+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jak podnieść moc w seacie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak podnieść moc w seacie  (Przeczytany 48934 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
daniels81
Gość



« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 08.12.2008, 22:21:42 - NIEPRZECZYTANA »

emtezet, jak nie chcesz słuchać naszych porad to najlepiej zapytaj roba albo mirassa oni Ci powiedza dokładnie co i jak, ja będe powtarzał na swoim przykładzie do bólu- daj spokój temu silnikowi i idź w swapa...zamiast 100 koni możesz mieć 200 w tych samych pieniądzach co wywalisz na mody...
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #31 - Poniedziałek, 08.12.2008, 22:37:14 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jak napisalem poki co zbieram informacje i moje pytania sa po to zeby zaspokoic ciekawosc do jakichkolwiek modyfikacji trzeba miec najpierw gotowke, ja poki co nie mam, chce po prostu wiedziec co i jak i za ile...postow o tym co i jak do swapa i za ile jest juz mnostwo i naczytalem sie ich do bolu...jak przyjdzie co do czego i bede juz mial gotowke to wtedy chce miec pelny obraz i wtedy bede podejmowal decyzje...jak na razie pytam o mody tego silnika co mam bo poki co malo o tym wiem a chce wiedziec wiecej...co do objechania przez starego SX az tak bardzo mi nie zalezy na tym by killowac ludzi na swiatlach bo wtedy i swap bez dlubniecia moglby okazac sie nie wystarczajacy...dlatego prosze o wystopowanie w emocjach i konkretne wypowiedzi :) 200 km mi zdecydowanie niepotrzebne i nie uwazam zeby bylo w tym aucie (a niejednym mialem juz okazje jezdzic i nie tylko takim z 200KM pod maska ale i znacznie wiecej..)



Co do hamulcow to z tym sie akurat liczylem, ale zwazywszy na to ile przyjezdza teraz anglikow kupienie hebelkow od cupry wcale nie jest takie drogie (ostatnio mialem nawet mozlwiosc kupienia tylnego mostu od sporta za 150 pln) wiec to chyba nie az taki problem.
Co do skrzyni i polosi to wlasnie dlatego pytam co w silniku i ogolnie bo tego nie wiem, na stronie pana grabowskiego ktora zapodal kys jest przyklad modyfikacji na silniku 1.6 hondy i nic na ten temat nie pisza totez zastanawia mnie koniecznosc ich wymianu, oczywiscie nie mowie ze sie nie zgadzam ale chcialbym uslyszec cos wiecej na ten temat (ciekawosc).
 Jezeli mialbym sie decydowac to szedlbym w doladowanie do 0.5 bara czyli tak jak napisal Vertor i tak jak opisuje to stronka zapodana przez kysa bylby to turbo soft. Wiec reasumujac koszta:
turbo od uno (podaje jako przyklad bo pytajac tu i owdzie juz po raz kolejny slysze ze to ono by sie nadawalo) to koszt od 500 do 800 zl, orurowanie i IC to 1000 (sugerujac sie postem danielsa), na stronie grabowskiego mowa o kolektorze wydechowym, tyle ze nie jest napisane o jakiej zmianie mowa..w wypadku modow walka itp czytalem ze sa dwa tyby, 4.2.1 badz 4.1 i koszt to ok 1200 zl, jak jest tutaj? No i jak z reszta wydechu czy przy takim doladowaniu trzeba rowniez zakladac przelotowy? Pozostaje,  zawór blow off (cena??) układ dodatkowego wtrysku paliwa ze sterownikiem(ten opisany na stronce nie wyglada na kosztowny) power rura ze stożkowym filtrem powietrza to akurat mozna rowniez wykonac samemu...i co dalej, pytam realnie bez gdybania itp, chce wiedziec i tyle, wiec jezeli ktos wie i ma ochote sie wypowiedziec zeby inni tacy zaciekawieni jak ja mieli o czym czytac (bo o tym ze MOZE chcialbym to zrobic juz nie pisze bo mnie tu zlinczujecie) to z checia przeczytam... :ok:






Napisano: Poniedziałek, 08.12.2008, 22:36:33


A tak nawiasem mowiac ktos moglby poprawic tytul tego tematu... ;)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.12.2008, 23:35:20 wysłane przez emtezet » Zapisane

Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #32 - Wtorek, 09.12.2008, 00:57:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
na stronie grabowskiego mowa o kolektorze wydechowym, tyle ze nie jest napisane o jakiej zmianie mowa..w wypadku modow walka itp czytalem ze sa dwa tyby, 4.2.1 badz 4.1 i koszt to ok 1200 zl, jak jest tutaj?

Kolektor wypadało by wyspawać od podstaw nowy.

Mam pewne zastrzeżenia co do "dodatkowego wtryskiwacza", ale niech sie wypowiedzą w tym temacie fachowcy.

Napisano: Wtorek, 09.12.2008, 00:53:19


emtezet, dobra rada: posłuchaj innych i odpuść sobie turbo.
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
daniels81
Gość



« Odpowiedz #33 - Wtorek, 09.12.2008, 08:09:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
zawór blow off (cena??)
przy doładowaniu rzędu 0,5 bara taki zwór Ci nie jest potrzebny...co do wałka to wsadza się go na końcu, zaczynasz od odprężenia silnika jak planujesz podnieść jeszcze lekko moc przez doładowanie...co do sx-a to nie chodzi tu o emocje, jeżeli juz poważnie zastanawiasz sie nad robieniem tego silnika to pogadaj z jakimś tunerem co by dał Ci zarys do wytrzymałości danego silniki i jego podatności na mody, mirass zawsze coś doradzi a jak chcesz kogoś z zewnątrz to moge Ci dac namiary na Patryka z Compsportu albo do chłopaków z Unictronika....
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #34 - Wtorek, 09.12.2008, 23:50:11 - NIEPRZECZYTANA »

Jakbym chcial juz teraz komus powaznemu zawracac tym glowe to nie pytalbym tutaj...wiem ze na forum jest wielu specjalistow, a ze i tak pewnie siedza i nic nie robia to chcialem zeby sie wypowiedzieli :P daniels, do osob z forum ktore wymieniles napewno niedlugo sie odezwe... :)
Zapisane

TypeR Mężczyzna
KUMITEE
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: SEAT LEON 1P FR TFSi BWA+

« Odpowiedz #35 - Czwartek, 11.12.2008, 14:09:22 - NIEPRZECZYTANA »

Duzo piszecie, i 30% bzdury...
Po pierwsze jak załozyc turbo do istniejących modów, takie rzeczy jak wydech, wylicza się pod istniejący silnik i modyfikacje (z ewentualnym zapasem na przyszłosc)... czyste rzemiosło...
Wiadomo że jak masz 130km to nie walniesz sobie 3calowego wydechu, bo to byłoby śmieszne.... tylko np 2,25"
Nad 3" możesz myśleć mając moc oscylująca od 200km, itp....

I.. jak pisali poprzednicy jak chcesz zakładać turbo, musisz liczyć się z faktem że auto będzie uziemione\uziemiane co jakiś czas celem korekty ustawień, zmiany uszczelek itp... NIe od razu kraków zbudowano :P
Zapisane

daniels81
Gość



« Odpowiedz #36 - Czwartek, 11.12.2008, 15:07:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: TypeR
Duzo piszecie, i 30% bzdury...
a ty co robiłeś z autem że twierdzisz że np ja bzdury wypisuje?
Cytat: TypeR
Po pierwsze jak załozyc turbo do istniejących modów, takie rzeczy jak wydech, wylicza się pod istniejący silnik i modyfikacje (z ewentualnym zapasem na przyszłosc)... czyste rzemiosło...
Wiadomo że jak masz 130km to nie walniesz sobie 3calowego wydechu, bo to byłoby śmieszne.... tylko np 2,25"
Nad 3" możesz myśleć mając moc oscylująca od 200km, itp....
a kto pisał o średnicy wydechu bo chyba przeoczyłem :o  opisałes sie i zero konkretów... robiłes cos to pochwal sie od strony technicznej co by pomogło to koledze w jego rozkmince a nie wypisujesz jakie to ktos bzdury wypisuje...
Zapisane
TypeR Mężczyzna
KUMITEE
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: SEAT LEON 1P FR TFSi BWA+

« Odpowiedz #37 - Czwartek, 11.12.2008, 19:08:32 - NIEPRZECZYTANA »

NIe napisałem że Ty konkretnie wypisujesz bzdety...
Poza tym do monopunkta turbo nie założy chłopak...

Napisano: Czwartek, 11.12.2008, 19:03:40


Jesli kolega chce przekroczyc 100km to pozostaje swap...
A jesli chce pakować w to 1,4  to wyda kupe kasy...  może zmienić wałek na ostrzejszy, zrobić plan głowicy, stoczyć zamach, wypolerować kanały, zmienić kolektor na np supersprinta, i dalej o odpowiedniej średnicy kompletny wydech do końcowego tłumika..., zestroić... itp
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 11.12.2008, 19:10:23 wysłane przez TypeR » Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #38 - Czwartek, 11.12.2008, 22:18:03 - NIEPRZECZYTANA »

To nie jest monopunkt !! Co zreszta widac w opisie (MPI - zdaje sie ze multipoint injection) co do zmiany walka itd juz pytalem co bedzie lepsze i mniej wiecej wiem...chcialbym jeszcze zeby aboz lub ktos inny rozwinal temat odprezania...
Zapisane

Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #39 - Czwartek, 11.12.2008, 23:58:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: TypeR
Poza tym do monopunkta turbo nie założy chłopak...

I właśnie teraz ty napisałeś bzdure :P  , i nawet pomine to że Emtezet ma wielopunkt

Przykłady: Fabryczny zestaw turbo novitec'a dedykowany do cc1.1 spi (czyli jednopunktowy wtrysk); turbo GMS w sc1.1 spi. Dla wyjaśnienia dodam tylko że, w obu przypadkach jest dodany dodatkowy wtryskiwacz. 8)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 11.12.2008, 23:59:39 wysłane przez Bfk » Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #40 - Piątek, 12.12.2008, 00:25:12 - NIEPRZECZYTANA »

No to skoro do cc montuja, a tam tylko 1.1 to dlaczego wszyscy sa przeciwni montowaniu w 1.4 ?? :P
Zapisane

Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #41 - Piątek, 12.12.2008, 00:31:48 - NIEPRZECZYTANA »

No to skoro do cc montuja, a tam tylko 1.1 to dlaczego wszyscy sa przeciwni montowaniu w 1.4 ?? :P

Bo to zupełnie inna bajka  ;)
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #42 - Piątek, 12.12.2008, 00:42:10 - NIEPRZECZYTANA »

Oj tam inna bajka, tez maly silnik, ja wiem ze to inne auto i do innych celow zapewne, ale jednak 1.1... :P A tak z ciekawosci ile taki dedykowany zestaw kosztuje? (oczywiscie do cc)
Zapisane

Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #43 - Piątek, 12.12.2008, 00:55:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
A tak z ciekawosci ile taki dedykowany zestaw kosztuje? (oczywiscie do cc)

Nie wiem czy są jeszcze w ofercie novitec'a
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
TypeR Mężczyzna
KUMITEE
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: SEAT LEON 1P FR TFSi BWA+

« Odpowiedz #44 - Piątek, 12.12.2008, 11:45:38 - NIEPRZECZYTANA »

cc,sc maja pelny wtrysk.... nawet gadałem z kumplem mechanikiem i potwierdził to...
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jak podnieść moc w seacie
Skocz do: