+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane  (Przeczytany 220882 razy)
0 użytkowników i 17 Gości przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #150 - Niedziela, 14.11.2010, 17:06:05 - NIEPRZECZYTANA »

Raczej nie należy doprowadzac do gazowania elektrolitu , bo w niektórych aku nie można dolać wody destylowanej do elektrolitu, a pozostawienie takiego aku  bez nadzoru moze doprowadzic do jego znacznego ubytku, a co za tym idzie odsłoni płyty
i zmniejszy jego pojemnośc oraz wydajnośc prądową.
Po za tym współczesne aku sa tak robine ,zeby gazowanie było znikome.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #151 - Niedziela, 14.11.2010, 17:12:06 - NIEPRZECZYTANA »

przez 30 min - 1h nie ubedzie...
Cytat: Tracer
Po za tym współczesne aku sa tak robine ,zeby gazowanie było znikome.
wspolczesne nie potrzebuja ladowania :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #152 - Niedziela, 14.11.2010, 17:44:45 - NIEPRZECZYTANA »

ja dziś profilaktycznie podłączyłem astre pod prostownik, i zaczęło się jarać...  :o  kable mi potopiło kurde nie wiem dlaczego, dziadek powiedział, że ustawiłem za mały prąd na prostowniku- 2A, a miało być więcej, wymienił kable, podłączył ustawił większy prąd i znowu to samo, i to wszystko bez podłączania pod prąd 230V  :o
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #153 - Niedziela, 14.11.2010, 17:50:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
i to wszystko bez podłączania pod prąd 230V  :o
prostownik ma zwarcie - tu sie nadaje  :P
lub jako zabawka dla elektryka
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #154 - Niedziela, 14.11.2010, 17:54:34 - NIEPRZECZYTANA »

raby, ale wczoraj 'prostowałem' toyote i było ok  :-\
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #155 - Niedziela, 14.11.2010, 17:57:58 - NIEPRZECZYTANA »

raby, ale wczoraj 'prostowałem' toyote i było ok  :-\
co nie znaczy ze w nocy mysz go nie smakowala lub pod wplywem udzerzenia przy odstawianiu kabel sie urwal i zwarl z innym...
prosty test: ustawiasz miernik na sygnalizacje zwarcia i podpinasz do zaciskow prostownika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #156 - Niedziela, 14.11.2010, 18:01:47 - NIEPRZECZYTANA »

raby, czytaj ze zrozumieniem... kable zostały wymienione i dalej to samo
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #157 - Niedziela, 14.11.2010, 18:04:24 - NIEPRZECZYTANA »

czy cala obudowa zostala rozebrana na czesci pierwsze i byl dostep do transformatora? czy transformator nie ma zwarcia?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #158 - Niedziela, 14.11.2010, 18:11:12 - NIEPRZECZYTANA »

Jak nie p[odpiąłeś odwrtnie prostownika to posłuchaj rabego. Albo złom, alb naprawa.
Cytat: Qba
dziadek powiedział, że ustawiłem za mały prąd na prostowniku- 2A
Gdyby to był mechanik to zaproponowałbym zmianę, tu mogę tylko doradzić nie słuchanie takich porad.

Napisano: Niedziela, 14.11.2010, 18:09:12


Cytat: raby
czy transformator nie ma zwarcia?
Traafo na mierniku wykaże raczej zwarcie (kilka omów). Przy odwrtnym pdłączeniu do aku w prostych prostownikach lecą diody
Zapisane

Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #159 - Niedziela, 14.11.2010, 18:11:58 - NIEPRZECZYTANA »

dziadek twierdził, że za mały był ustawiony prąd na prostowniku w stosunku do tego jaką moc ma akumulator i to właśnie akumulator jarał, ja się nie znam na elektryce, ale dla mnie to było dziwne, czyli całkowicie mylne stwierdzenie mojego dziadka?
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #160 - Niedziela, 14.11.2010, 18:27:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Traafo na mierniku wykaże raczej zwarcie (kilka omów).
mam stary prostownik transformatorowy (sprawny) i nie pokazuje nic

Napisano: Niedziela, 14.11.2010, 18:27:11


Cytat: Qba
dziadek twierdził, że za mały był ustawiony prąd na prostowniku w stosunku do tego jaką moc ma akumulator i to właśnie akumulator jarał,
bzdury :-X

kable sie spalily od zwarcia w prostowniku
nie widziales przy podlaczaniu ze leca iskry?
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 14.11.2010, 18:28:53 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #161 - Niedziela, 14.11.2010, 18:42:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
nie widziales przy podlaczaniu ze leca iskry?
widziałem i to mnie dziwiło  ;D  dlatego chwila i odłączyłem i tak się potopiły  :rotfl:
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #162 - Niedziela, 14.11.2010, 18:49:26 - NIEPRZECZYTANA »

odcinam sie  :o
aku tez dostal po rowie zamiast sie naladowac :-X

PS kim jest z zawodu dziadek? stolarz?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #163 - Niedziela, 14.11.2010, 19:05:31 - NIEPRZECZYTANA »

Aku w dzisiejszych autach są bezobsługowe, co wcale nie znaczy że w okresie wzmożonej eksploatacji, jakimi są warunki miejskie, i w niesprzyjających warunkach tj. mróz nie należy doładowywać aku...
Podczas postoju na mrozie ubytki w energii są znaczne same z siebie, a należy dodać do tego jeszcze choćby alarm. Samo aku pozostawione w garażu traci ładunek i to znacznie podczas mrozów. Dlatego ważne jest by nie doprowadzać do sytuacji kiedy aku jest praktycznie nienaładowane, bo raz że zasiarczenie elektrod (zmniejsza prąd rozruchowy), a dwa, że elektrolit często już nie odzyskuje właściwości.
Napięcie podczas pracy ciągłej najkorzystniejsze dla akumulatora to 13,6-13,8V, natomiast podczas ładowania jednorazowego 14,2-14,4V. Ładujemy prądem 0,1C (tzw. dziesięciogodzinny) lub w ekstremalnych sytuacjach 0,3C (np. by pobudzić elektrolit do ruchu).

Co do prostownika to na bank ubity, sprawdź diody w środku, ew. połączenia bo te robione ostatnio nawet w PL to jakaś kpina, gdzie BHP i dobre projektowanie...
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #164 - Niedziela, 14.11.2010, 20:34:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Qba
bez podłączania pod prąd 230V
Podłącza się pod NAPIĘCIE ,a prąd płynie dopiero jak sie obwód zamknie i mierzymy go w Amperach.
Uszkodzone wyjscie prostownika i zwiera się "+" z "-", to i się kable palą od prądu z aku.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 21   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do: