+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane  (Przeczytany 200977 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Come Back
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Środa, 22.03.2006, 13:24:38 - NIEPRZECZYTANA »

Mam takie nietypowe pytanie ( moze było, niemogłem znaleść - zawsze się przyda ).

Auto stało niepalone prawie 2 tygodnie w garażu. Chcąc, niechcąc w jakiś sposób doszło do rozładowania akumulatora. Wg miernika wskazuje ~ 5,5V, po odpięciu od auta ~ 7,2V. Kwestią normalną jest , że w jakiś sposób akumulator się rozładował ( nowy 2 miesięczny ).
Oczywiście postaram się go przez noc naładować.

Moje pytanie brzmi :

Czy po zapięciu naładowanego akumulatora, trzeba odczekać jakiś czas adaptacji, żeby wszystko w kompie sie wyrównało, itp, itd , czy można zapiąc i palić odrazu ?
Jeżeli tak to ile czasu potrzebne jest na taką adaptację ?
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Środa, 22.03.2006, 14:00:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
Wg miernika wskazuje ~ 5,5V, po odpięciu od auta ~ 7,2V

Twój akumulator ma strasznie małe napięcie  :o
Ciekawy jestem, czy uda się naładować go :?:  :roll:

Jak mój miał 10V (podłączony w samochodzie) to producent akumulatora stwierdził jego uszkodzenie i wymienił mi go na gwarancji  8)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
punchoo Mężczyzna
Come Back
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Środa, 22.03.2006, 15:32:36 - NIEPRZECZYTANA »

Gwarancja jest - wiec jakby co to niema problemu
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #3 - Środa, 22.03.2006, 17:44:04 - NIEPRZECZYTANA »

skoro masz gwarancje to co  ty sie tym przejmujesz, wal do sprzedawcy, niech sie on tym martwi ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Środa, 22.03.2006, 18:11:01 - NIEPRZECZYTANA »

Nawet nie ma co ładować. Wal do sprzedawcy.
 Akumulator, który nie obróci silnikiem może pokazać na mierniku elektronicznym 12V

Po zapięciu aku odczekaj minutę
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
punchoo Mężczyzna
Come Back
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 23.03.2006, 22:15:17 - NIEPRZECZYTANA »

No cóż podładowałem - 13V z hakiem jest - wszystko działa jak ta lala. Jednakze chyba mu zrobię próbę sprawności pojemnościowej i zmierzę napięcie na nieobciążonym akumulatorze w skali 12h.
Zawsze istnieje gwarancja. Niesądze , żeby 2 migające diody mogły rozładować w 2 tyg akume
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Piątek, 24.03.2006, 06:08:51 - NIEPRZECZYTANA »

Było to normalne rozładowanie akumulatora ponieważ w autku są obwody elektryczne
które pobierają prąd ,chociażby minimalny zegary,komp,alarm w stanie spoczynku,pamięc radia itd oraz upływnośc instalacji.
Jesli zostawiamy auto na dłuższy okres (tu 2 tygodnie :!:  ) , a miejsce jest bezpieczne
zamkniety garaż i nie korzystamy z wlączonego alarmu ,bo jesli był włączony to normalne
ze rozładował aku     :!: zdejmijmy kleme z akumulatora :!:   i wtedy aku zachowa swoje napięcie i pojemność  ;-)
Gdyby tak sie n ie stalo to wtedy mozna by mówić o uszkodzeniu lub zużyciu.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
punchoo Mężczyzna
Come Back
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Piątek, 24.03.2006, 08:40:30 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jak pisales - auto w garazu, alarm odbezpieczony. Radio ( bez panela/u ) migajaca dioda.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

kramson
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków (KRA)

« Odpowiedz #8 - Piątek, 24.03.2006, 10:28:14 - NIEPRZECZYTANA »

nawet sami producenci baterii czasami powiadają, że jak samochód stoi ok. miesiąca to trzeba doładować aku
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 27.03.2006, 21:24:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Było to normalne rozładowanie akumulatora ponieważ w autku są obwody elektryczne
które pobierają prąd ,chociażby minimalny zegary,komp,alarm w stanie spoczynku,pamięc radia itd oraz upływnośc instalacji.

Bez przesady, nowy aku i pada w dwa tygodnie. Moj stary przy duzych mrozach po dwoch tygodniach nie mial problemu z odpaleniem a co dopiero rozladowanie do 5-6V. Ale jak w koncu umarl to od razu. Po trasie 15 min postoju przekrecenie na rozrusznik i juz sie nawet kontrolki nie zaswiecily. A sluzyl 10 lat.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 27.03.2006, 21:50:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Było to normalne rozładowanie akumulatora ponieważ w autku są obwody elektryczne
które pobierają prąd ,chociażby minimalny zegary,komp,alarm w stanie spoczynku,pamięc radia itd oraz upływnośc instalacji.
Jesli zostawiamy auto na dłuższy okres (tu 2 tygodnie :!:  ) , a miejsce jest bezpieczne
zamkniety garaż i nie korzystamy z wlączonego alarmu ,bo jesli był włączony to normalne
ze rozładował aku     :!:

Jakos nie chce mi sie w to wierzyc... Jak jeszcze moj ojciec jezdzil SEATem to samochod stal nawet 3 miesiace bez odpalania bo jezdzil do niemiec i zostawial w garazu a pozniej bez problemu odpalal. Tylko na poczetku wolnych obrotow nie mial ale ten samochod nie lubi stac, jak stoii to sie psuje  :hmm: dlatego codziennie go ganiam po miescie :satan:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Come Back
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 27.03.2006, 22:26:16 - NIEPRZECZYTANA »

Dla mnie to też dziwny przypadek - szczególnie , że stał po 2 dni ( max ) w minusowych ekstremalnych warunkach i po 2 dniach gadał bez problemu. A tu ot - wyjechałem na miesiąc po 2 tygodniach miał przepalenie ( 30 min ) na jałowym biegu , a po kolejnych 2 tygodniach - PADAKA. Będę go obserwował.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 28.03.2006, 06:41:56 - NIEPRZECZYTANA »

Jak nie wierzysz to włącz sobie amperomierz/miliamperomierz  w szereg z akumulatorem i zasymuluj  zamkniecie auta tak jak było w czasie przerwy . Sama dioda swiecąca moze pobierac do 20 mA impulsami. Po za tym pamietam ze u Ciebie jest duzo róznych swiecacych urzadzen które mogą pobierać prąd w stanie spoczynku jak sa wlaczane elektroniczneie a nie włącznikiem.Po zmierzeniu wynik z amperomierza pomnóż przez ilość godzin poztoju to Ci wyjdzie ile Ah Ci z aku ubyło.
np jesli wynik 50 mA
    24 dodziny  x 14 dni x 0.050 A  = 16,8 Ah   :?
Warto wiedziec ile prądu pobierane jest z aku w stanie spoczynku to po tem nie ma zonka
po długim postoju.

Jakiej firmy jest akumulator bo jesli to "noname" to można sie róznych siupów spodziewać .
Firmowe raczej trzymaja pojemnośc.

Po za tym pojemnośc aku jest mierzona dla 20 stopni temp. a zima była sroga to i w zimnym garażu pojemnośc mniejsza.
Jezeli był przepalany tylko przez "chodzenie na luzie " to alternator mógł go nie doładować.
trza by zmierzyć prąd ładowania w takim stanie.
Nawet jesli prad był 5A to      5 A  x 0,5h = 2,5 Ah  :?
Aku jest ładowane wiekszym pradem jak sie jezdzi, jak stoi to minimalnie.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Nightmare Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 28.03.2006, 07:06:23 - NIEPRZECZYTANA »

W pełni się zgadzam z Tracerem, miałem podobne wałki z poprzednim autem. Im więcej napakowane w auto tym więcej prądu może pobierać jak sobie grzecznie stoi.
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Come Back
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 28.03.2006, 07:08:31 - NIEPRZECZYTANA »

Problem w tym - że ta świecąca choinka - to bardziej MIT niż prawda.... :mikolaj:
Auto niema większego obciążenia i niema prawie wogóle elektryki.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Strony: [1] 2 3 ... 21   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do: