+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX  (Przeczytany 4157 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
TalibekT Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 1.4 60KM AEX

« Wtorek, 02.03.2010, 22:55:50 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Jestem posiadaczem Seata Ibizy rok 97 silnik 1.4 AEX. Od jakiegoś czasu mam problem z dławieniem sie silnika. Szukałem już na forum wielu wątków ale objawy jakie mają koledzy niestety są różne od moich i nic nie chce pomóc. Po diagnozie na Vag-u wyskakuja zawsze błędy:
00537 - podgrzewana sonda lambda regulacja sonda lambda
00561 - regulacja mieszanki

Wymieniłem już świece i przewody oraz sonde lambde. Wyczyściłem przepustnice i zaadaptowałem ją. Sprawdziłem kable od lamdy, od map sensora, wtrysków, sprawdziłem mase komputera sterującego, odłaczałem akumulator itd. itp.
Nic nie pomaga. Błedy w kompie pojawiają się cały czas. Samochód podczas jazdy dławi sie jak mu wcisne w pedał a powyzej 3 tys. obrotów zaczyna jakoś iść ale nie zawsze jednostajnie. Co może być przyczyną takiego zachowania. Dodam że samochód stał jakis czas u mechanika i on stwierdził że do wymiany komputer. Czy to mozliwe??
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: była Cordoba 1.4 AEX '97 jest Toledo 99 1.6 AKL

« Odpowiedz #1 - Środa, 03.03.2010, 09:32:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Dodam że samochód stał jakis czas u mechanika i on stwierdził że do wymiany komputer. Czy to mozliwe??
zmien mechanika ;)

mialem w swoim dokladnie to samo, auto przy probie naglego przyspeszenia, dlawilo sie i tylko toczylo, a czasem potrafilo zgasnac,
u mnie skonczylo sie holowaniem i wymiana pompy paliwa, pompa podawala za nskie cisnienie i dlatego brakowalo musil by jechac.
na pozatek proponuje wyjac pompe ze zbiornika, wyczyscic bo pewnie syfu jest sporo na siatce wokol powinno pomoc ale jesli nie to:
p.s.
uzupelnij profil o miasto.
jakby co to mam i pompe (nowa i uzywana do aex) i komputer do aex tez mam. ;)

Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
TalibekT Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 1.4 60KM AEX

« Odpowiedz #2 - Środa, 03.03.2010, 10:12:50 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie auto nie gaśnie na szczęście ;D
Sprawdze pompe tzn. wyczyszcze ją. Odrazu może wymienie filtr paliwa żeby większa pewność była. A czy winą zbyt małego ciśnienia może być regulator ciśnienia paliwa który jest na listwie wtryskowej :?:  :-\  Jak go sprawdzić?
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: była Cordoba 1.4 AEX '97 jest Toledo 99 1.6 AKL

« Odpowiedz #3 - Środa, 03.03.2010, 10:47:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: TalibekT
U mnie auto nie gaśnie na szczęście
jesli to pompa to zacznie az zdechnie na amen ;)
Cytat: TalibekT
A czy winą zbyt małego ciśnienia może być regulator ciśnienia paliwa który jest na listwie wtryskowej
tego nie wiem, jaks nie dane bylo mi tam grzewać :)
Cytat: TalibekT
Odrazu może wymienie filtr paliwa żeby większa pewność była.
to tez moze byc przyczyna dlawienia. a potem sprawdz czy po zalozeniu filterka nie zasysa lewego powietrza.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
TalibekT Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 1.4 60KM AEX

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 12.04.2010, 14:51:13 - NIEPRZECZYTANA »

Wymienilem pompe paliwa na Hiszpańską za 100 zł i filtr paliwa i wszystko wporządku ;D . Nie obeszło sie bez zdjecia baku i czyszczenia. Dzięki za pomoc Gizmo:)
Zapisane
maja
Gość



« Odpowiedz #5 - Wtorek, 27.12.2011, 20:18:04 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączę się do tematu.
Filtr paliwa powinien być skierowany strzałką do silnika czy zbiornika paliwa ?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: VW Golf 1.9 TDI AXR+

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 27.12.2011, 20:30:28 - NIEPRZECZYTANA »

Zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa - z tego co wiem.
Zapisane
maja
Gość



« Odpowiedz #7 - Środa, 28.12.2011, 16:56:21 - NIEPRZECZYTANA »

Wymieniłem filtr paliwa oraz pompkę w zbiorniku - zrobiłem 2x to samo - mam 2 kpl. . Wymieniłem także przewód paliwa od cięgna gazu do filtra. Efekt jest ten sam tzn. silnik odpala,ale nie działa poprawnie na wolnych obrotach.Dodając gazu zgaśnie.Dopiero jak uzbiera się dawka paliwa jestem w stanie podciągnąć go na obroty powyżej 2,5tys. i wtedy działa.
Odkręciłem dziś świece-nie było na nich nagaru,odległość na przeskok iskry taka sama we wszystkich.Zanim zabrakło mi paliwa było wszystko normalnie.
Co jest dalej nie tak ?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: VW Golf 1.9 TDI AXR+

« Odpowiedz #8 - Środa, 28.12.2011, 17:03:23 - NIEPRZECZYTANA »

A tam jest przepustnica? Może trzeba gdzieś w dolocie szukać przyczyny?
Zapisane
maja
Gość



« Odpowiedz #9 - Środa, 28.12.2011, 17:17:46 - NIEPRZECZYTANA »

A tam jest przepustnica?
http://allegro.pl/seat-ibiza-1-2-porsche-przepustnica-i1973251676.html -> o to chodzi :)
« Ostatnia zmiana: Środa, 28.12.2011, 17:26:20 wysłane przez maja » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: VW Golf 1.9 TDI AXR+

« Odpowiedz #10 - Środa, 28.12.2011, 17:33:17 - NIEPRZECZYTANA »

Tak mi się wydaje.
Należy toto czyścić co 60tys km.
Ale ja bym szukał przyczyny w sterowaniu przepustnicą, albo w filtrach jakiś. Bo to jest bardzo dziwne zachowanie.
Bo rozumiem, że odpalasz samochód. Nie dotykasz pedałów to silnik sobie chodzi na wolnych obrotach?
Później jak naciskasz gaz to silnik się dławi?
No i co rozumiesz pod pojęciem "uzbiera się dawka paliwa"? Dawka paliwa to jest jednorazowa ilość paliwa jaką wtryskuje wtryskiwacz do cylindra podczas jednego cyklu otwarcia wtryskiwacza. (jeżeli źle mówię to poprawcie :) )
Zapisane
maja
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 03.01.2012, 21:15:44 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik chodzi na wolnych obrotach ,ale są to obroty jak na rozgrzanym silniku lub nawet poniżej normy.Normalnie odpalał i ssanie działało. Po rozgrzaniu się silnika obroty spadały.Teraz nie ma takiej sytuacji.
Dawka jak się uzbiera aby odpalił normalnie to po kilku razowym kręceniu.Wiem ,że tam nie ma takiego zbiorniczka ,ale inaczej nie umiem wytłumaczyć.Jak uda mi się odpalić( bez gazu )to na obrotach działa(trzymając pedał gazu).
Cytat: mac456x9
Bo rozumiem, że odpalasz samochód. Nie dotykasz pedałów to silnik sobie chodzi na wolnych obrotach?
Później jak naciskasz gaz to silnik się dławi?
dokładnie tak jak opisujesz

Znalazłem temat http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3977.0 - sprawdzę u siebie to miejsce.

Przy wyszukaniu tematu w necie czyszczenie przepustnicy znalazłem także podpowiedź wymiany silnika krokowego.Opisują przy tym problem falowania i niskich obrotów silnika.

Dzięki mac456x9 drążyłem temat przez wieczór i znalazłem problem. Przepływomierz powietrza ma problemy.Po odłączeniu go od instalacji , silnik ma wolne obroty i nie dławi się podczas przyciskania gazu. Muszę go tylko wyczyścić bądź zakupić używkę ( jak nie pomoże czyszczenie) i wymienić.

Napisano: Środa, 28.12.2011, 16:46:20


Przepraszam ,że piszę kolejny post a nie edytuję poprzedniego,ale nie widzę nigdzie przycisku na PIWO lub PODZIĘKUJ.
W tym poście chciałem podziękować za nakierowanie mnie przez mac456x9 na wyczyszczenie przepustnicy i przepływomierza powietrza. To pomogło i silnik sam wskoczył na swoje dawne obroty.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: VW Golf 1.9 TDI AXR+

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 03.01.2012, 21:42:19 - NIEPRZECZYTANA »

Fajnie, że problem rozwiązany  :ok:
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z dławieniem silnika 1.4 AEX
Skocz do: