Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze (Przeczytany 22115 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #15 -
Niedziela, 15.05.2011, 07:50:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Świece sprawdziłem nie wyglądają na uszkodzone - są nowe, cewki zapłonowe też zamieniałem miejscami.
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 15.05.2011, 08:43:58 wysłane przez tomiq75
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #16 -
Niedziela, 15.05.2011, 08:03:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
to nie temat o licznikach. Zresetuj go raz jeszcze...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #17 -
Niedziela, 15.05.2011, 08:50:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby Niedziela, 15.05.2011, 08:03:56
to nie temat o licznikach. Zresetuj go raz jeszcze...
Dzięki - założyłem nowy wątek na temat licznika a wyżej wymieniony pozostaje.
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #18 -
Niedziela, 15.05.2011, 09:39:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sprawdź czy Ci masa z silnika i akumulatora nie ucieka. Jeden kabel od miernika przytknij do masy akumulatora (wprost do niego nie do karoserii), a drugi gdzieś do elementów metalowych silnika i powiedz jakie masz spadki.
Zapisane
tomiq75
Świeżak
Offline
Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #19 -
Niedziela, 15.05.2011, 10:08:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: olinek2 Niedziela, 15.05.2011, 09:39:23
Sprawdź czy Ci masa z silnika i akumulatora nie ucieka. Jeden kabel od miernika przytknij do masy akumulatora (wprost do niego nie do karoserii), a drugi gdzieś do elementów metalowych silnika i powiedz jakie masz spadki.
Pobiegłem sprawdzić teraz na parking i pomierzyłem na szybko na deszczu i tak: między biegunem ujemnym i metalową częścią karoserii pomiar omomierzem równy 0 om natomiast zmierzyłem między plusem a karoserią napięcie i porównałem z napięciem między klemami i jest takie samo 12,39V.
Dzięki Olinek2 za rady ...
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 15.05.2011, 10:11:14 wysłane przez tomiq75
»
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #20 -
Niedziela, 15.05.2011, 10:35:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ale ja miałem na myśli podczas pracy silnika
1R daje na każdy 1A 1V spadku
Dlatego podczas pracy mogą się dziać cyrki, ciężko jest radzić na odległość niestety :/
Zapisane
Red
Użytkownik
Offline
Skąd: Chorzów
Samochód: Cordoba '03 1.2 AZQ
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #21 -
Poniedziałek, 09.01.2012, 22:18:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Podpinając się:
na jakim kanale VAG'a mogę sprawdzić czy wypadają zapłony?
Jak to zdiagnozować, komp nie wykazuje żadnych błędów a silnik nie pracuje równo
Zapisane
ftomek
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #22 -
Wtorek, 03.06.2014, 00:15:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
odgrzeję trochę kotleta - mam podobny problem dlatego nie chcę zakładać nowego wątku.
Walczę z problemem od kilku miesięcy.
Silnik 1.4 16V (AUA) 2002r. Silnik wpada (chyba) w tryb awaryjny - nie palą dwa cylindry. Odczyt z VAGa : wypadanie zapłonów na 2 i 3 cylindrze oraz błąd czujnika położenia wałka rozrządu (za niski sygnał). Objawy : silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, przy przyśpieszaniu między 2 a 2,5 tys. obrotów szarpie, co jakiś czas wpada, jak napisałem na początku w taki tryb, że działają tylko dwa cylindry, ale wystarczy zgasić silnik i zapalić ponownie i objawy ustępują, i tak kilka, kilkanaście kilometrów i powtórka z rozrywki.
Naprawa zaczęta od wymiany cewki - bez zmian, kable, bez zmian, świece - bez zmian, czujnik wałka rozrządu - bez zmian. Instalacja sprawdzona przez elektryka - znalazł jakieś przetarte kable na wiązce od aku, połatał je ale niestety - bez zmian. Wyczytałem gdzieś, że może to być problem nieszczelności w silniku - zmierzona została kompresja - ciśnienie miej więcej równe na wszystkich cylindrach (10 - 10,5).
Macie jeszcze jakieś pomysły
, bo mi już ręce opadają ...
Tak myślę jeszcze na podmianą kompa (sterownika) - tylko nie wiem czy musi być koniecznie taki sam symbol czy wystarczy, że znajdę od 1.4 16V z roczników 99-02 ?
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #23 -
Wtorek, 03.06.2014, 05:04:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Co to za cewkę założyłeś?
Zapisane
ftomek
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #24 -
Środa, 04.06.2014, 11:34:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cewka używka, właściwie to dwie już zmieniłem. Oryginał był Temic, założyłem Beru - bez zmian, dla pewności wymieniłem jeszcze jedną, tym razem taką jak oryginał Temic - też bez zmian (cewki sprawdzone z działających silników). Były też próby założenia nowych zamienników ale na tym to wogóle silnik wariował.
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #25 -
Środa, 04.06.2014, 14:38:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sprawdź jeszcze zapłon stroboskopem.
Zapisane
hans ik
Klubowicz
Offline
Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #26 -
Środa, 04.06.2014, 18:07:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
cewka jest sterowana parami, to jezeli ci nie pala dwa cylindry to moze byc zanik napiecia na kablu podawanym na cewke
moze byc wtyczka 3 lub 4 pinowa z tego dwa sa sterujace a dwa moze byc masa
luklem przed chwila i sa 3 piny 2 zewnetrzne podawaja impuls na dwie sekcje cewki a ten posrodku to masa
moze byc zalamany kabel lub dalej sledz po kablu
mozesz zrobic mostek zewnetreznych pinow na probe
«
Ostatnia zmiana: Środa, 04.06.2014, 18:24:13 wysłane przez hans ik
»
Zapisane
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
ftomek
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #27 -
Czwartek, 05.06.2014, 10:42:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
dzięki za podpowiedzi, dam znać jaki efekt
Zapisane
hans ik
Klubowicz
Offline
Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM
Odp: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
«
Odpowiedz #28 -
Czwartek, 05.06.2014, 15:25:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
jeszcze mozesz sprawdzic czujnik polozenia walu, to on wysyla sygnal na cewke
Zapisane
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Strony:
1
[
2
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...