Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze  (Przeczytany 22121 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 15.05.2011, 07:50:54 - NIEPRZECZYTANA »

Świece sprawdziłem nie wyglądają na uszkodzone - są nowe, cewki zapłonowe też zamieniałem miejscami.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 15.05.2011, 08:43:58 wysłane przez tomiq75 » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 15.05.2011, 08:03:56 - NIEPRZECZYTANA »

to nie temat o licznikach. Zresetuj go raz jeszcze...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 15.05.2011, 08:50:08 - NIEPRZECZYTANA »

to nie temat o licznikach. Zresetuj go raz jeszcze...

Dzięki - założyłem nowy wątek na temat licznika a wyżej wymieniony pozostaje.
Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 15.05.2011, 09:39:23 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź czy Ci masa z silnika i akumulatora nie ucieka. Jeden kabel od miernika przytknij do masy akumulatora (wprost do niego nie do karoserii), a drugi gdzieś do elementów metalowych silnika i powiedz jakie masz spadki.
Zapisane
tomiq75 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Małopolska
Samochód: IBIZA, 2003 , 1.4 16V + gaz STAG4

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 15.05.2011, 10:08:27 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź czy Ci masa z silnika i akumulatora nie ucieka. Jeden kabel od miernika przytknij do masy akumulatora (wprost do niego nie do karoserii), a drugi gdzieś do elementów metalowych silnika i powiedz jakie masz spadki.

Pobiegłem sprawdzić teraz na parking i pomierzyłem na szybko na deszczu i tak: między biegunem ujemnym i metalową częścią karoserii pomiar omomierzem równy 0 om natomiast zmierzyłem między plusem a karoserią napięcie i porównałem z napięciem między klemami i jest takie samo 12,39V.

Dzięki Olinek2 za rady ...
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 15.05.2011, 10:11:14 wysłane przez tomiq75 » Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 15.05.2011, 10:35:08 - NIEPRZECZYTANA »

Ale ja miałem na myśli podczas pracy silnika :)
1R daje na każdy 1A 1V spadku :) Dlatego podczas pracy mogą się dziać cyrki, ciężko jest radzić na odległość niestety :/
Zapisane
Red
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chorzów
Samochód: Cordoba '03 1.2 AZQ

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 09.01.2012, 22:18:33 - NIEPRZECZYTANA »

Podpinając się:
na jakim kanale VAG'a mogę sprawdzić czy wypadają zapłony?
Jak to zdiagnozować, komp nie wykazuje żadnych błędów a silnik nie pracuje równo :(
Zapisane
ftomek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 03.06.2014, 00:15:13 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
odgrzeję trochę kotleta - mam podobny problem dlatego nie chcę zakładać nowego wątku.

Walczę z problemem od kilku miesięcy.
Silnik 1.4 16V (AUA) 2002r. Silnik wpada (chyba) w tryb awaryjny - nie palą dwa cylindry. Odczyt z VAGa : wypadanie zapłonów na 2 i 3 cylindrze oraz błąd czujnika położenia wałka rozrządu (za niski sygnał). Objawy : silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, przy przyśpieszaniu między 2 a 2,5 tys. obrotów szarpie, co jakiś czas wpada, jak napisałem na początku w taki tryb, że działają tylko dwa cylindry, ale wystarczy zgasić silnik i zapalić ponownie i objawy ustępują, i tak kilka, kilkanaście kilometrów i powtórka z rozrywki.
Naprawa zaczęta od wymiany cewki - bez zmian, kable, bez zmian, świece - bez zmian, czujnik wałka rozrządu - bez zmian. Instalacja sprawdzona przez elektryka - znalazł jakieś przetarte kable na wiązce od aku, połatał je ale niestety - bez zmian. Wyczytałem gdzieś, że może to być problem nieszczelności w silniku - zmierzona została kompresja - ciśnienie miej więcej równe na wszystkich cylindrach (10 - 10,5).
Macie jeszcze jakieś pomysły :-\ , bo mi już ręce opadają ...  :'(

Tak myślę jeszcze na podmianą kompa (sterownika) - tylko nie wiem czy musi być koniecznie taki sam symbol czy wystarczy, że znajdę od 1.4 16V z roczników 99-02 ?

Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 03.06.2014, 05:04:42 - NIEPRZECZYTANA »

Co to za cewkę założyłeś?
Zapisane
ftomek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V

« Odpowiedz #24 - Środa, 04.06.2014, 11:34:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cewka używka, właściwie to dwie już zmieniłem. Oryginał był Temic, założyłem Beru - bez zmian, dla pewności wymieniłem jeszcze jedną, tym razem taką jak oryginał Temic - też bez zmian (cewki sprawdzone z działających silników). Były też próby założenia nowych zamienników ale na tym to wogóle silnik wariował.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #25 - Środa, 04.06.2014, 14:38:56 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź jeszcze zapłon stroboskopem.
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #26 - Środa, 04.06.2014, 18:07:45 - NIEPRZECZYTANA »

cewka jest sterowana parami, to jezeli ci nie pala dwa cylindry to moze byc zanik napiecia na kablu podawanym na cewke
moze byc wtyczka 3 lub 4 pinowa z tego dwa sa sterujace a dwa moze byc masa
luklem przed chwila i sa 3 piny 2 zewnetrzne podawaja impuls na dwie sekcje cewki a ten posrodku to masa
moze byc zalamany kabel lub dalej sledz po kablu
mozesz zrobic mostek zewnetreznych pinow na probe
« Ostatnia zmiana: Środa, 04.06.2014, 18:24:13 wysłane przez hans ik » Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
ftomek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Vario'02, 1.4 16V

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 05.06.2014, 10:42:47 - NIEPRZECZYTANA »

dzięki za podpowiedzi, dam znać jaki efekt
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 05.06.2014, 15:25:38 - NIEPRZECZYTANA »

jeszcze mozesz sprawdzic czujnik polozenia walu, to on wysyla sygnal na cewke
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Nierówna praca -brak odczytu czasu wtrysku na jednym cylindrze
Skocz do: