+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jak podnieść moc w seacie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak podnieść moc w seacie  (Przeczytany 48921 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
czerniqt
Gość



« Niedziela, 19.03.2006, 21:29:27 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem czy przeoczyłem czy też nie ma takiego tematu ale chciałbym wiedziec jak podniesc moc swojej ibizy - moze ktos wie co moglbym zrobic mniejszymi lub wiekszymi kosztami - jestem laikiem jesli chodzi o samochody wiec wszelkie info beda dla mnie cenne
Zapisane
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 19.03.2006, 21:36:36 - NIEPRZECZYTANA »

No wiesz z tą mocą to jest różnie ale najłatwiej zacząć od strumienic dolotowej jak i na wydechu  no i oczywiście filtr stożkowy
Zapisane

GOLIAT
czerniqt
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 19.03.2006, 21:45:40 - NIEPRZECZYTANA »

a i bylbym zapomnia jak mozecie to napiszcie ile owe zeczy moga kosztowac - z gory dzieki - no i jeszcze jedno znalazlem na allegro cos o jakims chipie rezystorze z regolowana moca do zwiekszenia mocy: "CHIP TEN JEST O TYLE LEPSZY OD ZNANEGO REZYSTORA ŻE POZWALA W BARDZO ŁATWY SPOSÓB WE WŁASNYM ZAKRESIE, PRZY UŻYCIU TYLKO ZWYKŁEGO PŁASKIEGO ŚRUBOKRĘTA WYREGULOWAĆ TEMPERATURĘ CZUJNIKA "IAT - SENSOR" W KAŻDYM AUCIE Z WTRYSKIEM ELEKTRONICZNYM, ORAZ TYM SAMYM OSZUKAĆ JEDNOSTKĘ STERUJĄCĄ "ECU" CO POWODUJE ZWIĘKSZENIE MOCY AUTA NAWET DO 20 KONI MECHANICZNYCH." - nie wiecie moze czy to zadziala?  
http://www.allegro.pl/item90844864_podnies_moc_w_swoim_aucie_za_grosze_nawet_do_20km.html
Zapisane
mdavid
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 19.03.2006, 21:55:41 - NIEPRZECZYTANA »

NIe wirz w te bzdury z Allegro jeszcze se silnik zpieprzysz profesjonalny chip thuning kosztuje między 1000 a 2000 zł i to jest sprawdzone a to o czy ty piszesz to jest tylko wprowadzanie jazdy non stop na ssaniu oszukiwanie temperatury nie zwiększy ci mocy pomyśl sam czy to możliwe że jak masz zimny silnik to czy ma on o 20 km więcej  :?: Ja nie polecam takich przeróbek lepiej poszukaj na Gogle  hasło strumienice i duzo poczytaj tak są konkrety.Pozdrawiam
Zapisane

GOLIAT
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 19.03.2006, 22:06:43 - NIEPRZECZYTANA »

napisz jaka ibiza ktory rok jaki silnik symbol  itp  
mozesz zrobic kompletny wydech  i dolot   koszt  ok  2 tys  
mozesz zrobic glowice  koszt ok  1tys
walek  ok  700pln  do  1,5 tys
mozesz zalozyc turbo koszt od  5do 10 tys
mozesz wasdzic podtlenek koszt  ok  2,5tys
wszystko zalezy od tego co chcesz uzyskac i do czego  ma sluzyc ci auto  
jesli chcesz drobne zmiany ktore dadza ci  przyrost  ok  10 koni  to zrob  dolot i kompletny wydech od kolektora  
do  tego mozna zapodac  ostrzejsze walki  i juz powinno byc niezle jeszcze wszystko zalezy jaki silnik posiadasz
Zapisane

velox
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 07.12.2008, 02:32:39 - NIEPRZECZYTANA »

Fizyka człowieku i nic więcej :)
Są trzy rzeczy podnoszące moc i nikt o nic tego nie zmieni.
1. Pojemność skokowa
2. stopień sprężania
3. współczynnik napełnienia
Musisz postanowić którą z podanych rzeczy ruszyć i tyle.
Najlepiej zacząć od głowicy, bo to w sumie najmniejszy koszt i samemu można troche podłubać a przy tym mechaniki liznąć. Zdejmujesz głowice, zanosisz do planowania i robisz polerke kanałów. Dokładnie do uszczelki, by przepływ był dobry. Możesz jeszcze pozmieniać zawory i dotrzeć, ale nie wiem jakie by pasowały. Jak zrobisz to i stwierdzisz, że jeszcze ci mało, to kombinujesz z wałkami. Od innego modelu bądź też sportowymi i dopiero jak wymienisz wałek to możesz walczyć z wydechem i dolotem.
Zapomnij o mądrościach, że zmienisz wydech lub filtr i zrobi sie rakieta. To bajki dla agrotunigowców (nie mam nic do wsi), a fizyki nie oszukasz choćbyś pękł. Sam wydech może tylko zepsuć osiągi, bo zaburzysz fale przepływu spalin i napełnienie będzie do...kitu. W brew wszelkim podśmiewajką dużo prawdziwej wiedzy tuningowej dla silnika jest na stronach klubów małego fiata. Wiem, że ktoś powie, że malczak miał silnik z innej epoki, ale fizyka się nie zmienia i nikt tego nie przeskoczy.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 07.12.2008, 10:43:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: velox
Są trzy rzeczy podnoszące moc i nikt o nic tego nie zmieni.
1. Pojemność skokowa
2. stopień sprężania
3. współczynnik napełnienia
Ja bym jeszcze dodał prędkość obrotową...
I powiem że moim zdaniem przed mocną modyfikacją jakiegoś silnika typu
1.4, 1.6 trzeba się zastanowić, czy nie warto zrobić swapa maszynowni...
Bo zmieniając na coś mocniejszego zostawiasz sobie większy zapas, który
można wykorzystać gdy zacznie Ci brakować mocy... Wiem, że to nie ta
sama satysfakcja, ale jednak - gdy np. 120KM wyciśnięte z 1.4 przestanie
Ci wystarczać, to wtedy i tak musisz zrobić swapa i wszystkie mody, nie
mówiąc o kasie, idą w las...
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 07.12.2008, 11:18:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: velox
Sam wydech może tylko zepsuć osiągi, bo zaburzysz fale przepływu spalin i napełnienie będzie do...kitu.
chyba zbyt ogólnie podszedłeś do tematu albo nigdy nie widziałeś co daje odetkanie wydechu..
Zapisane
TypeR Mężczyzna
KUMITEE
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: SEAT LEON 1P FR TFSi BWA+

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 07.12.2008, 15:41:17 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie... zwłaszcza jak auto jest starsze i ma zasyfiały katalizator...
Zapisane

Bfk
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Leon TS '04 1.8T

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 07.12.2008, 17:15:55 - NIEPRZECZYTANA »

Fizyka człowieku i nic więcej :)
Są trzy rzeczy podnoszące moc i nikt o nic tego nie zmieni.
1. Pojemność skokowa
2. stopień sprężania
3. współczynnik napełnienia
Musisz postanowić którą z podanych rzeczy ruszyć i tyle.
Najlepiej zacząć od głowicy, bo to w sumie najmniejszy koszt i samemu można troche podłubać a przy tym mechaniki liznąć. Zdejmujesz głowice, zanosisz do planowania i robisz polerke kanałów. Dokładnie do uszczelki, by przepływ był dobry. Możesz jeszcze pozmieniać zawory i dotrzeć, ale nie wiem jakie by pasowały. Jak zrobisz to i stwierdzisz, że jeszcze ci mało, to kombinujesz z wałkami. Od innego modelu bądź też sportowymi i dopiero jak wymienisz wałek to możesz walczyć z wydechem i dolotem.
Zapomnij o mądrościach, że zmienisz wydech lub filtr i zrobi sie rakieta. To bajki dla agrotunigowców (nie mam nic do wsi), a fizyki nie oszukasz choćbyś pękł. Sam wydech może tylko zepsuć osiągi, bo zaburzysz fale przepływu spalin i napełnienie będzie do...kitu. W brew wszelkim podśmiewajką dużo prawdziwej wiedzy tuningowej dla silnika jest na stronach klubów małego fiata. Wiem, że ktoś powie, że malczak miał silnik z innej epoki, ale fizyka się nie zmienia i nikt tego nie przeskoczy.

Nie do końca sie moge z Tobą zgodzić, ale ja jestem agrotuningowcem i sie nie znam  8)
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX
Była: Cordoba SX 1.6 AFT
Jest: Leon TS 1.8T AUQ
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 07.12.2008, 18:12:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Ci wystarczać, to wtedy i tak musisz zrobić swapa i wszystkie mody, nie
mówiąc o kasie, idą w las...

No mistrzu a cos mi mowi ze zapomniales ze mozna jeszcze dorzucic turbinke i tu poprzedni przeprowadzone mody maja duze znaczenie. Tym bardziej jak pojdziesz w konkretne turbo a nie soft z doladowaniem 0.5 bara.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
velox
Gość



« Odpowiedz #11 - Niedziela, 07.12.2008, 23:16:18 - NIEPRZECZYTANA »

Co do wydechu to owsem odetkanie zasyfialego coś daje, ale nie oszukujmy się, że to wielkie osiągnięcie. Poza tym Nawet jak opróżnianie cylindra masz super, to i tak pewnej granicy napełnienia nie zdobędziesz. Poza tym ja miałem robiony wydech przez chojnackiego a wcześniej w łodzi jakieś magiki mi robiły i co sie Pan Jacek na nich nawyzywał to szok. Fizyke na polibudzie co prawda na 4,5 zaliczyłem ale wszystkiego co mówił o przeływach i tak nie zrozumiałem :) w każdym razie jego wydech jest cichszy i ma mniejszą średnicę, ale czuć różnicę i uszczelki mi już długo nie wydmuchało, bo na tym od magików to leciały jedna za drugą.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 07.12.2008, 23:17:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
No mistrzu a cos mi mowi ze zapomniales ze mozna jeszcze dorzucic turbinke i tu poprzedni przeprowadzone mody maja duze znaczenie. Tym bardziej jak pojdziesz w konkretne turbo a nie soft z doladowaniem 0.5 bara.
Tyle tylko, że modyfikacje zrobione w celu uzyskania dużej ilości koni mechanicznych z litra pojemności nie są dobre po założeniu turbiny (inna charakterystyka silnika).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 07.12.2008, 23:25:39 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro juz rzucil mi sie ten temat w oczy to zapytam tych co sie znaja na rzeczy, co trzeba w silniku wymienic zakladajac turbo ?
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 07.12.2008, 23:43:59 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro juz rzucil mi sie ten temat w oczy to zapytam tych co sie znaja na rzeczy, co trzeba w silniku wymienic zakladajac turbo ?

http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jak podnieść moc w seacie
Skocz do: