówczas 2500RPM). Ciekawe jest natomiast to, że dla obu aut prędkość obrotowa silnika przy 120km/h jest taka przy której występuje max. moment obrotowy. Myślę że to założenie konstruktorów, że w głównej mierze auta jeżdżą z tą prędkością "przelotową" - jakież to złudne wrażenie na polskich bezdrożach...


U mnie w mondeo V6 automat maxymalny moment (220Nm) jest przy 4650 obr/min czyli na nadbiegu mam wtedy ok 230km/h  :mrgreen:  ale 210Nm ma już przy 2700 obr/min czyli przy 135km/h :hmm: Z tego jasno wynika, że lepiej znać przebieg momentu niż tylko obroty przy najwyższym momencie :)

PS: Ale nasze Seaty nie należą do oszczędnych bo kiedyś jechaliśmy na 2 auta i mondek spalał w trasie tylko 1 litr więcej  :!: a przypone, że auto 70KM moncniejsze i prawie 500kg cięższe
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Regulacja silnika
Skocz do: