Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX (Przeczytany 15928 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
TalibekT
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 1.4 60KM AEX
Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Wtorek, 02.03.2010, 21:55:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
Jestem posiadaczem Seata Ibizy rok 97 silnik 1.4 AEX. Od jakiegoś czasu mam problem z dławieniem sie silnika. Szukałem już na forum wielu wątków ale objawy jakie mają koledzy niestety są różne od moich i nic nie chce pomóc. Po diagnozie na Vag-u wyskakuja zawsze błędy:
00537 - podgrzewana sonda lambda regulacja sonda lambda
00561 - regulacja mieszanki
Wymieniłem już świece i przewody oraz sonde lambde. Wyczyściłem przepustnice i zaadaptowałem ją. Sprawdziłem kable od lamdy, od map sensora, wtrysków, sprawdziłem mase komputera sterującego, odłaczałem akumulator itd. itp.
Nic nie pomaga. Błedy w kompie pojawiają się cały czas. Samochód podczas jazdy dławi sie jak mu wcisne w pedał a powyzej 3 tys. obrotów zaczyna jakoś iść ale nie zawsze jednostajnie. Co może być przyczyną takiego zachowania. Dodam że samochód stał jakis czas u mechanika i on stwierdził że do wymiany komputer. Czy to mozliwe??
Zapisane
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #1 -
Środa, 03.03.2010, 08:32:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
Dodam że samochód stał jakis czas u mechanika i on stwierdził że do wymiany komputer. Czy to mozliwe??
zmien mechanika
mialem w swoim dokladnie to samo, auto przy probie naglego przyspeszenia, dlawilo sie i tylko toczylo, a czasem potrafilo zgasnac,
u mnie skonczylo sie holowaniem i wymiana pompy paliwa, pompa podawala za nskie cisnienie i dlatego brakowalo musil by jechac.
na pozatek proponuje wyjac pompe ze zbiornika, wyczyscic bo pewnie syfu jest sporo na siatce wokol powinno pomoc ale jesli nie to:
p.s.
uzupelnij profil o miasto.
jakby co to mam i pompe (nowa i uzywana do aex) i komputer do aex tez mam.
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
TalibekT
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 1.4 60KM AEX
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #2 -
Środa, 03.03.2010, 09:12:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
U mnie auto nie gaśnie na szczęście
Sprawdze pompe tzn. wyczyszcze ją. Odrazu może wymienie filtr paliwa żeby większa pewność była. A czy winą zbyt małego ciśnienia może być regulator ciśnienia paliwa który jest na listwie wtryskowej
Jak go sprawdzić?
Zapisane
Gizmo
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #3 -
Środa, 03.03.2010, 09:47:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: TalibekT
U mnie auto nie gaśnie na szczęście
jesli to pompa to zacznie az zdechnie na amen
Cytat: TalibekT
A czy winą zbyt małego ciśnienia może być regulator ciśnienia paliwa który jest na listwie wtryskowej
tego nie wiem, jaks nie dane bylo mi tam grzewać
Cytat: TalibekT
Odrazu może wymienie filtr paliwa żeby większa pewność była.
to tez moze byc przyczyna dlawienia. a potem sprawdz czy po zalozeniu filterka nie zasysa lewego powietrza.
Zapisane
Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
TalibekT
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 1.4 60KM AEX
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #4 -
Poniedziałek, 12.04.2010, 13:51:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wymienilem pompe paliwa na Hiszpańską za 100 zł i filtr paliwa i wszystko wporządku
. Nie obeszło sie bez zdjecia baku i czyszczenia. Dzięki za pomoc Gizmo:)
Zapisane
maja
Gość
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #5 -
Wtorek, 27.12.2011, 19:18:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Podłączę się do tematu.
Filtr paliwa powinien być skierowany strzałką do silnika czy zbiornika paliwa ?
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #6 -
Wtorek, 27.12.2011, 19:30:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa - z tego co wiem.
Zapisane
maja
Gość
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #7 -
Środa, 28.12.2011, 15:56:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wymieniłem filtr paliwa oraz pompkę w zbiorniku - zrobiłem 2x to samo - mam 2 kpl. . Wymieniłem także przewód paliwa od cięgna gazu do filtra. Efekt jest ten sam tzn. silnik odpala,ale nie działa poprawnie na wolnych obrotach.Dodając gazu zgaśnie.Dopiero jak uzbiera się dawka paliwa jestem w stanie podciągnąć go na obroty powyżej 2,5tys. i wtedy działa.
Odkręciłem dziś świece-nie było na nich nagaru,odległość na przeskok iskry taka sama we wszystkich.Zanim zabrakło mi paliwa było wszystko normalnie.
Co jest dalej nie tak ?
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #8 -
Środa, 28.12.2011, 16:03:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
A tam jest przepustnica? Może trzeba gdzieś w dolocie szukać przyczyny?
Zapisane
maja
Gość
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #9 -
Środa, 28.12.2011, 16:17:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mac456x9 Środa, 28.12.2011, 16:03:23
A tam jest przepustnica?
http://allegro.pl/seat-ibiza-1-2-porsche-przepustnica-i1973251676.html
-> o to chodzi
«
Ostatnia zmiana: Środa, 28.12.2011, 16:26:20 wysłane przez maja
»
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #10 -
Środa, 28.12.2011, 16:33:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak mi się wydaje.
Należy toto czyścić co 60tys km.
Ale ja bym szukał przyczyny w sterowaniu przepustnicą, albo w filtrach jakiś. Bo to jest bardzo dziwne zachowanie.
Bo rozumiem, że odpalasz samochód. Nie dotykasz pedałów to silnik sobie chodzi na wolnych obrotach?
Później jak naciskasz gaz to silnik się dławi?
No i co rozumiesz pod pojęciem "uzbiera się dawka paliwa"? Dawka paliwa to jest jednorazowa ilość paliwa jaką wtryskuje wtryskiwacz do cylindra podczas jednego cyklu otwarcia wtryskiwacza. (jeżeli źle mówię to poprawcie
)
Zapisane
maja
Gość
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #11 -
Wtorek, 03.01.2012, 20:15:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Silnik chodzi na wolnych obrotach ,ale są to obroty jak na rozgrzanym silniku lub nawet poniżej normy.Normalnie odpalał i ssanie działało. Po rozgrzaniu się silnika obroty spadały.Teraz nie ma takiej sytuacji.
Dawka jak się uzbiera aby odpalił normalnie to po kilku razowym kręceniu.Wiem ,że tam nie ma takiego zbiorniczka ,ale inaczej nie umiem wytłumaczyć.Jak uda mi się odpalić( bez gazu )to na obrotach działa(trzymając pedał gazu).
Cytat: mac456x9
Bo rozumiem, że odpalasz samochód. Nie dotykasz pedałów to silnik sobie chodzi na wolnych obrotach?
Później jak naciskasz gaz to silnik się dławi?
dokładnie tak jak opisujesz
Znalazłem temat
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3977.0
- sprawdzę u siebie to miejsce.
Przy wyszukaniu tematu w necie czyszczenie przepustnicy znalazłem także podpowiedź wymiany silnika krokowego.Opisują przy tym problem falowania i niskich obrotów silnika.
Dzięki
mac456x9
drążyłem temat przez wieczór i znalazłem problem. Przepływomierz powietrza ma problemy.Po odłączeniu go od instalacji , silnik ma wolne obroty i nie dławi się podczas przyciskania gazu. Muszę go tylko wyczyścić bądź zakupić używkę ( jak nie pomoże czyszczenie) i wymienić.
Napisano: Środa, 28.12.2011, 16:46:20
Przepraszam ,że piszę kolejny post a nie edytuję poprzedniego,ale nie widzę nigdzie przycisku na PIWO lub PODZIĘKUJ.
W tym poście chciałem podziękować za nakierowanie mnie przez
mac456x9
na wyczyszczenie przepustnicy i przepływomierza powietrza. To pomogło i silnik sam wskoczył na swoje dawne obroty.
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
«
Odpowiedz #12 -
Wtorek, 03.01.2012, 20:42:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Fajnie, że problem rozwiązany
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...