+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jak podnieść moc w seacie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak podnieść moc w seacie  (Przeczytany 48927 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 07.12.2008, 23:54:21 - NIEPRZECZYTANA »

No ok, ale to jest to co trzeba dolozyc, natomiast slyszalem ze w wypdku gdy dokladamy taki sprzet do silnika to nalezaloby wymienic rowniez korbowody, zalozyc kute tloki itp...i o to wlasnie pytam, bo sa to informacje tylko zaslyszane, wiec chcialbym dokladniej wiedziec co i jak..
A tak nawiasem mowiac fajna stronka :)
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 07.12.2008, 23:58:28 wysłane przez emtezet » Zapisane

Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 08.12.2008, 12:03:12 - NIEPRZECZYTANA »

No ok, ale to jest to co trzeba dolozyc, natomiast slyszalem ze w wypdku gdy dokladamy taki sprzet do silnika to nalezaloby wymienic rowniez korbowody, zalozyc kute tloki itp...i o to wlasnie pytam, bo sa to informacje tylko zaslyszane, wiec chcialbym dokladniej wiedziec co i jak..
A tak nawiasem mowiac fajna stronka :)

Wszystko zależy jakie doładowanie planujesz i w jakie moce chcesz iść.
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 08.12.2008, 12:07:45 - NIEPRZECZYTANA »

No sprawa sie tyczy silnika 1.4 ktory obecnie ma cale 68 KM (prosze darowac sobie komenty w stylu po co, na co , za drogo i swapuj bo juz sie o nich naczytalem). Jak na razie jest to sprawa czysto teoretyczna i chce zaspokoic swoja ciekawosc. Nie wiem ile mozna wycisnac z tego silnika ale mysle ze 100KM w tak lekkim autku (900kg) byloby juz czyms a 120 to juz marzenie. Nie chodzi tu o wykrzesanie tylu ile sie da, bo to maly silnik i nie wiem na ile moze sobie pozwolic bo obecnie i tak nie narzekam. Tak jak mowilem pytam czysto teroetycznie i z ciekawosci (poki co  :ninja: ).
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.12.2008, 12:11:04 wysłane przez emtezet » Zapisane

Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 08.12.2008, 12:12:35 - NIEPRZECZYTANA »

100-120 bez kucia raczej da rade.

Sam planujesz wkładać turbo, czy masz kogoś kto by to zrobił?
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 08.12.2008, 12:16:49 - NIEPRZECZYTANA »

Obawiam sie ze moja wiedza z dziedziny mechaniki nie jest na tyle duza zeby obylo sie bez pomocy kogos kto sie na tym zna, ale jak wiadomo w polsce wszystko kosztuje a juz najwiecej marzenia ;) wiec chcialbym to co moge zrobic samemu (przy okazji mozna sie czegos nauczyc), zreszta nawet gdybym mial kase to i tak nie oddalbym tego do jakiejs firmy zeby po prostu zrobili bo to nie ta sama satysfakcja jak ktos odwala robote za ciebie..
Bez kucia tzn bez wiekszego ingerowania w serie (w sensie kute tloki itd?)
Zapisane

Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 08.12.2008, 12:31:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
Bez kucia tzn bez wiekszego ingerowania w serie (w sensie kute tloki itd?)
tak

Jeżeli chcesz sam zaturbiać auto to musisz sie liczyć z tym, że auto bedzie stało pare miesięcy,a koszty też bedą spore
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 08.12.2008, 12:54:08 - NIEPRZECZYTANA »

Jezeli sie zdecyduje to nie zaczne bez uzbierania odpowiedniej ilosci gotowki zeby zrobic to w miare szybko i sprawnie. Czytalem na tej stronce zapodanej przez KYS'a o turbo sofcie z doladowaniem 0.5 bara. Mysle ze to moglobyc cos dla mnie, tyle ze nie wiem jakich efektow nalezaloby sie spodziewac. Druga sprawa jest to ze mam LPG (wiem w tym momencie cisna sie na usta hasla "to o czym my tu gadamy, turbo i lpg :!:  :!:  :?:  :?: " ale prawda jest taka ze poki co na czyms oszczedzac musze i prosze bez komentarzy :P ) Przeczytalem caly ten temat o turbo i zastanawiam sie jak sie ma sprawa montowania dodatkowych wtryskow gazu bo zakladam ze skoro musza sie pojawic dla benzyny to i dla gazu tez by pojawic sie musialy.. druga sprawa jest stan silnika...jakby nie bylo moj ma juz 170 kkm na karku wiec powiedziec o nim nowy to za duzo..co prawda nie ma z nim zadnych problemow, caly czas jezdze na syntetyku a silnik oleju nie bierze, ale domyslam sie ze jakos do takiej modyfikacji nalezaloby go przygotowac (wymienic pewne rzeczy typu uszczelka pod glowica np), czy moze sie myle...
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.12.2008, 12:56:30 wysłane przez emtezet » Zapisane

velox
Gość



« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 08.12.2008, 13:06:57 - NIEPRZECZYTANA »

emtezet ja bym zaczął od remontu silnika i porządnego dotarcia a później zacząl robić modyfikacje która podniesie moc na 100- 120KM. Do uzyskania 85KM z litra dużego doładowania nie potrzebujesz więc seryjny silnik wytrzyma. Tylko po podniesieniu mocy każda drobnostka w silniku która nie przeszkadzała do tej pory pokazuje się ze zwiększoną siłą.

Napisano: Poniedziałek, 08.12.2008, 13:02:24


Kadett 1.6 turbo jeździł tylko na gazie, bo facetowi nie chciało się dawać kasy na strojenie benzyny. A powiem, że jeździł ekstra. Miałem wtedy swifta podciągniętego na 140KM i tylko z tyłu kadetta oglądałem
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 08.12.2008, 13:16:00 - NIEPRZECZYTANA »

No ok, to skoro juz jednak znalazlo sie pare osob ktore mnie nie pojada za pytania o podnoszeniu mocy w 1.4 na podtlenku LPG ;) to pociagne temat dalej...mianowicie, wiem ze drugim rozwiazaniem (bez turbienia) jest wymiana walka rozrzadu, kolektor wydechowy, przelotowy wydech i uklad dolotowy + oczywiscie strojenie tego...chcialbym wiedziec ktore rozwiazanie bedzie lepszym, bardziej efektownym badz mniej bolesnym dla silnika no i ewentualnie dla kieszeni (choc wiem ze jezeli chodzi o mody silnikow benzynowych to kosztow sie nie przeskoczy).

A co do swifta to kolega wlasnie modzi jednego, ale tamten to juz jest poskladany z kilku innych (wstawiony naped na 4 kola, silnik zdaje sie od wersji GTI nie wiem czy modzony, obecnie wstawiana klatka...)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.12.2008, 13:19:57 wysłane przez emtezet » Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 08.12.2008, 14:41:14 - NIEPRZECZYTANA »

lepiej będzie Ci się opłacał swap, i skoro o tym wiesz to po co myslisz o uturbieniu... :) wiem że miało być bez głupich komentów w tym stylu... ale skoro sam wiesz to po co to robic?... jeśli bawiłbyś się w remont silnika i wymiane połowe z niego to jest to sprawa zupełnie nie oplacalna bo taniej kupisz silnik :)... ale na twoim miejscu poszukałbym angielskiej cupry albo jakiejś rozbitej od dupy strony, bo oprócz silnika ze skrzynią, wiązką to przekłada się też półosie, heble itp... bo jak w swoim 68KM potworze bedziesz miał silnik zrobiony na 120KM to cześć podzespolów zacznie sie od razu sypac :)...

a teraz po wywodzie... powiem Ci tak :) jak byś się znał na mechanice i zrobiłbys sam do tego po promocyjnej cenie wyrwał, turbo i inne gadgety od UNO TURBO  to zmieściłbyś się wg mnie w kasie 2tys :)
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 08.12.2008, 15:28:45 - NIEPRZECZYTANA »

Hehe...widze ze po raz kolejny nie obylo sie bez tego typu wypowiedzi...nie bede mowil po co bo to i tak niczego nie zmieni...jedyne co powiem to ze kompletny zestaw od cupry widzialem za 6.5 tysia wlasnie z anglika, jak sam napisales gdgety od uno turbo (a wlasnie o tej turbince myslalem)plus moja robocizna kolo 2...nie mowie ze tyle wyjdzie, bo nie koszta mnie motywuja, w koncu nie zawsze wszystko musi konczyc sie na kasie i ekonomii i problemami z nia zwiazanymi...i jezeli fundusze pozwola to i tak sprobuje.. :)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.12.2008, 15:31:08 wysłane przez emtezet » Zapisane

vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 08.12.2008, 15:53:00 - NIEPRZECZYTANA »

Jakbym ja mial  wybierac to szedlbym w turbo :)
W sumie moje załozenie jest teraz takie ze jak cos sie nie wydarzy to juz nigdy auta bez turbiny nie kupie :D
Masz moment od dolu i wydaje mi sie efekt bedzie lepszy niz gdybys bawil sie w sama mechanike.
W prawdzie polaczenie modow mechanicznych z dorzuceniem turbiny to juz zupelnie by byla bajka :)
Jakbys chcial silnik zakuc to mysle ze wyniki bylyby dosc ciekawe, ale nasunie sie pytanie czy ma to sens na seryjnej skrzyni i co wazniejsze na seryjnych hamulcach (podnosisz moc o prawie 100% wiec moze warto tez o nich pomyslec)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 08.12.2008, 19:41:49 - NIEPRZECZYTANA »

emtezet, do kosztów modyfikacji silnika od razu dolicz skrzynię, hamulce, półosie i kilka innych drobiazgów. Co do samego turbo to o ile mnie pamięć nie myli masz max 0,8 bara na seryjnej kompresji, później silniki trzeba odprężyć. Gdyby to była "szesnastka", to samymi modyfikacjami mechanicznymi (wałki, dolot, wydech) + soft, można osiągnąć ok 100 KM w atmosferycznym motorze, ale koszty idą w grube tysiące plnów.
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 08.12.2008, 20:07:00 - NIEPRZECZYTANA »

jak kiedyś czytałeś mój wątek to widziałeś że coś tam grzebałem i tak bez turbo 38 koni kosztowało mnie ponad 6tyś PLNów- radochę miałem może ze 2 miesiące...i tu najważniejsza sprawa o której mówił ozzi, w moim przypadku mógłbym uturbić silnik bo jest do tego przygotowany ale dodatkowy koszt 2000 plus nowe heble żeby to zatrzymać około 1000-1500 zeta do tego intercooler i orurowanie kolo 1000- robi się z tego 10 000 jak nic i wyszło by max 180 koni i tyle ten silnik by wytrzymał...z twoim silnikiem jest jeszcze lipniej...to jest podstawowy problem- musisz mase kasy wrzucić żeby osiągnąć średni przyrost i szybko kończy się potencjał silnika...jak kiedyś liczyliśmy z ozzim za 8 000 z założeniem i setupem silnika, skrzyni itd itp miałbym 2,0 TFSI z audi s3- czyli koło 265 koni z potencjałem na ponad 300....przemyśl to jeszcze raz bo wsadzisz 5 000 a i tak Cie objedzie zdezelowany stary sx seryjny...
Zapisane
velox
Gość



« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 08.12.2008, 20:47:40 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko zależy jak bardzo lubisz grzebać w silniku i czy możesz unieruchamiać auto na dłuższe okresy.
Cytuje "mianowicie, wiem ze drugim rozwiazaniem (bez turbienia) jest wymiana walka rozrzadu, kolektor wydechowy, przelotowy wydech i uklad dolotowy + oczywiscie strojenie tego...chcialbym wiedziec ktore rozwiazanie bedzie lepszym, bardziej efektownym badz mniej bolesnym dla silnika no i ewentualnie dla kieszeni (choc wiem ze jezeli chodzi o mody silnikow benzynowych to kosztow sie nie przeskoczy)." Jak osiągniesz moc 100KM przez turbo a przez modyfikacje silnika atmosferycznego to są zupełnie inne 100KM. W turbo uzyskasz mocniejszy dół i przyśpieszasz od chwili załączenia turbiny do póki tchu nie straci, a w wolnossącym to będziesz miał zabawę od jakiś 4-4,5tyś obrotów do odcięcia. Ja mam robiony wałek i głowice z kolektorami i mam moc max przy 6,5 tyś a silnik ktręci się do 7, ale ja osobiście lubie wysokoobrotowe silniki :) a prawda jest taka, że na 1/4 z 1.8T 150KM przegrywam, bo kiedy mój silnik nabiera mocy jego auto już dawno wyleciało jak z procy. Niby moc ta sama a inaczej uzyskana i te różnicę widać.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jak podnieść moc w seacie
Skocz do: