+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Aparat zapłonowy Sagem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Aparat zapłonowy Sagem  (Przeczytany 10219 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
horhe
Gość



« Wtorek, 28.03.2006, 22:04:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich,
Ostatnio moja cordoba w mgliste lub deszczowe poranki zarzuca palenie. Kręce i kręce i nic po 5- 10 minutach zapala i po przepaleniu nadmiaru paliwa chodzi ok.  Po testach w stylu czyszczenie rozpuszczalnikiem renowacyjnym przewodów na jakiś cza się uspokoiło ale problem powrócił. Znajomy mechanik i parę innych osób twierdzą, że to przewody WN. Ja ku temu się tez skłaniałem i takowe BERU zamówiłem. Ale przy okazji mechnaik zerknął pod kopułkę i okazało się, że po 202 tys jest nieco przypalona o paluszku nie wspomnę. I pojawił się problem okazało się że mam aparat marki SAGEM w serwisie ASO powiedzieli, że kopuła to około 80 pln a palec 45. Tymczasem ja z chęcią kupiłbym np kopułkę BERU ale ta firma  z kolei nie robi ich do silnika 1F jaki mam ja.

Czy ktoś wie gdzie można kupić poza ASO kopułkę i palec do tego Sagema a szczególnie czy jakać firma produkuje zmaienniki i o jakim symbolu.

Jeśli ktoś może mi pomóc  w miarę szybko bo spalę rozrusznik :)

Oczywiście mogę podzileić się wieloma ciekawymi uwagami na temat użytkowania Cordoby 1F  z silnikiem 1,6 z klimą i gazem . Mam ją juć blisko 4 lata i ponad 100 tys.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Środa, 29.03.2006, 05:38:25 - NIEPRZECZYTANA »

A  spróbój popryskać przewody lakierem do włosów bo słyszałem ze to pomaga na problemy VN w autkach Kia
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #2 - Środa, 29.03.2006, 19:37:09 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer no co ty Kiłe do Seata przyrównujesz :test:
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 30.03.2006, 07:00:19 - NIEPRZECZYTANA »

He,he
 NIE tylko sobie pomyslałem ,że to moze byc prosty sposób na zlokalizowanie co ma przebicie albo awarykne usunięcie usterki na chwilę
Masz racje ze to Kiła bo tam oficjalnie zalecają takie postępowanie po wymianie kabli VN
na nowe ;-)  :pub:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
horhe
Gość



« Odpowiedz #4 - Czwartek, 27.04.2006, 21:59:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie,
Kabelki wymieniłem i przez jakiś czas było OK. Ale 2 razy zdarzyło mi się że chwilkę ( z 1 min) musiałem kręcić aż zaskoczył. Teraz nie wiem czy wymienić podjarane kopułkę i palec czy może cewkę.  Czy ktos wie jakie są objawy uszkodzenia cewki z modułem???
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Piątek, 28.04.2006, 06:31:51 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli auto Ci pali to jest iskra.
Raczej nie sprawdzaj i nie zdejmuj przewodów ze swiec poniewaz zgromadzona energia w cewce zapłonowej przy braku jej rozładowania może uszkodzic stopien mocy w elektronice która steruje cewką.
Skoro masz zwenglenia na kopółce i palcu nalezy je koniecznie usunąć .
Jesli nie możesz dostać tych elementów to przynajmniej delikatnie oczyść te elementy
papierem sciernym drobnoziarnistym albo pilniczkiem iglakiem.
Węgiel niestety wprowadza upływność i przy wilgotnych dniach iskra
s...........a  :?  ;-)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 17.04.2012, 06:51:59 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzeje starego kotleta :D

Muszę wymienić aparat zapłonowy...nie mam marki sagem ale nie chciałem tworzyć następnego tematu więc się podczepiam...mam aparat zapłonowy Magneti Marelli i czy mogę go wymienić na Boscha bo wiem że występowały dwa a ten drugi jest bardziej dostępny...
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
Cobra25 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Laguna 1.6 16V seata narazie brak

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 17.04.2012, 09:25:32 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz powinno być wszystko ok bosha podobno lepsze i tak jak piszesz jest bardziej dostępny 
Zapisane

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy?
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 17.04.2012, 10:19:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Cobra25
Możesz powinno być wszystko ok bosha podobno lepsze i tak jak piszesz jest bardziej dostępny 
Magneti Marelli nie jest praktycznie dostępny na rynku wtórnym...w katalogi seata wisi za bagatela 1400 zl  :rotfl: dzisiaj obdzwoniłem chyba pół polski itd...kupuje używkę boscha i żeby było dobrze bo się pochlastam  :evil:
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 17.04.2012, 17:58:36 - NIEPRZECZYTANA »

A może zamiast używki kupić zamiennik za ~ 100PLN z Gwarancją na 2 lata?

Ostatnio jak wymieniałem rozrząd u mechanika - to właśnie mi wyszło, że mi gwiazda aparat zapłonowy dopóki się nie nagrzeje. Niby nic ale wkurza.
Sam mechanik ma Cordobe i powiedział, ze robią teraz tak dobre zamienniki, ze nie opłaca się tego naprawiać na części - nie podał nazwy producenta ale coś wspomniał o czeskim aparacie zapłonowym - że jest dobry.

Poszukaj na Allegro

Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #10 - Środa, 18.04.2012, 06:09:05 - NIEPRZECZYTANA »

Kupiłem używkę Boscha w dobrym stanie...zobaczymy jak to będzie śmigać jak będzie lipa to po prostu będzie trzeba kupić zamiennik chociaż jak czytałem skromne info to powinno ogólnie być ok :)
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
Cobra25 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Laguna 1.6 16V seata narazie brak

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 19.04.2012, 08:18:26 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo ważne żeby czujnik halla w aparacie był sprawny ja kiedyś kupiłem używke z niesprawnym czujnikiem i nie chciał palic ale na szczęście na szrocie mi wymienili na inny
Zapisane

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy?
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Aparat zapłonowy Sagem
Skocz do: